1 Senest redigeret af VoBo (2008-08-25 22:03:15)

Tråd: Mickey Mouse

Jeg er ved at tegne en Mickey Mouse-historie. Jeg har erkendt, at mine ænder mangler et eller andet. Til gengæld synes jeg selv, at jeg har fat i et eller andet når jeg tegner Mickey og Fedtmule. Det ligger bare i hånden uden at jeg behøver at kigge efter noget. Dem der kender det jeg ellers tegner siger de kan genkende min streg i Mickey og Fedtmule. Men hvad siger I? Ligner det dem, uden at være en efterligning?

http://dcf.outducks.org/contrib/img/B7MWOy_jiAq6h.jpg

Why do I even bother?

Sv: Mickey Mouse

Det er bare superflot det du har lagt ud her.

Jeg må samtidig give dig ret i, at dine musekompetancer også efter min mening er større end mht ænder. Tror det største problem ved dine ænder er, at de ofte varierer i udseende fra billede til billede. Jeg synes personligt at det er fedt, at dine ænder ikke er en direkte kopi efter eksempelvis Rosa eller Barks etc, og at man sagtens kan tillade sig at give ænderne et mere djævelsk og forvredet udtryk har vi jo med stor glæde set i f.eks William van Horns streg.

Jeg synes også man kan genkende din streg i Mickey og fedtmule. Både i figurene men også baggrunden. Fedtmules øjenvipper får mig bland andet til at tænke på geden i siden fra andehistorien hvor ungerne og joakim kører på landet. Samtidig synes jeg også de bløde og runde streger i for eksempel hænder er med til at gøre stregen genkendelig og unik.

Jeg håber virkelig, at vi en dag får en hel historie at se i ugens blad og glæder mig da til at se mere med mickey og fedtmule.

...og om lidt er kaffen klar

Mickey og Fedtmule ligner godt - især Fedtmule er rigtigt godt ramt! Din Mickey er bestemt heller ikke uden evner! Jeg ser frem til at læse en Mickey og Fedtmule historie fra dig.

Dine ænder er ikke helt så gode som din Fedtmule, men dem tror jeg sagtens at du kunne blive endnu bedre til hen ad vejen. Men de er absolut "gangbare", som de er nu! Du havde tegnet et par sjove ansigtsudtryk på Joakim på næstsidste side i din "svineri" historie, og selve historien var både sjov og havde samtidigt en god morale!

Det eneste man behøver for at blive en god tegner, er øvelse, øvelse og atter øvelse - og så en stor papirkurv, som Barks sagde engang. wink

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

4 Senest redigeret af retro duckling (2008-08-27 15:50:23)

Din fedtmule er fejfri i ansigtet, mickey mouse er også god men lige det billed af ansigtet ser stregen lidt lang ud i mundvigen.

Ser frem til at læse historierne.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

Jamen du har da også talent for museuniverset! Den skal nok lige rettes lidt til og finpudses lidt her og der. Fx er Mickeys ører på det farvelagte billede ikke helt runde nok, og som retro duckling sagde, var Mickeys mund ikke helt perfekt. Til gengæld er Fedtmules ansigt perfekt, men hans hånd ser lidt underlig ud. Jeg kan ikke finde noget at kommentere på i de to første billeder. Ansigtsudtrykkene er meget udtryksfulde, og det er en vigtig ting for en tegneserie, man gider at læse. Hvis der ikke er liv i tegningerne, bliver serien kedelig og død at læse. Dine tegniner er bestemt ikke døde! wink

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Enig i alt overstående smile Du er absolut ikke uden talent ! (sagt på godt jydsk!)

Men kan ikke helt finde ud af hvordan Fedtmule kan holde balancen wink

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Jeg må nok give Andersine ret. Jeg har hele tiden syntes, at der var noget forkert.
Måske du skal give ham en kasse bag skraldespanden, som han kan sidde på?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Er det ikke 'meningen' at Mickeys øre skal være mere eller mindre kuglerunde?

Ce soir.. en garde!

Hvis man ser billeder af Mickey, også tegninger, så er hans ører faktisk ikke altid "kuglerunde". De er ofte lidt flade, måske knap så meget som dine, men lidt derhen ad.
Hvis man tager en stofdukke og holder den op, så har den måske nok "kuglerunde" ører, men når man kigger på den fra forskellige vinkler, så bliver de mere eller mindre flade, afhængigt af vinklen. Prøv det selv, det kan måske være en hjælp, når han skal tegnes?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Det med formen har også noget med "Stretch and Sqaush" at gøre. Det er et begreb man bruger i animation som gør at figurens former ændres lidt i forbindelse med figurens bevægelse. Det kan også bruges i tegneserier, dog knapt så overdrevet som i animation. Den hoppende bold er et godt eksempel: http://farm3.static.flickr.com/2074/238 … 6fd9a6.jpg

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Donald Dof skrev:

Det med formen har også noget med "Stretch and Sqaush" at gøre. Det er et begreb man bruger i animation som gør at figurens former ændres lidt i forbindelse med figurens bevægelse. Det kan også bruges i tegneserier, dog knapt så overdrevet som i animation. Den hoppende bold er et godt eksempel: http://farm3.static.flickr.com/2074/238 … 6fd9a6.jpg

Ja men det gælder jo netop kun for animation, i et sådant omfang. Mickeys ører skulle altid vises fra den 'kuglerunde' vinkel, da det var sådan han er omfundet til at fungere. Netop for at gøre det nemmere for animatorerne at animere ham.

Ce soir.. en garde!

Helt sikkert, men de kan få en lidt oval form for at understrege f.eks. fart i figuren. Hvis
Mickey f.eks. falder ned ad er det en fin effekt at lade ørene være en lille smule ovale på højkant, dog uden at overdrive det så meget som man gør i animation.

Der sker vel heller ikke noget ved at fornye Mickey en smule (guderne skal vide at han kunne trænge til det!).

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

14 Senest redigeret af Donald Dof (2008-08-29 11:47:14)

VoBo skrev:

Mht til Fedtmules balance, så står han altså og "hænger" på skraldespanden.

Men kan den ene arm nu også få ham til at holde balancen? Jeg synes det ser meget anstrengende ud da Fedtmule er i "siddestilling". Hvis skraldespanden var højere og fedtmule stod mere op tror jeg det ville virke perfekt. For ideen er rigtig god i stedet for han bare står almindeligt.

Er der egentligt udført nogen donaldistisk forskning på området omkring Mickeys ører. Altså, er der noget mere eller mindre naturlig forklaring på, at hans ører er "runde" uanset, hvor man ser dem fra? Kan det overhovedet lade sig gøre i praksis?

For mig ser det bare lidt unormalt ud den måde han hænger på, men tænkte ikke videre over det.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

17 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2008-10-24 13:20:40)

retro duckling skrev:

For mig ser det bare lidt unormalt ud den måde han hænger på, men tænkte ikke videre over det.

EKSTEMT GODT! dine ænder er for nuttede (hvis du spørger mig)... men det her... WAUW

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

VoBo skrev:

Jeg er ved at tegne en Mickey Mouse-historie. Jeg har erkendt, at mine ænder mangler et eller andet. Til gengæld synes jeg selv, at jeg har fat i et eller andet når jeg tegner Mickey og Fedtmule. Det ligger bare i hånden uden at jeg behøver at kigge efter noget. Dem der kender det jeg ellers tegner siger de kan genkende min streg i Mickey og Fedtmule. Men hvad siger I? Ligner det dem, uden at være en efterligning?

http://dcf.outducks.org/contrib/img/B7MWOy_jiAq6h.jpg

jeg ville aldrig drømme om at kunne tegne så godt smile . men jeg synes den første tegning af fedtmule ser så feminin ud, at jeg var lige ved ast forveksle ham med ora malkeko... men ellers bare super!

Give peace a chance!

Det skyldes nok de fremtrædende læber og øjenvipper.

Solens Søn skrev:

For ikke at nævne håndtasken og skørtet...

VoBo skrev:
KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

EKSTEMT GODT! dine ænder er for nuttede (hvis du spørger mig)... men det her... WAUW

Du har ret. De er for nuttede. Jeg har det lidt med at tegne for nuttet, hvilket nok er lidt sjovt for dem der har set mig. Nuttet er nok ikke det første man forbinder mig med. Og dem der mener det kan få nogen tæsk!!!! Men når jeg nu er så nuttet, æh, jeg mener når jeg nu tegner så nuttet, så tænkte jeg det stilmæssigt ville passe til Mickey og Fedtmule, så det vil jeg prøve at arbejde lidt med.

og så er de ikke så glade her... mane flere facetter i ansigtet. Hvis Egmont laver en tegnekonkurrence med MM er du en sikker vinder!

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

22 Senest redigeret af Hans (2008-10-25 01:35:54)

VoBo skrev:
Hans skrev:
Solens Søn skrev:

For ikke at nævne håndtasken og skørtet...

Lige præcis, Hans! Hvor er det godt sagt. Genialt! Jeg giver en øl eller vand næste gang vi ses.

Det jeg ville med det billede var at prøve at beskrive den salige følelse man har efter et fantastisk måltid, hvor man ikke kan spise mere, men der er lige en dråbe sovs tilbage på tallerkenen som man må have med. Det er den nydelse som jeg ser i Fedtmules udtryk her.

Nemlig! Og så er man osse nødt til at vise Fedtmules læber når han sutter den sidste sovs af fingrene!
Jeg kan osse godt lide Mickeys ansigtsudtryk da han bøvser. Det ser rigtigt sjovt ud.

Udmærket tegnet, VoBo! Jeg glæder mig til at læse den færdige historie. Det er sgu godt tegnet!
( Jeg går ud fra at de sorte bølger over Mickeys øjne på det første billede, er hans rynkede øjenbryn? Sjovt, det "fænomen" har jeg aldrig lagt mærke til før I Mickey serier.)

Godt tegnet. Dog synes jeg, at Mickeys snude-parti er lidt for kantet. Mickeys ansigtsformer plejer at være meget runde og bløde.

Solens Søn skrev:

Godt tegnet. Dog synes jeg, at Mickeys snude-parti er lidt for kantet. Mickeys ansigtsformer plejer at være meget runde og bløde.

Den andre ruten er FANTASTISK tegnet!!!