1 Senest redigeret af Donald Dof (2007-08-01 15:06:33)

Tråd: Hall of fame - Carl Barks

Jeg har tænkt over det med at inddele HOF-bøgerne med Carl Baks i Biler, bordets glæder, sport m.m. og tænker lidt på hvornår vi får en HOF - Carl Barks med emnet "eventyr" e.l.
Alle de geniale eventyrs-serier han har lavet (De firkantede æg fra Peru, Djengis Kahns krone m.fl.) passer ikke rigtig under disse titler - Får vi ikke dem i HOF-serien?

Ville bare lige høre om nogle herinde ved noget om det (Selv har jeg kun læst HOF- Carl Barks 1 (biler) og ved ikke om der skulle være nogle af disse længere eventyr i HOF- Carl Barks 2 eller 3 - ved du det?).

Alle svar (også de mest indlysende) kan bruges wink

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Sv: Hall of fame - Carl Barks

Det er da begrænset hvor mange Carl Barks HoF der skal være, når CBSV er i gang med at blive udgivet.. -_-

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

A. And skrev:

Det er da begrænset hvor mange Carl Barks HoF der skal være, når CBSV er i gang med at blive udgivet.. -_-

Det skal utgis minst èn Barks-bok i året.

Uvisst er det hvilke tema som blir presentert i fremtiden, men jeg kan kontakte De høye makter i Egmont å gi beskjed på forumet så fort det er oppklart...

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

-_- selv!

Hvad med os der ikk lige har råd til CBSV skal der ikke være plads til os?
-_-''

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

5 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-08-01 15:36:09)

Azzout skrev:
A. And skrev:

Det er vel i bund og grund noget Egmont vælger og ikke noget de nødvendigvis skal.

Donald Dof skrev:

Alle de geniale eventyrs-serier han har lavet (De firkantede æg fra Peru, Djengis Kahns krone m.fl.) passer ikke rigtig under disse titler - Får vi ikke dem i HOF-serien?

Hvis du søger bøger med lange Barks-eventyr så kan guldbøgerne anbefales. Der bliver næppe ordentligt plads til dem i HOF.

anden skrev:

Hvad med os der ikk lige har råd til CBSV skal der ikke være plads til os?

Selvfølgelig skal der da være plads til jer! Der kommer vel stadig jævnligt barks i AA-bladet? Ellers er der jo masser er muligheder for at købe Barks-historier antikvarisk.

JAlbertsen skrev:
Azzout skrev:

Det er vel i bund og grund noget Egmont vælger og ikke noget de nødvendigvis skal.

Det er noe de har lovet...

Hvor ved du det fra??

Jeg kan godt se ideen med en HoF med Barks' skattejagter og eventyr. Det er nogle af hans bedste serier. Og der er mange muligheder for at faa dem. Det gamle blade med foerstetrykkene, nyere genoptryk i nye blade, Den Komplette Aargang, Guldboegerne, Carl Barks' Samlede Vaerker, Den Store-serien (bl.a. onkel Joakim,  Rip, Rap, Rup).
Muligehederne for at faa historierne er store - nogle bedre end andre, nogle dyrere end andre.
Men jeg vil stadigvaek gaa ind for en Hof, CB - eventyr/skattejagte.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

A. And skrev:

Hvor ved du det fra??

Redaktør for HoF skrev:

Ja, jeg kan bekrefte at det vil komme ut minst èn Barks-bok i året. Det samme gjelder for Don Rosa-bøkene.

Da er det oppklart..

Ah, Norge! (:

Ja, det ville være dejligt med en HOF bog bestående af Barks lange historier fra hans bedste periode omkring 1950...

De 3 Barks HOF bøger som er udkommet indeholder jo kun hans 10-siders historier...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hidtil er der udkommet 4 HoF med Barks, og den eneste rigtig interessante er Barks og Jippes. Jeg så gerne hele Jippes' gentegninger af Barks' historier samlet på denne måde, og det kræver vist "kun" en bog mere.
Næst efter det kunne man fortsætte med de lange historier, der ikke allerede er præsenteret i Guldbøgerne eller Barks' jul.

Jeg kunne godt tænke mig at se en Barks bog der samler de mulige inspirationskilder til Indiana Jones fulgt op af en artikel, som dog er set så mange gange før. Men stadig, er disse historier iblandt de bedste eventyr.

Ce soir.. en garde!

Ja, en hel del mere interessant end kogekunst og idræt. Både Barks og Spielberg har udtalt sig om forbindelsen mellem Barks' serier og Indiana Jones. (Men så vidt jeg ved, var Barks hverken interesseret i kogekunst eller idræt).
Hvor vellykket en sådan bog bliver, kommer at afhænge af, hvem der samler materialet og skriver artiklerne. Med den rigtige person kan det blive en overordentlig interessant bog.

Ja, en Barks-Jippes bog ville være fedt..

Hans skrev:

Ja, det kunne det.

Men jeg har lyst at Jippes skal få sin egen bok, slik at vi kan få se at Jippes også har gode manus, og jeg mener at han ikke trenger Barks-manus for å få lov til å få sitt navn nevnt i "Hall of Fame".

Tenk hvor lenge HoF har potensiale til å fortsette...
Kanskje vi Carl Barks komplett? wink

Hans skrev:

Ehr? ER der ikke udkommet det?

A. And skrev:
Hans skrev:

Ehr? ER der ikke udkommet det?

Jojo, men han mener sikkert at en til Barks-Jippes bok ville være fett..

20 Senest redigeret af A. And (2007-08-02 22:34:54)

Skulle han så ikke skrive "en Barks-Jippes bog mere, ville være fedt"?

21 Senest redigeret af Hans (2007-08-02 22:44:56)

A. And skrev:

Skulle han så ikke skrive "en Barks-Jippes bog mere, ville være fedt"?

Det er et svar på Benadikts indlæg længere oppe, hvor han gerne ser en Barks-Jippes bog til. Så "til" er underforstået i mit indlæg! Vi ved jo godt alle sammen - selv dig - at der allerede er udkommet én. Det lader til at du har glemt forumreglen om at vi ikke skal lege skolelærere og rette på hinandens skrive- og stavemåder...;)

22 Senest redigeret af Azzout (2007-08-02 22:55:35)

Hans skrev:

Det lader til at du har glemt forumreglen om at vi ikke skal lege skolelærere og rette på hinandens skrive- og stavemåder...;)

Det stemmer, for hvis regelen ikke hadde vært der, villa jeg sagt at det het:"skrive -og stavemåter", men siden der er en regel mot det, skal jeg la være... wink

En til Barks-Jippes bok ville vært flott.
Erickson-Cavazzano boken var eksepsjonell, selv om den var litt "uvanlig".

Kan dere komme på andre "samarbeidsbøker" som kunne vært "tilfredsstillende"?

Azzout skrev:

Ja, en Daan Jippes og Freddy Milton ville også være på sin plads!
De må også gerne få en selvstændig bog hver, men deres samarbejde er noget af det bedste indenfor 10-siders Anders And-historier.

benadikt skrev:
Azzout skrev:

Ja, en Daan Jippes og Freddy Milton ville også være på sin plads!
De må også gerne få en selvstændig bog hver, men deres samarbejde er noget af det bedste indenfor 10-siders Anders And-historier.

Nemlig! En Jippes-Milton bog med ALLE deres fælles AA historier ville være den bedste HOF bog som jeg kunne ønske mig!!
Bagefter kunne Egmont så udgive en HOF bog til med de sidste Barks-Jippes historier...

For mig at se er Barks-Jippes bøgerne ikke særligt interessante. Begge kunstnere har lavet bedre ting på egen hånd og historierne kommer snart i CBSV. Har hovedparten ikke også været i AA bladet?

Jippes-Milton er en helt anden snak! big_smile