Sv: Meld din interesse for "Andebys Historie" bogen her!

Jeg stemmer også for butikkerne

My precious gold.

AC skrev:

Noter med henvisninger til serier og illustrationer skal vel alle være bagerst i denne udgivelse, og ikke som de har været i de sidste par numre i selve gennemgangen? Det kommer til at være et meget omfangsrigti noteapparat.

På det punkt synes jeg noterne skal være som i de foregående numre, altså lige under spalten de bliver nævnt i. Synes jeg har været meget nemmere at læse på den måde, istedet for at man skulle bladre frem og tilbage hele tiden, hvilket gjorde at læsningen kom til at tage dobbelt så lang tid, efter min mening. Synes det var en rigtig god beslutning da noterne blev placeret under spalterne...

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

53

Nu er det heldigvis Sigvalds beslutning, men hvis jeg var layouter på projektet ville jeg opponere kraftift imod at halvdelen af siderne er noter - dem plejer man at placere bagerst i en bog når de fylder så meget...
Forresten er Cornelius Juhl (fra mødet), Pryds, DJT og Hans også interesserede - sådan fremgår det i hvert fald af deres spørgeskemasvar på mødet

Nu ved jeg godt det ikke ser så pænt ud, men jeg vil, som Mathias også foretrække at have diverse noter til de sider de hører til. Det er enklere at finde ud af, end at skulle bladre tilbage hele tiden. Men jeg kan nu også godt se at det ruinerer opsætningen, hvis halvdelen af en sider er noter. Sigvald du laver for mange noter! big_smile

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

Jeg er enig med Jose og Mathias. Referencer til historier må meget gerne være nederst.

56

Det ruinerer ikke opsætningen, José - det ødelægger den (Jeg ved godt at to ruin something på engelsk betyder at ødelægge noget). Og Sigvald laver ikke for mange noter - han har bare styr på sine henvisninger :-)

Man må vel regne med at dette bliver eneste oplag (på dansk i hvert fald), og med den tilstrømning vi oplever i foreningen skal der nok være en del der ærger sig over at de ikke var opmærksomme på udgivelsen om et par år.

Måske skulle man overveje at købe to eksemplarer wink

Synes det er godt med noterne nederst.

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

59 Senest redigeret af jose carioca (2007-01-05 16:54:34)

AC skrev:

Det ruinerer ikke opsætningen, José - det ødelægger den (Jeg ved godt at to ruin something på engelsk betyder at ødelægge noget).

Godt set!

AC skrev:

Måske.. Hvor stor interesse skal der mon senere til for at lave genoptryk?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

jose carioca skrev:
AC skrev:

Det ruinerer ikke opsætningen, José - det ødelægger den (Jeg ved godt at to ruin something på engelsk betyder at ødelægge noget).

Godt set!

James skrev:

Undskyld men hvem fa'en er James?!

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Bond - James Bond!

Eller nok snarere en skrivefejl
wink

jose carioca skrev:

Snarere hvor mange skal der til for at den overhovedet bliver tryk?

Jo, jo. Det kan du have ret i. Man burde nok købe 2. Men spørgsmålet er om disse bøger vil komme i lige så høj kurs som tegneserier? Og dog, Den gode tegner er f.eks. en del værd nu.

big_smile

Med et så begrænset oplag kan bogen jo næsten ikke falde i værdi, for der skal nok komme rigeligt med nye Rosa-fans her i foreningen, der mangler udgivelsen.

Det er vel en udgivelse lige så meget som hvis den var fra Egmont, Gyldendal etc.?
Dvs. at hvis det er et oplag på fx. 250, så vil den allerede efter den er udgivet, blevet meget værd. Og især når der er helt special lavede Rosa-tegninger! hmm ?

Alle interesserede får jo mulighed for at købe et eksemplar, så den stiger vel ikke i værdi lige med det samme. Som så meget andet vil jeg dog tro at den bliver ganske eftertragtet efterhånden som der kommer flere nye samlere til.

Øh, hvis der kommer flere interessede, så stiger værdien vel?

Læser du egentligt mine indlæg når du stiller uddybende spørgsmål? Som jeg skriver vil den muligvis stige i værdi over tid, men fordi bogen bliver annonceret og solgt i tegneseriebutikker, må man må regne med at behovet er dækket lige efter udgivelsen. Det "begrænsede oplag" er jo ikke låst til et fast lille antal som for eksempel litografierne, men derimod sat efter hvor mange der vil have den.

Da markedet for bogen tilmed er ret snævert (andefans med Rosaistiske tendenser, der ikke er tilfreds med udgaven i rappet), kunne jeg forestille mig at der går en del år før den evt. kommer op i pris.

69

Altså, at se Andebys historie som et investeringsobjekt er nok lidt langt ude - den eneste af foreningens udgivelse de på 2½ er blevet mere værd er Sommer-rappet fra 2004, bang-bang-Sam-særhæftet - det står til 30 kroner i Komiklex 5. Det blev uddelt på sommermødet gratis og derefter er der udgivet to ekstra oplag hvor prisen har været den sædvanlige rappet-pris (25,-)

AC skrev:

Altså, at se Andebys historie som et investeringsobjekt er nok lidt langt ude -

Det har du ret i AC! Sjovt, at bare det at tale om en evt. udgivelse, som stadig er på idé planet, afføder spekulationer om værdiforøgelse i en fjern fremtid. Jeg kan se det for mig: " Wow, jeg købte bogen for 100 kr. for 10 år siden og nu kan jeg sælge den for 150 kr. Det var søreme godt at jeg legede spekulant og købte 2 eks. Fratrukket porto og inflation kan jeg tjene 22,75 kr. på at sælge det ene eks. (eller det dobbelte eller whatever..).  smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hej

Jeg skulle sige fra Christopher (Medlem nr. 175), at han også var intresseret i et eksemplar.

Rap

Jeg kunne da også godt være interesseret