51 Senest redigeret af Solens Søn (2007-08-27 13:24:34)

Sv: De arabiske miner

Jeg synes ikke rigtigt, at jeg kan sende det samme manuskript til ham igen, hvis han nu ikke har svaret med vilje. Tænk på, at han får mange mails fra fans hver dag.

Jeg kan også nøjes med at send selve ideen til ham, om at lave et eventyr i Arabien som en efterfølger til Barks' klassiske Kong Salomons miner.

Men på den anden side, så har han jo meldt ud, at han ikke laver historier mere -  og i hvert fald ikke lange eventyr. Højst en kort gag-serie.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:

Jeg synes ikke rigtigt, at jeg kan sende det samme manuskript til ham igen, hvis han nu ikke har svaret med vilje. Tænk på, at han får mange mails fra fans hver dag.

Det minder mig om da jeg skrev til Egmont og ikke fik et svar første gang, jeg sente det igen hvor jeg skrev de kunne skrive tilbage til mig. Det kunne du jog også prøve.

Solens Søn skrev:

Men på den anden side, så har han jo meldt ud, at han ikke laver historier mere -  og i hvert fald ikke lange eventyr. Højst en kort gag-serie.

Hvor kommer det fra ??????

http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?pid=23992#p23992 se #1.

Jeg tror jeg vil fremlægge ideen for Rosa på bogmessen i Göteborg, og så se, hvad han siger til det. smile

54 Senest redigeret af Cornelius Blisand (2007-10-03 20:02:20)

Solens Søn skrev:

Jeg tror jeg vil fremlægge ideen for Rosa på bogmessen i Göteborg, og så se, hvad han siger til det. smile

Nå... Husket du det?!!;)

55 Senest redigeret af Solens Søn (2007-10-04 13:43:05)

Nej, jeg tænkte på det under turen, men Rosa havde allerede meldt ud op til mange gange, at han ikke ville lave flere historier! Derfor syntes jeg, at det ville føles dumt at spørge.

Men hvis jeg selv får tid på et tidspunkt, eller hvis jeg selv bliver serietegner (som er en lille drøm) vil jeg selv tegne historien. Så har jeg jo det manuskript til gode.

Måske kunne du få en anden tegner til det?!!

Som sagt, vil jeg ikke have andre til at tegne mit manuskript end Rosa eller mig selv. Det lyder måske lidt egoistisk, men sådan er det altså. Men hvis du vil tegne det, er det helt i orden med mig smile

MIG... Måske?

Nu er jeg igang med skitser til historien.
Hvordan skal første side se ud? ( Har kun et papir )

Hvis Niels Jakob skal have indflydelse på udformningen af historien (ud over de skrevne plotidéer) bliver han nok nødt til at lave et storyboard - alt andet tror jeg vil blive meget besværligt.

God idé.

Jeg laver nogle skitser, som du kan arbejde ud fra. Jeg vil lægge dem op her på siden.

O.k.

Husk det er kun SKITSER! De er tegnet meget hurtigt, men er der noget at gå ud fra. Her er de første to sider:
http://img76.imageshack.us/img76/7581/dearabiskeminerskitse1my2.th.png
http://img76.imageshack.us/img76/2481/dearabiskeminerskitse2pc3.th.png

Jeg kan lige så godt sige at tegningerne måske kommer til at ligne Carl Barks.
Jeg er ikke mester i at tegne i det fri.

66 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-10-07 19:17:31)

Super flotte skitser Niels Jakob! Der er da noget at leve op til for rentegneren her!

>Cornelius
Kommentaren om Barks forstår jeg ikke helt. Hans tegnestil er da ganske fri?!

Jeg mener at jeg kommer til at kopire fra Barks serier da jeg ikke er mester i at tegne i det fri.

MEGET flotte skitser!

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Rigtigt flotte skitser, Niels Jakob! Måske du skulle prøve at sende et manuskript med skitser ind til Egmont? Det gør i hvertfald ingen skade at prøve. Du kan højest få et nej.

Cornelius Blisand: Barks er bestemt ikke den værste man kan kopiere - tværtimod! Jeg glæder mig til at se dine tegninger.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Solens Søn skrev:

Husk det er kun SKITSER!

De er flot bygget op, og ligner meget de scribbles, som nogle manuskriptforfattere laver til tegneren af deres historier. Prøv da at arbejde videre med din historie, og send den ind senere. Det kunne jo være at den kunne blive god nok til at blive produceret engang.

Hans skrev:

Cornelius Blisand: Barks er bestemt ikke den værste man kan kopiere - tværtimod! Jeg glæder mig til at se dine tegninger.

HVA!... Nej Nej Nej, Jeg elsker Barks streg lige så mejet som Rosas.
Rosa kopiere jog også efter Barks i starten. Det samme vil jeg gøre.

72 Senest redigeret af Solens Søn (2007-10-08 14:40:15)

Tak for de venlige kommentarer. Jeg vil tegne historien færdig i skitseform (det tager heldigvis ikke så lang tid) og så kan jeg jo sende det ind til Egmont. Jeg håber om at blive optaget til Egmonts skolepraktik, så hvis det lykkedes kan jeg jo vise dem der. Det foregår i uge 10 i 2008, så der er lang tid til.

Jeg glæder mig til at se Cornelius' tegninger.

Jeg har lavet nogle flere skitsesider, som jeg vil fremlægge snart. Men jeg vil nok lave de første 10 sider først. Indtil videre har jeg lavet 5 sider.

>Solens Søn
Hvor mange sider regner du med at historien bliver på sammenlagt?

>C. Blisand
Går det også fremad med rentegningen?

JAlbertsen skrev:

Går det også fremad med rentegningen?

Det går i noget der er langsommere end i sneglefart.
Men håber jeg snart kommer igang!!!