Sv: Medlemsstatus

Det går stadigt fremad - dejligt at høre...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

52 Senest redigeret af AC (2007-07-12 16:37:43)

Takket være vores samarbejde med bladet Kvakk har foreningen i dag udvidet til medlemsnr. 213 - velkommen til de 5 nye norske medlemmer og tak til kvakk for samarbejdet så langt.
Jeg kan ikke give nogen oplistning over antallet af aktive medlemmer lige nu, for jeg er ikke ved min database, men vil skyde på vi nærmer os de 165.
Der er endnu 4 på vej ind fra Norge lige nu, men alle interesserede er jo altid velkomne til at kontakte mig, så tager vi den derfra.
Keep on quacking!

I øvrigt må jeg sige med hensyn til diskussionen tidligere her i tråden om æresmedlemmer og titler der bliver "smidt omkring" med, at jeg personligt gerne ville have mulighed for at indstille visse medlemmer til en lille påskønnelse af deres arbejde for foreningen -
Og da vi tidligere havde snakken oppe, i tråden her: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=251 var stemningen da heller ikke så "anti-pamperisk". (ikke at jeg synes det har noget med pamperi at gøre, egentlig..)
Det er jo ikke noget der skal være noget andet end en taknemmelighed i (ikke nogen stor frugtkurv eller noget, bare et diplom som dem mødeværter og æresmedlemmer har fået) - til tider kan det faktisk være fint nok at sige tak til nogen for deres arbejde.
Og hvis ikke man vil sige tak, så sig noget andet (jævnfør et indslag på tv om frivilligt sports-foreningsarbejde)

Hvorfor skal folk partout være æresmedlemmer?

Hvis man vil rose folk, eller påskønne deres indsats for dette og hint, så ros og påskøn alt det du kan..

Jeg har ganske vist ikke ønsket at forlænge mit medlemsskab, men HVIS jeg havde, så gad jeg eddermame ikke være medlem hvis der er forskel på medlemsskaber...

Vi er vel for hulen her fordi vi kan li' ænder, og lad det nu endelig blive ved det...

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Berti Stravonsky skrev:

Hvorfor skal folk partout være æresmedlemmer?

Det skal "folk" bestemt heller ikke, men for mig at se er det en udmærket hædersbevisning at give til de få der er mere end blot almindelige fans og serieskabere, nogen af dem der er med til at definere og redefinere donaldisme og give os noget helt unikt.

Berti Stravonsky skrev:

Jeg har ganske vist ikke ønsket at forlænge mit medlemsskab, men HVIS jeg havde, så gad jeg eddermame ikke være medlem hvis der er forskel på medlemsskaber...

Nu ved jeg ikke om det er æresmedlemmerne eller titlerne du er villig til at tage så drastiske konsekvenser af.

Æresmedlemmerne eksisterer allerede og har gjort det i så lang tid at det næppe kan være til debat. Deres særstatus er desuden indskrevet i vedtægterne som du burde have gjort dig bekendt med ved indmeldelse.

Titlerne ville i praksis ingen betydning have udover at man ville kunne vise at man værdsætter flittige bidragsydere til Rappet og værterne for vores halvårlige møder.

Berti Stravonsky skrev:

Vi er vel for hulen her fordi vi kan li' ænder, og lad det nu endelig blive ved det...

Jeg kan godt lide ænder, men jeg kan også godt lide aktive donaldister der yder noget til fællesskabet.

Jeg forstår så udmærket hvad du skriver, men savner en soleklar forklaring på, hvorfor enkelte skal være æresmedlemmer. Hvad skal det gavne?

Og hvem skal bestemme hvem der skal være æresmedlem? Flertallet? En udvalgt skare?

Hvis flertallet skal bestemme, hvor stort skal dette flertal være? 90 %? 55 %?

Hvis en udvalgt skare skal bestemme/indstille mm., så melder der sig et nyt spørgsmål:

hvem udvælger denne skare? Hvorfor skal Arne And med mens Anton And ikke er med?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

At der var æresmedlemmer da jeg meldte mig ind er da sagen uvedkommende. Vi taler ikke fortid men fremtid.

Hvis der er enkelte der har gjort noget fantastisk i dine øjne, så ros vedkommende. Giv personen en blomst, en jumbobog, vin eller hvad pokker ved jeg.

Men at lade en forening uddele hædersbevisninger, oprette æresmedlemsskaber mm., er et fejlspor.

Bjarne Riis fik en allerhelvedes masse æresbevisninger for sin sejr i Touren. Riskjær, Thorsen, Brixtofte lige så for deres metier udi forretningsverdenen. Disse mange æresbevisninger er nu blevet trukket tilbage. Og der er mange der ville ønske, at de aldrig tildelte dem disse bevisninger.

Hvad nu hvis Rosa begyndte at dyrke pædofili? Eller fik et nervesammenbrud, og slog en eller anden ihjel? Ville DDfR stadig fastholde ham som æresmedlem?

Jeg er røvtræt af at dette samfund er ved at udvikle sig til et polariseret samfund. Alt skal måles, vejes, vurderes. Der skal belønnes for dit og belønnes for dat. Vi styrer imod et samfund jeg ikke ser som værdifuldt. Og at tildele en eller anden et eller andet her i foreningen er præcis det samme. Jeg kan ikke, selv ikke med en meget kraftig kikkert, få øje på formålet.

Anerkendelse, javist. Fint nok. Men så anerkend det qua et diplom, en hyldestartikel eller noget helt tredje, og lad det være fint nok med det.

Men jeg spørger stadigvæk:

Hvem kan KLOKKEKLART opregne 3 gyldige årsager til at DDfR skal uddele æresmedlemsskaber?

Og hvad skal disse medlemsskaber så være for nogen?

"Titlerne ville i praksis ingen betydning have udover at man ville kunne vise at man værdsætter flittige bidragsydere til Rappet og værterne for vores halvårlige møder."

Æresmedlemsskabet bliver, i mine øjne, kraftigt devalueret ved at 1) titlerne ingen betydning har, og 2) æresmedlem fordi man er vært?

Come on - at være vært for 15 tosser, så er med æresmedlem? Fint nok - fed forening, det må jeg sige...

Berti Stravonsky skrev:

"Titlerne ville i praksis ingen betydning have udover at man ville kunne vise at man værdsætter flittige bidragsydere til Rappet og værterne for vores halvårlige møder."

Æresmedlemsskabet bliver, i mine øjne, kraftigt devalueret ved at 1) titlerne ingen betydning har, og 2) æresmedlem fordi man er vært?

Come on - at være vært for 15 tosser, så er med æresmedlem? Fint nok - fed forening, det må jeg sige...

Lad mig lige starte med at få afklaret misforståelsen her:
Jeg mener på ingen måde at vi skal udele æresmedlemskaber til mødeværter og Rappet-forfattere. Her er der tale om en grønspættetitel ala Weinbergers "A.M.A - Afholdt Møde Afholder" og måske et printet diplom. Disse titler betyder i praksis ingenting men kan måske lune lidt og minde folk om at deres indsats er påskønnet.

Berti Stravonsky skrev:

Jeg forstår så udmærket hvad du skriver, men savner en soleklar forklaring på, hvorfor enkelte skal være æresmedlemmer. Hvad skal det gavne?

Præcis hvorledes det blev begrundet ved indstiftelsen skal jeg ikke kunne sige, men det er foreningens hædersbevisning til de folk der har giver andeelskere allermest.

Berti Stravonsky skrev:

Og hvem skal bestemme hvem der skal være æresmedlem? Flertallet? En udvalgt skare??

Ifølge foreninges vedtægter skal æresmedlemskaber "tildeles ved vedtagelse". Jeg tager som en selvfølge at et æresmedlemsskab kræver et ganske massivt flertal (90-100% ?) ved afstemningen på den pågældende generalforsamling, men jeg er for ung i foreningen til selv at have oplevet dette.

Berti Stravonsky skrev:

Bjarne Riis fik en allerhelvedes masse æresbevisninger for sin sejr i Touren. Riskjær, Thorsen, Brixtofte lige så for deres metier udi forretningsverdenen. Disse mange æresbevisninger er nu blevet trukket tilbage. Og der er mange der ville ønske, at de aldrig tildelte dem disse bevisninger.?

Hvad nu hvis Rosa begyndte at dyrke pædofili? Eller fik et nervesammenbrud, og slog en eller anden ihjel? Ville DDfR stadig fastholde ham som æresmedlem?

Jeg er røvtræt af at dette samfund er ved at udvikle sig til et polariseret samfund. Alt skal måles, vejes, vurderes. Der skal belønnes for dit og belønnes for dat. Vi styrer imod et samfund jeg ikke ser som værdifuldt. Og at tildele en eller anden et eller andet her i foreningen er præcis det samme. Jeg kan ikke, selv ikke med en meget kraftig kikkert, få øje på formålet.

Det du lægger op til her synes jeg lugter lidt for meget af den gode gamle jantelov og sko som er tre numre for små! Nogen mennesker er geniale og de fortjener hyldest fordi de giver alle os andre noget. Det kan overdrives ja, men jeg tror nu engang at en lille smule idoldyrkelse kan være inspirerende for mange, og få flere til at yde en større indsats.

59 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-07-13 09:40:43)

Berti Stravonsky skrev:

Hvem kan KLOKKEKLART opregne 3 gyldige årsager til at DDfR skal uddele æresmedlemsskaber?

1. Taknemmelighed.
Vi er en forening dedikeret til historier med ænder (og mus) og dermed dybt afhængige af at der skabes gode historier og udgivelser. Lad os hylde dem der går i vores ærinde og vise dem vores påskønnelse ved at sende dem 2 små blade om året uden beregning. Det er ikke meget, men det er nu engang nogett vi kan give dem igen.

2. Idoldyrkelse
Ved at udpege nogle ganske få som "rollemodeller" kan vi på en enkel vis give omverdenen et prej om hvad det er for en type arbejde og indsats vi påskønner i foreningen.

3. PR
At have berømtheder der accepterer æresmedlemskaber må i nogen omfang kunne bruges som et trækplaster. Måske synes nogen at det er sejt at være i samme forening som Don Rosa.

Berti Stravonsky skrev:

Og hvad skal disse medlemsskaber så være for nogen?

Du har fået navnene på de 3 der er. Hvis du har forslag til andre så lad os da høre ;-)

JAlbertsen skrev:
Berti Stravonsky skrev:

Præcis hvorledes det blev begrundet ved indstiftelsen skal jeg ikke kunne sige, men det er foreningens hædersbevisning til de folk der har giver andeelskere allermest.

Berti Stravonsky skrev:

Og hvem skal bestemme hvem der skal være æresmedlem? Flertallet? En udvalgt skare??

Ifølge foreninges vedtægter skal æresmedlemskaber "tildeles ved vedtagelse". Jeg tager som en selvfølge at et æresmedlemsskab kræver et ganske massivt flertal (90-100% ?) ved afstemningen på den pågældende generalforsamling, men jeg er for ung i foreningen til selv at have oplevet dette.

Berti Stravonsky skrev:

Bjarne Riis fik en allerhelvedes masse æresbevisninger for sin sejr i Touren. Riskjær, Thorsen, Brixtofte lige så for deres metier udi forretningsverdenen. Disse mange æresbevisninger er nu blevet trukket tilbage. Og der er mange der ville ønske, at de aldrig tildelte dem disse bevisninger.?

Det du lægger op til her synes jeg lugter lidt for meget af den gode gamle jantelov og sko som er tre numre for små! Nogen mennesker er geniale og de fortjener hyldest fordi de giver alle os andre noget. Det kan overdrives ja, men jeg tror nu engang at en lille smule idoldyrkelse kan være inspirerende for mange, og få flere til at yde en større indsats.

Jantelov? Nej for fanden - jeg er indædt modstander af Janteloven, mand.

Jaja - vi er uenige og fred være med det. Jeg er jo heller ikke medlem mere, og skal følgeligt nok klappe kæften i.

Men har så småt fortrudt at jeg har nævnt foreningen i brede og vide kredse, for den er mig lidt for barnagtig..

Med provokerende hilsen

Berti

Og for en god ordens skyld skal jeg nævne, at ovenstående ikke er møntet på JALBERTSEN, som jeg altid har nydt at være enig og/eller uenig med.

63

Snakkede jeg et eneste øjeblik i meddelelse 52 om nye æresmedlemskaber? Nej - det var i hvert fald ikke tanken. Tanken var netop en erkendtlighed, diplom e.l. til de der har ydet en særlig indsats - og jeg synes netop det ville være janteloven der hersker for kraftigt hvis det ikke måtte være tilladt.
Lidt for barnagtig - fordi vi i tidernes morgen og lidt senere har valgt 3 æresmedlemmer? Det ved jeg nu ikke helt - men i hvert fald tak for omtalen af foreningen og lad os så netop være enige om at være uenige.

Berti Stravonsky skrev:

Jaja - vi er uenige og fred være med det. Jeg er jo heller ikke medlem mere, og skal følgeligt nok klappe kæften i.

Men har så småt fortrudt at jeg har nævnt foreningen i brede og vide kredse, for den er mig lidt for barnagtig..

Med provokerende hilsen

Berti

Foreningen er bred og rummelig og indeholder aktiviteter der taler til både yngre og ældre andefolk. At foreningen som helhed skulle være barnlig kan jeg dog ikke følge dig i!

Læs i Rappet - her er det i høj grad "de voksne" der har overtaget. Hvis retningen og fokus i artiklerne er skævt i forhold til din smag er du jo velkommen til selv at skrive om det der interesserer dig. Hvem ved, måske er der flere der bliver inspireret og skriver mere af samme slags!

Jeg kan også anbefale dig at komme til møderne og se hvor små forskellene er sammenlignet med alt det vi har tilfælles på tværs af generationskløfterne.

Tak, men nej tak. Det har jeg ikke lyst til. Eller tid.

JAlbertsen skrev:

... påskyndelse ... påskynder ...

Af sammenhængen kan jeg se, at du snarere mener påskønnelse og påskønner.

67

216!

AC skrev:

216!

numre-ja. Hvor mange aktive?

69

216 medlemsnumre pr. dags dato - og 166 aktive - nu har jeg fët talt folket op, vha. min database som minder mig om hvem der har betalt og hvem der skal betale og hvornår.

Lige nu er de dårlige betalere konsekvent kontingent-udmeldte - så hvis DU skulle have overset de påmindelser jeg har sendt, i brevform, mailform e.l. så kontakt mig gerne.

166 aktive? - Det er flot! (antallet af medlemsnumre har nærmest kun akademisk interesse)
Ja, send folk en påmindelse hvis de er i restance. Hvis de ikke svarer, så udmeld dem. De kan jo altid melde sig ind igen hvis de ombestemmer sig. Ellers kan du blive ved med at sende påmindelser. Èn påmindelse må være nok...

71

217 / 167 ! (Den store tilstrømning for tiden skyldes jo i øvrigt stadig Kvakk-samarbejdet) - og så regner jeg med næste nye medlem til sommermødet.

167 ? - Wow! Det er en pæn størrelse på en forening med et så specifikt interesseområde som vores hobby jo er...

73 Senest redigeret af AC (2007-09-10 18:11:42)

222, snart 223 / 158 aktive. Faldet i antallet af aktive medlemmer skyldes de 16 der ikke har fået betalt deres skyldige kontingent - påmindelser er sendt og ingen udmeldelser modtaget

74

Af hensyn til de interesserede vil jeg lige nævne at antallet af medlemmer er 170 lige nu. Af disse er der 3 æresmedlemmer, 16 forretningsmedlemmer og 151 almindelige kontingent-betalende medlemmer. Der er i den sidste tid 3 medlemmer der er meldt ud.
I praksis er der ikke noget i foreningen der hedder passivt medlemskab, men hvis man efter noget tid ude skulle komme på andre tanker vil ens nummer stå ledigt til en.

Medlemsantallet er altså 170. At medlemsnummer 224 så netop er tildelt skyldes som før forklaret de udmeldte medlemmer.

170? - Udmærket! Så det går stadigt fremad...