1 Senest redigeret af Cornelius Blisand (2007-12-31 11:42:45)

Tråd: Anders And og Vikingernes hemmelighed.

Her er så et manus til en fremtidelig historie med Anders And.

Det starter hjemme hos Anders. Rip, Rap & Rup er igang med et grønspætte-protjekt om Vikingerne og Nordisk mytogoli. Anders synes det er noget pjat, med alt det om Vikinger og smutter over til Georg for at spørge om han nye computer er færdig.

Onkel Joakim: ... og når jeg kommer tilbage håber jeg at min nye heksefælde er færdig!!
Anders: Goddag, Onkel Joakim
Joakim: Humf.
Anders: Hej Georg, hvordan går det med min computer?
Georg: Åhh... Hej Anders, jeg er næsten færdig med den.
Anders: Det lyder fint. Hvad er det for en ny opfindelse?

Georg er gået på toilettet.

Georg: Vent lige to sekunder.

Anders kommer til at trykke på en knap.

Georg: Hvad var det du... Hej, Anders. Hvor er du.

Anders bliver suget om i en tidsstrøm, og havner lige midt i vikingetiden.
Anders møder nogle barske vikinger og bliver holdt som slave, indtil der kommer nogle oprøre som vil besejre de barske vikinger.

To uger senere skal Anders og oprørende ud og besejre kongen af Norge.

Anders kommer lige midt i kampen mod kongen. Men kongen slår oprørende, undtagen Anders som bliver beordret af lederen af oprørende til at begrave en skat.

Anders bliver zappet hjem til nuet ad Georg Gearløs, og foretæller onkel Joakim at han ved hvor der er gemt en vikingeskat.

Onkel Joakim kræver 50% af skatten, og hvis der ikke er nogle skat skal han betale det beløb som turen har kostet, og sammen drager de til Norge.

Men da Anders graver skatten op opdager han at den faktis blev fundet af onkel Joakim for 50 år siden.

Så Anders bliver nød til at pudse mønter af onkel Joakim.

Slut.

Sv: Anders And og Vikingernes hemmelighed.

Det lyder som en god hisstorie. Mange god ting, og billeder på hverdagen i Andeby: Anders der bliver holdt som slave af vikingerne og at han bliver sat til at grave, synes jeg minder meget om den måde Joakim opføre sig på over for ham.

For at komme med noget kritik vil jeg sige at det måsake kunne være en ide at fylde steder du ikke ved op med noget, en slåskamp Anders der bliver til grin, en høvding der flader over Anders der stadig er i gang med at lave mad mens der er krig osv. Det kunnne også minde om noget man havde læsst i et Ander And blad, måske Rota?

Ellers en god historier der har det hele en uvenete dregning en skattejagt Anders der skal arbejde og er træt at det hele, og en uvenetet slutning, dog noget der også virker lidt bekendt.

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Nu har jeg fyldt hullerne ud i historien.

Har man nogensinde set Georg have et toilet/badeværelse i sit værksted? Ville nok foretrække at han var gået efter reservedele eller ude i haven at se til sin isdrevne radiator eller sådan noget... big_smile

50% af skatten? Det ligner ikke Joakim at få så lidt udbytte. Med Anders gæld i sin hånd, samt Joakim selv som eneste mulighed for at finansiere turen (banken låner ikke penge til Anders før han har betalt det lån tilbage, han tog for at få sin bil repareret), kan Joakim da sagtens lave en 5-95% deal.. 5% til Anders se'fø'li'...

Historien syn's mig lidt hullet... Hvis du ikke har, burde du nok få et par ideer til, hvad der (udover plottet) skal ske i VikingeNorge og NutidsNorge... Historien er lidt tynd kun med slåskampe og vandring i de norske fjelde...

Så gør som alle de andre: tilføj en bjørn eller to, som skræmmer dem, stjæler deres mad, ødelægger deres køretøj eller et eller andet andet... En rival til Joakim der ønsker at stjæle skatten fra dem er også ubredt big_smile

Nej, for guds skyld... Find på noget originalt... (Og nej, med det mener jeg ikke små grønne mænd fra rummet.. (hvilket i øvrigt også er set før big_smile ))

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

Har du ikke tænkt dig at tegne den?

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

hvornår regner du med at den er færdig. men syntes det lyder som en rigtig disney-historie.
hvis det er dig der tegner den, tager jeg hatten af for dig(-:

Andeby-centrum.dk

Cornelius Blisand skrev:

Her er så et manus til en fremtidelig historie med Anders And.

...
Anders bliver suget om i en tidsstrøm, og havner lige midt i vikingetiden.
Anders møder nogle barske vikinger og bliver holdt som slave, indtil der kommer nogle oprøre som vil besejre de barske vikinger.

To uger senere skal Anders og oprørende ud og besejre kongen af Norge.
...

Ettersom jeg for tiden driver og spesialiserer meg i nettopp sagaforskning og vikingetiden skal jeg nok kunne hjelpe deg med å få den historiske bakgrunnen mest mulig historisk korrekt og troverdig - dersom du er interessert i det.

Nu det jog over 1 år siden jeg fandt på historien, så den er ikke helt som jeg har skrevet oppe i beskeden. Med hensyn til at tegne historien har jeg ingen ideer om. Til Sigvald. Ja jeg vil meget gerne have hjælp med at få historien til at være historisk korrekt, når jeg kommer så langt.

Cornelius Blisand skrev:

Til Sigvald. Ja jeg vil meget gerne have hjælp med at få historien til at være historisk korrekt, når jeg kommer så langt.

Er det nødvendigt? Har du hørt om Olaf den Grå, Andemit, Bombastium, Langbortistan, Calisota, firkantede mennesker osv.?

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
Cornelius Blisand skrev:

Til Sigvald. Ja jeg vil meget gerne have hjælp med at få historien til at være historisk korrekt, når jeg kommer så langt.

Er det nødvendigt? Har du hørt om Olaf den Grå

Du mener "Olaf the Blue"?

Mitt poeng er forøvrig at vikingetiden, som tidsperiode, bør fremtilles mest mulig korrekt - utover det er det selvsagt rom for bruk av oppdiktede figurer. En som er veldig kjent for grundig historisk rescerch i forbindelse med sine historier er Don Rosa.

11

Han hedder Olaf den grå i den danske version. Hans efter hedder Sten Grå og ikke Azure Blue. Kjartan(d), barks havde ofte historiske eller andre kilder på sine historier. det er den tråd Don Rosa, Sigvald og andre gerne følger i. Det synes jeg personligt er godt - så kan man få nogle små stumper historisk viden ind sammen med de gode ande-historier. Naturligvis bør man altid tjekke den slags oplysninger.

historien lyder meget god og som en af de rigtig gode ande historie. Og hvis du så gunne finde på nogle sjove gaks og jokes ville det være fint, og måske også en uvendtet slutning.

Nu er jeg ikke andetegner, men måske kunne du prøve at finde på noget sjov ang. når anders måder nogle af vikingerne, altså det er jo nutid måder fortid :-) og jeg tror ikke den ide er brugt før i en ande historie- i hvert fald ikke i så mange.

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

AC skrev:

Han hedder Olaf den grå i den danske version.

OK, men slikt kan forårsake misforståelser. Det kan nemlig være store forskjeller på blå og grå - jfr. den amerikanske borgerkrigen (1861-1865).