Tråd: Et nyt forsøg

Jeg har skrinlagt mit første forsøg indtil videre. Det bliver en laaaaang historie kan jeg godt se, så jeg vil prøve, om jeg ikke kan få denne her historie færdig indenfor alt for lang tid.

Den bliver nok på en 6 sider. Her er et billede der viser en skitse, en rentegning og den første, færdige side.

http://img518.imageshack.us/img518/6427/dds1hf6.jpg

Why do I even bother?

Sv: Et nyt forsøg

Det ser godt ud!
Bruger du kalligrafi eller almindelig pen til rentegning?

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Det ser flot ud!!!

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

4 Senest redigeret af Hans (2007-11-04 19:57:25)

Udmærket! Godt gået! - Hvad bruger du malerpenslen på billedet til? Forhåbentligt ikke til at inke...:D

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Ser godt ud!! big_smile

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Donald Dof skrev:

Det ser godt ud!

Den her historie bliver rentegnet med blyant.

Why do I even bother?

Hans skrev:

Udmærket! Godt gået! - Hvad bruger du malerpenslen på billedet til? Forhåbentligt ikke til at inke...:D

På en dårlig dag kan det måske godt se ud som om jeg har inket med en malerpensel, men her bliver den såmænd bare brugt til at feje "viskelædersnulder" væk fra skitsen.

Why do I even bother?

8 Senest redigeret af Donald Dof (2007-11-05 09:55:34)

VoBo skrev:
Donald Dof skrev:

Det ser godt ud!

Ok, jeg spurgte forkert!
smile
De helt færdige sider er det kalligrafi eller alm. mener jeg?

VoBo skrev:
Hans skrev:

På en dårlig dag kan det måske godt se ud som om jeg har inket med en malerpensel, men her bliver den såmænd bare brugt til at feje "viskelædersnulder" væk fra skitsen.

Det var faktisk en rigtig god ide! Det må jeg huske.
Det skal nok blive en god historie. Godt gået!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Donald Dof skrev:
VoBo skrev:
Donald Dof skrev:

Det ser godt ud!

Ok, jeg spurgte forkert!
smile
De helt færdige sider er det kalligrafi eller alm. mener jeg?

Ok, jeg svarede forkert!
smile
De helt færdige sider er et print af de med blyant rentegnede og derefter indscannede tegninger sat sammen til en hel side.

Så hvis du kigger på billedet i starten, så er det selvfølgelig skitsen i midten og så til højre en rentegning (med blyant) og til venstre et print af, hvordan en færdig side ser ud.

Jeg skal nok uploade et par eksempler

Why do I even bother?

Solens Søn skrev:
VoBo skrev:
Hans skrev:

Det var faktisk en rigtig god ide! Det må jeg huske.
Det skal nok blive en god historie. Godt gået!

Jamen kender du ikke det, at man sidder og fejer viskelæder væk med hånden og så kommer man til at krølle papiret? Det har jeg gjort mange gange, indtil jeg så den her idé med en blød pensel.

Og held og lykke med dit store projekt!

Why do I even bother?

VoBo skrev:

Jeg skal nok uploade et par eksempler

Lyder super smile

Åh, jeg har også en hjemmelavet AA-side liggende i min skrivebordsskuffe....men den kommer HELT sikkert ikke op herinde.

Peter Becher skrev:

Åh, jeg har også en hjemmelavet AA-side liggende i min skrivebordsskuffe....men den kommer HELT sikkert ikke op herinde.

Den smule som er blevet vist frem offentligt kan stadig ses på Golem 2006-siden

JAlbertsen skrev:
Peter Becher skrev:

Den smule som er blevet vist frem offentligt kan stadig ses på Golem 2006-siden

Og der er planer om til Komiks.dk 2008 at udstille hele siden i en sort plastpose, som man så får lov at kigge ned i, EFTER man har lovet ALDRIG at fortælle NOGEN SOMHELST om, hvad man har set.

Peter Becher skrev:

Og der er planer om til Komiks.dk 2008 at udstille hele siden i en sort plastpose, som man så får lov at kigge ned i, EFTER man har lovet ALDRIG at fortælle NOGEN SOMHELST om, hvad man har set.

-og så kommer den som forside på Hall of Fame 97: Bret P. Cheer

ole damgaard skrev:
Peter Becher skrev:

-og så kommer den som forside på Hall of Fame 97: Bret P. Cheer

Nej, det bliver i den serie, vi kalder Hall of Shame :-)

18

VoBo, det ser rigtig godt ud - jeg tænker på om du allerede er bnlevet opfordret til at prøve at lave en for- eller bagside til Rappet engang?

AC skrev:

VoBo, det ser rigtig godt ud - jeg tænker på om du allerede er bnlevet opfordret til at prøve at lave en for- eller bagside til Rappet engang?

Mange tak, AC!

Ja, der har været snak om det. Jeg sidder bare og venter på besked.

Why do I even bother?

20

Så tror jeg jeg kan huske at problemet fra redaktionens side er at vi ikke har "noget på dig" - hvis du vil sende en mail til mig eller redaktøren (kasserer snabela ddfr punkt dk eller od snabela ddfr punkt dk) - Men så vidt jeg har forstået er der allerede fundet forside til dette nummer - men det skal ikke standse de efterhånden flere og dygtige illustratorer der melder sig.

Rælaks... den flinke vobo-robot ER hyret til et omslags-projekt. jeg har bare, for nu at bruge mine egne smæde-ord om mig selv, været forsvundet i Tibet den sidste tid. Men vi er skam i gang med omslaget.

Og så tilbage til emnet.

Hvad er det for en plakat den søde sektretær har hængende på væggen?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

23 Senest redigeret af VoBo (2007-11-10 14:26:10)

Solens Søn skrev:

Hvad er det for en plakat den søde sektretær har hængende på væggen?

Det er en kalender (og den hænger på siden af arkivskabet)

Kan man se den bedre her?

http://img250.imageshack.us/img250/3461/dd03dk7.jpg

Why do I even bother?

Sådan ser en rentegnet tegning tegnet med blyant ud når jeg har scannet den ind.

http://img401.imageshack.us/img401/9945/dd02sk1.jpg

Why do I even bother?

Det ser flot ud. Nederste venstre panel er som taget ud af en Andrea Ferraris-serie.

Thierry Capezzone rentegner for øvrigt også sine serier med blyant ligesom du gør.