Sv: Tegner i selv?

VoBo skrev:

Jeg håber linket virker!

Virker fint... Det ser ud til at blive et fedt billede. Håber vi får det færdige billede at se.

McDuck skrev:

hey weirid hvordan har du farvelagt dem ?

Det færdige billede starter altid som et sort/hvidt billede i Windows bitmap, hvor jeg lægger farverne på med almindelig Fill i Paint. Derefter hiver jeg det ind i Corel Draw og exporterer det i jpg, med anti-aliasing så overgangen fra sort til de omkringliggende farver bliver blødt lidt op. Det er en balancegang mellem at undgå at billedet bliver takket i kanterne og at opblandingen bliver så stor at det virker udtværet.

Jesper P. skrev:

Jeg synes da, én af jer skulle starte en tråd på skrivebordsskuffen... det er jo helt ideelt at få alle de tegninger derind!

Jeg synes ikke mine tegneserier er værd at lave en hel tråd om.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Ikke mine heller.
Men jeg har en  tegning jeg legger inn her. Jeg har desverre ikke orket og fikse den i paint, men det for gå.

http://www.andebyidag.com/tilddfr.jpg

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Godt gået gid jeg kunne tegne lige så godt. Vil også prøve at tegne et stort billede, dog ikke hul, men forår. Ved ikke helt hvordan det skal stilles op, er heller ikke så god, me regner med at flintesten skal gå ude på vejen sammetidig med at Hexia flyver på sin kost over dem.

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

30

Rigtig gode tegninger efter min mening - kan særligt godt lide Joakim og Rip, Rap eller Rup - men må jeg have lov at se den i større format. Anders er meget listig i det øverste billede - håber det virker. Og den tegning du linker til, mede Bedste og familien - den er altså rigtig hyggelig!

Jeg kan virkelig godt lide Anders' udtryk i første billede. Lige i øjet smile

32 Senest redigeret af VoBo (2008-11-29 16:45:20)

AC skrev:

Rigtig gode tegninger efter min mening - kan særligt godt lide Joakim og Rip, Rap eller Rup - men må jeg have lov at se den i større format. Anders er meget listig i det øverste billede - håber det virker. Og den tegning du linker til, mede Bedste og familien - den er altså rigtig hyggelig!

Mange tak, AC!

Why do I even bother?

33 Senest redigeret af sigvald (2008-02-15 19:08:05)

VoBo skrev:

Jeg tegner også en del. Ikke kun Disney, men her er en tegning jeg er i gang med. Det er kun en skitse indtil videre. Det er en lille del af, hvad der gerne skulle blive til en ”stor” tegning. Jeg satser på, at der vil være 9 andre Disneyfigurer med på tegningen, når/hvis jeg får den gjort færdig.

http://img243.imageshack.us/img243/8813/couchsmplpz1.jpg

Den er riktig pen, men Minni bør nok byttes ut med Dolly (Andersine), og den tredje av nevøene bør også være med wink

Prøv at udskift minnie med den tredje nevø.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Læs nu den tilhørende tekst, det er jo ikke hele tegningen i ser... hvis VoBo har andre planer med Andersine og den tredje nevø så har han min fulde tillid. Skitserne er mægtig flotte smile

JAlbertsen skrev:

Læs nu den tilhørende tekst, det er jo ikke hele tegningen i ser... hvis VoBo har andre planer med Andersine og den tredje nevø så har han min fulde tillid. Skitserne er mægtig flotte smile

Prøv at læse resten af indlæggene i gennem, i sær dem VoBo har skrevet og se på alle skitserne der er lagt ud. Andersine og Anders er med, Rip, Rap Rup er også med, Mickey, Minnie og Fedtmule er også med, Pluto og Julemanden er der også.

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

J.V.And skrev:
JAlbertsen skrev:

Prøv at læse resten af indlæggene i gennem, i sær dem VoBo har skrevet og se på alle skitserne der er lagt ud. Andersine og Anders er med, Rip, Rap Rup er også med, Mickey, Minnie og Fedtmule er også med, Pluto og Julemanden er der også.

Mange tak til J.V.And og JAlbertsen som faktisk læser hvad jeg skriver og ikke bare kaster sig ud i "selvfede forslag".

Og ellers tak for roserne!

Why do I even bother?

Meget flotte udtryk og positurer, måske skulle du gøre lidt mere ved proportioner og specielt hovederne burde være helt runde. Men absolut flot!

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Noget jeg lavede sidste år:

http://i12.tinypic.com/4fuww8y.jpg

Man skal aldrig stole på en statistik, man ikke selv har forfalsket.

40 Senest redigeret af AC (2008-02-22 15:30:25)

Ser godt ud -. kan rigtig godt lide skyggevirkningerne.

Fik jeg nævnt at foreningens medlemsblad gerne modtager tegninger - men naturligvis forbeholder sig ret til beslutningen om udgivelse. Både VoBo og Solens Søn som har vist glimt af deres produktion her i tråden har fået tegning/tegninger offentliggjort i/på Rappet.

Asger And skrev:

Meget flotte udtryk og positurer, måske skulle du gøre lidt mere ved proportioner og specielt hovederne burde være helt runde. Men absolut flot!

Hvorfor skal hovederne være helt runde som om man bruger skabeloner?

Why do I even bother?

42

Asger og VoBo - rundheden kommer vel også an på figurens/hovedets stilling? På samtlige modelsheets jeg har set af figurerne, og i samtlige tegnevejledninger, der er det runde figurer man bliver opfordret til at starte med.
Dermed ikke sagt at man skal bruge skabeloner - det er der bare nogle tegnere der gør.

Vesters skrev:

Dersom Peter har mistet noe av interessen for Anders And ser du ut til å være vel kvalifisert til tegne forsiden tild en nye boken "Andebys Historie".

AC skrev:

Asger og VoBo - rundheden kommer vel også an på figurens/hovedets stilling? På samtlige modelsheets jeg har set af figurerne, og i samtlige tegnevejledninger, der er det runde figurer man bliver opfordret til at starte med.
Dermed ikke sagt at man skal bruge skabeloner - det er der bare nogle tegnere der gør.

Ved du hvem?

Don, Don, Don.

45

Mht. skabeloner kender jeg kun til Don's brug af dem - altså Rosa - og han fraråder det jo, når han holder sit lille foredrag "The Don Rosa way of how NOT to draw Uncle Scrooge Comics".
Men mht. runde hoveder mener jeg at alle de tegnere jeg kender bruger et nogenlunde rundt hoved til deres figurer. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

sigvald skrev:
Vesters skrev:

Dersom Peter har mistet noe av interessen for Anders And ser du ut til å være vel kvalifisert til tegne forsiden tild en nye boken "Andebys Historie".

Det vil jeg da gerne arbejde på.

Man skal aldrig stole på en statistik, man ikke selv har forfalsket.

De to øverste hoveder har nogle rigtig gode Von And-udtryk.
På den Joakim i midten er specielt selve kroppen og hatten utrolig vellykket - Men måske er pupillerne lidt store? Ellers rigtig flot!

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

48 Senest redigeret af VoBo (2008-03-14 17:39:11)

Nej, pupillerne er ikke for store. Forestil dig, at han står og kigger forelsket på en anden figur, så tror jeg nok det passer. Det hele er et spørgsmål om udtryk og hvordan man kan formidle det.

Why do I even bother?

Det ser virkelig godt ud! Et rigtig godt farvevalg (især med den originale græsgrønne. Jeg kan lige forestille mig det.)

Jeg er begyndt at tegne (igen, eftersom jeg holt en laaaaaang pause). Derfor vil jeg gerne vide om der er nogle hjemmesider eller noget andet hvor man kan finde fantegninger fra don rosa. Jeg skal bruge dem til at lære at tegne næb, krop, øjne, ansigt, udtryk osv... Håber der er nogle der kan hjælpe mig