1 Senest redigeret af J.V.And (2007-11-11 15:34:34)

Tråd: Are there things in my life I should have do, or do in an other way?

Dette er et udkast til en historie jeg for noget tid siden gik med i hovedet. HAr prøvet at sende den til Don Rosa det er derfor den er på engelsk, men har ikke fået svar, nu har jeg så besluttet at lægge den her ind, så der er ander der kan få glæde af den når de fantasere om Joakim på eventyr. Dette er ikke et færdigt manuskrift men bare et myller af ider der er sat sammen. Husk det. Temat er Are there things in my life I should have do, or do in an other way? det er et spøgsmål som han(Joakim) hele tiden tænker over i denne historie. Når man kommer til et sted går de kendte bifiguere igen som i Don Rosas historier.

Scrooge McDuck is really sick, he calls his family together, it means all his family including the family from Scotland, to his ancestors castle I Scotland. Donald Duck, Huey, Dewey and Louie, voyages together with Scrooge McDuck. With him he had the suitcase with all his memories, his first million and all the thing in the trophy room, things from all the adventures, he had taken part off, as: the crown form templeknights. Before they went to Scotland, he had ordered the castle to be repaired. At the castle they meet all the members of the McDuck family, in the big hall Scrooge McDuck tells his family he is very ill and he don’t know if he will be well aging. Then he tells Donald, Gladstone Gander and Daisy Duck, they need to manage the money his company makes, not the money in Money Bin he self had earned, and give it to research. Scrooge McDuck told all his family about his life, he told his family that Donald Duck, Huey, Dewey and Louie are just alike him when he was young and beautiful and liked adventures, he told how he had felt when he had to do this and that, and he would like to talk with his old flame Glittering Goldie, and tell her about his feelings for her. He look upon pictures from his photo book all day. So Huey, Dewey and Louie give an order to The Junior Woodchucks, to find her. They do it and Huey, Dewey and Louie travels to her to follow her to Scrooge McDuck. Scrooge McDuck say that he loves her and says he always had done it from she was the prisoner at the Silverstream. Told her that he had a piece from her hair. At last Scrooge McDuck will be well and go home, to Money Bin and live as he always had done.

Håber det har givet liv til fantasien. big_smile

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Sv: Are there things in my life I should have do, or do in an other way?

Det lyder til at være en udmærket historie, men jeg ved ikke rigtigt om jeg bryder mig så meget om ideen med at Joakim fortæller Gulda at han elsker hende. Det virker lidt for sukkersødt, og afslutter på en måde et problem i Joakims liv som (efter min mening) ikke skal afsluttes. Det lyer lidt for meget som en afslutning på alle joakim-historier, hvilket jeg ikke synes om.

"Jeg har lagt mærke til, at der kun er personer, som allerede er blevet født, der går ind for abort."
    Citat: Ronald Reagan

Ja det er der selvfølgelig noget om tror jeg vil lave noget på den men som jeg har skrevet er det en gammel ide og derfor er den heller ikke det bedste. kan godt finde på at skrive noget alla dette her, om til et nyt manuskrift/ide udkast. NU når jeg læser det igen kan heg godt se det med Gulda ikke er så nemt, var det måske en ide at: Han når at blive rask inde at Gulda komme til Skotland og at han så bare sige at han vil være sikker på at han har al gæld ude af verdnen, det vil sige at han betaler hende hendes løn fra tiden hvor hun var fange ved sølvstrømme. Penge som hun ikke ville tage imod da hun fik dem første gang, denne gang vil hun heller ikke tage imod dem.

Nogen der kan komme med en kommetar på dette? Viil det stadig lade problemet være det samme eller ændres det?

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

4 Senest redigeret af Donald Dof (2007-11-11 19:14:34)

J.V.And skrev:

Scrooge McDuck say that he loves her and says he always had done it from she was the prisoner at the Silverstream.

Bare en lille rettelse herfra:
Den hedder ikke "Silverstream", men "White Agony Creek" smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

5 Senest redigeret af JAlbertsen (2007-11-11 22:19:49)

Konceptet med at Joakim bliver slået ud af sygdom, overlader virksomhederne til nevøerne og pludselig får lyst til at erklære sin kærlighed til Gulda minder mig om Webbed Bliss som blev nævnt i Andebys Historie på s. 60 i Rappet 9.

Nu er det bare sådan at jeg ikke kan se i rappet da jeg ikke er medlem af en sikkert glimrende forening, men jeg kan se historien på nette og denser okay ud men det er ikke helt det samme, denne historie vil jeg prøve at skrive mere i Don Rosas stil. Det er bare en historie jeg skriver ikke noget manuskrift, eller noget andet i den stil, bare en historie der KAN laves om til et manuskrift efter noget arbejde. Historien er nok først færdig om 3 uger, tidligst.

"Han når at blive rask inde at Gulda komme til Skotland og at han så bare sige at han vil være sikker på at han har al gæld ude af verdnen, det vil sige at han betaler hende hendes løn fra tiden hvor hun var fange ved sølvstrømme. Penge som hun ikke ville tage imod da hun fik dem første gang, denne gang vil hun heller ikke tage imod dem."

Det lyder som en meget bedre ide! Det minder også lidt mere om Joakims væremåde bare at lade som om det bare handler om penge, hvilket gør at alle tror han kun tænker på penge, mens sandheden er at han bare ikke tør at vise sine bløde sider. (Eller det er i hvert fald den historie som Don Rosa fortæller)

"Jeg har lagt mærke til, at der kun er personer, som allerede er blevet født, der går ind for abort."
    Citat: Ronald Reagan

Jeg er engig i det, det var mig der ikke havde fået læst det igennem, og så var den del af historie ikke den bedste. Dog er den god som den er nu.

9 Senest redigeret af J.V.And (2007-12-03 15:17:32)

Er i gang med at skrive den om til dansk og derefter vil jeg udgive den herinde, under denne tråd, så hvis i synes at denne tekst er noget som i tror i vil kunne lide så bliv bare ved med at kigger herind.
Det vil stadig vare nget tid da jeg ikke har for meget tid, vil dog prøve og se om jeg kan skrive den færdig i juleferien. Den er i hvert fald færdig om 2 år smile håber at i ikke bliver utålmodige.

10 Senest redigeret af J.V.And (2008-01-09 17:32:01)

Så er jeg her igen, denne gang med en historie der er færdig på dansk, håber i vil nyde den og at i vil synes om den. I kan betarkte det som min julegave til jer på dette forum smile.

Er der noget jeg skulle have gjort som jeg ikke har fået gjort, eller noget som jeg skulle have gjort på en anden måde?
Onkel Joakim er virkelig syg og han samler sin familie og bekendte på Von and-slottet, det vil sige hele hans familie også hans søstre der ellers har svoret på at de ikke vil se ham igen. Andrea der til dagligt bor og holder opsyn med Von And-slottet kommer også. Onkel Joakim sætter straks sine folk i gang med at ordne det stolte Von And-slot så det tager sig ud i al sin pragt når han kommer. Anders, Rip, Rap, Rup, fætter Højben, fætter Guf, Andrea Blisand og Georg Geaarløs, som tager sin families skapbog med, rejser med Joakim i hans private jet fly til Skotland. Med sig har Joakim sin første milliard og hans kiste med alle minderne i. Han har også alle tingene fra trofærummet og hans første million med sig. Da de kommer til Glasgow, Skotland begiver de sig hen til den lejlighed hvor han boede som barn. De går rundt i gaderne og Joakim bliver mere og mere sentimental efterhånden som hans ser steder han kan huske. De køre ud til Ødelyng overdrev og stopper nær gravpladsen. Joakim og hans søstre samt Rip, Rap og Rup, går ind for at kigge til Clementine O´Ands grav samt Frederik Von Ands grav. Rip Rap og Rup har to store kranse med som Onkel Joakim har bedt om at købe. Da de går forbi Annibal Von Ands grav siger Joakim: ”Han viste mig hvordan man tjener penge ved at sejle med dampskibe, men også at man skal vide hvad der røre sig i en branche inden man slå sig ned”.
  De går alle ind i den flot udsmykkede riddersal på Von And-slottet hvor de samles om det store bord, også spøgelserne samles omkring bordet. Her fortæller Joakim at han er alvorligt syg og at han næsten ikke kan klare noget. Han beder Anders, Højben og Andersine om at dele overskuddet, hans fabrikker og andre firmaer tjener, ud til forskning sådan at planeten atter bliver god at leve på. Han vil gerne at andre får mulighed for at opleve nordlyset som han gjorde. Derefter indskærper han for dem at de ikke må bruge pengene i selve pengetanken eller låne penge. Han fortæller dem så at han gerne vil være lidt alene og går op til sit værelse, han beder dog Rip, Rap og Rup om at følge med. Da de er kommet op på værelset beder Joakim dem om at finde Gulda Glimmer, og da de spørger hvorfor, for de bare at vide at der er en ting han skal have ordnet. De har dog på fornemmelsen at han ikke helt tænker på penge.
Anders And, Fætter Højben og Andersine tager et stykke parpir frem og giver sig til at brygge en pressemeddelse sammen om at sitionen ikke er kritisk og at imperiet vil blive ved med at være uændret, dog overtager de leddelsen, der vil også blive givet nogen pegen ud til forskning. Den pressemeddelse kommer til at se sådan ud:

Joakim Von And, leder og Chef for Von And Imperiet er blevet syg og har trukket sig midlertidigt til bage og har over ladt leddelsen til sit nevø Anders, Anders' fætter Højben, og Anders' kæreste Andersine. Der vil være mulighed for at søge om tilskud til forskning der kan gavne miljøet. Det understreges at det ikke er kritisk.

Rip, Rap og Rup tager straks ned til det lokale Grønspættet kvarter og sender en meddelelse til grønspætterne i Yukon om at de vil komme, så de skal holde sig klar. De tager derop og her kommer de til Den sorte Bjørn hvor Gulda Glimmer arbejdede i sine unge dage. De fortæller hende at hun nu ejer stedet men har slået sig ned et andet sted. Et sted hvor der ikke er mange der kommer nu: Sølvstrømmen. Imens sidder Joakim og drømmer om dengang hvor han gravede guld ved sølvstrømmen, hvordan han måtte gå til byen hver gang han ville afdrage på lånet til Luskhans eller købe mad.
  Da Rip, Rap og Rup kommer frem til dalen se de en lille bjælkehytte ligge ensomt på en bakke top, men der skinner lidt lys ud af ruden men der siver lidt røg op af skorstene. De går der hen da det er koldt og banker pænt på. Det er Gulda der åbner. Hun fortæller at det er den hytte Joakim byggede da han gravede guld. Ungerne spøger om han ved at hun bor der, hvortil hun svare nej men at hun har en lejekontrakt og at hun også betaler leje, det står bare i hende overtjeners navn. Da de kommer til Von And-slottet er Joakim blevet bedre og han siger at han bare ville være sikker på at han ikke stod i gæld til nogen. Derfor ville han betale hende løn fra dengang hvor hun var fange ved sølvstrømmen, penge som hun ikke ville have dengang og som hun heller ikke vil have nu. Han giver en middag, samme dag som Gulda, Rip, Rap og Rup kommer hjem, bestående af skinke og kartofler med sovs som de alle spise på slottet i den store riddersal. Her ønsker de ham alle tillykke med at han har det godt også Gulda Glimmer. Vi ser gulda tage af sted næste morgen, og det er kun Rip, Rap og Rup der er ude og sige forvel til hende, men Joakim står i sit værelse og ser gennem vinduet at hun køre væk. Joakim har ikke noget i mod den måde som de penge der er delt ud på er fordelt, da det giver et beder renome, og der giver øget indtjening.

Du store von And slot!!!

Jeg må sgu da sige at det lyder som en god historie i mine øre.

For lige at komme med lidt kritik (He He!) så må jeg sige at Scottie Mcpom desværre døde i Onkel Joakims anden historie, og at det var Annibal von And der var med Dampskibe.

12 Senest redigeret af J.V.And (2007-12-13 19:24:23)

Okay jeg går lige ind og retter, dum fejl da jeg godt vidste det. Det med Sccottie, jeg tænker på den lille knøs der var Joakims manager eller vejleder under højlandslegene da joakim lige kom tilbage fra Klondike. han hedder vist også Scottie. Der er forresten en pudsig detalje ved hans hat, den er ternet indtil Joakim fortalte at det ikke var nok at få en krokodille til at snurre rundt i luften en gang der skulle flere gange til i samme kast. Sinden så vi ham ikke med ternet hat, i vert fald ikke i den historie. Men nu når jeg tænker efter kan alderen godt passe med at han døde i den anden historie. Har aldrig læst denne selv om jeg er stor Joakim fan, se blot mit brugernavn, har heller ikke læst nogen af de historier der kun er kommet i HOF, har dog lånt to Rosa, eller guld bøgerne. ÆV. Sletter også det med at Andrea har fået en anden til at passe slottet. Tak for kritikken.

Det er en rigtig god historie, men unægtelig meget speciel. Det er ikke den slags type historier vi ser i Ande-bladene. De starter et sted og slutter det samme. Og heldigvis for det. Ellers forandrers universet jo helt, fx hvis Bjørnebanden virkelig beholder Joakims penge...
Men det her er virkeligt godt og specielt. Der er ikke meget action i den, men det gør absolut intet - den er meget sentimental og følelsespræget, og du viser, at det er nok til at holde en god historie oppe.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Jeg skriver jo ikke noget med at Joakim og Gulda bagynder at komme sammen, bare at hun stadig er der da Jaoakim giver en middag, givet vis sammen dag som hun og Rip, Rap og Rup er kommet, ikke at der forandres ting på den måde, hun vil jo stadig rejse hjem til Kolndike mens Joakim stadig ikke kan få lov til at betale hendes løn. Hun bor dog i det hus hvor hun blev holdt fanget, men hvem siger at det ikke er som et fritidshus, ikke jeg. Jeg tror da også at Joakim ville leje denne hytte ud, både for at tjene penge, og for at den ikke mister for meget værdi ved at den ikke bliver holdt vedlige, og hvem ville ellers kunne dukke op her?

15 Senest redigeret af sigvald (2007-12-17 14:26:41)

J.V.And skrev:

Så er jeg her igen, denne gang med en historie der er færdig på dansk, håber i vil nyde den og at i vil synes om den. I kan betarkte det som min julegave til jer på dette forum smile.

Er der noget jeg skulle have gjort som jeg ikke har fået gjort, eller noget som jeg skulle have gjort på en anden måde?
Onkel Joakim er virkelig syg og han samler sin familie og bekendte på Von and-slottet, det vil sige hele hans familie også hans søstre der ellers har svoret på at de ikke vil se ham igen. Andrea der til dagligt bor og holder opsyn med Von And-slottet kommer også. Onkel Joakim sætter straks sine folk i gang med at ordne det stolte Von And-slot så det tager sig ud i al sin pragt når han kommer. Anders, Rip, Rap, Rup, fætter Højben, fætter Guf og Andrea Blisand rejser med Joakim i hans private jet fly til Skotland...

Højben, Guf og Bedstemor er da Anders' slektninger på hans fars side - de er altså ikke slektninger av Joakim. Hvorfor er de så med ved denne anledningen? Og dersom Joakim har dem (de kommer inn under venner for hans vedkommende) hvorfor er ikke også Georg Gearløs med?

Fodi det er hans Historie og ikke din.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

De er med på grund af det venskab man fornemmer mellem denm i mange historie, jeg fornemmer det, også nogle af Barksog andre igen af Don Rosa, men mest af andre tegnere. Håber du er tilfred med dette svar for det er det du får fra mig Sigvald.

Jeg forstår ikke Sigvalds indlæg. Der står jo tydeligt at "han samler sin familie og BEKENDTE..." !

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Lad ham bare, alle kan læse over et ord og det er ikke noget jeg tager skade over, men det går dog ikke at være kritisk ovefor en fjel som ikke er der. Bare til en anden gang men nok med det indlæg. Noget kritik eller andet?

20 Senest redigeret af J.V.And (2008-01-20 12:36:02)

sigvald skrev:
J.V.And skrev:

Onkel Joakim er virkelig syg og han samler sin familie og bekendte på Von and-slottet, det vil sige hele hans familie også hans søstre der ellers har svoret på at de ikke vil se ham igen. Andrea der til dagligt bor og holder opsyn med Von And-slottet kommer også. Onkel Joakim sætter straks sine folk i gang med at ordne det stolte Von And-slot så det tager sig ud i al sin pragt når han kommer. Anders, Rip, Rap, Rup, fætter Højben, fætter Guf og Andrea Blisand rejser med Joakim i hans private jet fly til Skotland...

Højben, Guf og Bedstemor er da Anders' slektninger på hans fars side - de er altså ikke slektninger av Joakim. Hvorfor er de så med ved denne anledningen? Og dersom Joakim har dem (de kommer inn under venner for hans vedkommende) hvorfor er ikke også Georg Gearløs med?

Jeg ser du har rettet dette indlæg. At Joakim ikke kalder Georg med er da en fejl. Der skal selvfølgelig også sendes en meget lille pressemeddelse ud om at Joakim er syg, det vil dog ikke gå ud over stabiliteten i Imperiet. Der vil dog også komme del penge ud til forskning.

Tror lige jeg retter det til smile.

Kritik, håber stadig at der er nogen der gider komme med noget, men måske er historien bare god nok eller hvad? Tror ikke at jeg vil få taget mig sammen til at tegne den, så læs den som en historie i de gamle blade.