Tråd: Søger Guldbog nr 3

Jeg har alle Guldbøgerne undtaget nummer 3.

Hvis nogen ligger inde med et pænt eksemplar vil jeg gerne købe!

Sv: Søger Guldbog nr 3

Har du prøvet Faraos Cigarer? De ligger så vidt jeg ved inde med alle guldbøgerne, men selvfølgelig er 3'eren en af de dyreste at få fat i.

Ce soir.. en garde!

Hvorfor det? Er den specielt sjælden?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:

Hvorfor det? Er den specielt sjælden?

Lakken på coveret skaller af, og den er derfor ret svær at få fat i pæn stand. Jeg har selv et eksemplar, som jeg fik ret billigt, da den ikke var særlig pæn. Ligesom #6 er svær at finde i en udgave, hvor ryggen ikke er ved at gå op, til en fornuftig pris, vel og mærke.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Okay, mærkeligt at de ikke laver dem på samme måde hmm

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

De blev vel også - fra 1984-1999 trykt på det samme trykkeri - eller i hvert fald et der blev brugt til den slags opgaver - men nu er det sådan med trykkerier at de nogle gange skal afprøve en ny type lim, eller lak uden på bøgerne eller noget andet - og så går det galt. Og hvis fejlen så først viser sig i løbet af et 15-20 år er der ikke så meget nogen kan gøre ved det nu..

Hvis fejlen først bliver tydelig mange år efter kan man blot glæde sig over, at trykkeriet ikke besluttede sig for at bruge netop den lak til alle de efterfølgende bøger!

Jeg skal vist lige understrege at jeg ikke har haft GB 3 fra ny af og ikke ved om lakfejlen var at se fra starten.