Sv: De arabiske miner

Azzout skrev:

Jeg mener at, du fullfører teksten din først. Så tegner du et slurvete utkast slik at tegneren tegner historien slik du allerede har sett den for deg...

Skjønner du? smile

Altså jeg skal skitsere hele historien først?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Det kunne vært en god idè.

Tenk hvor ille det ville vært hvis han som tegnet historien din lagde den helt annerledes enn det du vil den skal...

Det ville vel vært plagsomt?

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Hvis Don vil tegne den, så kan han gøre det på den måde han vil. Ændringer i manuskriptet irriterer mig nok ikke - bare den holder sig til "den røde tråd" i historien. Hvis jeg selv skal tegne den, kan jeg gøre det på min egen måde.

Meget fint! Små fejl, men ikke specielt betydelige :

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Solens Søn skrev:

Hvis Don vil tegne den, så kan han gøre det på den måde han vil. Ændringer i manuskriptet irriterer mig nok ikke - bare den holder sig til "den røde tråd" i historien. Hvis jeg selv skal tegne den, kan jeg gøre det på min egen måde.

Det var ikke det jeg mente.
Jeg jeg mente bare at du skulle tegne en kort veiledning for en eventuell tegner (Don Rosa blir vel litt forhopningsfult), slik at han ikke begår feil, som er avgjørende for tekstens handling...

Ahaaaa okay! smile
Don er meget forhåbningsfuld, men enten skal han tegne den ellers gør jeg det. Don Rosa er jo ekspert i at tegne Carl Barks-fortsættelser. Det er jo bedre at spørge end ingenting at gøre...

Solens Søn skrev:

Ahaaaa okay! smile
Det er jo bedre at spørge end ingenting at gøre...

Du har så rett:)

Jeg har sendt det til ham, så nu venter jeg bare... Hvis han ikke vil, tegner jeg den som sagt selv!

Skriv enelig når du får svar!
Husk at der nok vil være en smule kritik.
Selvom Don jo ikke er kendt for at være sådan en sur and!:)

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Solens Søn skrev:

Skulle det bare rime???

Solens Søn skrev:

Jeg har sendt det til ham, så nu venter jeg bare... Hvis han ikke vil, tegner jeg den som sagt selv!

Jamen så er det jo bare at vente. Vi krydser fingre.

anden skrev:

Selvom Don jo ikke er kendt for at være sådan en sur and! smile

Hør jeg troede vi var færdige med at fremhæve ordet "and" i tide og utide (som tråden i OT sig hedder).
Ved godt jeg lyder lidt streng, men jeg er en sur mand. wink Husk det lige, ikke?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

Du ved ea ikke om jeg er et menneske eller en and!
Muhuhahaha!...
big_smile

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

anden skrev:

Du ved ea ikke om jeg er et menneske eller en and!
Muhuhahaha!...
big_smile

Måske ikke. Men Don er i hvert fald et menneske!

- den var du selv ude om big_smile

Er der egentlig særlig stor chance for at Rosa bare vil skæve det mindste til Solens Søns manus? Andre der har prøvet noget ligende eller hørt om andre som har påvirket Rosas (eller andre tegneres) planer ved at tippe ham(/dem) om en god historie?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

jose carioca skrev:

Er der egentlig særlig stor chance for at Rosa bare vil skæve det mindste til Solens Søns manus? Andre der har prøvet noget ligende eller hørt om andre som har påvirket Rosas (eller andre tegneres) planer ved at tippe ham(/dem) om en god historie?

Vår ven Sigvald har faktisk gjort dette: http://duckman.pettho.com/personal/vg150902.html smile

39

Netop, skulle lige til at nævne det - og også serien Dream of a lifetime har plot af en fransk fan - Rosa gemte en dedikation til ham i serien - jeg kan huske hvor, når jeg læser den igen. Men af uransalige (eller?) årsager ønskede den fan ikke at få sit navn frem. Så Sigvald er den eneste vi kender i denne forbindelse.

Åhh.. Den tegning(fra artiklen) har jeg set før.. Kendte bare ikke baggrunden bag den. Men det gør jeg så nu...

Hvorfor er Sigvald så ikke krediteret nogen steder i AA-bladene? Der kunne da godt have stået: "Ide efter: Sigvald Grøsfjeld jr.         Historie og tegninger: Don Rosa"

Eller noget...

big_smile

41

Spørg Rosa eller redaktørerne. fakta er i hvert fald at Sigvald er krediteret for plottet til den historie i inducks. Og så har Sigvald en flot tegning som han i øvrigt bruger en lille del af i sin avatar.
Slut med det - tilbage til historien.

jose carioca skrev:
Solens Søn skrev:

Skulle det bare rime???

Nej.

jose carioca skrev:
Solens Søn skrev:

Jamen så er det jo bare at vente. Vi krydser fingre.

Ja. smile

anden skrev:

Selvom Don jo ikke er kendt for at være sådan en sur and! smile

Selvfølgelig skriver jeg med det samme, når jeg får svar! Kritik, tja muligvis, men hvis det gør historien bedre, er det intet problem. smile

Spændende:) Håber du får svar af Don. Men er han egentlig ikke holdt op med at lave historier?

HAlvSeriøs SElvudnævnt NØrdet Donaldist

Kjaer skrev:

Spændende:) Håber du får svar af Don. Men er han egentlig ikke holdt op med at lave historier?

På sett og vis...

Azzout skrev:
Kjaer skrev:

På sett og vis...

Det er altså ikke sikkert at han har holdt helt op med at lave historier eller hvad...

HAlvSeriøs SElvudnævnt NØrdet Donaldist

Kjaer skrev:
Azzout skrev:
Kjaer skrev:

På sett og vis...

Det er altså ikke sikkert at han har holdt helt op med at lave historier eller hvad...

Riktig...

47 Senest redigeret af Cornelius Blisand (2007-08-25 12:41:12)

Nå Dobbel S, har du så fået et svar af DR smile

Nej, desværre!

Han har måske fået mailen, men ikke gidet at læse det, måske har han tænkt: "Nå, bare endnu en fan, der sender ideer til mig..."

Eller også har han slet ikke fået mailen... Hvad ved jeg?

Prøv igen.
Det skader ikke...

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

A. And skrev:

Prøv igen.
Det skader ikke...

Ja, prøv på nytt, men med noe mer interessant i emne-feltet...