Sv: perler i samlingen!

AC skrev:

Mit kæreste eje er som  sædvanlig min HEDL med Rosas autograf i.

Den er osse en af mine perler, med Gulda tegning og autograf!

Andre perler:

En flot og detaljeret Rosa tegning af Onkel Joakim i hans "Klondike-outfit" m. hakke og gevær, klude om fødderne etc.

En Milton tegning ( Søren Spætte trykker dragen Gnuf i hånden)

En Charlie Christensen tegning af Arne And

En Rob Klein tegning Af Anders der spiller billard.

Et Carl Barks krus produceret af Fantask i 150 eks. da Barks var i DK.

Indrammet  Barks plakat fra Nationalmuseet, osse fra DK besøget.

Carl Barks Library in Color - komplet.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Failowe skrev:
A. And skrev:

AC var da den første! wink

Han sagde at han selv ville have købt bladet med indlægget i, hvis han havde vist det var der da bladet blev solgt på auktion. Han sagde da ikke han ville købe indlægget af mig...?

Upsi!.. smile

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

http://img217.imageshack.us/img217/9751/gb4foliebo9.png

Stålanden has left the building

29

Det er plast der er om den, ikke også? Hold da fast - den er da vist en del værd...

Jeps, det er plast.. fik den i dag og hermed er Guldbog- nummer samlingen blevet komplet.

Stålanden has left the building

HEDL - signeret da Rosa sidst var i Danmark i forbindelse med HOF 1/Anders Ands 70 års fødselsdag. Den bog bærer mange gode minder for mig.

I øvrigt er jeg også ret glad for det billede, jeg i samme anledning fik taget af ham og mig sammen, samt et flot portrætfoto, jeg selv tog af ham.

(Og i min ikke-Disney samling er det nok min signerede Valhalla 1, hvor han tegnede en flot trold til mig.)

"Oh, skænk mig en grav
ved det isgrønne hav
hvor kun bølgerne hører min gråd"

32 Senest redigeret af madsj (2006-11-06 20:09:58)

Hey,

Mit kæreste eje må nok være min Carl Barks autograf og CBL.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

arielblirup skrev:

HEDL - signeret da Rosa sidst var i Danmark i forbindelse med HOF 1/Anders Ands 70 års fødselsdag. Den bog bærer mange gode minder for mig.

I øvrigt er jeg også ret glad for det billede, jeg i samme anledning fik taget af ham og mig sammen, samt et flot portrætfoto, jeg selv tog af ham.

(Og i min ikke-Disney samling er det nok min signerede Valhalla 1, hvor han tegnede en flot trold til mig.)

Undskyld, men kunne ikke lade være:
Har Don Rosa virkelig tillladt sig at tegne i din Valhalla 1 ? :-) Den mand har da ingen pli!

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Jeg har aldrig gjort noget i luxusudgaver (hvide-guld-årg-hof osv.) og mit nr. 1 er temmelig dårligt. Så hvis jeg skulle nævne perler, blev det måske noget så bizart som en stak Disney grammofonplader i 78 omdr., mindre end alm. singler. Jeg ved ikke, hvornår de er fra. Hvis man spiller dem på 37 (eller 16) omdr. lyder Fedtmules stemme som en fjern torden.
Eller måske bare Trick or Treat i Am. originaludg. DD 26.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

35 Senest redigeret af Arn (2006-11-07 07:03:21)

- En lettere slidt udgave af HEDL med autograf af Don Rosa. Slitagen kommer af mange gennemlæsninger siden '97 wink

- Den samlede, amerikanske udgave af Lo$ (signeret og nummeret):
http://img107.imageshack.us/img107/1397/donrosabog00512eb4.jpg

- Og så den her, som jeg nok er mest glad for:
http://img522.imageshack.us/img522/6121/mintegning11rm3.jpg

big_smile

Advarsel: Manden er sarkastisk!

Er der nogen, der ved, om Kasper på Rosas opfordring rent faktisk BLEV fyret?

Ja (snøft), det blev jeg! sad

Men det var alligevel et lortejob, så jeg overlever nok. wink Det er faktisk derfor at jeg er glad for den.

tongue

Peter Becher skrev:

Arn skrev:

Ja (snøft), det blev jeg! sad Men det var alligevel et lortejob, så jeg overlever nok. wink Det er faktisk derfor at jeg er glad for den. tongue

Kan I fortælle, hvad det drejer sig om?

benadikt skrev:
Peter Becher skrev:

Arn skrev:

Ja (snøft), det blev jeg! sad Men det var alligevel et lortejob, så jeg overlever nok. wink Det er faktisk derfor at jeg er glad for den. tongue

Kan I fortælle, hvad det drejer sig om?

Jeps - du skal læse hvad tossen Rosa skrev til Kasper.

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

Aha. Ja, amerikanere har ofte meget lidt kendskab til de forskellige europæiske sprog. At blande dansk og tysk sammen kunne sikkert mange andre amerikanere finde på.

41 Senest redigeret af Arn (2006-11-07 19:11:24)

benadikt skrev:

Aha. Ja, amerikanere har ofte meget lidt kendskab til de forskellige europæiske sprog. At blande dansk og tysk sammen kunne sikkert mange andre amerikanere finde på.

Undskyld, men hvad mener du, Benadikt? Tegningen kom til verden under Rosa's tysklandsbesøg i sidste måned, hvor han dedikerede stort set alt med "für" i stedet for "for". Derfor optræder det også her.

Og til "flinke onkel" Berti; jeg er ikke enig med dig i din holdning til Don Rosa, men jeg synes efterhånden at den diskussion har kørt længe nok uden resultat. Så jeg foreslår at der IKKE bliver kommenteret yderligere og at tråden vender tilbage til det oprindelige formål.

Lad os høre om nogle perler i samlingerne (og helst se nogle billeder)

42

Jeg kan da passende henvise til den ene af mine Don Rosa-tegninger i min finske Crown of the Crusader kings bog.
http://fandrawings.duckburg.dk/ac_scrooge.jpg

Finnerne har jo forresten været så fremsynede løbende at genoptrykke deres 6 Rosa-bøger så oplagene ikke er rendt tør og så priserne har holdt sig på et fornuftigt leje (går jeg egentlig ud fra). Jeg har for nylig skaffet mig den finske HEDL til hvad der svarer til den oprindelige danske butikspris.

Forresten plejer (nu har han gjort det tre gange, så jeg har næsten belæg for at sige plejer) Don at signere mine ting med TO A.C. - vil det så sige at der er to af mig? Hvor er den anden henne?

AC skrev:

Jeg kan da passende henvise til den ene af mine Don Rosa-tegninger i min finske Crown of the Crusader kings bog.
http://fandrawings.duckburg.dk/ac_scrooge.jpg

Hvor får dere Rosa tegningene deres fra??!!

Angående perler i samlingen min tror jeg ikke jeg kan si at min norsk HEDL er noe særlig verdt.... Den forrige hunden min rev opp hele ryggen! mad (Var forøvrig en bibliotek bok!:P)

Forresten plejer (nu har han gjort det tre gange, så jeg har næsten belæg for at sige plejer) Don at signere mine ting med TO A.C. - vil det så sige at der er to af mig? Hvor er den anden henne?

lol

Arn skrev:

Og til "flinke onkel" Berti; jeg er ikke enig med dig i din holdning til Don Rosa, men jeg synes efterhånden at den diskussion har kørt længe nok uden resultat. Så jeg foreslår at der IKKE bliver kommenteret yderligere og at tråden vender tilbage til det oprindelige formål.

Halløjsa. Jeg skrev 'tossede' men mente det langt fra negativt, og hvis jeg tidligere har givet udtryk for at jeg ringeagter hans værker, eller har desrespekt for ham, så er det forkert.

Jeg beundrer hans værker, men kan ikke fordrage den idolisering af hverken ham eller andre.

Og når jeg anvender ordet 'tosse', så er det faktisk ment positivt, og ikke anderledes end jeg no'en gange betegner de yngre her på sitet som 'unge tosser'.

Og jeg ved at foreningen har mødt no'en af Danmarks største tosser, nemlig Vinkel fra O'nse og Gammelpot. Flinke, skægge, skøre, skæve tosser...

Så -  ind med piben igen, du.

Gamle ænder? Prøv Bertis hjemmeside. www.bertistravonsky.dk

45

Hvor vi har vores Rosa-tegninger fra? Ja, den ene af mine har jeg selv bedt om da jeg mødte Don sidst, i Bergen i 2004. Den anden var min finske med-Rosaist Janne Heino så flink at skaffe mig i 2001.
Jeg citerer en gammel film-titel: Vi er alle sammen tossede.

AC skrev:

Hvor vi har vores Rosa-tegninger fra? Ja, den ene af mine har jeg selv bedt om da jeg mødte Don sidst, i Bergen i 2004.

Da må jeg ta turen til Bergen viss Rosa kommer dit en gang til! :-D

47 Senest redigeret af benadikt (2006-11-07 19:47:05)

Arn skrev:

... Tegningen kom til verden under Rosa's tysklandsbesøg ...

Ja, så er der en helt naturlig forklaring på den tyske tekst.

Arn skrev:

Undskyld, men hvad mener du, Benadikt? ...

Jeg ville bare finde en forklaring på, at Rosa skriver tysk til en dansker.

Arn skrev:

...Lad os høre om nogle perler i samlingerne (og helst se nogle billeder)

Mine perler er naturligt nok alle de bøger og blade, som tilsammen udgør min nærmest komplette Barks-samling.

Men af sjældnere sager har jeg en originaltegning af Pat Block:

http://img212.imageshack.us/img212/7940/blockqk6.jpg

48

Så ses vi i hvert fald der - du skal også være velkommen nedover hvis Rosa skulle komme her først. :-)

49 Senest redigeret af Stormogulen (2006-11-07 20:05:03)

AC skrev:

Så ses vi i hvert fald der - du skal også være velkommen nedover hvis Rosa skulle komme her først. :-)

Mener du meg?

Jeg har en veldig verdifull eiendel i samlingen min. En originalside av Vicar. Det er siste side i historien "Courtsey at any cost". Den har jeg innrammet over sengen min. wink (Skal ta en scan så fort jeg får scanner.)

Berti Stravonsky skrev:
Arn skrev:

Halløjsa. Jeg skrev 'tossede' men mente det langt fra negativt, og hvis jeg tidligere har givet udtryk for at jeg ringeagter hans værker, eller har desrespekt for ham, så er det forkert.

Jeg beundrer hans værker, men kan ikke fordrage den idolisering af hverken ham eller andre.

Og når jeg anvender ordet 'tosse', så er det faktisk ment positivt, og ikke anderledes end jeg no'en gange betegner de yngre her på sitet som 'unge tosser'.

Og jeg ved at foreningen har mødt no'en af Danmarks største tosser, nemlig Vinkel fra O'nse og Gammelpot. Flinke, skægge, skøre, skæve tosser...

Så -  ind med piben igen, du.

I så fald undskylder jeg mange gange, tossede onkel Berti (;)). Jeg havde bare via et par tidligere diskussioner om samme tegner fået den opfattelse at du mildest talt ikke var begejstret for ham og derved opfattede jeg automatisk dit ordvalg som negativt. Muligvis har jeg også bare misforstået dig i de andre tråde. Førnævnte opfattelse af dig er nu smidt pokkers langt væk og den nyreviderede udgave er lagt ind i hjernens navneregister.
Måske skal vi så bare følge AC's forslag og se en gang "Vi er alle sammen tossede" (god film for resten wink)