26 Senest redigeret af Hans (2008-03-05 23:06:48)

Sv: Favorit non-disney tegnere

Det kunne være sjovt med en tråd om de værste tegneserier! Vi kunne så hver især lave en liste over serier som ikke siger os et klap og som ikke burde have været udgivet. big_smile

Værste serie nogensinde! : Jeg vil have "Sølvpil" på listen, b.la. fordi teksten beskriver det som sker i ruderne...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

27

Argh - her klandrer jeg i privat mnail min kollega Søand for uvidenhed omkring klumpologi, og så kan jeg ikke engang citere korrekt - undskyldninger til både professor Houberg Hansen og stud.and Søand.

Hvad med Egene fra Skipper Skræk - den kørte i en lang række af bladene - kan vist desværre ikke genoptrykkes fordi trykfilerne er VÆK...

Asger And skrev:

O...o...og Tage Andersen med Willy på eventyr, vor mest realistisk tegnede serie herhjemme, især synes jeg hans 1962-64 årgange havde en helt speciel WW2/koldkrigsstemning og de sidste år i 70erne var utrolig god Science Fiction.

Og nu er der måske en chance for, at serien bliver genudgivet!!! Se: http://www.seriejournalen.dk/tegneserie … sp?ID=3408
fjerde indslag, forlaget Fabel.

"Der arbejdes hårdt på et album om Willy på Eventyr, men der er ikke en udgivelsesdato endnu."

Et enkelt album? Det lyder da ret tyndt i betragtning af hvor omfattende serien er.

Hans skrev:

Det kunne være sjovt med en tråd om de værste tegneserier!

Uha ja, men jeg tror vi alle vil komme til at bryde forumreglen Indlæg som "XX er dum og kan ikke tegne" er uønskede. wink

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:
Hans skrev:

Det kunne være sjovt med en tråd om de værste tegneserier!

Uha ja, men jeg tror vi alle vil komme til at bryde forumreglen Indlæg som "XX er dum og kan ikke tegne" er uønskede. wink

Ha-ha! Det skulle selvfølgelig begrundes sagligt hvorfor man finder en bestemt serie dårlig, ligesom jeg gjorde med "Sølvpil". Det giver jo ingen mening at skrive , "serien om XX er dårlig" - "hvorfor er den dårlig?" - "det ved jeg ikke, men det synes jeg at den er"...:D

Nogen der kender den svenske tegneserie Uti vår hage tegnet af Krister Petersson? En del af dem kan være extremt sjove efter min mening:D

Ellers kan jeg godt lide Franquin, Herge og Uderzo.

HAlvSeriøs SElvudnævnt NØrdet Donaldist

32 Senest redigeret af Asger And (2008-03-07 22:47:55)

Værste...hm? Er der nogen, der kan huske Fix og Foxy? Tysk serie af bla.a. Rolf Kauka, der kom som ugeblad i DK, 4 årg. omkring 1960. Meget Disney-inspireret, hovedserien Fix og Foxy (med Lupo) var nærmest en efterligning af Store og Lille Stygge Ulv. Tegningerne var ret sterile, tynde streger næsten uden tyngde og skygge, grelle farver med stærke farveovergange samt ret repetitive historier.
http://img516.imageshack.us/img516/8602/fixogfoxy1cvroq6.jpg

Sjovt nok var det på en måde Fix og Foxy der introducerede mig til Franquin og Spirou: Jeg boede i Sønderjylland dengang (70erne) og fandt nogle nr. af Fix und Foxy Spezial, hvoraf nogle indeholdt Spirou.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Jeg husker godt Fix & Foxi! Jeg fik altid bladet som barn og jeg elskede det! Lupo, ja. Og glem ikke muldvarpen Polte! Der var godt nok ikke det samme store udvalg af serier som i dag, men dengang tog Fix & Foxi bladet kegler...

Et kuriosum:
Fix og Foxi udkommer stadig som månedsblad i Tyskland.
Det bliver tegnet af de samme spanske studier, som arbejder for Egmont.
(Forfatterne er vist nok tyskere.)

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

jeg laver en top-3

1. Franguin (ekstrem flotte tegninger, og god fantasi)
2. Hérge (Tintin er så genialt opfundet, og jeg synes at det er fedt at det er en journalist på eventyr)
3. Goscinny..

Andeby-centrum.dk

Bedste serieskaber non disney:

1 Morris, ( Han forstår virkelig at tegne, han er mit idol. Der findes bare ikk en bedre tegner )
2 Goscinny ( Jeg har aldrig læst sådan en genial tekst )
3 Uderzo ( Ganske god, men lidt kedelig )

Mest forfærdelige tegneserier nogensinde:

1 Madam Mim ( Så kedeligt at jeg kunne gabe kæberne af led )
2 Manga ( Urealistisk og sygt tegnet )
3 Valhalla ( Kedeligt )

De mest forfærdelige tegnere nogensinde

1 ? Archde ( Eller hvordan hans navn var, han er kedelig!! )
2 ?
3 ?
4 Carl barks ( Misforstå mig ikke, jeg elsker hans historier. Men jeg kan ikke lide tegningerne )

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

37

Hvor er smag og behag dog forskellig smile

Hvor mange forskellige slags manga har du læst? Det er et medie med en mængde genrer.

Valhalla er en af mine favoritter - har du givet serien chancer nok? smile

soer5523 skrev:

Bedste serieskaber non disney:

1 Morris, ( Han forstår virkelig at tegne, han er mit idol. Der findes bare ikk en bedre tegner )
2 Goscinny ( Jeg har aldrig læst sådan en genial tekst )
3 Uderzo ( Ganske god, men lidt kedelig )

Helt enig i at alle tre er mestre.

Mest forfærdelige tegneserier nogensinde:

1 Madam Mim ( Så kedeligt at jeg kunne gabe kæberne af led )
2 Manga ( Urealistisk og sygt tegnet )

Manga er jo ikke en enkelt serie, men en defination for tegneserier i Japan. Shonen er meget urealistisk, ja, men Seinen er da meget realistisk.

3 Valhalla ( Kedeligt )

Valhalla er da spændene. Jeg kan ikke komme på noget kedeligt i den serie. Eksempler ville være rart. Især de tidlige albums er gode

De mest forfærdelige tegnere nogensinde

1 ? Archde ( Eller hvordan hans navn var, han er kedelig!! )

Achdé tegner da godt. Til gengæld er de manusforfattere han arbejder med ikke så gode.

2 ?
3 ?
4 Carl barks ( Misforstå mig ikke, jeg elsker hans historier. Men jeg kan ikke lide tegningerne )

Hans tidlige serier (f.eks. Sørøverskatten) er ikke så godt tegnet. Men især i starten af 50'erne er serierne godt tegnet. Jul i Pengeløse, Den Gyldne Hjelm, Farligt Møde, og især I Det Go'e Gamle Californien er godt tegnet.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

39 Senest redigeret af asterix (2009-04-23 14:07:18)

Mine:
1: Herge (tegner fantastisk!!!)
2: Uderzo (Hans stil er meget sjov)
3: Akira Toriama (Tegner simpelthen bare godt!)
Det med værste kan jeg ikke umiddelbart svare på... måske Batman.

Give peace a chance!

asterix skrev:

måske Batman.

Kan du sige hvad der er så slemt, ved måske en af de bedste serier nogensinde? smile

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

anden skrev:
asterix skrev:

måske Batman.

Kan du sige hvad der er så slemt, ved måske en af de bedste serier nogensinde? smile

Der vil jeg godt nok også gerne be om en begrundelse? For det kan ikke være mange sider du har læst når du bare svarer sådan?

Ja Batman er nok min favorit-superhelt. Jeg kan ikke rigtig lide sådan noget som Spiderman, Superman, eller andre kedelige Suprkraft-helte, men batman er helt fin.

Batman er fed, men jeg kan ikke lide tegnestilen, kun filmene

Andeby-centrum.dk

@ Kjartan
Må man få en begrundelse, eller kan du bare ikke li' superhelte med superkræfter? (Superkræfter gør da forresten ikke en helt kedelig, det pepper ham da op).

lillestyggeulv skrev:

Batman er fed, men jeg kan ikke lide tegnestilen, kun filmene

LOL..

Anders and er sjovt. Men jeg kan ikke lide tegnestilen. Det kan du jo heller ikke sige, min ven. Der er jo stor forskel på hvem der har tegnet Batman historien, ligesom der er stor forskel på hvem der har tegnet en andehistorie.

Moggie skrev:

@ Kjartan
Må man få en begrundelse, eller kan du bare ikke li' superhelte med superkræfter? (Superkræfter gør da forresten ikke en helt kedelig, det pepper ham da op).

Jeg synes bare at superkræfter er lidt ukreative, og så kan man ikke få flere med tiden (ihvertfald ikke så nemt), og så er jeg en sci-fi-nørd, der elsker futuristisk elektronik - jeg er ikke så meget for at noget er totalsyret og samtidig naturligt. Jeg kan dog lide Benny Bomstærk, men det er nok fordi han ikke rigtig er en superhelt.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
Moggie skrev:

@ Kjartan

Jeg synes bare at superkræfter er lidt ukreative, og så kan man ikke få flere med tiden (ihvertfald ikke så nemt), og så er jeg en sci-fi-nørd, der elsker futuristisk elektronik - jeg er ikke så meget for at noget er totalsyret og samtidig naturligt. Jeg kan dog lide Benny Bomstærk, men det er nok fordi han ikke rigtig er en superhelt.

Det lyder fanme akavet, og så giver det ikke særligt meget mening det første du skriver. Superkræfter ER da netop kreative. Det er da mere kreativt end at sige: "Øhh.. Det handler om en mand, som har mange penge, og som tager et flagermusekostume på!". Så lyder det da federe at sige: "Han kommer fra en fremmed planet, han har superkræfter såsom lasersyn, uovermenneskelig styrke og så kan han flyve! Hans eneste svaghed er rent faktisk krypton!"

Og hvad er det lige du mener med at superheltetegneserier er Totalsyrede og samtidigt naturlige?

Moggie skrev:

Og hvad er det lige du mener med at superheltetegneserier er Totalsyrede og samtidigt naturlige?

Jeg mener at superKRÆFTER er utrolig syrede, og stadig er gået naturligt til. Men måske er det mest fordi jeg er glad for teknik at Batman er min favoritsuperhelt.

Tag f.eks. Supermand.
Han har jo sine utrolige kræfter og han vinder ALTID.
Bortset fra hvis nogle lyser på ham med kryptonit, men SÅ kommer han lynhurtigt ud af den farlige sitiuation.
Tag så Batman.
Han er kun et menneske, ingen superkræfter. Han kan også tage fejl! Ikke alt går som smurt i olie ligesom supermand.
Han kan komme i en farlig sitiuation med Jokeren som han ikke kan komme ud af, FØR han tænker sig om og ikke bare slår hul i muren.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

OK begrundelse til at jeg ikke kan lide Batman:
De fleste af dem er tegnet fint nok, og det er da dejligt. Til gengæld er dte mere tekst end tegning. Alting foregår i tekstbokse, næsten intet i talebobler. Måske er det kun sådan i de lidt ældre serier (for de er forholdsvis gamle dme jeg har læst), men jeg kan i hvert fald ikke lide den måde at lave det om til en tegneserie der ikke er en tegneserie. Universet er sådan set fint nok, for jeg kan rigtig godt lide filmene.

Give peace a chance!

anden skrev:

Tag f.eks. Supermand.
Han har jo sine utrolige kræfter og han vinder ALTID.
Bortset fra hvis nogle lyser på ham med kryptonit, men SÅ kommer han lynhurtigt ud af den farlige sitiuation.
Tag så Batman.
Han er kun et menneske, ingen superkræfter. Han kan også tage fejl! Ikke alt går som smurt i olie ligesom supermand.
Han kan komme i en farlig sitiuation med Jokeren som han ikke kan komme ud af, FØR han tænker sig om og ikke bare slår hul i muren.

Jeg er for så vidt enig. Men nu er supermand jo stort set også den eneste superhelt der har det sådan. Spider-man fx får tit nogen på lampen og har selv store problemer, hvor han er nødt til at slå tænkeren til, så jeg synes du er lidt fjollet og køre den stereotype superhelt efter Supermand, som er HELTEN over dem alle. Manden af stål :-)