Tråd: Hvordan tegner i?

Jeg sidder pt og har gang i manuskriptet til en historie om vores andevenner fra Andeby. Det er meningen jeg selv vil tegne den bagefter, og så endelig når den er færdig sende den ind til serieforlaget i håb om at de vil trykke den i Anders And og Co.

Derfor har jeg lige et par spørgsmål til jer som også tegner tegneserier.

For det første vil jeg høre om nogen ved om de inde på serieforlaget stiller krav til formatet på det papir man afleverer.

Jeg har overvejet at tegne på a3 papir - er der nogen der kan anbefale dette eller skal jeg bruge et andet.

endelig vil jeg høre om nogen af jer har prøvet at sende jeres serier ind til serieforlaget. Hvordan får man eventuelt bedst sendt de store tegninger i a3 eller større? sender i dem i plakatrør eller hvordan?

...og om lidt er kaffen klar

Sv: Hvordan tegner i?

Jeg vil anbefale at tegne så stort som muligt, dog uden at det bliver overdrevet wink
Selv deler jeg siden op i to stk. kraftigt A4-papir, hvor jeg så tegner en halvside på hvert stykke.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

3 Senest redigeret af sigvald (2008-09-13 13:32:39)

Solens Søn skrev:

Jeg vil anbefale at tegne så stort som muligt, dog uden at det bliver overdrevet wink Selv deler jeg siden op i to stk. kraftigt A4-papir, hvor jeg så tegner en halvside på hvert stykke.

Nå må du ikke glemme at SKO gjerne også vil ha en tegning av deg på sin mur - mest sannsynlig en tegning av Anders And, ettersom ingen av de andre tegnet ham. Du er sikkert velkommen til å bo hos AC dersom du tar deg en helg i Aalborg for å ordne dette smile

Der er vidst ikke regler for om du skal tegne på A3 eller A4 papir. A3 bruges af de fleste tegnere så de kan gå i detaljer, men der er også tegner (f.eks. Vicar) som tegner dem i den størelse de udgives i så de ikke bliver overfyldte med detaljer. Hver sin metode - find den du bedst synes om smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

5 Senest redigeret af Solens Søn (2008-09-13 18:37:12)

sigvald skrev:
Solens Søn skrev:

Jeg vil anbefale at tegne så stort som muligt, dog uden at det bliver overdrevet wink Selv deler jeg siden op i to stk. kraftigt A4-papir, hvor jeg så tegner en halvside på hvert stykke.

Nå må du ikke glemme at SKO gjerne også vil ha en tegning av deg på sin mur - mest sannsynlig en tegning av Anders And, ettersom ingen av de andre tegnet ham. Du er sikkert velkommen til å bo hos AC dersom du tar deg en helg i Aalborg for å ordne dette smile

Jamen Sigvald dog. Har du også bestilt togbillet? wink

Ok - jeg vil da meget gerne male en Anders på SKOs mur, hvis der skulle dukke en mulighed op. Som du ved, ville jeg meget gerne have gjort det i sommers, men vi skulle jo tidligere afsted om søndagen, fordi jeg sammen med resten af familien skulle køre til Langeland for at holde ferie. Så jeg fik desværre ikke tid sad

Før flere medlemmer finder på at invitere flere andre medlemmer på besøg hos mig, må jeg nok hellere oplyse at muren vist ikke kan bære flere tegninger - i hvert fald ikke i den størrelse Rob, Ole og Dof lagde ud med.

Og når det er sagt er det faktisk ECN manuskripter o.l. skal sendes ind til - så vidt jeg er orienteret i hvert fald, ikke danske Serieforlaget. Misforstå mig ikke - det er samme hus - bare en etage oppe eller nede eller hvordan det nu er.

ideen med at bruge a4 og dele siden i to havde jeg selv overvejet. er også den jeg er endt op med.

hvad bruger i forskellige for øvrigt til at inke med? læste om vobo der slet ikke inker men regntegner med blyant og scanner ind og farvelægger på computeren. men hvad med i andre bruger i en filtpen/ fyldepen eller måske en fjer...

Jeg bruger fyldepen med sort blæk. Det optimale er naturligvis at have dem i flere tykkelser og en tushpensel (?) ville også være god, men det kræver vist lidt øvelse har jeg hørt.

Jeg bruger kaligrafituscher - Har tre forskellige tykkelser. Det virker ganske fint, men er dog ikke helt inde i kaligrafiteknikken endnu.

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Ting kræver øvelse, og hvis det skal være pænt kan det klart betale sig at øve sig. Tegn evt. nogle figurer, skriv noget og prøv at lav en øve-side før du begynder at tegne "seriøst".

Når jeg tegner bruger jeg tusch penne i forskellige tykkelser så som  0.2, 0.3 o.s.v., op til 0.8 mm. Pennene hedder Uni Pin Fineline (water and fade proof. pigment ink) fra Mitsubishi Pencil Co.Ltd. De er ikke specielt dyre og de fleste velassorterede boghandlere har dem...

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Grabow skrev:

hvad bruger i forskellige for øvrigt til at inke med? læste om vobo der slet ikke inker men regntegner med blyant og scanner ind og farvelægger på computeren. men hvad med i andre bruger i en filtpen/ fyldepen eller måske en fjer...

Det er nemlig rigtigt!
Men når jeg inker bruger jeg alt lige fra pen og penneskaft og en lille flaske Indian Ink til et sæt med kaligrafi-penne. Jeg har også et lidt dyrere sæt med 4 penne fra Faber Castell og en håndfuld af de billigste fra boghandleren.

Og hvad er så bedst? Tja, køb en håndfuld blandede af de ikke alt for dyre fra boghandleren (f.eks. dem Hans nævner, dem har jeg også) og så prøv dig frem. Og mellem dig og mig, de der fine nogen jeg har fra Faber Castell, dem lægger jeg kun frem på tegnebordet når jeg får gæster.

Why do I even bother?

Tuscer er gode til stort papir. til A4 eller mindre, vil jeg foreslå en sort kuglepen.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

for at vende tilbage til overskriften på emnet, kan jeg svare med et ord: grimt.

derudover tegner jeg sådan set bare på det billigste A4 jeg kan finde... det siger sig selv at jeg ikke skænker udgivelse en tanke.

Give peace a chance!

asterix skrev:

for at vende tilbage til overskriften på emnet, kan jeg svare med et ord: grimt.

Altså ligesom don rosa?

nejnej.. don rosa tegner godt... mine ligner børnetegninger.. måske fordi jeg er et barn smile

Give peace a chance!

asterix skrev:

nejnej.. don rosa tegner godt... mine ligner børnetegninger.. måske fordi jeg er et barn smile

altså Don Rosa SYNES at han tegner grimt.

jaja... det ved jeg.. men det ændrer ikek ved at han tegner godt.. vel?

Give peace a chance!

asterix skrev:

jaja... det ved jeg.. men det ændrer ikek ved at han tegner godt.. vel?

Jeg mener at du og rosa synes det samme om jeres egne serier

asterix skrev:

derudover tegner jeg sådan set bare på det billigste A4 jeg kan finde... det siger sig selv at jeg ikke skænker udgivelse en tanke.

Hvis du virkelig tegner grimt, kan du så ikke ligge et billede ind for at bevise det?

Kartofler, jeg gav mit liv bort for dem...!

http://www.youtube.com/AndersAndErSjov

jeg vil ikke ødelægge jeres øjne med det... desuden kan jeg ikke finde ud af alt det der med at lægge billeder ind...

Give peace a chance!

asterix skrev:

desuden kan jeg ikke finde ud af alt det der med at lægge billeder ind...

Det er nemt. Prøv fx denne side: http://imageshack.us/
Nemt og gratis.