1 Senest redigeret af VoBo (2008-11-29 16:22:23)

Tråd: Det rene svineri

Her er lidt sommerlæsning: min første, færdige andehistorie. Om jeg nogensinde vil tegne en igen ved jeg ikke, men jeg havde lovet mig selv at prøve at lave en færdig historie. Jeg har da et par idéer, men jeg holder mig nok til teksten. Jeg har kun farvelagt de 2 første sider og det sidste billede på side 7. Det meste skal alligevel fremstå hvidt og sterilt. Og husk, det er bare en historie, der var ingen grise der kom til skade!

Why do I even bother?

Sv: Det rene svineri

Kan deres bemærkninger om at der ikke er nogen farver. Og Joakims forklaring virker meget original på dette punkt, som om at han ejer serierne. Godt lavet og flot tegnet mange detaljer.

Nå Arpin? Ingen rustning! Selvom at de vidste, hvor deres rustning er, ville det intet nytte! Ingen magt på denne jord kan nå den! HA! HA! HA!

Rigtig god historie. Den er både sjov og med en lille løftet pegefinger, men uden at det gør noget - det kan være sjældent. Også sjovt med den farveløse farm. smile

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Mange tak, J.V.And og Solens Søn.

Der skal selvfølgelig være noget farve på, men jeg havde forestillet mig, at vægge, gulve og lofter bare skulle være hvide. Dragterne skal være grisefarvet for ikke at skræmme grisene, selvfølgelig!

Why do I even bother?

5 Senest redigeret af Cornelius Blisand (2008-07-03 06:55:23)

Flot historie, massere af gode detaljer, kort og fin historie, og smukke farver (der hvor der er farver)
9.5 ud af 10.

God sommer historie!

Det må jeg sige big_smile
Og samtidig stærkt politisk, tager et aktuelt emne op... flot

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa

Rigtig godt!

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Udmærket historie! Dejligt at se en historie med (svine-) kød på. Fin kritik af industien som kun tænker på profit maximering, på bekostning af miljøet.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Det med tomrummene minder mig om de firkantede æg som også nævnes som utrolig praktiske på det område. Fin historie!

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Imponerende og inspirerende.

En signatur er et lille stykke tekst som bliver vedhæftet dine indlæg.

Hej Vobo, tak for sidst i Århus på Disney dagen. Sjov historie. Har du selv inket den eller er den lavet på pc?
Bedste hilsner fra Frans fra www.comicgarden.dk

Tegneseriehelten skrev:

Hej Vobo, tak for sidst i Århus på Disney dagen. Sjov historie. Har du selv inket den eller er den lavet på pc?
Bedste hilsner fra Frans fra www.comicgarden.dk

Hej Frans, selv tak. Den her historie er faktisk slet ikke inket. Jeg har kun brugt blyant til rentegning og så scannet den ind og farvelagt den. Du kan se nogle af rentegningerne under min tidligere tråd "Et nyt forsøg" som også ligger her inde.

Og velkommen til her på forum!

Why do I even bother?

Først bør du lige vide at jeg har lyst til at være ærlig i dette indlæg:

...Helt seriøst så ville jeg aldrig kunne se din streg i professionelt øjemed. Dine ænder er simpelthen for forskellige fra billede til billede, og fx. er mønternes fremtoning nederst i billede 1 (s. 1) direkte frygtindgydende.

Din perspektivopfattelse skifter også hele tiden, og af og til (fx. disken på s. 1, billede 5) er den barnlig og sjusket. Så hvidt jeg kan se bruger du meget lang tid på dine tegninger, og alligevel er resultatet ringere end en jumbogbogs-italieners kreationer.

Derudover er din fortolkning af Joakim von And og Rip, Rap og Rup meget forskellig fra det oprindelige billede man har af dem. Især Joakim har fuldstændig mistet sin charme - kan du forklare mig hvorfor han er så glad og positiv igennem det meste af historien?

Man skal aldrig stole på en statistik, man ikke selv har forfalsket.

Her er lidt sommerlæsning: min første, færdige andehistorie. Om jeg nogensinde vil tegne en igen ved jeg ikke, men jeg havde lovet mig selv at prøve at lave en færdig historie. Jeg har da et par idéer, men jeg holder mig nok til teksten. Jeg har kun farvelagt de 2 første sider og det sidste billede på side 7. Det meste skal alligevel fremstå hvidt og sterilt. Og husk, det er bare en historie, der var ingen grise der kom til skade!

Sidst ændret af VoBo (2008-11-29 17:22:23)

Hvor er den, vil meget læse den smile Hvis du tillader det

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

soer5523 skrev:
VoBo skrev:

Hvor er den, vil meget læse den smile Hvis du tillader det

Ja, VoBos tegninger har det med at forsvinde.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

jeg ved ikke hvor man kan læse den:)

Andeby-centrum.dk

Det kan man ikke. Tråden her er ikke længere aktiv.

Why do I even bother?