1

Tråd: Medlemsstatus

Blot til orientering har nr. 198 netop meldt sig ind. Af aktive er vi ca. 155 medlemmer. Det fremgår jo at vi nærmer os nr. 200 meget tæt. Og det nummer tildeles ganske enkelt efter den almindelige rækkefølge. Så hvis du skulle have gået og overvejet at melde dig ind i foreningen, pga. en glødende interesse for Andeby og dette univers, så kunne du jo benytte dig af lejligheden nu.
Vi har ikke gjort noget sælirgt ud af pejlemærkerne, 50, 100 og 150 medlemmer - men det er da hyggeligt at vi nu passerer de 200 medlemsnumre. (der er 135 betalende medlemmer og omtrent 17 forretnings-medlemmer samt 3 æresmedlemmer).
Jeg husker fra min barndoms bogklub (AA's) at man fik en gave hvis man kunne skaffe et nyt medlem. Den ordning har vi ikke, men hvis der skulle være en på skolen, studiet, arbejdet, eller i nabolaget eller klubben, så tag da og hvis vedkommende et eksemplar af Rappet og fortæl lidt om foreningen - så kan det potentielle medlem jo overveje det. Foreningen vil være taknemmelig smile

Og så: Donaldister i alle lande, forén jer wink (hmm... hvem minder den sætning mig om..)

Sv: Medlemsstatus

Donaldistens primære opgave er jo netop at udbrede Donaldismen, så det er bestemt en selvfølge at skaffe medlemer hvis chancen byder sig:)

Hvem er disse 3 æresmedlemmer egentlig?

Bidt af ænder? - Tjek www.andeby-online.dk

Duckburg Lies Where Your Heart Is...!

3 Senest redigeret af AC (2007-02-22 17:00:21)

Det er jeg glad for at du skriver smile
Og mht. æresmedlemmer:  David Gerstein (forhenv. ECN-.ansat, nu arkiv-redaktør for Gemstone), Freddy Milton (dansk tegner og fortæller, også af hollandsk AA) og Don Rosa (amerikansk tegner og fortæller, blandt andet kendt for Her er dit liv, Joakim og Foreningens Tegning.)
Du kan egentligt have ret i at det burde fremgå tydeligere et sted - måske i medlemsbladet eller her på hjemmesiden - i tyskernes Infohæfte (det oprindelige forlæg for idéen om et infohæfte) fremgår deres æresmedlemmer samt formænd osv.
I DDF(R) har vi ikke udnævnt noget æresmedlem siden sommeren 2004 - og vi er egentlig aldrig kommet med nogle kriterier for evt. kommende æresmedlemskaber endsige indstillinger til sådanne. Til gengæld har vi siden Sommermødet 205 udnævnt mødeværten til AMA (Afholdt MødeAfholder).
I øvrigt består et æresmedlemskab udover æren i at man ikke betaler kontingent. Forretningmedlemmer betaler heller ikke kontingent men betaler så foreningen på anden vis, f. eks. via tilsending af dette medlems (ofte en forenings) tiddskrift eller via andre "naturalier" til foreningen.

Okay, vidste overhovedet ikke at Don Rosa var medlem, men det er vel noget foreningen har tilbudt ham? kunne det eventult have været gennem Sigvald? Så vidt jeg har forstået så "Kender" Sigvald Keno, og har hjulpet ham med ideen til "Lillehjælper", ved ikke hvor jeg har ideen fra, men er det helt galt?

Sigvald må kunne svare på hvor længe han har kendt Don, men selv har jeg været i elektronisk kontakt med ham siden 1998, har mødt ham 3 gange og samarbejdet med ham omkring oversættelsen til dansk af forordene til HOF 5 og 9 samt Rosa-kalenderen fra 2005. Don fik et brev efter sommermødet 2002 om han havde lyst til at være medlem af foreningen, og det havde han da. I september samme år mødtes nogle af os så med ham på Raptus-festivalen i Bergen - her færdiggjorde Don Sigvalds tegning (Læs AA 19 og 20/2002 - Georgs første opfindelse - Sigvald er inspirator til den serie). - efter dette møde sendte Don en tegning som Thomas og jeg senere brugte på Foreningens Don Rosa Indeks. Før sommermødet 2003 (ca. hvornår, egentligt?) havde Rosa sendt Jacob en tegning som siden har været brugt som foreningens officielle tegning.

Freddy er lige så selvskreven som medlem af foreningen som Don - for han er jo Danmarks svar på Jon Gisle - redaktøren for Carl Barks og Co. og oversætter af den danske Andelogien. i dag desuden én tegner der holder liv i funny animal-genren på dansk. (udover Egmonts folk altså, naturligvis)

David blev udnævnt til æresmedlem for sin indsats for revival af serier (f. eks. Vims) - og så fordi han havde været vært for en del af julemødet 2002.

Okay, lyder interessant med Keno:)

En anden ting man "kunne" gøre, var at udnævne en "Grønspætte General" (eller noget lignende), og uddele titler/ udmærkelser til medlemmer der havde gjort sig fortjent til det.

Fandt lige på en: *S.T.I.F.T.E.R*
*Starter Til Imponerende Forening Tilegnet.... Narh, det er jo svært;)

Men syntes det ville være en sjov idè.

Vi har før kommet på forklaringer bag forkortelserne FORMAND, REDAKTØR og KASSERER - men vi mangler jo nogle stykker til HJÆLPEREDAKTØR'en og KASSERERLÆRLING'en -

Æresbetegnelsen STIFTER foreslåes i øvrigt tildelt Hr Søren Haagerup - det står for
Starter Til Imponerende Forening Tilegnet Eminente Rapnæb (foreslag til forbedringer af forklaringen modtages gerne)

Hvad med Flemming Andersen som dansk æresmedlem... han er helt klart min favorit på det danske marked, men hvem siger overhovedet at man behøver at tilegne flere denne 'fornemme' status?

Ce soir.. en garde!

AC skrev:

Vi har før kommet på forklaringer bag forkortelserne FORMAND, REDAKTØR og KASSERER - men vi mangler jo nogle stykker til HJÆLPEREDAKTØR'en og KASSERERLÆRLING'en

God idè, vi må bare se om vi ikke kan finde på noget til de 2 sidste..

Man kunne jo også udele titler efter hvor langt tid man har været i foreningen.
Hved godt den ikke er så gammel men det behøver jo ikke at være flere år..

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Hold nu op med det pamperi. Hvad skulle bevæggrunden være for at tildele titler?

Og hvorfor skulle Flemming Andersen være æresmedlem?

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Berti Stravonsky skrev:

Hold nu op med det pamperi. Hvad skulle bevæggrunden være for at tildele titler?

Der er ingen der ber dig indgå i det Berti smile

Og hvorfor skal du bryde ind i en tråd og ødelægge den!
Og jeg fuldstendig lige glad om jeg har nogen stve fejl i mit indlæg.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Ham der staver `h i ved, han er nemli super fed lol

He he!:)

copyright© Monty Python

Walter skrev:
Berti Stravonsky skrev:

Der er ingen der ber dig indgå i det Berti smile

Næ, jeg blander mig selv.

Og hvad er ideen med at uddele titler? Keder I jer?

anden skrev:

Og hvorfor skal du bryde ind i en tråd og ødelægge den!
Og jeg fuldstendig lige glad om jeg har nogen stve fejl i mit indlæg.

Ødelægge den? Ved at stille et spørgsmål? Er du ikke en kende nærtagende?

Jeg prøvede for så vidt muligt at afværge en diskution da jeg ved hvor let Berti lader sig rive med, men jeg vil da glædeligt besvare spørgsmålet..

Måske er det bare af kedsomhed og i vores søgen efter morskab, men da snakken faldt på at man ikke "fik noget ud af at være æresmedlem, eller nummer 50 - 100 osv", fremkom ideen om at man kunne uddele titler.

Ja - fuldstændig korrekt. Jeg lader mig nemt rive med når jeg møder ting jeg ikke forstår, eller deciderede tåbeligheder. Begge dele gjorde at jeg bidrog her.

Derfor forklarer jeg begrundelsen til ideen. Om du er enig er op til dig, men vi har nu nået en vis enighed smile

Berti Stravonsky skrev:

Og hvorfor skulle Flemming Andersen være æresmedlem?

Hvis der var flere der skulle være æresmedlemmer, så kunne jeg godt tænke mig at det skulle være Flemse. Men som jeg skrev, er jeg ikke sikker på der over hovedet skal være flere æresmedlemmer. Carl Barks er der jo ikke meget idé i at tilegne.

Ce soir.. en garde!

"En hvis enighed?" To personer? Nu må i da holde op. Hvis sådan noget her skal realiseres skal vi da i hvert fald høre flere meninger og det bør komme på tale ved næste generalforsamling.

Jeg er dybt modstander af det fis i har gang i. (undskyld sproget big_smile ) Jeg støtter Berti i dette tilfælde (det sker sjældent, men hænder). Jeg synes ikke at DDF(R) skal blive en omgang fis med titler og grønspættestjerner og -huer. Vi har en speciel hobby, men jeg synes nu vi bør holde det på det specielle og ikke gå over i det virkelig nørdede hjørne.
Jeg mener donaldismen på denne side bør holdes på det voksne og sprogligtbegavede plan . Men det er bare min mening. Jeg mener bare at selvom vi har en nørdet hobby, bør vi stadig virke intellektuelle.

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

^ Hørt, hørt!

Jeg mener Flemming afslog medlemskab da vi var i Forum. Am I right?

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Men ideen om at uddele titler er så vidt jeg kan forstå slået hårdt ned..

Men hva faen, sådan går det når man foreslår noget nyt wink

Han fik et blad, men har vist ikke meldt tilbage. Det samme gælder for Stegelmann (som et par gange var ved at glemme sit blad).

Men jeg synes nu vi bør overveje grundigt om folk skal optages som æresmedlemmer.

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile