Sv: Barks / Rosa undersøgelse (alder) !

jose carioca skrev:

Men hvis man nu skulle foretage en undersøgelse blandt ikke-donaldister, hvilke historier skulle så opgives?

du kunne være en af de bedste (der er jo altid tvivl om hvilken en der er den bedste) fra hver tegner. Men kan nok (synes jeg) bedst finde ud af hvilken historie der er bedst, når historien har en vis længde :-)

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

duck pride skrev:
jose carioca skrev:

Men hvis man nu skulle foretage en undersøgelse blandt ikke-donaldister, hvilke historier skulle så opgives?

du kunne være en af de bedste (der er jo altid tvivl om hvilken en der er den bedste) fra hver tegner. Men kan nok (synes jeg) bedst finde ud af hvilken historie der er bedst, når historien har en vis længde :-)

Jeg tror ærlig talt, at det er svært, at kunne forholde sig til de to forfatteres produktion uden at have læst et minimum antal serier af begge forfatteres produktion. Da Barks produktion er så stor, som den er, kan man næppe nøjes med at læse fem serier. Og så snart vi bevæger os højere op, kan man ikke finde ikke-donaldister, som gider at læse så meget. Hvem gider f.eks. at læse 2*25 stk tegneserier (Rosa-fans vil selvfølgelig beklage sig, hvis antallet af Rosa-historier ikke er lige så stort som antallet af Barks-historier), hvis man ikke interesserer sig for det?

Jeg tror at undersøgelsen enten bliver en fiasko (ved at opgive for få serier) eller umulig at gennemføre.

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

arrh det er svært, men hælder nok lidt mere til barks;)

Så Barks !
-12 år

medlem nr 267

Jeg ved, at dem feks. fra min klasse, de kan bare ikk lide anders eller bare ande og muse familen...

Jeg ville ikk få nogen af dem til at læse bare 3 serier... (måske nogle enkelte, hvis jeg presser hårdt wink ) men der er faktisk  kun 2 fra min klasse der intressere sig for Anders And, og den ene er jo selvf. mig, og den anden, er fordi hans far har i 10 år arbejdet for egmont. (og har i øvrigt fået rundvisninger på egmont, det heldige asen big_smile ) og så har vi to læsere fra klassen. Den ene abbonere bare på aa, og synes det er fint med det, og den anden er mig. Jeg er læser og samler. Jeg læser de gamle lasede dubletter.

Nå men hvis man skulle lave en ikke - donaldist undersøgelse, så skulle vedkomne selfølgelig ikke vide, om de historier de læser, er ra barks eller Rosa...

Og så til sagen, jeg selv er også klart mes til Rosa, og 11 år. Der må da være noget med det der, at unge er mest til Rosa tongue

MVH. David Flyckt

Nu:

Don Rosa
14 år.

:-)

Jeg er 12 år og jeg er ikke i tvivl om hvem jeg stemmer på, da barks er pænt langt nede på min liste. Og Don Rosa er min favorit-tegner, så stemmer på ham. Men jeg tror  ikke man ligefrem vokser op med rosa mere, da redaktionen tydeligvis bedst kan lide barks, og dem kommer der derfor mange af i aa og co. Ogi den store sorte anders and reklamerede de med at alle de gode tegnere var me i bogen, men hvor var don rosa historien henne?  Ingen steder, til gengæld var der en eller anden italiener jeg aldrig havde hørt om i bogen. Men det skal nok passe at yngre folk bedst kan lide Rosa.

Er den samme som Hellevad på Andeby.dk :-D

82 Senest redigeret af DonHelferlein (2010-06-27 17:53:28)

Hellevad skrev:

Og i den store sorte anders and reklamerede de med at alle de gode tegnere var me i bogen, men hvor var don rosa historien henne?  Ingen steder, til gengæld var der en eller anden italiener jeg aldrig havde hørt om i bogen.

Helt enig i, at Rosa er en af "nyere tids" bedste tegnere - og jeg er selv en stor fan af ham!
Men jeg tror nu, at en udgivelse som f.eks. Den Store Sorte Anders And er lavet, for at give plads til nogle af tidens ANDRE store tegnere.

Prøv engang at se på, hvor mange Rosa-udgivelser der er udkommet de sidste par år...
Jeg er glad for, at redaktionerne ved Egmont ikkekører i den samme rille uafbrudt, men også hylder mangfoldigheden blandt andetegnerne.

For at tage et eksempel, var jeg ved at blive træt af Jumbobøgernes gennemgående italienske og, efter min mening, trivielle streg.
Der ser jeg "nye" tegnere, som f.eks. Flemming Andersen, som et friskt pust, hvilket har givet mig lysten til at læse disse udgivelser igen.

AA&Co har jeg dog efterhånden afskrevet som en "amatørtegnernes legeplads", og køber det nu kun for at holde samlingen 'up to date'.

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

Jeg ved det ikke. De er jo superkolofantalistiekspialisofisk gode begge to... Så jeg gør ligesom Stormogulen gjorde i 2006, og stemmer blankt.
Og jeg er 14 år.

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

84

Gode indlæg folkens, i denne lidt gamle tråd.
Jeg tror trådstarter Alex havde en idé om at Rosa var for unge, mens de voksne mennesker bedst kunne lide Barks. Det har jeg gennem mit møde med mange donaldister i hvert fald tit kunnet modbevise - der synes ikke rigtig at være en sammenhæng mellem alder og tilhørsforhold - men tit er det da sådan at det man er vokset op med, holder man mest af - så måske vil vi med dagens AA&Co. hvor der for tiden er barks i hvert andet nummer se en opblomstring af de unge Barks-fans?

Stine - må jeg tillade mig at sige at jeg bider mærke I at det er den nye udgave af Mary Poppins du kan dit super ord fra? På mit gamle bånd blev der sunget Super-opti-mægtig-fanta-fæno-mena-listisk! Og det ord kan såmænd bruges om både Don og Carl, hvis man spørger mig.

Hellevad, prøv lige at forestille dig en Rosa-historie i en af de store sorte - har du lagt mærke til hvor meget arbejde Don har lagt i layout af hver side - cliffhangers, composition osv. - alt det ville blive totalt ødelagt af den ombrydning de store sorte (og i sin tid de store hvide) medfører. Nej, denne vel i dag "nænsomme" ombrydning egner sig helt klart bedst til alle de italienske serier, og var helt fremragende til Gottfredson - Barks synes jeg heller ikke den fungerer for, omend de Barks-serier der var i Hexia-bogen var meget pænere sat op end de før har været i de store bøger.

AC skrev:

Stine - må jeg tillade mig at sige at jeg bider mærke I at det er den nye udgave af Mary Poppins du kan dit super ord fra? På mit gamle bånd blev der sunget Super-opti-mægtig-fanta-fæno-mena-listisk! Og det ord kan såmænd bruges om både Don og Carl, hvis man spørger mig.

Nå, så har jeg kun set (og hørt) den nye udgave. Jeg vidste ikke engang at der er forskellige udgaver. Men så blev man da så meget klogere  smile

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

Helferlein skrev:
Hellevad skrev:

Og i den store sorte anders and reklamerede de med at alle de gode tegnere var me i bogen, men hvor var don rosa historien henne?  Ingen steder, til gengæld var der en eller anden italiener jeg aldrig havde hørt om i bogen.

Helt enig i, at Rosa er en af "nyere tids" bedste tegnere - og jeg er selv en stor fan af ham!
Men jeg tror nu, at en udgivelse som f.eks. Den Store Sorte Anders And er lavet, for at give plads til nogle af tidens ANDRE store tegnere.

Prøv engang at se på, hvor mange Rosa-udgivelser der er udkommet de sidste par år...
Jeg er glad for, at redaktionerne ved Egmont ikkekører i den samme rille uafbrudt, men også hylder mangfoldigheden blandt andetegnerne.

For at tage et eksempel, var jeg ved at blive træt af Jumbobøgernes gennemgående italienske og, efter min mening, trivielle streg.
Der ser jeg "nye" tegnere, som f.eks. Flemming Andersen, som et friskt pust, hvilket har givet mig lysten til at læse disse udgivelser igen.

AA&Co har jeg dog efterhånden afskrevet som en "amatørtegnernes legeplads", og køber det nu kun for at holde samlingen 'up to date'.

Er faktisk helt enig med dig i næsten alt du skriver. Og du har også ret i at er er kommet mange rosa-historier andre gange. foreksempel(kan aldrig huske frokortelsen sad ) er alle historierne i ti hall of fame bøger. Men måske de så skulle have skrevet noget lidt andet end "alle" de bedste tegnere. Men flemming andersen er også god som du sagde. Før kunne jeg ikke lide ham, men det var nok p.g.a t.o.t historierne der er tegnet af flemming andersen. Han har en lidt sjovere tegnestil

Er den samme som Hellevad på Andeby.dk :-D