1 Senest redigeret af Alex Nielsen (2005-02-25 18:45:07)

Tråd: Carl Barks lithografi auktionspriser ?

Hej,

Er der nogen her, der kan have brug for en database over auktionspriser på de forskellige Carl Barks lithografier, serigrafier, diverse bøger osv. ?

Jeg er selv storsamler af lithografierne og har oprettet sådan en database, men ved ikke om det er en god ide at offentliggøre den > Der er flere vinkler på denne, da forskellige gallerier ikke kan konkurrere med auktionspriser og måske vil blive sure. Samtidig kan det blive sværere at gøre de gode køb på auktioner, hvis folk kan se hvad tingene plejer at gå for. Endelig kan en offentliggørelse også højne priserne, hvilket vil være til gavn for nogle.

Om det er relevant for brugerne herinde ved jeg ikke, men nu prøver jeg, så kommentarer modtages gerne...

www.carlbarks.ws
www.carlbarks.biz - Carl Barks ting til salg (ikke opdateret; mail mig for lithoer)
www.carlbarks.eu - Intet endnu, men bliver nok "Collection Showcase"

Sv: Carl Barks lithografi auktionspriser ?

Jeg synes at det er en rigtig god ide med en sådan database! Så har man en mulighed for at sammenligne priserne hos de forskellige udbydere, og risikoen ved at købe et litografi for dyrt er væsentlig reduceret.
   Jeg har selv haft stor glæde af din hjemmeside,da jeg længe har ønsket mig et litografi, men troede at de alle var meget dyre. Takket være din database kan jeg se at det er muligt at købe et litografi for helt ned til 255$. Det var en glædelig overraskelse.
   Ja, der kan da være negative ting ved at offentliggøre de forskellige priser, som du ganske rigtigt påpeger. Men jeg tror at fordelene opvejer ulemperne. Jeg ser det som almindelig forbruger oplysning. Der findes jo mange hjemmesider, hvor man sammenligner produkter og priser, det er ganske normalt!
      Det er simpelthen et godt initiativ, og til glæde for de mange der er interesserede i Barks litografier!
      - Det er ihvertfald min mening!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hvor er det lige at man kan finde databasen henne?

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

Lasse skrev:

Hvor er det lige at man kan finde databasen henne?

Hej Lasse,

Databasen kører og er online, men jeg har ikke offentliggjort nogle links til den nogle steder > Så pt. kan du ikke finde databasen noget sted. Mit indlæg går på overvejelser om den skal offentliggøres.

www.carlbarks.ws
www.carlbarks.biz - Carl Barks ting til salg (ikke opdateret; mail mig for lithoer)

5 Senest redigeret af Lasse (2005-02-26 12:30:26)

Så det er bare AC der har fået tilsendt et link, og smugkigget på databasen :-)

Jeg syntes det er en god idé med en sådan database.

Samtidig kan det blive sværere at gøre de gode køb på auktioner, hvis folk kan se hvad tingene plejer at gå for.

Nu er det jo i forvejen meget svært at gøre gode køb på auktioner :-(
Men mon ikke folk der ejer et sådant lithografi har forstand på prisen, og ved hvad de skal tage for det?
Hvis det er et en person har arvet et sådant lithografi, kan jeg godt se at personen nok ikke ved hvad han skal tage for det, og SÅ kan man gøre et godt køb.
Men hvad er chancen for at han/hun kommer forbi din side.

Det er kun folk med interesse for Disney der kommer forbi din side, og de har som regel forstand på tingenes værdi.

Derfor er min mening: Hit med linket. Glæder mig til at se databasen :-)

Der er pt. ingen er har fået noget link til databasen, dog har jeg lavet et midlertigt link her;
http://www.carlbarks.ws/auctiontemp.php

Kommentarer til udformningen og det hele modtages også gerne. Der er desværre ikke kommet billeder til alle titlerne endnu, men der er til de fleste.

Tro mig > Der er MANGE som ikke aner værdien på lithografierne også selvom de måske selv ejer dem !! Samtidig finder jeg rimeligt nemt at gøre rigtigt gode køb på auktioner ..

www.carlbarks.ws

Det ser fint ud.
Hvordan har du fået fat i de forskellige værdier på lithografierne?
Hvorfor er indexet på engelsk?
Tror du ikke allerede at der findes et på engelsk?

Men selvfølgelig kan alle være med, hvis det er på engelsk :-)

Tak !

Fra auktioner, siden januar 2004.

Hele min side er på engelsk, da lithografier mere henvender sig til det internationale marked, end det danske. Min ide er dog at når de forskellige sider er færdige på engelsk, så at få dem oversat til de forskellige sprog. Men som du selv skriver så kan alle være med på engelsk.

Der findes ikke en side tilsvarende min på engelsk i forvejen. Der findes dog mange andre sider, der har billederne og malerierne listet. Desværre er jeg ikke nået så langt med min side endnu, men med årene...

www.carlbarks.ws

Alex Nielsen skrev:

Er der nogen her, der kan have brug for en database over auktionspriser på de forskellige Carl Barks lithografier, serigrafier, diverse bøger osv. ?

Jeg har ikke selv tænkt mig at begynde at samle på litografier, for selvom der måtte findes billige eksemplarer imellem dem, synes jeg stadig, det er mange penge. Men jeg har på den anden side heller ikke set et CB-litografi "med fingrene", så måske er det bare mig, der ikke ved bedre wink

Men jeg kunne forestille mig, at databasen kunne være meget nyttig for folk, der samler eller vil i gang med det. Når man er ny, er det vel en stor og uoverskuelig jungle, specielt fordi der er så mange forskellige. Og fandtes der en database med andre udgivelser (bøger, hæfter, osv.), var det højst sansynligt én, jeg ville skæve til, når jeg handler på online-auktioner.

Men har du sat kriterier op for, hvornår en auktion ender i databasen? For en person betaler en "for høj" pris for et litografi, fordi vedkommende ikke ved bedre, og du så tager den auktion med i databasen, vil den jo tælle op på gennemsnittet for den auktion og på den måde sige god for, at prisen på litografiet er højere, end den egentlig burde være. Men det er jo på den anden side også det, der kendetegner markedet; tingene er det værd, folk vil betale for dem. Det gælder vel "bare" om at have nok statistisk grundlag at bygge den på.

Jeg er selv storsamler af lithografierne og har oprettet sådan en database, men ved ikke om det er en god ide at offentliggøre den > Der er flere vinkler på denne, da forskellige gallerier ikke kan konkurrere med auktionspriser og måske vil blive sure.

Som jeg kan se det, er der ingen forskel i at offentliggøre sådan en database og at lave et prisindeks a la Overstreets. Auktionspriser er vel også noget Overstreet bruger, når han sætter sine prisforslag...

Samtidig kan det blive sværere at gøre de gode køb på auktioner, hvis folk kan se hvad tingene plejer at gå for. Endelig kan en offentliggørelse også højne priserne, hvilket vil være til gavn for nogle.

Og til ulempe for andre. Ja, der er vel fordele og ulemper ved alt. Hvilken vej, det vil gå, kan man jo nok først svare på efterfølgende.

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.

10 Senest redigeret af Alex Nielsen (2005-02-26 14:38:47)

Jeg har ikke selv tænkt mig at begynde at samle på litografier, for selvom der måtte findes billige eksemplarer imellem dem, synes jeg stadig, det er mange penge. Men jeg har på den anden side heller ikke set et CB-litografi "med fingrene", så måske er det bare mig, der ikke ved bedre ;o)

Jaeh nu er det min store passion, så det vil jeg mene. Bor du i nærheden af Falster er du meget velkommen til at tage et kig forbi. (OOPS Aalborg er ikke i nærheden)

Men har du sat kriterier op for, hvornår en auktion ender i databasen?

Nej det har jeg ikke. Alt jeg finder ender derinde, da det jo er reelle markedspriser > De priser folk selv har budt varen op i.... og jo flere auktioner der går igennem med den enkelte vare, jo bedre kan man regne med priserne...

Vedr. fordele/ulemper, ja så kan man argumentere begge veje. Det bedste var måske bare at åbne for adgangen, og så lave en ordentlig beskrivelse hvad der er man kan finde i databasen. Efter noget tid ville jeg så overveje igen.

www.carlbarks.ws

11 Senest redigeret af Mathias Bøgh (2005-02-26 18:20:50)

Hej.

Jeg synes det er en rigtig fin database du har fået lavet der. Nem og overskuelig. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at få fingre i nogle lithos en dag (når økonomien siger til), og så vil jeg nok bruge din database. Fint arbejde.

Mathias.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Du burde også lave en liste, hvor man kan se alle lithografierne i alfabetisk rækkefølge...

Hej Lasse,

Når der kommer mere info om de enkelte lithografier vil jeg lave en "drop-down" menu vælger på forsiden, så man kan gå direkte til det lithografi man ønsker at se.

www.carlbarks.ws

Det er en god idé. Det gør det hele meget nemmere :-)