1 Senest redigeret af VoBo (2008-11-29 16:23:01)

Tråd: Et forsøg

Min snart voksne datter har altid været kæmpefan af Disney og især Anders And. Selv er jeg også glad for tegneserier og tegnefilm, så jeg tænkte, at jeg ville prøve at tegne min egen Anders And historie. Historien og plottet er stort set på plads, så nu mangler jeg "kun" at få det tegnet. Jeg ved ikke, om det nogensinde bliver færdigt, men det er nu ret hyggeligt at sidde og pusle med. Her er foreløbig den første side. Så må vi se, hvor langt jeg når.

Why do I even bother?

Sv: Et forsøg

Meget flot!!

Men hvad har manden til højre, i sidste billede, dog i munden?

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

3 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-08-24 10:58:58)

Det ser rigtig fint ud, omend Anders' statur i sidste billede nok er lidt utraditionel.

A. And skrev:

Meget flot!!

Men hvad har manden til højre, i sidste billede, dog i munden?

Manden med dobbelthage og skæg? Jeg tror du hallucinerer A. And!

meget flot, men kunne godt tænke mig at vide had der står i boblerne

Amerika... landet, hvor selv en tosse kan blive rig.

Anders and ekstra 2007 nr.1 søges!!KOM NU

I sidste billede er Anders dog meget lille...
Jeg hved godt han er en And meeeen!
big_smile

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

oprendligt var AA jo meget lille wink

McDuck skrev:

Oprindligt?
Hvad mener du med det?

A. And skrev:
McDuck skrev:

oprendligt

Oprindligt

oprindeligt

A. And skrev:
McDuck skrev:

Oprindligt?
Hvad mener du med det?

Jeg tror han tænker på de gamle Taliaferro-serier, hvor Anders er usansynlig lille.
Selvom det måske ikke er "oprindeligt".

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

yep det er dem jeg tænker på

Det er godt tegnet, VoBo! - Især bipersonerne. Anders skal nok rettes lidt til udfra posituren på sidste billede at dømme, men du har helt sikkert et talent at bygge på! Du må endelig fortsætte med at tegne - Anders And eller ej...
Ps.: På Tegnebordet.dk mødes en masse amatørtegnere og giver hinanden hjælp og feedback. Måske var det noget for dig...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Tak for det. Jeg vil prøve at tegne Anders lidt større på sidste billede.

Why do I even bother?

JAlbertsen skrev:
A. And skrev:
McDuck skrev:

oprendligt

Oprindligt

oprindeligt

Det var nu ikke for at rette.
Jeg kunne heller ikke selv huske stavemåden.. :X

Og måske skulle herren med overskægget ikke have helt samme positur i billede 4 og 5.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Det har du ret i, Asger! Det havde jeg helt overset...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hm... Ja, den er ret flot... Det er synd det ikke går lidt bedre med at tegne hænder, men de er også svære - Selv tegner jeg RIGTIG MEGET Anders And og hvis jeg har problemer med en håndstilling, finder jeg en der passer i et blad og tegner den af... Efter hånden kan man de fleste uden ad smile
Og så lad flyets vinge på det sidste side komme i ordentligt perspektiv... Ej, jeg hader at give kritik, men du bad jo selv om det wink

Fortsæt med det gode arbejde! Og hvis du bliver færdig, så kunne du ligge hele serien herind! MED TEKST big_smile Jeg tror vi er mange som er spændte på hvad handlingen er... wink

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Jamen, hvis jeg ikke ville have kritik, så ville et ddf-forum da være det sidste sted jeg ville vise min tegning, ikk'? Hvis jeg kun vil høre, hvor fin tegningen er, så kan jeg jo bare nøjes med at vise den til min mor. Herinde kan jeg måske få et fif til noget jeg ikke lige havde tænkt på. Og hvis jeg ikke kan tåle kritikken, ja så kan jeg jo fjerne tegningen.

Det med flyets vinge forstår jeg dog ikke?

Why do I even bother?

Den mangler en del af den anden vinge 'under' flyet.

19 Senest redigeret af Rune Ørnsen (2007-08-31 15:19:20)

A. And skrev:

Den mangler en del af den anden vinge 'under' flyet.

Naej, det kommer an på hvordan man ser det (flyet) sådan som jeg er den bøjer vingen opad og så behøver den nemlig ikke kunne ses.
Men begge måder er vel rigtige.

Tilføjet; ved nærmere efter tanke kunne den måske godt "mangle". Men synes det op til tegneren.

20 Senest redigeret af VoBo (2007-08-31 15:24:42)

Lige præcis! Vingen er dækket af skroget. Men for "øjets" skyld kunne man godt tilf"øje" den anden vinge.

Why do I even bother?

Det her er jo lige præcis grunden til, at jeg har vist min tegning!

Rent tegneteknisk og "perspektivmæssigt" er der ingen grund til at ændre flyverens udseende.

Det er jo "kun" en tegneserietegning og den er korrekt. Men når jeg sidder og ser på tegningen, så må jeg indrømme, at rent dynamisk, så vil det blive bedre, hvis jeg tegner den anden vinge også.

Så det vil jeg gøre.

Why do I even bother?

Er dette den første side i historie, for hvis den er, ville det være fint, hvis den første rude var en halvsiders, ligesom de plejer at være i "længere" historier.

Flot arbejde, det skal nok blive godt!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Vingerne vender you ikke opad, de sidder lige. Og når du ser den ene vingen nedefra, burde du også se lidt a den anden.

JMO.

Du kunne også prøve at fjerne teksten fra taleboblerne med mere end en "hvid firkant"

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Det er da ligegyldigt hvordan han fjerner teksten når han bare vil vise det frem herinde? Det er jo ikke en rentegning?