Tråd: Bruno bjøn og Benny æsel

jeg har googlet lidt
og fundet disse 2 udgivelser på dansk

Bruno bjørn og Benny æsel
nr 1 Storvildtjagten
nr 2 Ulvetider

er det alt hvad der er udkommet / er det en koplet udgivele af bruno/benny historerne ?

hvor mange historier lavede Barks  med de 2 ?

jeps jeg var der

2 Senest redigeret af AC (2005-06-05 11:05:51)

Sv: Bruno bjøn og Benny æsel

Det er ikke en komplet udgivelse - der var planlagt 6 albums, mener jeg at have læst. Alle serierne med BB og BB er udkommet i tom og jerry. -
I mit tyske CB-indekse læser jeg:
der findes en serie med Porky Pig (Barks), En med Andy Panda og er par stykker med Happy Hound (Droopy) - og så er der 29 med de to.
Se forresten Peters udmærkede side om emnet (nederst er tegneseriene omtalt en for en)
http://cbarks.dk/mellemspillet.htm

3 Senest redigeret af Mathias Bøgh (2005-06-05 13:12:37)

Du kan finde et komplet indeks med figurerne i det danske Carl Barks indeks.
Jeg vidste ikke at alle serierne var udgivet i Tom og Jerry. Så må jeg til at samle på dem, og forny dem jeg fik fra dig. I et af T&J bladene befandt der sig også en Happy Hound historie.
Jeg synes faktisk at mange af disse historier er gode. Gag historier ligesom 10 siders historierne med Anders And.

Er der egntlig nogen der ved, hvor stort et oplag Barks Bear book blev trykt i? Og er den tilgængelig for almindelige mennesker?

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

fra nr hvad til nr hvad skal man samle af tom & jerry for at få dem alle sammen ? er alle henrykte hubert historerne osse deri ?
er desværre ikke i besidelse af det danske barks indeks sad

jeps jeg var der

Det er fra nr. 44/1983 - 66/1985 (de ligger spredt ud over alle numrene). Dog findes de også genoptrykt i T&J bladene mellem 1993 - 1996, men tror ikke alle findes trykt der.
Hvis du har interesse i at få det Danske Carl Barks Indeks, kan det bestilles her: svraa (snabel a) hotmail dot com

Håber du forstår e-mailen.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

Næsten alle er genoptryk i 1993-1996. Men har Søren Vraa flere - er indekset udkommet i et nyt oplag eller en ny udgave? For så skal arkivet da bestille et eksemplar.

Nej, tror da stadig han har nogen fra 2000. Men ved det ikke. Og jeg er 99% sikker på at der ikke er udkommet et nyt oplag. Hørte ham snakke om til sommermødet 2004 om de ikke snart skulle lave et nyt oplag, men ved ikke om der var så mange der hørte det (jeg gjorde). Håber de snart får det revideret (undskyld, er 'revideret' brugt ordentligt i denne sammenhæng?).

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

Ja, det vil jeg da sige det er - for det betyder opdateret, efterset osv.
Måske foreningen skulle overveje at spørge om vi kunne få en an(d)-nonce i sådan en ny udgave...

Mathias Bøgh skrev:

Er der egntlig nogen der ved, hvor stort et oplag Barks Bear book blev trykt i? Og er den tilgængelig for almindelige mennesker?

Jeg mener, det er til salg på fx ebay.com en gang imellem til almindelige menneskepenge, men jeg har også hørt fra folk, som har købt det, at der er tale om en udgivelse, der ikke just glimrer med sin gode trykkvalitet. Der skulle efter sigende være tale om en stak fotokopier, der er limet sammen til en kompendium-agtig bog. Men det kan folk, der rent faktisk har bogen, jo komme nærmere ind på (eller rette mig i, hvis jeg tager fejl).

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.

Trycket / fotokopieringen i Barks Bear Book är mycket riktigt av ganska usel kvalite. Däremot ar den värd att köpa eftersom den hittills ar enklaste sättet att få Barks Benny Burro-serier komplett pa engelska.

Jeg købte Barks Bear Book omkring 1980-81. Bladene faldt hurtigt fra hinanden, så nu gemmer jeg dem i plastlommer. Senere købte jeg et nyt eksemplar, som jeg prøver at bevare i mint condition.
Bogen kan af og til købes på ebay, men hvis det er historierne og ikke bogen, man er interesseret i, kan man lige så godt selv lave en kopi.
Bogen er godt nok af meget dårlig teknisk kvalitet. Derimod er nogle af historierne af ret høj kvalitet. Forhåbentlig vil Egmont "overgive" sig og udgive Barks' ikke-Disney historier i et ekstra bind i Carl Barks' Samlede Værker.