Sv: | Dette er mit bedste bud på forsiden til "Andebys Historie"! |

Lad os håbe at Rosa bidrager til omslaget. Under alle omstændigheder bør det være en "professionel" tegning. Det ville være synd at "ødelægge" omslaget med en "børnetegning" hvor motiverne er kopieret fra AA. Det skal kunne ses på omslaget at det er en seriøs bog, derfor synes jeg ikke at amatør tegninger er på sin plads her (det kan vi derimod  gøre i Rappet). Hvis Rosa imod forventning ikke bidrager, kan man nok få lov til at bruge en Disney tegning til forsiden. Man kunne osse spørge Freddy Milton eller Robert Klein om en tegning. Når alt dette er sagt, så synes jeg at Jespers idé er interessant men at A.And´s forslag har for mange ting/figurer på - dog kan jeg godt lide at Cornelius Blisand er på! Ham kan man næsten ikke komme uden om. Men det er jo helt og aldeles op til Sigvald! Og han siger vel selv til hvis han mangler idéer/tegninger til hans bog...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

27

Sigvald spurgte selv A And om han ville lave nogle forslag til bogen. -
Og rob har jo allerede lavet tre illustrationer til bogen - den ene kunne for så vidt godt bruges til forside. Men enig - det hele er faktisk op til Sigvald.

Hans skrev:

A.And´s forslag har for mange ting/figurer på - dog kan jeg godt lide at Cornelius Blisand er på! Ham kan man næsten ikke komme uden om. Men det er jo helt og aldeles op til Sigvald! Og han siger vel selv til hvis han mangler idéer/tegninger til hans bog...

Grunden til dette er netop alle de 'cirkler' Sigvald har aftalt med Rosa, at han skal lave, og derefter på forsiden.
Jeg kan sagtens komme med mere enklere forsider. (tror jeg)
Min seneste forside er udelukkende (Okay, ikke helt) lavet efter Mathias' forslag...
Synes du virkelig mine tegninger er barnlige, og direkte uprofessionel?

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Hans skrev:

Lad os håbe at Rosa bidrager til omslaget. Under alle omstændigheder bør det være en "professionel" tegning. Det ville være synd at "ødelægge" omslaget med en "børnetegning" hvor motiverne er kopieret fra AA. Det skal kunne ses på omslaget at det er en seriøs bog, derfor synes jeg ikke at amatør tegninger er på sin plads her (det kan vi derimod  gøre i Rappet). Hvis Rosa imod forventning ikke bidrager, kan man nok få lov til at bruge en Disney tegning til forsiden. Man kunne osse spørge Freddy Milton eller Robert Klein om en tegning. Når alt dette er sagt, så synes jeg at Jespers idé er interessant men at A.And´s forslag har for mange ting/figurer på - dog kan jeg godt lide at Cornelius Blisand er på! Ham kan man næsten ikke komme uden om. Men det er jo helt og aldeles op til Sigvald! Og han siger vel selv til hvis han mangler idéer/tegninger til hans bog...

det synet jeg ivertfald ikke, A.Ands tegninger er betstemt ikke barnlige.
de er de flotteste tegninger jeg har set en uprofessionel lave.
og så vil de bestemt ikke ødlægge noget!!!!

Amerika... landet, hvor selv en tosse kan blive rig.

Anders and ekstra 2007 nr.1 søges!!KOM NU

Øh, forkert citering..

Han citérer jo Hans bemærkning om din tegning!:)
(Som ikke er barnlig...)

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

A. And skrev:
Hans skrev:

A.And´s forslag har for mange ting/figurer på - dog kan jeg godt lide at Cornelius Blisand er på! Ham kan man næsten ikke komme uden om. Men det er jo helt og aldeles op til Sigvald! Og han siger vel selv til hvis han mangler idéer/tegninger til hans bog...

Grunden til dette er netop alle de 'cirkler' Sigvald har aftalt med Rosa, at han skal lave, og derefter på forsiden.
Jeg kan sagtens komme med mere enklere forsider. (tror jeg)
Min seneste forside er udelukkende (Okay, ikke helt) lavet efter Mathias' forslag...
Synes du virkelig mine tegninger er barnlige, og direkte uprofessionel?

Jeg var ikke klar over at dine forslag var efter aftale med Sigvald. Jeg troede at det var dit eget initiativ. Jeg havde det indtryk at Rosa skulle lave forsiden, derfor undrede det mig at du kom med forslag og ville så bare indskyde at alt det måtte være op til Sigvald. Men hvis Sigvald har bedt dig om forslag er det jo en helt anden sag.
          Nej, jeg synes ikke at dine tegninger er barnlige. Jeg har faktisk rost dem i en anden tråd, hvor du viste en tegning frem! Du er udmærket til at kopiere tegninger fra AA! Jeg skulle nok have skrevet at det ville være bedre med en professionel tegning (efter min mening, selvfølgelig - det fortjener bogen) ligesom der bliver brugt i Gisles Donaldisme bog, og vistnok osse i Van Horn bogen. Hvorfor bruge en tegning som er tegnet af efter en professionel? Så kan man da lige så godt bruge originalen.
          Det har selvfølgelig noget at gøre med éns personlige holdning (og den varierer fra person til person). Min holdning er den at Rappet og evt. bøger som vi udgiver, skal se så professionelle ud som muligt, så folk siger "wow, hvor ser det prof ud"! - ikke så de tænker "sikke en gang hjemmebryg, kan de virkelig ikke gøre det bedre". Men måske er mine ambitioner for store (?)...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

33 Senest redigeret af sigvald (2007-01-10 23:49:03)

Jeg vil takke for den betydelige innsats og interesse fra Peter, Jesper og alle andre som har bidratt her i tråden. Selv liker jeg både både Peters utkast og Jespers utkast.

Så langt har jeg ikke selv noen klar formening om hvordan dette kan gjøres. En idé har dog slått meg. Kan den nyeste Don Rosa plakaten (Den viser Joakims utvikling fra 1947-1951) være til inspirasjon?

Kan det samme gjøres med Andeby, f.eks.:
1579 - ubebodd (Sir Francis Drakes tid)
1818 - Fort Andeby og lite annet (Cornelius Blisands tid)
1903 - Pengebingen og litt bebyggelse (se siste rute i Lo$ 10) (Clinton Blisands tid)*
Ca. 1952 - Kornelius Kvakk statuen er kommet på plass (Joakim von Ands storhetstid)
2000 - Storby (Rip, Rap & Rups (som voksne) tid)

* Clinton Blisands grunnla Grønspættebevegelsen like før (1901) og døde først ca. 1910. Han må såleds ha vært en særdeles viktig figur i Andeby på denne tiden selv om vi ikke ser ham i Lo$ 10.

34

Rob har som sagt allerede leveret tre tegninger til bogen. Hvis Sigvald er interesseret skal jeg gerne spørge andre af de tegnere vi har i foreningen.

Mht. professionelt eller amatør-udseende så er det jo kun Rappet 4 og 5 og 8 samt Rosa-indekset der har noget af professionelle, udøvende tegnere - men mange af de andre har forsider og illustrationer af folk der kan tegne.
Det eneste jeg vil sige fra min kant er øvelse, øvelse, øvelse :-)

Det sværeste ved at lave en "perferkt" forside, er de cirkler. Hvis Rip, Rap og Rup blev dropppet, ville det gøre det meget lettere.
Det er faktisk svært at placere cirklerne bare nogenlunde ordentligt, især i det relativt lille format bogen skal laves i..

Jeg skal lige høre: Hvorfor er det lige præcis de cirkler skal med? Jeg forstod ikke helt begrundelsen lidt længere oppe...

*) Dybt Ihærdig Samler af N'er Etcetera og Yndefuld Sanger af Andede Melodier L'er Eventuelt Rap

37 Senest redigeret af sigvald (2007-01-12 07:29:27)

Jesper P. skrev:

Jeg skal lige høre: Hvorfor er det lige præcis de cirkler skal med? Jeg forstod ikke helt begrundelsen lidt længere oppe...

Don Rosa bidrar med portretter, men ikke noe mer. Det er videre solid tradisjon (i Rosa-sammenheng) for at enkeltportretter plasseres i sirkler når de presenteres sammen med en annen hovedtegning.

Hans skrev:

Nej, jeg synes ikke at dine tegninger er barnlige. Jeg har faktisk rost dem i en anden tråd, hvor du viste en tegning frem! Du er udmærket til at kopiere tegninger fra AA! Jeg skulle nok have skrevet at det ville være bedre med en professionel tegning (efter min mening, selvfølgelig - det fortjener bogen) ligesom der bliver brugt i Gisles Donaldisme bog, og vistnok osse i Van Horn bogen.

Jeg går da ut fra at Peter, i likhet med professjonelle som Don Rosa og Rob Klein vil benytte linjal, o.l. når han lager den endelige tegningen - slik at den blir flottest mulig.

sigvald skrev:

Jeg går da ut fra at Peter, i likhet med professjonelle som Don Rosa og Rob Klein vil benytte linjal, o.l. når han lager den endelige tegningen - slik at den blir flottest mulig.

Selvfølgelig! :-) Alt skal passe perfekt.
Men når jeg laver en tegning, skal jeg jo stadig tage forhold til hvor cirklerne skal placeres, det er defor jeg har tegnet cirkler på alle tegningerne!

Som jeg ser situationen, kan vi ikke komme uden om cirklerne, som i næsten alle tilfælde vil bryde den røde tråd i billedet. Altså gælder det om at finde på nogen ideer, hvor cirklerne kan "sløres" ind i tegningen.

En lettere fjollet ide jeg lige kom på, var at lade Joakim stå og læne sig ud over pengetankens kant (på toppen altså. Lidt ligesom han gør til sidst i Joakim den første (der er det vist bare i en vindueskarm han står og funderer)) og tænke på noget. Det kunne illustreres med klassiske tænkebobler som jo i princippet kunne være Rosa boblerne, hvoraf den største og sidste forestille Drake på bakken. Ideen er skør og det vil se mærkeligt ud på tryk, men vi er nød til at komme med nogen ideer.

Kom nu, mand! I må da have et eller andet at byde op med.

Eftersom vi, som tidligere nævnt, ikke kan komme af med cirklerne, er det første udkast øverst, et godt eksempel på den eneste måde vi kan bruge dem. Altså som illustration til handling fra bestemt tid. At kompositionen og det skotskternede flag er knap så god, er så en side der skal arbejdes med.

Som tidligere nævnt; "øvelse, øvelse, øvelse", vil jeg sige: "inspiration, inspiration, idé!".

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

A. And skrev:

Det ser ikke så godt ud med Grønspættebogen, vel? Den er ligesom placeret forkert? Den skulle måske fjernes?

prøv at bytte rundt på grønspættebogen og clinton-potrættet. i øvrigt gætter jeg på at det ikke vil se godt ud med både den store Kornelius og Kornelius-Potrættet

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Det er snart 2 år siden der sidst blev skrevet i denne tråd. Det er mulighvis for sent at svare...

42

A. And er i hvert fald ikke medlem længere - men andre af vore tegnere skal være velkomne til at tage idéen op - ikke?

AC skrev:

A. And er i hvert fald ikke medlem længere - men andre af vore tegnere skal være velkomne til at tage idéen op - ikke?

Jo selvsagt. Boken er stadig under arbeid/planlegging.

sigvald skrev:
AC skrev:

Jo selvsagt. Boken er stadig under arbeid/planlegging.

ihh.. jeg troede at den var færdig og skulle udgives senere. så har jeg et forslag... nårh jo. jeg glemte at scanneren ikke virkede.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Ja ... den er fin. Men tror ikke den er god nok!

Nu har jeg også lavet et forslag til forsiden af bogen. Hvis I endnu ikke har fundet en endelig forside håber jeg I/du Sigvald kan bruge den:

http://img10.imageshack.us/img10/2401/forsideforslag.png

...og om lidt er kaffen klar

tegningen er god, men synes Joakim skal lige rettes lidt til i hovdet. (Der hvor han står med strækte arme.) Ellers synes det hele er godt:D Både byen, penge tanken og fortet. Okay, måske sgu du selv tegne hovderne, men det må du selv bestemme. Synes bare det er bedst hvsi man ikke kopiere fra andre tegner:D

medlem nr 267

Tegneren skrev:

tegningen er god, men synes Joakim skal lige rettes lidt til i hovdet. (Der hvor han står med strækte arme.) Ellers synes det hele er godt:D Både byen, penge tanken og fortet. Okay, måske sgu du selv tegne hovderne, men det må du selv bestemme. Synes bare det er bedst hvsi man ikke kopiere fra andre tegner:D

Mht Joakim... har du nogle forslag til hvor præcis der kan ændres? Jeg har forsøgt at lade ham se ung ud som da han første gang ankom til Andeby, med kortere skæg etc.

Enig i, at det er bedst at tegne selv. Mht cirklerne har jeg nu valgt at kopiere Don Rosas, da meningen jo er, at Rosa har tegnet nye ansigter til netop dette projekt, så i stedet for at bruge tid på at tegne noget der bare bliver slettet, eller blot skrive navnene, valgte jeg at bruge andre rosa motiver da det jo også er rosa der kommer til at lave de nye

Just wondering, men hvor skal titlen stå?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

50 Senest redigeret af Grabow (2009-02-22 18:07:53)

havde forestillet mig noget i stil med:

http://www.perunamaa.net/donrosa/images/sampo.jpg

Men lyder det som en total vanvittig tanke kunne man flytte rip rap og rup ned i bunden mellem drake og cornelius og lade titlen stå der.

Er dog selv mest til versionen lavet som på billedet