1

Tråd: Må vi høre forslag ang. sommermødet?

Hvad er forum-brugernes holdninger til sommermødet?

Er København en god idé? (Vi har ikke holdt møde på Sjælland siden julemødet 2002 - det er mit argument - og så at jeg godt kan lide de københavnske serieforretninger)

Hvor længe synes I mødet skal vare? Er det mandag den 25. til torsdag den 28.? Med evt. mulighed for tilmelding til de dage man kan??

Skal vi en tur til Malmö en af dagene?

Hvad skal aktiviteterne være?

Hvor skal det holdes? (Der er et par idéer i hovederne - men flere forslag modtages gerne)

Sv: Må vi høre forslag ang. sommermødet?

Hej

Personligt går jeg ind for et møde i (stor)-København. Desværre arbejder David jo ikke på Egmont mere, men måske kan der arrangeres et besøg hos Mikael Tjellesen på Serieforlaget. Hvad angår Malmö, så er det ikke jordens mest spændende by, og der er vist kun en tegneserie-butik (?).

Angående aktivititeter, så er det jo let at forbruge en dag i københavnske antikvarier, hvis det ikke kun skal være de store, jvf. Komiklex 4 for nogle andre end Faraos Cigarer, Pegasus og Fantask.

Når du skriver 25., så går jeg ud fra at du mener juli ? Men måske er det bare nok til 27. ? Ihvertfald synes jeg at vi skal blive et sted istedet for at fare landet tyndt, som vi gjorde sidste sommer, da vi var i Odense og Aalborg på fire dage.

mvh.
Mads

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Et møde hos Egmont er i en begyndende planlægningsfase - men det bliver ikke på sommermødet - alle på forlaget er på ferie på det tidspunkt. - Du siger Malmö er kedelig... - jeg tænkte lidt på forlaget derovre - men måske er de også på ferie. Jeg ved vi har medlemmer i byen, men de kan så måske tage broen over til os.
Københavnske antikvariater - Pinnau, Trianglen og hvad der nu ellers er udover de tre store med deres udmærkede priser.

Ja, sommermødet har "altid" ligget i juli. - Jeg synes absolut også vi skal blive et sted, og det blev vi nu da også i sommers, hvor vi var i Odder - jeg tror du har haft erindringsforskydning :-) Odense/Aalborg var i 2003 :-)

Mht. mødested er der noget i gang - mere følger senere.

AC, selv om Mads ikke bryr seg om Malmö så må du huske at det nok er mange andre som har lyst til å se byen - derfor bør planen om en Malmö-tur og evt. møte med Stefan Diös oprettholdes. Vår venn Mads trenger da ikke å være med dersom han ikke liker byen.

Hej. Jeg gad godt til Malmø. Lyder spændende, Jeg har aldrig været der, og hvis vi også skal være der fire dage gør det jo ikke noget at hive en hel eller halv dag ud på sådan en tur. Og jeg gad godt at det bliver i firedages tur, da jeg alligevel ikke skal noget på det tidspunkt (håber og tror jeg). Glæder mig også helt vildt til at se de store Københavnske tegneserieforretninger.

Mathias.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Sigvald, jeg har ikke foretaget en undersøgelse - det er alt sammen bare forslag. - Men hvis både du og Mathias kunne have lyst til at se Malmø, vil jeg også godt være med til det. - Nyhedsmailen gik igennem til Stefan, og måske skulle jeg skriver personligt til ham også - ang. en aftale.

Du kan snildt glæde dig, Mathias - der er ret meget at finde hos de københavnske. Lige bortsted fra ældre amerikansk disney - der skal man åbenbart til Comics Express i Århus.

Hej

Jeg vidste ikke, at der lå en redaktion i Malmö, for så er jeg da lidt mere positiv overfor. At jeg synes Malmö er lidt småkedelig har såmænd ikke noget med at jeg ikke kan lide byen; den er såmænd hyggelig (omend noget lille). Er der nogen, der kender flere tegneseriebutikker end den, der vist ligger på Lilla Torget (Lille Togs Seriemagasin) ?

Med hensyn til de amerikanske, så har jeg efterhånden samlet mig en god stak dubletter, som jeg selvfølgelig nok skal tage med :-)

Af andre aktiviteter, så kunne man jo vise nogle Disney film.

mvh.
Mads

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Den svenske redaktion ligger i Malmö - forestiller mig at det altid har været praktisk i forhold til samarbejdet imellem de to redaktioner.

Nu kommer jeg ikke selv til sommermødet, men har da alligevel et forslag:
Kontigentet er lige blevet hævet 25,-
Hvorfor ikke bruge nogle af pengene til en præmie i en Quiz der afholdes på mødet?

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

De penge der er hævet, tror jeg er hensigten at bruge på udgivelser. Hørte på vintermødet, at vi ikke havde så mange penge. Derfor var det vist, at det var hævet.

Mathias.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Det har du helt ret i Mathias.

Det har jeg nemlig også lige hørt...

Men så hæver vi da bare kontigentet yderligere 25,- :-)

Det er ikke bare, bare å heve kontingenten hver gang man kunne trenge mer penger. Blir kontingenten for høy vil man bare miste medlemmer - husk at det er mange veldig unge medlemmer (skolebarn/ungdom o.l.) i DDF(R) som nok ikke har så veldig mange penger å rutte med.

Måske kunne man - om nødvendigt - have 2 kontigent satser. - En for børn og unge under 18 år ( ink. studerende og pensionister ) og en for medlemmer over 18 år.

- Som der var en der sagde: "Det er ikke penge vi mangler - men tid til at bruge dem!"
        - Måske var det onkel Joakim?  smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Man kunne godt have 2 konyigentsatser.
Men selv om konitgentet bliver hævet yderligere 25,-, mon så ikke alle kan være med alligevel?

150,- om året er da næsten ingenting :-)

Er kontingentet blevet hævet? Har jeg sgu ikke lagt mærke til big_smile
Hvornår er det sket, og hvorfor? For at sige min ærlige mening mener jeg ikke at jeg får nok for pengene ved at være medlem i DDF(R); 2-3 udgivelser årligt hvis jeg er heldig.

Det er sket fordi DDF(R) gerne vil have råd til at udgive flere special udgivelser som fx et dansk Don Rosa index. Det koster vel også en del at trykke udgivelserne.
Jeg ved ikke hvor mange af pengene der går til møderne?

Men det er da rigtigt at man for de 100,- nu 125,- man betaler årligt, kan få en pæn stavl Anders And blade i stedet...

Og så skete det jo på generalforsamlingen, hvor enhver kunne have givet sin mening til kende smile

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.

Ja altså enhver der var til mødet/havde mulighed for at komme. De andre medlemmer blev da ikke spurgt :-)
Men på den anden side. Selvom i fik 10 klager havde det nok ikke ændret jeres planer alligevel.
Mig gør det intet - men på det tidspunkt hvor jeg ikke får lommepenge mere, så får jeg et problem :-)

20

Hør lige - alle er for det første velkomne til møderne, hvorad generelaforsamlingen afholdes på det ene. Disse møder er gratis (Bortset fra egen transport og evt. mad) - de må siges at være en del af medlemsfordelene. -
Så er der medlemsbladet - det koster at trykke - og det koster ca. lige så meget at sende, eller det har det i hvert fald gjort de sidste par gange. Desuden var det flotte Rosa-inbdeks jo professionelt trykt og derfor også en budgetpost.
Hvad mere ville du gerne have, Jacob - hvad mere kan vi give - nu har jeg i første omgang her på forummet, og via nyhedsmail gjort opmærksom på et lille lånelager af sekundær-litteratur. - Hvis man sammenligner med de andre donaldistforeninger i Europa er det kun de tyske der har en højere udgivelsesfrekvens end os. Men kom gerne med forslag - og gerne nogle der ikke bider i den økonomi vi er ved at have igen.