Sv: Tegneserie: "År 2100"

Tak VoBo - Jeg er enig m.h.t. flyglet. F.eks. perspektivet i benene er helt forfærdeligt og stregerne skulle være tegnet op med lineal. Men ja, du har helt ret - der var travlt og den skulle være færdig til dagen, så det blev en lidt hurtig tegning smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Dof, jeg tror ikke du behøver at bruge en lineal til flyglet. Det er bare "tiden" der har været imod dig. Sådan er det altid når der er noget man gerne lige vil have færdigt!  smile

Why do I even bother?

Laver du egentlig skitser ? Eller tegner du bare figurene ?

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Jeg laver ikke skitser - det er også derfor nogle sider er mere vellykkede end andre.

Donald Dof skrev:

Jeg laver ikke skitser - det er også derfor nogle sider er mere vellykkede end andre.

De fleste er da vellykkede!! De er rigtig flotte!

Nicenico

Donald Dof skrev:

Det jeg tænker på, er om du bruger små cirkler eller andre primitive former til at konstruere figuren ?

Det gør jeg ikke, nej. Det er nok også derfor figurerne ser ret forskellige ud fra billede til billede nogle steder. Hvis jeg engang beslutter mig for at rentegne serien, vil jeg gerne gøre mig langt mere umage så figurerne ikke varierer så meget. Måske lave nogle charactersheets at arbejde udfra.

Donald Dof skrev:

Det gør jeg ikke, nej. Det er nok også derfor figurerne ser ret forskellige ud fra billede til billede nogle steder. Hvis jeg engang beslutter mig for at rentegne serien, vil jeg gerne gøre mig langt mere umage så figurerne ikke varierer så meget. Måske lave nogle charactersheets at arbejde udfra.

Okay, det troede jeg ikke man kunne. Men det gør dig jo bare endnu mere talentfuld  smile

soer5523 skrev:

Det jeg tænker på, er om du bruger små cirkler eller andre primitive former til at konstruere figuren ?

Man bør faktisk ikke bruge skabeloner. Der er ikke mange andre end Don der gør det.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Man bør faktisk ikke bruge skabeloner. Der er ikke mange andre end Don der gør det.

Jeg skjønner ikke logikken din? Don har da fått det bra til.

soer5523 skrev:

Jeg mener nogle man SELV tegner !!!

Hjemmelavede skabeloner er ligeså lidt udbredte.

263 Senest redigeret af Donald Dof (2010-03-26 15:49:56)

Det er også en dårlig vane f.eks. at bruge end rund skabelon til andehoveder for at sikre sig det bliver en pæn cirkel. Det er nemlig ikke altid det skal være helt rundt. Det giver liv og dynamik i figurerne hvis man giver hovedet form efter bevægelsen. Ligesom med en hoppende bold, den er altid et godt eksempel:

http://farm3.static.flickr.com/2074/2389444869_d0f16fd9a6.jpg

Det er meget brugt i animation (men kan sagtens overføres til tegneserier), prøv f.eks. at finde en gammel disneykortfilm frem og find et sted hvor Mickey er i bevægelse. Sæt på pause, så kan man se at det ikke er perfekt rundt hver gang, men former sig efter hvad retning han er på vej i e.l. Når en elevator starter ser vi figurerne presses lidt sammen mod gulvet og når den stopper strækkes de ud og bliver aflange. "Stretch and squash"-effekten, hedder det.

Har vist nævnt det her før et sted på forummet, men det skader vel aldrig at gentage smile

Okay, i forstår mig vist ikke helt. . . Jeg mener at bygge sin figur op i simple former som cirkler og firkanter, som man tegner i FRI hånd. Lige som det her : http://www.andeby.dk/Rapnyt/Rub-og-stub … ation.aspx

Er det forståetligt nok ?  smile

soer5523 skrev:

Okay, i forstår mig vist ikke helt. . . Jeg mener at bygge sin figur op i simple former som cirkler og firkanter, som man tegner i FRI hånd. Lige som det her : http://www.andeby.dk/Rapnyt/Rub-og-stub … ation.aspx

Hvorfor sagde du ikke bare skitse?

soer5523 skrev:

Hvorfor sagde du ikke bare skitse?

Så vidt jeg ved sagde jeg skitse til dof, og jeg ved også at jeg ikke nævnte ordet skabeloner  wink ... Det jeg troede dof tænkte på var at lave en skitse til hver side, ligesom solens søn gjorde til de Arabiske miner...

Ordet "skelet" er nok det vi leder efter så smile nej, det har jeg faktisk ikke brugt til andre figurer end hønen, men det er en god idé at gøre det... Så igen vil jeg sige, at beslutter jeg mig engang for rentegning af serien, så er det nok også en ting jeg vil gøre mere i.

Donald Dof skrev:

Ordet "skelet" er nok det vi leder efter så smile nej, det har jeg faktisk ikke brugt til andre figurer end hønen, men det er en god idé at gøre det... Så igen vil jeg sige, at beslutter jeg mig engang for rentegning af serien, så er det nok også en ting jeg vil gøre mere i.

Men serien er flot alligevel, og når figurene ikke er mere komplicerede at tegne, så går det nok smile ( misforstå mig ikke, de er geniale men nemme at tegne )

Jeg prøvede lige at tegne den spedalske høne, wink Det blev ikke så flot.
http://img52.imageshack.us/img52/5297/spedalskehne.gif

Nicenico

ahøm. Man kan i hvert fald se hvad det ligner  big_smile

Måske var det bedre, hvis du tegnede omridset på et stykke papir, og så arvede det på computeren

*Fan Af Don Rosa Og Carl

What a great idea! big_smile

Nicenico

Spørger man ikke før man gør sådan noget ?

soer5523 skrev:

nææ, jeg har da f.eks. tegnet AA mange gange uden at have spurgt koncernen. Man behøver ikke at spørge om lov før man laver fanart.

soer5523 skrev:

Nej, jeg synes nu det er meget sjovt smile Ville da bestemt ikke have noget imod at se flere tegninger med hønen lavet af andre.

nicenico, hvis du er på facebook skal du være velkommen til at smide den ind under "fanbilleder" på den Spedalske Hønes side. wink (Hvis man da kan det... Har ikke helt styr på om det skal sættes til eller der skal oprettes en mappe eller sådan noget).
Den har i øvrigt fået et nyt profilbillede i anledning af påske og er nu oppe på hele 149 fans! smile

http://profile.ak.fbcdn.net/object2/1555/91/n73197943760_7135.jpg

Donald Dof skrev:
soer5523 skrev:

Nej, jeg synes nu det er meget sjovt smile Ville da bestemt ikke have noget imod at se flere tegninger med hønen lavet af andre.

nicenico, hvis du er på facebook skal du være velkommen til at smide den ind under "fanbilleder" på den Spedalske Hønes side. wink (Hvis man da kan det... Har ikke helt styr på om det skal sættes til eller der skal oprettes en mappe eller sådan noget).
Den har i øvrigt fået et nyt profilbillede i anledning af påske og er nu oppe på hele 149 fans! smile

http://profile.ak.fbcdn.net/object2/1555/91/n73197943760_7135.jpg

Okay, jeg smider også et billede ind af hønen så, i øvrigt fed påske tegning ! smile