Tråd: Stor Jumbo-Tegnekonkurrence

I anledning af Jumbo-bogens 40 års fødselsdag har Egmont igennem AA & Co udskrevet en tegne konkurrence som de fleste der får bladet hver uge nok har set.

Her kan man vinde et tegnekursus i 3 timer med Cavazzano som underviser, og det syntes jeg da lyder spændende.
Jeg deltager ikke selv da jeg ikke en gang kan holde rigtigt på en blyant. Men har da lagt mærke til at der er nogle der har et talent inde for at tegne vores alle sammens ynglings ænder, og ville da være en enestående mulighed at høre om hvordan Cavazzano er som person hvis vi kunne få en insider til at blive undervist.

Undervisningen foregår forresten under Komiks.dk messen, og der er DDF(R) jo også repræsenteret såvidt jeg har læst i Rappet.

Er der nogle der vil deltage i konkurrencen? og i så fald, kan i ikke uploade jeres bud til os andre?

Den skal bestå af en historie på en side med tre striber (ligesom i jumbobogen).

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa

Sv: Stor Jumbo-Tegnekonkurrence

Står der noget om en (øvre) aldersgrænse?

Der står hverken om øvre eller nedre aldersgrænse så der er absolut nogle stykker her på forummet der hermed opfordres til at deltage i dette.

Mr_Friis skrev:

I anledning af Jumbo-bogens 40 års fødselsdag har Egmont igennem AA & Co udskrevet en tegne konkurrence som de fleste der får bladet hver uge nok har set.

Her kan man vinde et tegnekursus i 3 timer med Cavazzano som underviser, og det syntes jeg da lyder spændende.

Men kan Cavazzano tilstrekkelig engelsk til å gjøre seg forstått? Hvis ikke ville vel kanskje Freddy Milton, Flemming Andersen, Arild Mithun, Jan Gulbransson, Rob Klein eller Don Rosa (om øynene tillater det) vært bedre alternativer?

Det må han jo kunne siden Egmont har engageret ham til dette. Det tror jeg ikke vi behøver bekymre os om smile

Som før nævnt kommer Rob ikke til Komiks - det tillader hans lærer-job nemlig ikke - han plejer først at komme til Europa senere i juni, og deltager efter planen på foreningens sommermøde sidst i juli.

Mon ikke at der er en tolk til stede? Man kommer da også langt med tegnsporg og fagter.

The Master of the Mississippi

Jeg ville bare se det som i et kanon indslag i et af Rappet bladene med en beretning om hvordan den undervisning var...
ville selv gerne stå for den, men kan ikke være til den messe selvom jeg utroligt gerne ville og møde mit idol i Rosa og få signeret en masse tongue

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa

sigvald skrev:

Men kan Cavazzano tilstrekkelig engelsk til å gjøre seg forstått? Hvis ikke ville vel kanskje Freddy Milton, Flemming Andersen, Arild Mithun, Jan Gulbransson, Rob Klein eller Don Rosa (om øynene tillater det) vært bedre alternativer?

Jeg synes ikke f.eks. Don Rosa ville være et godt alternativ da det jo er Jumbo-jubilæum. Så skal det da helt klart være en Jumbo-tegner. smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Jeg har tænkt mig at deltage. Jeg skal bare lige finde ud af lidt mere om konkurrencen først.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Selvfølgelig skal du deltage, Solens Søn, jeg havde da ikke forventet andet. Du er jo allerede i skarp træning med din egen historie! (Det er også nemmere at få den afsat til Egmont når du har vundet konkurrencen!). Men vent med at uploade dit forslag her indtil konkurrencen er forbi. Det ville være ærgeligt, hvis du nu havde fundet på noget genialt og det så var en anden der huggede idéen.

Why do I even bother?

Så vidt jeg kan se på andeby.dk skal man enten tegne en enkelt tegning, eller tegne en historie efter et fast manuskript, som man kan downloade på siden. Så der er ingen ideer, som kan stjæles. Derfor kan jeg godt uploade mit bud her inden konkurrencen ender. Jeg vælger naturligvis mulighed B, altså at tegne historien.

http://www.andeby.dk/templates/pages/se … px?id=7599

Den tror jeg ligger lige til dig? Gør den ikke det. Det kunne godt lyde som en god historie, lidt i den stim Barks ville lave, ikke Rosa, men hbem vedom det ikke bliver noget i den stil?

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Står der noget om hvornår vinderen bliver annonceret?

My precious gold.

Ja, det gør der, er står faktisk:

Står der på Andeby.dk:
Send din tegning/historie til Egmont Serieforlaget, Vognmagergade 11, 1148 København K.

Mærk kuverten JUMBOTEGNEKONKURRENCE.

Tidsfrist:
Vi skal have din historie senest den 2. maj 2008.

Dommerpanelet består af:
Anna Maria Vind (chefredaktør i Egmont Creative), Mikael Tjellesen (redaktør på Jumbobogen) og Katja Haargaard (redaktør på Anders And).

Vinderne får direkte besked, og de tre vindertegninger vil kunne ses her på sitet og i Anders And & Co. nr. 26

Præmien dækker kun selve tegnekurset og indgangen til komiks.dk.

Dette står lige her.
Læg mærke til at man selv skal stå for transporten til og fra Komiks.

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Det gør jo ikke noget, hvis man alligevel kommer smile

I Anders And-bladet står der, at der er tre forskellige historier man kan vælge at tegne, men på hjemmesiden (http://andeby.dk/templates/pages/sectio … ewURL=true) er der kun én. Hmm...

Nå, nu er sidste frist overskredet, så nu kan jeg godt vise jer mit bud:

http://img132.imageshack.us/img132/4571/picnicau3.png
http://img132.imageshack.us/img132/4571/picnicau3.26215ee444.jpg

18 Senest redigeret af M.c.d.u.c.k (2008-05-07 18:47:20)

Jeg har også et bud. Jeg prøvede at gøre det mere jumbobogsagtigt. Jeg er ikke sikker på hvor godt det gik.

http://img352.imageshack.us/img352/6776/picniccopyvp0.th.jpg

My precious gold.

Jeg synes helt klart, at der en nogle tydelige jumbo-kendetegn. Det er smart fundet på, at Anders læner sig op af træet i rude 1.

M.c.d.u.c.k skrev:

Jeg har også et bud. Jeg prøvede at gøre det mere jumbobogsagtigt. Jeg er ikke sikker på hvor godt det gik.

http://img352.imageshack.us/img352/6776 … vp0.th.jpg

Mye bra her, men hva med å bytte ut Vims med Højben? Da blir det mer Barks over det hele.

Ja, men så ville den jo ikke passe til den beskrivelse på andeby.dk

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Lækkert med nogle med egentlige talenter der kommer og viser hvad de kan, tror faktisk det kan ende med at være seriøse kandidater big_smile... hold os ajour wink

Noen som vet om Flemming Andersen og/eller Freddy Milton er med i konkurransen?

sigvald skrev:

[Mye bra her, men hva med å bytte ut Vims med Højben? Da blir det mer Barks over det hele.

Man skal altså følge manuskriptet...

VoBo: Dit forslag er virkelig flot! Og oven i hatten er du en dygtig farvelægger. Et meget seriøst bud på en vinder!

sigvald skrev:

Noen som vet om Flemming Andersen og/eller Freddy Milton er med i konkurransen?

Øh....altså om de er med i deltagerfeltet? Mon ikke de så kun burde have lov at bruge venstre hånd for at undgæ en skævvridning af konkurrencen...