Sv: | Dette er mit bedste bud på forsiden til "Andebys Historie"! |

Hmm, ja det er selvfølgelig en mulighed.

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

det kunne f.eks ende med at se ud i stil med dette:
'
http://img24.imageshack.us/img24/151/bog.png

...og om lidt er kaffen klar

53

Jeg for min del må i hvert fald sige at jeg synes det er et rigtig flot bud!
Har lige prikket til Sigvald for at gøre ham opmærksom på tråden her igen. -
Hvor lange udsigter udgivelsen har i øjeblikket er jeg dog ikke helt klar over.

Flot forslag, men forhåbentlig bliver historie stavet rigtigt med lille begyndelsesbogstav.

benadikt skrev:

Flot forslag, men forhåbentlig bliver historie stavet rigtigt med lille begyndelsesbogstav.

Nej. Du må forstå at det er en historisk bog og derfor bør titlen også skrives på historisk vis således navneord skrives med stort begyndelsesbogstav.

Nej spøg til side. Det er slet ikke op til mig at afgøre hvad der skal stå og om det bliver med store eller små bogstaver

Grabow skrev:

Mht Joakim... har du nogle forslag til hvor præcis der kan ændres?

Du kunne gøre hans gump lidt større, da den er for lille i forhold til resten af kroppen og hovedet. Hans briller er også lidt for store, og jeg tror også du kan tegne hans øje lidt smallere. Ellers er det en god ide og en flot tegning. Dog er jeg også enig i, at du selv bør tegne nogle nye ansigtsbobler.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

57 Senest redigeret af Grabow (2009-02-23 16:21:42)

Solens Søn skrev:

Du kunne gøre hans gump lidt større, da den er for lille i forhold til resten af kroppen og hovedet. Hans briller er også lidt for store, og jeg tror også du kan tegne hans øje lidt smallere. Ellers er det en god ide og en flot tegning. Dog er jeg også enig i, at du selv bør tegne nogle nye ansigtsbobler.

Tak for tippene. Jeg lytter til alle gode forslag, men ændrer dog ikke noget med mindre tegningen ender ud med at blive brugt. I så fald vil jeg ændre de ting som Sigvald kunne ønske og her bruge jeres gode forslag. big_smile

Mht boblerne: Jeg føler lidt at nogen ikke har læst hele tråden og ikke er helt klar over hvad det går ud på. Så her er en opfølgning:

Sigvald er ved at skrive en bog om Andebys historie. Til bogens forside skal der bruges en tegning der illustrerer emnet. Tegnet af et af foreningens medlemmer. Samtidig har Sigvald fået Don Rosa til at tegne nye ansigter med Onkel Joakim, Rip, rap og rup, Clinton og Cornelius Blisand og sidst men ikke mindst Sir Francis Drake. Disse ansingter skal pryde forsidetegningen i cirkler.

Da jeg lavede tegningen lagde jeg vægt på at den skulle kunne fungere både med og uden boblerne med ansigter. så på min egen tegning findes disse bobler altså ikke. De er lagt ind i den endelige version for at vise hvor jeg synes Rosas tegninger bør placeres. Jeg kunne altså med andre ord bare have lavet en hvid cirkel hist og her og skevet personernes navne i, men vurderede at det dog var pænere for helhedsintrykket at bruge nogle af rosas i forvejen eksisterende tegninger.

Okay, Lyder ret spændende;) Hvor kan man købe den henne, hvis den er færdig?

medlem nr 267

Det ville også være interressant hvis Andebys historie blev lavet som tegneserie...

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

60 Senest redigeret af AC (2009-02-24 17:19:05)

Tegneren: Forsiden er jo til den sammenlagte udgivelse af Andebys historie. - Sigvalds afhandling (kan ikke komme på et bedre ord) er udgivet som artikelserie i Rappet, fra nummer 2 til 9. De fleste af de numre er dog i restordre, og flere har været det i lige lovlig lang tid. - som nævnt af redaktøren i Rappet 13 kommer genoptrykkene i år.
Den sanmlede bogudgave vil jo så indeholde illustrationer og netop forsiden som ikke er med i Rappet.
Bogen vil kunne købes via foreningen. - Og i det ligger jo så at den ikke er færdig. Sigvald kan måske svare på hvad tidsrammen er - der er ingen deadline fra foreningens side.

At have Andebys grundlægger, Kornelius Blisand, på forsiden er i hvertfald ingen dårlig ide, når der nu er tale om en bog om Andebys historie...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg har også en forside parat, den skal bare lige inkes. Men motivet er:
Don Rosas tegning af Sigvald (den som Sigvald har som avatar) tænker, via tankebobler, på et par vigtige begivenheder i Andebys Historie.

Grabows forslag er kjempeflott! Jeg har dog også 2 andre kjempeflotte forslag (et fra Rob) og et fra Vobo (som jeg ikke har sett i sin helhet). Jeg setter STOR pris på interessen og skjønner at det vil være på sin plass å fullføre prosjektet. Jeg har dog fått det mer travelt p.g.a. jobbsituasjonen ved universitetet og satsing i forhold til å gå i gang med et doktorgradsstudium i historie. Kanskje det kunne være mulig å stable på bena en redaksjonsgruppe som kan bistå med arbeidet - slik det ble gjort i forbindelse med utarbeidelsen av 2. utgaven av det danske Don Rosa indekset?

Nå ja, nu har andre kommet med deres forslag, så jeg synes, at jeg også ville komme med et bud til forsiden til Andebys historie. Det er en skitse.

http://img3.imageshack.us/img3/3572/andebyhistorieskitse.png
http://img3.imageshack.us/img3/andebyhistorieskitse.png/1/w424.png

Solens Søn skrev:

Nå ja, nu har andre kommet med deres forslag, så jeg synes, at jeg også ville komme med et bud til forsiden til Andebys historie. Det er en skitse.

http://img3.imageshack.us/img3/3572/and … skitse.png
http://img3.imageshack.us/img3/andebyhi … 1/w424.png

Meget flot, men måske skulle du skifte Anders ud med en nevø

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Meget flot, men måske skulle du skifte Anders ud med en nevø

Det kunne man godt - en nevø ville også bedre repræsentere Andebys fremtid end Anders. Idéen er at vise nøglepersoner fra Andebys fortid, nutid og fremtid:

Sir Francis Drake, der første gang koloniserede området = fortid.
Kornelius Blisand, der grundlagde Andeby = fortid.
Joakim von And, som byen er bygget op omkring. Uden ham - ingen by! = nutid
Anders/nevø, der repræsenterer Andebys fremtid = fremtid.

67

Ved i hvad? jeg synes vi skulle have alle disse forsider med i bogen - når de er færdiggjorte er hver forside jo et rigtig udmærket bud på forsiden.
Nu drømmer og overvejer jeg bare: Men i forvejen havde vi jo tænkt at få trykt udgivelsen efter hvor mange interesserede der er (publish on demand kaldes det) -
Jeg ved ikke om det ville fordyrre bogen enormt at give mulighed for at vælge hvilken forside man vil have på - for så er det jo meget enkelt at vælge netop den forside man bedst kan lide (evt. sin egen, hvis man er en af jer talenter smile Blot en vild idé

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske Sigvald rigtig meget held og lykke med den eventuelle doktorgrad! Og netop af den grund, uddannelse osv. er idéen om en evt. redaktionsgruppe jo en fremragende idé. Hvor mange af de der var med i forbindelse med Rosa-indekset har mon lyst? Måske man også skulle invitere medlemmer med som ligesom Sigvald har en fagbaggrund inden for feltet?

Jeg skyder bolden op her - grib den.

AC skrev:

Ved i hvad? jeg synes vi skulle have alle disse forsider med i bogen - når de er færdiggjorte er hver forside jo et rigtig udmærket bud på forsiden.
Nu drømmer og overvejer jeg bare: Men i forvejen havde vi jo tænkt at få trykt udgivelsen efter hvor mange interesserede der er (publish on demand kaldes det) -
Jeg ved ikke om det ville fordyrre bogen enormt at give mulighed for at vælge hvilken forside man vil have på - for så er det jo meget enkelt at vælge netop den forside man bedst kan lide (evt. sin egen, hvis man er en af jer talenter smile Blot en vild idé

Jeg skyder bolden op her - grib den.

Jeg synes ikke det er en god idé med forskellige forsider som man kan vælge imellem. Lad forfatteren/redaktionen vælge, hvilken forside der skal bruges. Om så alle forsideforslagene kan bruges/vises inde i bogen skal jeg ikke tage stilling til, men jeg tror altså, at den samme genkendelige forside vil være et stort plus for udgivelsen og hjælpe med at sprede bogen længere ud end bare i vores "egne rækker". For mit eget vedkommende vil jeg da også gerne stille mit forslag til rådighed her på siden selvom det ikke skulle blive valgt, så dem der har lyst kan downloade det og printe det ud og lægge det ind i bogen. Det er jeg sikker på, at alle andre "forsideforslagstegnere" også vil være villige til. Men én forside til alle, det vil være det bedste efter min mening.

Why do I even bother?

Ja, held og lykke med din doktorgrad Sigvald, det er hårdt arbejde! smile

Nå, men jeg syntes da ellers det med at alle forsiderne kunne komme med var en meget god ide!
Så blev man belønnet for at gøre noget!

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

70 Senest redigeret af AC (2009-02-28 20:21:37)

VoBo, Det var også blot en idé - om den kan bruges er i sidste ende op til forfatteren.

Sprede bogen længere ud end vore egne rækker? Det ved jeg ikke hvad du mener med... - Rosa-indekset har været til salg i tegneseriebutikker, men den kommende samlede udgave af Steffen Kronborgs Andalyser samt Sigvalds samlede Andebys historie vil kunne være til salg til medlemmer. Ellers kan vi nemlig slet ikke få lov at udgive dem. Disney har givet os lov til at lave udgivelserne i foreningsregi til non-profit-pris til medlemmer.

[quoteAC]Hvor mange af de der var med i forbindelse med Rosa-indekset har mon lyst? [quote/]

Jeg melder mig gerne lige som sidst.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Haps! (det signalerer, at jeg greb bolden) - Jeg vil også gerne være med i redaktionsgruppen ligesom jeg var ved Rosa-indekset! Hvis man laver bogen med forskellige forsider, skal den rigtige samler jo købe dem alle sammen - støn! Jeg holder mig også til, at der kun kommer én forside. Forfatteren har naturligvis vetoret.

Solens Søn skrev:

Haps! (det signalerer, at jeg greb bolden) - Jeg vil også gerne være med i redaktionsgruppen ligesom jeg var ved Rosa-indekset! Hvis man laver bogen med forskellige forsider, skal den rigtige samler jo købe dem alle sammen - støn! Jeg holder mig også til, at der kun kommer én forside. Forfatteren har naturligvis vetoret.

Hvad med at der er een forside, og at man så kan se de ubrugte forsider bagest i bogen?

Jo, det ville også være godt.

Jeg synes også helt klart, at det bør være op til redaktionen at udvælge en forside som skal anvendes. Jeg synes så også, at det er en rigtig god ide at man enten bringer de andre forslag bagest i bogen (eller et andet sted), eller at de bliver anvendt som illustrationer undervejs i bogen.