Sv: Oplagstal

AC skrev:

TV2's Gomorgen Danmark imorgen torsdag har mig på kl. 7.18 og 7.39 i anledning af de triste oplagstal - må prøve om jeg kan skyde nogle pile efter ryet om alt for mange reklamer og pjat - og oplyse om de gode historier og min glæde ved universet.

Skal du så frem og tilbage til København igen? Det er noget af en tur!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

AC skrev:

TV2's Gomorgen Danmark imorgen torsdag har mig på kl. 7.18 og 7.39 i anledning af de triste oplagstal - må prøve om jeg kan skyde nogle pile efter ryet om alt for mange reklamer og pjat - og oplyse om de gode historier og min glæde ved universet.

Jeg syntes du gjorde det godt på skærmen AC  smile

Det var sejt at den ene vært kunne svare på alt hvad du spurgte om i din quiz.

Ha ha  den med at "gætte" hendes alder var sjov, havde hun fortalt dig den på forhånd ?

Det gjorde du squ' godt, AC  smile

Udmærket indslag - der blev dog ikke snakket så meget om de faldende oplagstal, men jeg går ud fra, at Go' Morgen Danmark helst vil have "gode" nyheder wink Skægt da der stod hhv. "Anders" og "Andersine" ud for jer. Sikke et sammentræf!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Det var to glimrende indslag, AC!

Det var morsomt da du beregnede Andersines rostrilongitudekvotient.  smile

32 Senest redigeret af AC (2010-07-29 17:13:39)

Jeg kendte hendes alder i forvejen, og jeg tror ikke jeg ødelægger noget for programmet ved at fortælle at den quiz var totalt aftalt spil. Andersine kendte alle spørgsmålenes svar på forhånd. Men vejrværten kom da først med niecerne. Værten ville forresten gerne høre mere om vores t-shirts smile

Også alderen kendte jeg på forhånd - ville aldrig vove den slags uden at vide det - kunne have fået sådan en lussing (spørg aldrig om en kvindes alder (mål den i stedet for)).

Niels Jakob, vi nåede ikke rigtig det med oplagstallene så meget, for så havde jeg nævnt de finske og amerikanske oplag - jeg havde også fået tildelt 30 sekunders KØB-AA-tale, men det nåede vi heller ikke. Der må være basis for en tema-udsendelse big_smile

33

Lige et par links
http://go.tv2.dk/video.php/id-32524103.html
http://go.tv2.dk/video.php/id-32524111.html

313 står dog også i baggrunden i Messerschmidt/Khader interviewet om Espersen - og så blev quizzen vist i dagens højdepunkter.
Håber ikke I smider folk i spjældet ud fra brug af Janteloven, for så kom med en vogn - jeg er lidt stolt smile

"Jamen søde skal da... " smile Super fin reklame!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

AC, det var sjovt da Andersine kaldte dig for "søde skat"!  smile

36

Var lige ved at genopleve sommerens krise i Andeby og fandt do.dk med oplagstallet fra første halvår 2010.:
38.896 - tjekker også lige at go'morgen-indslagene stadig ligger online smile

Er jeg den eneste der mener at det måske er på tide at stoppe med at udgive ugebladet i dk. 60 år, så lad os for guds skyld stoppe mens legen den er god.

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

soer5523 skrev:

Er jeg den eneste der mener at det måske er på tide at stoppe med at udgive ugebladet i dk. 60 år, så lad os for guds skyld stoppe mens legen den er god.

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg tror ikke, at du får den store opbalkning her på forum'et.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

soer5523 skrev:

Nøeh... måske er tiden bare ikke til tegneserieblade med den type indhold længere. Der er ikke mange tilbage. For at blive i din terminologi kan man måske sige, at legen har været halvdårlig i et stykke tid nu.

I skal ikke misforstå mig. Det har været 60 gode år, jeg har dog kun deltaget i de 14 af dem  smile. Men hellere lukke det ned og gå derfra med æren i behold. End at blive tvangslukket fordi man ikke kan betale sine udgifter. Bevares, der er jo allerede udgivet over 2500 aa blade i danmark !

Jeg tror også en af grundene til salgstallene, udover at computeren selvfølgelig tager en del af børnenes fritid, er de mange brugte blade.
Var på spejdernes loppemarked i Farum for et stykke tid siden. De havde så mange AA-blade at de havde sat dem ned til 25 øre :-)
Der gik hele tiden børn væk med kæmpe stakke.
I slutningen af halvfjerdserne blev der sendt over 10.000.000 blade ud om året.

Så jeg tror mest de nye sælger, når der er noget specielt, fx en historie af Anders Lund Madsen, en julekalender eller lignende.

Så er der selvfølgelig de tossede samlere, både børn og voksne (som undertegnede), der køber alt der bliver udgivet...

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Lad mig sige det sådan, jeg er den eneste jeg kender personligt, som læser anders and og co. Børn i danmark begynder jo allerede med computeren i 7 - 8 års alderen !.

Nej, hvis aa bladet skal overleve i danmark, så skal der seriøse ændringer til.

F. eks

- Det første de kunne gøre var at skifte målgruppe. De skal i fremtiden regne med at sælge til. f. eks os donaldister
- Bladet skulle ifl. mig kun udgives seks gange om året.
- Papirkvaliteten skulle sættets MARKANT op
- Historie kvaliteten skulle også klart have et løft
- Der skulle skæres totalt ned på reklamer
- Legetøjet skulle kastes så langt væk fra AA og co som overhovedet muligt !
- Prisen på bladet kunne i mine øjne ( hvis de ændringer jeg har forslået blev vedtaget ) godt koste mellem 70 - 100 kr.
- Sidetallet skulle efter min mening skæres ned på 42 sider. ( Det er altså med forside og bagside )

Og sidst men ikke mindst skulle de sælge det i meget begrænset oplag i abonomenter i stedet for i '' Netto '' eksempelvis.

Kommenter gerne hvis i er uenige  smile

Skifte målgruppe? Så mange donaldister er der heller ikke. Det kan vist ikke betale sig at udgive et blad til nogle få hundrede mennesker, hvis der overhovedet er så mange som ville tegne et abonnement.
Jeg er enig i at historiekvaliteten godt måtte få et løft, men desværre er det ikke hver dag der dukker en ny Barks, Rosa, Gottfredson, m.m. op. Det er vel b.la. derfor at de bliver ved med at genoptrykke de gode gamle historier.
Papirkvaliteten har de faktisk forbedret på det sidste. Nu er vi endeligt sluppet for de glittede sider.
For min skyld måtte de gerne fjerne reklamerne og legetøjet, men det ser ud til at reklamerne er nødvendige for at bladet kan løbe rundt økonomisk, og legetøjet er med til at tiltrække læsere blandt børnene. Et nødvendigt onde, kunne man vel kalde det, set fra vores synspunkt.
Gad vide hvor mange der gerne ville betale 70-100 kr. for 40 sider (plus omslag)?  Det er jo vildt dyrt for så få sider.
Et oplag på 38.000 hver uge er da ikke så ringe endda, kun hvis man sammenligner med bladets storhedstid, og det kan man ikke rigtigt gøre da det var en helt anden tid dengang. Der var ikke så mange muligheder for underholdning dengang, og det var nok grunden til at der blev solgt så mange blade.

Af de blade der bliver solgt til f. eks indkøbs centre, der er det max 1 / 3 der bliver solgt. Resten ser skraldespanden. Jeg ved dette fordi jeg kender en der arbejder i et storcenter. Og hun bliver sat til at smide de ikke solgte blade ud.

Og i øvrigt, så tror jeg at AA kører med underskud lige pt.

Jeg har lige nogle flere forslag til et andet blad

- Egmont skulle fyre 5 / 6 dele af de tegnere de har til at tegne aa
- Egmont skulle i fremtiden kun se AA som en ekstra lille indkomst.

Så ville vi få et godt blad !

4 kommentarer:

1. At lave AA om til et luksusblad for donaldister ville være en dødssejler. Det prøvede Gemstone i USA, og de lukkede som bekendt, selv om de havde alle verdens engelsktalende donaldister som potentielle købere.

2. AA er ikke et dansk blad. AA er et internationalt blad, der tilfældigvis også bliver solgt i en dansk version. I Finland kommer deres udgave i 200.000 eksemplarer om ugen, så hvorfor i al verden skulle Egmont fyre 5/6 af deres tegnere, bare fordi danske børn hellere vil pjatte med computere?

3. Jeg tror ikke, at Egmont er i fare for at blive tvangslukket, fordi AA sælger dårligt. De havde en koncernomsætning på 1.500 millioner Euro i 2008.

4. 38.000 er stadig et pænt oplag. Til sammenligning har Basserne kun 13.000.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

Så der er ingen som er enige i mine kriterier ?  smile

soer5523 skrev:

Nej for de er pænt useriøse, og ikke specielt gennemtænkte.

The Collector

Weinberger skrev:
soer5523 skrev:

Nej for de er pænt useriøse, og ikke specielt gennemtænkte.

Useriøse i dine øjne. Og måske også i Egmonts. Og måske også i alle andres.

Men derfor må man da godt have lov til at drømme lidt  tongue

49 Senest redigeret af sigvald (2011-01-19 10:21:44)

soer5523 skrev:

Og sidst men ikke mindst skulle de sælge det i meget begrænset oplag i abonomenter i stedet for i '' Netto '' eksempelvis.

Akkurat dette er rent tull! AA skal være for hele folket - ikke bare for en gjeng priviligerte "seriesnobber" slik som med norske DD Ekstra. Det siste har tidvis skapt veldige bølger i det norske AOL-forumet. Husk at ikke-danske donaldister som meg kan være interesserte i enkeltutgaver av AA uten å ha noe som helst ønske om å abonnere på bladet.

sigvald skrev:

Det siste har tidvis skapt veldige bølger i det norske AOL-forumet.

Hvem har skapt de bølgene?  lol