Sv: Barks / Rosa undersøgelse (alder) !

Rosa eller Barks, det er som at sige film eller musik, jeg kan ikke undvære nogen af dem.
Både Rosas og Barks humor er rigtig gode på hver deres måde...

Men hvis jeg endelig skulle vælge en... ville det være rigitg svært. Men, jeg synes nu at Rosa er bedst, men holder stadig meget af en barks...

17 år, og siger Keno Don Hugo Rosa...

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

Berti Stravonsky skrev:

41 år. Barks. Læser kun Rosa hvis jeg er meget, meget syg :-)

Berti, det er ikke det at du bedre kan lig Carl end Don jeg undre mig over, men hvorfor hade Don Rosas historier?

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

Jeg foretrækker klart Don Rosa, men det skyldes måske at jeg har læst alt af Carl Barks så mange gange mens der stadig er historier af Don Rosa som jeg ikke har læst.

29 år, Don Rosa

Don Rosa og Barks som nr. 2

Min teori er at anders aldrig dør, men at i 60-70 års alderen løb han ind i en maskine lavet af georg, der gjorde hele verden ung igen men også ham selv til en lille ælling, sådan opstod 'lille anders'.

Don Rosa, 25 år

The Master of the Mississippi

Barks kommer altid i første række, man kan ikke sige Rosa først.
Tænk på hvad Rosa ikke ville sige vids han hørte det!
Jeg tror ikke han selv ville se sig som bedre en Barks. Langt fra.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Smag og behag er heldigvis forskellig

The Master of the Mississippi

Padowan skrev:

Jeg foretrækker klart Don Rosa, men det skyldes måske at jeg har læst alt af Carl Barks så mange gange mens der stadig er historier af Don Rosa som jeg ikke har læst.

Jeg har stadig nogle Rosa-dubletter til salg: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=3532

16 år, Don Rosa

...men Carl Barks er lige bag efter. Meget tæt løb!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

13 år, Don Rosa. Ikke så tæt forfulgt af Barks som det burde.

Give peace a chance!

13 år, Don Rosa

19 år - Don Rosa (nok pga. humoren som der er mere af i Rosas historier... altså efter min mening)

"Jeg har lagt mærke til, at der kun er personer, som allerede er blevet født, der går ind for abort."
    Citat: Ronald Reagan

@Jarlen af Duckburg: Du skal også fortælle din alder for at tælle med i undersøgelsen.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Barks....skarpt forfulgt af Rosa. 29 år...:)

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

64

Kjartan og andre - vær opmærksom på at Alex startede undersøgelsen i december 2006. -

Med tiden har det dog bevist sig, efter min opfattelse at præferencer overfor Barks eller Rosa ikke har med alder at gøre.

Undervurdér aldrig betydningen af nostalgi - og mange andre ting.

AC skrev:

Kjartan og andre - vær opmærksom på at Alex startede undersøgelsen i december 2006. -

Med tiden har det dog bevist sig, efter min opfattelse at præferencer overfor Barks eller Rosa ikke har med alder at gøre.

Jeg ta'r den lige op igen.

For et godt stykke tid siden var der en yndlings-tegner-undersøgelse på andeby.dk's forum som hovedsageligt er befolket af børn under 18. 1 af dem der deltog sagde Barks, de 8 andre sagde Rosa... Jeg tror på det med alderen.

66

Du kan jo ikke bygge en undersøgelse på 9 deltagere...
Der er jo lige så mange voksne Rosa-fans her som der er børn/unge. Man kan i øvrigt snildt være fan af begge to.

AC skrev:

Du kan jo ikke bygge en undersøgelse på 9 deltagere...
Der er jo lige så mange voksne Rosa-fans her som der er børn/unge. Man kan i øvrigt snildt være fan af begge to.

De fleste af dem sagde også at de ikke forstod hvorfor barks skulle være den største.

68 Senest redigeret af Jonas And (2009-03-29 16:04:51)

Don Rosa.
13 år.

69 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2009-03-30 17:35:28)

Der er 15 i kategorien 0-20 der siger Rosa. I samme katagori er der kun 5 der siger Barks

Der er 7 i kategorien 21-30 der siger Barks. I samme katagori er der 6 der siger Rosa.

Der er 3 i kategorien 31-40 der siger Barks. I samme katagori er der kun 1 der siger Rosa.

Der er 3 i kategorien 41-50 der siger Barks. I samme katagori er der ingen der siger Rosa.

Der er 2 i kategorien 50-122 er der siger Barks. I samme katagori er der ingen der siger Rosa.

Hvis nogen har skiftet mening eller røget over i en ny aldersgruppe ville det være rart at få at vide.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

129 (Det var verdensrekorden, ikke?)

Nei den offisielle alders-verdensrekorden er 122 år og 164 dager - innehas av den franske kvinnen Jeanne Louise Calment som døde i 1997.

sigvald skrev:

129 (Det var verdensrekorden, ikke?)

Nei den offisielle alders-verdensrekorden er 122 år og 164 dager - innehas av den franske kvinnen Jeanne Louise Calment som døde i 1997.

Rettet

Der er 15 i kategorien 0-20 der siger Rosa. I samme katagori er der kun 5 der siger Barks

Der er 7 i kategorien 21-30 der siger Barks. I samme katagori er der 6 der siger Rosa.

Der er 3 i kategorien 31-40 der siger Barks. I samme katagori er der kun 1 der siger Rosa.

Der er 3 i kategorien 41-50 der siger Barks. I samme katagori er der ingen der siger Rosa.

Der er 2 i kategorien 50-122,164 dage der siger Barks. I samme katagori er der ingen der siger Rosa.

Hvis nogen har skiftet mening eller røget over i en ny aldersgruppe ville det være rart (på dansk) at få at vide.

Så dit skema viser altså at ældre hælder til Barks mens yngre til Rosa... blandt donaldister vel at mærke!
Det kunne være spændene at spørge ikke-donaldister, efter at man havde tvunget dem til at læse noget Barks og noget Rosa.

Give peace a chance!

asterix skrev:

Der er 2 i kategorien 50-122,164 dage der siger Barks. I samme katagori er der ingen der siger Rosa.

Hvis nogen har skiftet mening eller røget over i en ny aldersgruppe ville det være rart (på dansk) at få at vide.

Så dit skema viser altså at ældre hælder til Barks mens yngre til Rosa... blandt donaldister vel at mærke!
Det kunne være spændene at spørge ikke-donaldister, efter at man havde tvunget dem til at læse noget Barks og noget Rosa.

Jeg kender nogen som sikkert ville prøve!
I øvrigt... Barks, og JEG(vel at mærke) er en lille piveskid på kun 11 år wink.

Kartofler, jeg gav mit liv bort for dem...!

http://www.youtube.com/AndersAndErSjov

Jeg er lige nød til, at tilføje, at mens denne debat har kørt, er jeg imens skiftet fra 12 til 13.
Det var bare, hvis der var nogen, der var i tvivl.
Og ja, jeg har ændret det gamle indlæg. :-)

Men hvis man nu skulle foretage en undersøgelse blandt ikke-donaldister, hvilke historier skulle så opgives?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile