Sv: Stor Jumbo-Tegnekonkurrence

Solens Søn skrev:

VoBo: Dit forslag er virkelig flot! Og oven i hatten er du en dygtig farvelægger. Et meget seriøst bud på en vinder!

Mange tak, Solens Søn, du har altså også en god chance med dit forslag.

Why do I even bother?

VoBo: Tak. Hvor stort har du tegnet det? Der er nemlig mange detaljer på din tegning. Kunne man evt. lokke dig til at vise os resten af siden?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:

VoBo: Tak. Hvor stort har du tegnet det? Der er nemlig mange detaljer på din tegning. Kunne man evt. lokke dig til at vise os resten af siden?

Det er tegnet i ca. dobbelt størrelse af en normal bladside. Hvor stort tegner du?

Jeg har ikke noget imod at vise hele siden, men jeg ved ikke, hvordan Egmont ser på det. Det er jo noget jeg har sendt ind til dem i forbindelse med konkurrencen, så teknisk set har de vel copyright på historien?

Why do I even bother?

VoBo skrev:

Det er tegnet i ca. dobbelt størrelse af en normal bladside. Hvor stort tegner du?

Min side blev tegnet på A4. Det er også ca. dobbelst så stort, men jeg kan ikke presse så mange detajler ind. Rentegnede du forresten siden med blyant eller fyldepen?

VoBo skrev:

Jeg har ikke noget imod at vise hele siden, men jeg ved ikke, hvordan Egmont ser på det. Det er jo noget jeg har sendt ind til dem i forbindelse med konkurrencen, så teknisk set har de vel copyright på historien?

Hmm. Altså, der ligger da masser af serie-scans rundt omkring på forummet her, og dem har Egmont/Disney jo også copyright på...

Jeg mente dobbelt af hvad en side er i et almindeligt Anders And-blad, ikke en Jumbobog. Så vi er oppe i en A3. Derfor de mange detaljer.

Why do I even bother?

VoBo skrev:

Vandt desværre ikke i Jumbo-konkurrencen, fik kun en 2. præmie.
Vil tage den med til KOMIKS, så jeg i det mindste kan få den signeret.
[...]
Men selvfølgelig skal der lyde et stort tillykke til dem der vandt. Håber I får rigtig meget ud af "tegneskolen". Det er en kæmpe chance, så jeg håber I udnytter den!

Nogen der ved hvem der er vindre? Kan ikke huske om tegneserien/billedet kommer i AA, men hvis det gør så hvornår? Hvis ikke, kan man se et billed på nettet?

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Da jeg læst VoBos indlæg, hvor han fortalte, at han var kommet på en andenplads, skyndte jeg mig ud til postkasse. Mon der så var brev fra Egmont - og søreme så: Det var der!
Jeg åbnede det hurtigt, og en glædesrus ramte mig! Jeg vandt førstepræmien! JAHU!!!

VoBo, jeg må indrømme at dit forslag var mindst lige så godt!

J.V.And: Vinderhistorierne kommer i AA nr. 26.

I bliver nok nødt til at bære over med, at jeg har lyst til at blære mig lidt! wink

33 Senest redigeret af retro duckling (2008-05-17 22:31:48)

Tillykke til jer begge, glæder mig til at se dem.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

Solens Søn skrev:

Da jeg læst VoBos indlæg, hvor han fortalte, at han var kommet på en andenplads, skyndte jeg mig ud til postkasse. Mon der så var brev fra Egmont - og søreme så: Det var der! Jeg åbnede det hurtigt, og en glædesrus ramte mig! Jeg vandt førstepræmien! JAHU!!!

En verdig vinner og en verdig 2. plass - gratulerer så mye til begge to! Ekstra hyggelig er det at Egmont ved dette viser at de ikke har noe mot medlemmer av DDF(r).

Jeg gratulere mange gange. Rigtig mange gange tillykke. Måske ender det op med at vi ser de arabiske miner i Anders And, eller måske andre serier fra din side. Har du overvejet det?. Synes at det jeg har set er godt, nå må jeg passe på at jeg holder mig til hvad jeg før ahr skrevet smile. Ville ikke have noget i mod at der på et tidspunkt stod Solens søn under en serie i Anders and bladet, men mon ikke du vil bruge et andet kunstenernavn hvis det kommer på tale.

VoBo, jeg var lidt hurtig, jeg mente selvfølgelig også tillykke til dig da jeg skrev mit indlæg.

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Stort tillykke til jer begge! I har helt sikkert fortjent det smile

37 Senest redigeret af M.c.d.u.c.k (2008-05-18 08:46:28)

Tillyke med det, Solens søn og VoBo.

My precious gold.

Jeg takker for roserne og skynder mig at sende et STORT tillykke til Solens Søn!

Jeg er sikker på, at det bliver en fantastisk oplevelse for dig. Godt gået.

Why do I even bother?

J.V.And skrev:

Måske ender det op med at vi ser de arabiske miner i Anders And, eller måske andre serier fra din side. Har du overvejet det?.

Det ville jo være fantastisk!

J.V.And skrev:

Ville ikke have noget i mod at der på et tidspunkt stod Solens søn under en serie i Anders and bladet, men mon ikke du vil bruge et andet kunstenernavn hvis det kommer på tale.

Jo, jeg tror bare jeg vil bruge mit rigtige navn, Niels Jakob Søe Loft. Solens søn-navnet var bare noget jeg fandt på her til forummet. Der ligger ikke andre tanker bag, end at det viser min glæde ved Don Rosas serier og det lyder stort og mægtigt. smile

Ligeledes tak for roserne - og naturligvis også tillykke til VoBo. nu bliver det spændende at finde de to andre førstepræmie-vindere!

Solens Søn skrev:

Jo, jeg tror bare jeg vil bruge mit rigtige navn, Niels Jakob Søe Loft. Solens søn-navnet var bare noget jeg fandt på her til forummet. Der ligger ikke andre tanker bag, end at det viser min glæde ved Don Rosas serier og det lyder stort og mægtigt. smile

Vidste heller ikke hvilket navn jeg ville bruge til et donaldlist forum da jeg kom i på disneyzonen. Valgte dette fordi jeg har en stor kærlighed, eller rettere nok snare fasination af Onkel Joakim. Jeg kan også godt lide det med store titler og gerne noget fra Rosa serier. Og det dyr ikke med en grønspættetitle, han er jo ikke grønspætte.

Jeg vandt en andenplads. Fik bogen i mandags men har ikke fået tid til at logge på.

My precious gold.

succes big_smile... en fra forum som vinder, det er flot Solens Søn big_smile... håber der kan komme noget om tegnekurset i et af Rappet bladene, så os der ikke kan være til stede kan få et indblik i det big_smile

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa

AC, når blir et scan av vinner-siden lagt ut her i forumet? Husk at vi har alt sett den som ble nr. 2.

44 Senest redigeret af J.V.And (2008-05-24 19:18:49)

sigvald skrev:

AC, når blir et scan av vinner-siden lagt ut her i forumet? Husk at vi har alt sett den som ble nr. 2.

Hvis du kigger på side et vil du se et scan af vindertegningen, af den tegning som Solens Søn (Son of the Sun) lavede, klik på billedetog du får det op i fuld størrelse. Ikke for noget min gode Normand (jeg lavede bare sjov da jeg var træt og skulle holde mig vågen til at skrive dette færdigt), jeg beder huske på at man bedes tjekke siderne igennem inden man spørger om noget, her burde det være til at overs, altså at kigge efter et billed fra Solens Søn.

Tilfjøjet:Du kan se Solens Søns tegning lige her.

J.V.And skrev:

...Ikke for noget min gode svensker,...

Jeg håber for din egen skyld, at det var en joke big_smile

Mr_Friis skrev:

...håber der kan komme noget om tegnekurset i et af Rappet bladene, så os der ikke kan være til stede kan få et indblik i det big_smile

Det har jeg på fornemmelsen. Hvad er planerne, Ole?

M.c.d.u.c.k. skrev:

Jeg vandt en andenplads.

Tillykke!

Solens Søn skrev:

Hvad er planerne, Ole?

Jamen, lur mig da, om der ikke kommer en fotoreportage fra komiks.dk i det blad som udkommer til jul.

47

Revolverjournalisten her er i hvert fald klar med kamera - men vi må da lige koordinere standpasningen sådan at vi kan få en fotograf med på tegnekurset - og lur mig om vi ikke er flere fotografer til stede også.,

Jo, jeg er før blevet kaldt revolverjournalistEN - ellers ville jeg ikke drømme om at kalde mig det smile

Se de tre andre vindertegninger her: http://www.andeby.dk/templates/pages/se … px?id=7599

Se billederne her: http://www.andeby.dk/templates/pages/se … px?id=9104
(Der er desuden en lille video med Cavazzano og undertegnede nederst på siden.)

Hvordan gik det så?

Kl. 11:45 befandt jeg mig ved Egmonts stand, hvor jeg mødte Katja Haargaard og de tre andre vindere. Mens vi ventede på Mikael Tjellesen og Giorgio Cavazzano, kunne vi jo lige hilse på hinanden. Efter at Mikael og Giorgio var kommet, gik vi ud på terassen, hvor vi fik udleveret et eksemplar af Hall of Fame Dragonlords hver, som Cavazzano tegnede i. Bagefter gik vi ind i et lille lokale, som blev kaldt Tårnværelset. Der lå en stor stak A4-ark på bordet og nyspidsede blyanter, og så var vi klar til at lære noget.

Med Katja Haargaard som tolk forklarede Cavazzano hvordan man skulle tegne figurer. Først skulle vi lære at tegne Anders' hoved. Cavazzano tegnede først en cirkel på et stort stykke papir - så lavede han nogle hjlæpestreger, så man nemmere kunne placere øjne, næb osv., og vi tegnede det samme på vores papir. Bagefter gik han rundt og kommenterede og rettede lidt på vores tegninger på en rar lærerig måde.

Efter også at have tegnet Andersine og Hexia holdt vi en lille pause.

Vi lavede også en én-siders-historie med Joakim, der tager pengebad. Det var vældig sjovt. Til sidst tegnede vi Stålanden og Mickey Mouse (eller tegnede vi Stålanden før pausen...?). Da de tre timer nærmede sig sin afslutning kommenterede Cavazzano en sidste gang, og så var kurset forbi - og jeg gik derfra med en stor oplevelse rigere (og to af Cavazzanos store tegnesider).

Alle nogle flotte vinder tegninger, rigtigt flot. Jeg kan i sær lide den sidste, der er meget mere bevægelse i synes jeg.

J.V.And skrev:

Alle nogle flotte vinder tegninger, rigtigt flot. Jeg kan i sær lide den sidste, der er meget mere bevægelse i synes jeg.

Ja den syntes jeg også er utrolig godt lavet, kan skimte mig frem til at det er den ham Klaus har lavet.

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa