Sv: Medlemsstatus

Jeg synes nu også det virker list for useriøst at smide om sig med alle mulige titler..
*Læs Jose's indlæg*

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Walter skrev:

Men ideen om at uddele titler er så vidt jeg kan forstå slået hårdt ned..

Slet ikke. Nu har vi bare hørt få personers mening. Det kan jo være at folk der går normal tid i seng har et andet syn på det end natteravnene har. Kæmp for pokker! Slå et slag for dit forslag. Modargumentér. wink

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

Det kan du have ret i, men tror nu ikke der er den helt store stemning for det, og da jeg ikke møder og til møderne, kan det blive svært at få det igennem wink

Bidt af ænder? - Tjek www.andeby-online.dk

Duckburg Lies Where Your Heart Is...!

Jeg synes osse at det er at gå for vidt at begynde at uddele grønspætte titler bare fordi de lyder sjove. Og med hvilken begrundelse? At man har været medlem i så og så lang tid? I så fald ville jeg godt kunne forstå hvis nogle folk synes at vi er en flok grinagtige nørder, i stedet for forholdsvis seriøse samlere.
Med hensyn til æresmedlemmer, så skal vi virkelig passe på. Der kunne nemt gå inflation i begrebet, hvis blot det at være AA tegner, AA redaktør og lignende i sig selv er nok til at blive æresmedlem. Det skal selvfølgelig være forbeholdt de virkelig få som har gjort en særlig indsats for donaldismen. Det er jo ikke særligt ærefuldt at være æresmedlem hvis 5-10% af foreningens medlemmer er æresmedlemmer...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

30

Det er jo netop også derfor vi ikke har udnævnt nogen siden 2004.
Nej, der skulle nødigt gå inflation i tingene, og I skal bare tage det helt roligt med diskussionen for det var bare idéer og forslag - ingen beslutninger kan tages udenfor generalforsamlingen.
Flemming fik et infohæfte til Forum - han afslog det ikke, han fik vist derimod det indtryk at han nu var medlem - det var ikke tilfældet.
Stegelman glemte ikke sit infohæfte - så vidt jeg forstod på ham lagde han det fra sig med vilje...

Walter skrev:

Men ideen om at uddele titler er så vidt jeg kan forstå slået hårdt ned..

Men hva faen, sådan går det når man foreslår noget nyt wink

Det handler ikke om at noget skal slåes ned, eller at nye ideer ikke kan imødekommes. Det handler om, at jeg (og andre kan jeg nu læse) ikke mener det er en god ide.

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Det er også hvad jeg mener, flertallet syntes det er en dårlig idè men nu ved nærmere eftertanke kn jeg også godt se det er en dårlig idè smile

Bidt af ænder? - Tjek www.andeby-online.dk

Duckburg Lies Where Your Heart Is...!

33

Så er vi klar til at rundet meldmesnr. 200 - den næste der bliver meldt ind får helt automatisk dette nummer. Velkommen til de nesye medlemmer!

34 Senest redigeret af sigvald (2007-02-27 21:51:44)

Walter skrev:

Okay, vidste overhovedet ikke at Don Rosa var medlem, men det er vel noget foreningen har tilbudt ham? kunne det eventult have været gennem Sigvald? Så vidt jeg har forstået så "Kender" Sigvald Keno, og har hjulpet ham med ideen til "Lillehjælper", ved ikke hvor jeg har ideen fra, men er det helt galt?

Nei, det er helt riktig. I desember 1999 satt jeg foran en PC i en PC-sal på universitetet i Trondheim (NTNU) og leste noen innlegg av Don Rosa i en amerikansk diskusjonsgruppe. I et av disse innleggene beklaget han seg over at han ikke helt visste hvordan han skulle lage en oppfølger til "Jul i pengeløse" hvorpå jeg sendte ham en e-post der jeg foreslo at Georg Gearløs var rett mann for en slik "umulig oppgave" og at det lille grevlinghullet hvor guttenes tog fraktet Joakims penger i små porsjoner, krevde en ditto liten oppfinnelse som f.eks. Lille Hjelper. Don Rosa sjekket sitt CBL og fant ut at Georg Gearløs dukket opp få måneder etter "Jul i Pengeløse" slik at det hele hang perfekt sammen. Resten er historie...

AC skrev:

Sigvald må kunne svare på hvor længe han har kendt Don, men selv har jeg været i elektronisk kontakt med ham siden 1998, har mødt ham 3 gange...

Det samme her. To ganger har vi møtt ham sammen (Bergen) i tillegg har vi en gang hver møtt ham alene.

Arpin Lusene skrev:

Hvad med Flemming Andersen som dansk æresmedlem...

Nei, da holder jeg heller en knapp på Lars Jensen. Både fordi Flemming Andersen, etter min smak, er altfor eksperimentell og udisneysk i stilen - og fordi Lars Jensen tross alt har deltatt på et sommermøde. Lars står også bak en lang rekke fremragende manus.

Hans skrev:

Jeg synes osse at det er at gå for vidt at begynde at uddele grønspætte titler bare fordi de lyder sjove. Og med hvilken begrundelse? At man har været medlem i så og så lang tid? I så fald ville jeg godt kunne forstå hvis nogle folk synes at vi er en flok grinagtige nørder, i stedet for forholdsvis seriøse samlere.
Med hensyn til æresmedlemmer, så skal vi virkelig passe på. Der kunne nemt gå inflation i begrebet, hvis blot det at være AA tegner, AA redaktør og lignende i sig selv er nok til at blive æresmedlem. Det skal selvfølgelig være forbeholdt de virkelig få som har gjort en særlig indsats for donaldismen. Det er jo ikke særligt ærefuldt at være æresmedlem hvis 5-10% af foreningens medlemmer er æresmedlemmer...

Her er jeg fuldstændig enig.. Det er iorden at være nørdet omkring en hobby, og jeg bliver ofte betragtet som en nørd, når jeg fortæller folk at jeg er Anders And samler. Det er rart at der er et sted man kan tages seriøst. Og det kan man vel bedst blandt andre samlere. Jeg ville nogen gange have svært ved at anbefale et potentielt nyt medlem, at gå ind i dette forum, da det alt for ofte enten er ligegyldigheder der diskuteres, eller folk der kaster mudder efter hinanden..
Så jeg vil indtrængende bede til at niveauet hæves, bare en smule..

Med hensyn til æresmedlemmer... Det er iorden at udnævne æresmedlemmer i en forening.. Men som mindstekrav mener jeg at de skal have gjort noget særligt for foreningen.. Ikke bare lavet en tegning af en and i matrostøj :-)

The Collector

36

Jeg vil umiddelbart sige, at da foreningen udnævnte de to første æresmedlemmer var den så ung at de fik æren grundet deres betydning/indsats for donaldismen generelt, ikke så meget for hvad de har gjort for foreningen.

Som nævnt i nyhederne har vi netop rundet medlemsnr. 200

AC skrev:

Jeg vil umiddelbart sige, at da foreningen udnævnte de to første æresmedlemmer var den så ung at de fik æren grundet deres betydning/indsats for donaldismen generelt, ikke så meget for hvad de har gjort for foreningen.

Som nævnt i nyhederne har vi netop rundet medlemsnr. 200

Er det noen grunn til å hemmeligholde identiteten til medlem nr. 200?

I hvilke nyheder??? Noget som genudsendes?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

AC skrev:

Det synes jeg er udmærket! At gøre en betragtelig indsats for donaldismen er en MINDST lige så god grund, som at gøre en betragtelig indsats for foreningen! Man kan endda argumentere for at det er en bedre grund...

40

Nyheder er en kategori her på forumnmet - lige DDF(R) er det.
Nej, Sigvald - for Jonas (Peytz) har da også selv skrevet sit medlemsnr. ved sit brugernavn.

AC skrev:

Blot til orientering har nr. 198 netop meldt sig ind. Af aktive er vi ca. 155 medlemmer. Det fremgår jo at vi nærmer os nr. 200 meget tæt. Og det nummer tildeles ganske enkelt efter den almindelige rækkefølge. Så hvis du skulle have gået og overvejet at melde dig ind i foreningen, pga. en glødende interesse for Andeby og dette univers, så kunne du jo benytte dig af lejligheden nu.
Vi har ikke gjort noget sælirgt ud af pejlemærkerne, 50, 100 og 150 medlemmer - men det er da hyggeligt at vi nu passerer de 200 medlemsnumre. (der er 135 betalende medlemmer og omtrent 17 forretnings-medlemmer samt 3 æresmedlemmer).
Jeg husker fra min barndoms bogklub (AA's) at man fik en gave hvis man kunne skaffe et nyt medlem. Den ordning har vi ikke, men hvis der skulle være en på skolen, studiet, arbejdet, eller i nabolaget eller klubben, så tag da og hvis vedkommende et eksemplar af Rappet og fortæl lidt om foreningen - så kan det potentielle medlem jo overveje det. Foreningen vil være taknemmelig smile

Og så: Donaldister i alle lande, forén jer wink (hmm... hvem minder den sætning mig om..)

Marx??...

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

42 Senest redigeret af Hans (2007-03-07 01:18:01)

AC skrev:

Donaldister i alle lande, forén jer wink (hmm... hvem minder den sætning mig om..)

De/vi har så sandeligt osse forenet sig. Der er Donaldist foreninger i mange lande efterhånden. Donaldismen er på sejrsrig fremmarch...
Sætningen? - Det må da være fra Barksismens/Donaldismens fader, vores alle sammens "Unca Carl" big_smile...

Har Don Rosa overhovedet skrevet et indlæg????

Her på DDF(r)!
Han har ikke engang en bruger!

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Man behøver ikke at være medlem af forummet for at være medlem af foreningen big_smile

Det er ganske forståeligt at Rosa ikke har tid til at skrive på et dansk forum.
Men han har da før skrevet på DCML, så vidt jeg ved...

big_smile

Nej ikke her på ddfr. Jeg mener på et eller andet disney forum.
Don Rosa er jo den eneste der har holdt kontakt med sine fans. Så det kunne jo godt være at han havde meldt sig ind til et eller andet disney forum:)

Det ville noko også være lidt svært for
Keno at skulle forstå danske indlæg...
Jeg kan lige se det for mig:
Don Rosa der sidder med en Engelsk Dansk ordbog klokken to om natten for at besvare et indlæg...
big_smile

copyright© Monty Python

Ja det ku se sjovt ud big_smile

49

Dengang Don havde bedre tid stak han fra tid anden hovedet ind på f. eks. den norske nyhedsgruppe om tegneserier og forklarede dette eller hint og svarede på spørgsmål. Don var da i øvrigt med på dcml fra midten af 90'erne og er sikkert stadig på, men nu er cdml ikke så aktiv længere.
Nej, at være medlem af foreningen og af forummet er netop ikke det samme - der er ingen der tvinger foreningsmedlemmer til at være medlem af forummet, eller forum-medlemmer til at at være medlem af foreningen. Men det er da nogenlunde sådan at mange af de aktive herinde er medlem af foreningen, og det er jeg som medstifter og kasserer meget glad for.

50

Vil lige berette at vi pr. dags dato er oppe på medlemsnr. 206 - Og i det der jo gennem tiden er nogle der er meldt ud, har meldt sig ud, eller aldrig blev meldt ind er vi lidt over 160 aktive medlemmer i foreningen. Og så har vi i øvrigt en hel håndfuld nordmænd på vej ind - takket være vores samarbejde med det norske donaldist-tidsskrift KVAKK.