1 Senest redigeret af A. And (2006-12-31 14:57:42)

Tråd: Andebys Historie - Som bog

Titlen er lidt misledende, men da jeg har forstået dette er vedtaget, altså at Sigvalds "Andebys Historie" skal udgives som bog, har jeg fået æren af at tegne/lave forsiden til nævnte.
Trods der er lang tid til at dette vil blive virkelighed (Eller hvad?), vil jeg gerne høre nogle forslag, til hvad denne forside kunne forestille.

På forhånd tak!

(undskyld hvis denne nyhed ikke skulle ha' været offentliggjort)

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Sv: Andebys Historie - Som bog

Lyder enormt spændende, og tillykke med at du har fået lov at lave forsiden..

Det er lidt af en opgave at tegne den forside, men mit forslag (Til en Brainstorm) ville være noget der selvfølgelig viser de vigtigste bygninger i Andeby, men tror det ville hjælpe dig hvis du lavede en Branstorm..

Bidt af ænder? - Tjek www.andeby-online.dk

Duckburg Lies Where Your Heart Is...!

A. And, den skal absolut offentliggøres denne idé - der var stor interesse for en sådan udgivelse på mødet, og det ville da være fedt at vide hvor mange her på forummet der ville købe sådan en udgivelse. Med hele den samlede udgave af Sigvalds serie Andebys historie - med illustrationer af Rob Klein og Peter Bryld - Rosa har faktisk lovet også at bidrage - så det bliver et flot samarbejde.
Det skal understreges at bogen ville blive en særudgivelse, kun trykt og udsendt til de der er interesserede - altså udenfor kontingent og som et regnskab for sig selv. Det vil fungere sådan at når vi et stykke ude i fremtiden er klar til produktion vil prisen blive lagt frem, de interesserede betaler på forhånd og så går trykkeren i gang.
Interessen hos de større tegneserieforretninger for at sælge en sådan udgivelse skal også undersøges - vi har solgt en stor del af vores Rosa-indekser ad denne vej.

Det lyder godt!
Men hvis alle disse prof. tegnere bidrager, så bliver det ikke mig der laver forsiden. vel? (Jeg vil self. gerne! smile)

Jeg er helt sikkert intresseret!!

AC: Du siger bare til når I er klar med bogen/bladet, så skal jeg nok betale.

Rap

Jeg vil helt sikkert købe bogen. Både på dansk og på norsk, hvis den kommer på begge sprogene.

A. And jeg tror netop Sigvald gerne vil have dig til at bidrage til forsiden - f. eks. med nogle af Andebys vigtige historiske bygninger eller lignende. Det Rosa og Sigvald har snakket om var vist nogle cirkler med de vigtige ænder fra byens historie - Francis Drake, Kornelius Blisand, Cinton Blisand, Joakim osv.

Jeg er da absolut også interesseret... så bare skriv mig på "Betaler gerne"-listen med det samme... smile

*: Reel, And'sk & Pålidelig Tegneserie-Udgivelses-Samler. Ved Også Næsten Alt om N'erne fra Disney

Skorpion'sk medlem; nr. 151 (Don Rosa er min gud!)

Yes sir! I må også hjertens gerne skrive Jesper P. på listen.

*) Dybt Ihærdig Samler af N'er Etcetera og Yndefuld Sanger af Andede Melodier L'er Eventuelt Rap

Vi burde vidst allerede lave sådan en "Sign-up" tråd. Øjeblik..
(PS. Denne tråd blev oprettet fordi jeg gerne ville have idéer til forsiden..)

AC skrev:

A. And jeg tror netop Sigvald gerne vil have dig til at bidrage til forsiden - f. eks. med nogle af Andebys vigtige historiske bygninger eller lignende. Det Rosa og Sigvald har snakket om var vist nogle cirkler med de vigtige ænder fra byens historie - Francis Drake, Kornelius Blisand, Cinton Blisand, Joakim osv.

Men er det ikke næsten hvad man kan finde i stamtræet. Jeg vil hvertfald også være interesseret når den tid kommer.

Ce soir.. en garde!

I bogen? Du er skrevet på i den anden tråd nu..

A. And skrev:

Trods der er lang tid til at dette vil blive virkelighed (Eller hvad?), vil jeg gerne høre nogle forslag, til hvad denne forside kunne forestille.

Jeg er helt enig med AC. Hva med en forside med Andeby-Fortet eller noe lignende? Det må vel være det bygget som symboliserer Andeby's historie mest! smile

Ja, det kunne man måske, men jeg ville nu også gerne ha' nogle ænder indblandet, da det nok er det jeg er bedst til at tegne.

15 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-01-01 15:06:53)

Men ænderne kan i vel ikke bare tegne til en bog der sælges i butikkerne... og slet ikke på forsiden! Så kommer Egmont/Disney da efter jer.

Hvad med en solnedgang med bilbremsebakken og pengetanken i siluet? Det burde der vel ikke kunne ske det store ved...

16

Foreningens Rosa-indeks - hvor Højben sidder på forsiden og læser er blevet solgt i tegneseriebutikker og på qxl og til biblioteker.
Vor svenske søsterforening har også forsider med ænder, og det sælges i kommision fra tegneserieforretninger, så det ville undre mig hvis der var et problem her.
Ikke desto mindre ville pengetanken i silhuet være et udmærket element på sådan en forside.

Jeg har allerde in rigtig, RIGTIG god idé. (Hvis jeg skal sige det selv!)
Som i nok ved, er jeg bedst til at tagne efter, og selcv tilføje hist og her.
Til idéen:
Det forsvundne bibliotek: Billedet hvor man ser det sidste bib. i sin pragt. (Håber i ved hvad jeg taler om)
Nogle 'bobler/cirkler' med hoveder af nogle ænder.
Fort andeby.
+ Noget andet som jeg finder på.

Hvad synes i?

18

Synes lige Sigvald skal ind over i hvert fald :-) Lyder som om du har fine idéer - bare sæt igang og lav nogle tegninger! Øvelse øvelse øvelse - så bliver du endnu bedre end illustrationen i Rappet 9 viser at du er :-)

Jeg skal nok prøve at få ihvertfald en skitse ind i dag eller imorgen. Er ovre hos min mor, og jeg er ikke siker på at 'multi-maskinen' virker/er sat til den anden computer.
Jeg kan jo evt maile Sigvald med tegninger, hvis han ikke kigger på formmet så tit.. (?)

AC skrev:

Synes lige Sigvald skal ind over i hvert fald :-) Lyder som om du har fine idéer - bare sæt igang og lav nogle tegninger! Øvelse øvelse øvelse - så bliver du endnu bedre end illustrationen i Rappet 9 viser at du er :-)

Ja helt enig, dette er Sigvalds bog (sådan som jeg har forstået det), og så skal han da naturligvis også have det første og det sidste ord. Uanset hvad syntes jeg dog det ville være fedest hvis Rosa lavede forsiden...

Ce soir.. en garde!

21 Senest redigeret af sigvald (2007-01-01 21:56:53)

Det er meningen at Don Rosa bidrar med de personportrettene som skal benyttes på forsiden:
- Sir Francis Drake
- Kornelius Kvakk
- Clinton Kvakk
- Skrue McDuck
- Ole, Dole & Doffen Duck (som voksne - slik som i tegningen av Skrues grav)
(Donald, Bestemor Duck, m.fl. tas ikke med i denne sammenhengen, fordi de ikke har samme betyning for byens utvikling som de andre jeg har listet opp.)

Det vil således være flott om Peter tar seg av resten. Jeg har egentlig sett for meg en tegning som viser den store statuen av Kornelius Kvakk med Pengebingen i bakgrunnen (jfr rute 1 på side 5 i "His Majesty McDuck"), men er åpen for andre ideer - f.eks. at siden deles i flere felter slik at også Fort Andeby kommer med.

Ville det ikke være bedre med de normale drenge? (Rip/Ole. Rap/Dole og Rup/Doffen)
Hvad er grunden til at de skal være voksne?

Fodnote, eller hvad man kalder det:

Don Rosa har faktisk selv givet udtryk for, at Donald/Anders har en vigtig del i Andebys Historie. Dette er sket i historien "Fødselsdagsånden", hvor Anders ønsker han aldrig er blevet født, hvorefter Andeby er gået fuldstændig i rabundus.

A. And skrev:

Ville det ikke være bedre med de normale drenge? (Rip/Ole. Rap/Dole og Rup/Doffen)
Hvad er grunden til at de skal være voksne?

Sigvalds forslag er i mine øjne sjovere, og passer godt med kapitel 7 i serien.

A. And skrev:

Don Rosa har faktisk selv givet udtryk for, at Donald/Anders har en vigtig del i Andebys Historie. Dette er sket i historien "Fødselsdagsånden", hvor Anders ønsker han aldrig er blevet født, hvorefter Andeby er gået fuldstændig i rabundus.

Anders er en vigtig del af andebys nutid, sådan som vi oplever den i de normale serier, ja. Men Sir Francis, Kornelius, Clinton og Joakim er vigtigere i Rosa/Sigvalds historiske gennemgang.

JAlbertsen skrev:
A. And skrev:

Anders er en vigtig del af andebys nutid, sådan som vi oplever den i de normale serier, ja. Men Sir Francis, Kornelius, Clinton og Joakim er vigtigere i Rosa/Sigvalds historiske gennemgang.

Ja, det forstår jeg godt, jeg tænkte blot på en ekstra boble, hvis der ville blive plads..

Kan du ikke komme med en skitse af forsiden?