Sv: Favorit non-disney tegnere

Undskyld, men i er godt nok de største ordkløvere jeg har skrevet med. Og respekt for det !

Jeg har simpelthen ikke flere argumenter, end de to jeg allerede har fremlagt : Sex og blod. Det var måske også lidt forkert at hive manga frem som det første, da jeg allerede ved at der er mange vestlige tegneserier som også indeholder de to ting. Og jeg læser dem ikke. Men fair nok i vandt  smile

AC skrev:

.. 
Meget trist egentlig - men også et bevis på at en serie ikke nødvendigvis skal føres videre når en skaber forlader verden - Asterix og Lucky Luke er måske udmærke3de eksempler på at disse serier burde være stoppet? Var Asterix ikke ti gange bedre da Goschinny levede og kunne holde Uderzo i hånden? Og var Lucky Luke ikke bedst dengang Goschinny og Morris var på højden af deres karriere? Det tror jeg... - men nu er jeg ikke helt inde i Lucky Lukes produktion så...

Jeg er enig, men Morris kunne også godt skrive selv... Lucky luke mistede halvdelen af dens charme da Goschinny døde, og den anden halvdel da Morris døde. Den nye lucky luke tegner bryder jeg mig ikke om, han overfylder ruderne med detajler og tegner ikke lucky luke rigtigt !

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

78

Han overfylder ruderne med detaljer siger du? Hvem er det nu det minder mig om... ? Og ham kan vi da ellers godt lide, kan vi ikke?

AC skrev:

Han overfylder ruderne med detaljer siger du? Hvem er det nu det minder mig om... ?

Asteriti?

Jeg tænker Don Rosa

*Fan Af Don Rosa Og Carl

Hov. Jeg har vist ikke skrevet noget til denne tråd endnu.
Jeg tror at mine 3 ynglings-non-Disney-tegnere må være Albert Uderzo, Morris og Bill Waterson. De gjorde et godt stykke arbejde synes jeg.

*Fan Af Don Rosa Og Carl

AC skrev:

Han overfylder ruderne med detaljer siger du? Hvem er det nu det minder mig om... ? Og ham kan vi da ellers godt lide, kan vi ikke?

Ham her : http://comicwiki.dk/wiki/Achd%C3%A9

Han bruger simpelthen for mange detajler, og så kan han ikke tegne lucky luke rigtigt. Han får lucky luke's ansigt til at klumpe sammen, dog er det mest på forsiderne. Og så laver han flere Zoom billeder, hvor man kun ser ansigtet end morris gjorde, det ødelægger for mig overblikket. Morris og Gottfredsons stil minder utroligt meget om hinnanden, men morris propper lige lidt mere sjusk på, og det elsker jeg. Achdé er bare en blanding af en sjusket don rosa og en skør marco rota ( Da jeg også synes hans ansigter kan være lidt sammenklumpede )...

Jeg kan også bedre li' de gamle Lucky Luke. De var mere spændene, og han skulle altid fange nogle desperadoer.
Men de nye er ikke så spændene. Og de handler mest om at Lucky Luke skal beskytte en eller anden kendt.

*Fan Af Don Rosa Og Carl

KABP skrev:

Jeg kan også bedre li' de gamle Lucky Luke. De var mere spændene, og han skulle altid fange nogle desperadoer.
Men de nye er ikke så spændene. Og de handler mest om at Lucky Luke skal beskytte en eller anden kendt.

? De nye handler mer om kærlighed, hvilket er en skidt ting... Men jeg giver dig fuldstændig ret i at de gamle lucky luke'er var langt mere spændende !!

85 Senest redigeret af asterix d. 2. (2010-03-17 14:15:41)

Soer skrev: "De nye handler mer om kærlighed, hvilket er en skidt ting"

Det mener du vel forhåbentlig ikke?

asterix d. 2. skrev:

Soer skrev: "De nye handler mer om kærlighed, hvilket er en skidt ting"

Det mener du vel forhåbentlig ikke?

Nu er det meget mere med følelser, og sådan noget... Det er skidt i en tegneserie, ihvertfald i en Lucky Luke tegneserie.

Kan godt lide Franquin's historier... Men dog også Don Rosa's Pertwillaby Paper, og Steen og Stoffer serierne (genialt)...

From The Pasttime Mouse
*Multi OverNaturlig GOttfredson'fan

Hans skrev:

Det kunne være sjovt med en tråd om de værste tegneserier! Vi kunne så hver især lave en liste over serier som ikke siger os et klap og som ikke burde have været udgivet. big_smile

Værste serie nogensinde! : Jeg vil have "Sølvpil" på listen, b.la. fordi teksten beskriver det som sker i ruderne...

Her har jeg en god kandidat:
http://thatguywiththeglasses.com/videol … ady-gaga-1

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Sådan!  big_smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Min Favorit NonDisney-tegner:
Jean Giraud (Moebius)
http://multimedia.fnac.com/multimedia/images_produits/Zoom_Planche_BD/9/9/7/9782205060799_2.jpg

Den værste - Hmmm... svært , Jeg har aldrig været vild med Jim Davis. Ingen Dynamik.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Jean Giraud er osse en af mine yndligstegnere. Alle som er interesseret i Western serier, velskrevne plots og smukke tegninger, bør eje Girauds album serie om Blueberry.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Den danske Science-Fiction tegner Tage Andersen. Her ser man et snapshot af Tage instruere et par af sine unge assistenter i at tegne SM4. Hvilken omhu, da det blot skal bruges til et enkelt af ugens 7 billedruder i serien Willy på eventyr.
http://img861.imageshack.us/img861/3988/tageogassistenter.jpg

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

93 Senest redigeret af Treentre (2011-05-01 05:49:03)

Jeg kan selvfølgelig også nevne Uderzo, Franquin og Morris, men jeg har bestandig hatt en favoritt i westernhistoriene.

Jean Giraud er også en av mine favoritter. Mine Fort Navajo- / Blueberry-album kommer jeg nok aldri til å kvitte meg med.

Jeg vil også nevne Derib og hans Buddy Longway. (Lenge siden jeg har lest mine Yakari og Go West, men jeg minnes at de også var gode.)

Hermann (og Greg) - Comanche. Disse kom det ikke så mange av på norsk, dessverre. Kom et par stykker i denne serien også.

Treentre skrev:

...Hermann (og Greg) - Comanche. Disse kom det ikke så mange av på norsk, dessverre.

Til gengæld er alle 11 album af makkerparret Greg og Hermann udgivet på dansk.

Ja, det kan jo være et alternativ til norsk. Fransk kan jeg ikke  smile

Jeg er klart med på Moebius/Giraud, men I glemmer Superhelte-serierne, her kunne man især nævne Neal Adams ( Batman/Grønne Lygte ), Frank Miller m. fl.

I virkeligheden er det svært at nævne en yndlingstegner både Disney og Non-Disney, mange tegnere er måske ikke så teknisk dygtige, men deres stil passer perfekt til den genre/serie de arbejder indenfor, jeg ville her nævne Paul Murry, Freddy Milton; Don Rosa, Charles Schulz , For den sags skyld også Jacob Martin Strid osv. osv.

sorte slyngel skrev:

I virkeligheden er det svært at nævne en yndlingstegner både Disney og Non-Disney...

Næ, det er ikke særlig svært, Carl Barks er langt, langt den bedste tegneserieskaber, der nogensinde har levet.

sorte slyngel skrev:

... og Non-Disney...

Det er så noget sværere, men Giraud er absolut et godt bud.

Jeg har måske formuleret mig lidt uklart, men nu handlede det jo mest om ens yndlings Non-Disney tegner, jer er absolut enig i at Barks er den ultimative Disney-tegner.

OK,  så er vi ret enige. Jeg mener også, at det er svært at påvise den næstbedste Disney-tegner efter Barks, og det er nogle gode bud, du har. Jeg mener en tråd findes om det emne.

100 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2011-05-01 18:02:01)

sorte slyngel skrev:

Frank Miller

Jeg er ikke den store superheltenørd, men jeg finder Miller overvurderet. Han bruger en masse unødvendigt fyld (citater, anderledes måder at tale på, sidehistorier) som ikke tilføjer noget til historien eller stilen, men bare forvirrer læseren. Alan Moore gør også disse ting, men han udnytter dem meget bedre, og putter dem næsten kun i historien hvis de har en årsag. Så jeg vil mene at Moore er et langt bedre alternativ til Miller. Hvad synes du om Moore, Sorte Slyngel?

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!