Tråd: Illustrationer til børnerim

Jeg arbejder i øjeblikket på en samling børnerim og nogle illustrationer til. Jeg har lavet et par skitser, som jeg gerne vil have lidt feedback på. Husk på det kun er de første skitser. Når de er færdige havde jeg forestilles mig at tegne dem op med "let og sjusket hånd" og så skal de farvelægges med oliekridt for at give det et mere barnligt præg.

http://i168.photobucket.com/albums/u200/moggiedk/skitse.jpg

http://i168.photobucket.com/albums/u200/moggiedk/skitse2.jpg

Disse to er illustrationer er til første vers i rimet "Gitte Gardinhænger"

Sv: Illustrationer til børnerim

sejt, men kan ikke lide børne rim, men husk hver sin smag ellers godt tegnet

Carl Barks vs Don rosa

det ser da godt ud! feedback er dte samme som respons ikek? det håber jeg, for nu skriver jeg lifge min mening.
du tegner godt... som du siger er det bare en skitse, og det kan man også godt se... det er ikek vildt godt tegnet, men det er flot... med "ikek vildt godt" mener jeg, at det jo ikke er en rosa... men det er godt... puha det er her er bøvlet... når man ikek ved så eget om tegning...

Give peace a chance!

Flot, selvom man godt kan se at det er en skitse smile

Jeps - Feedback er det sammen som respons.

Det er vigtigt for mig lige at understrege at det IKKE skal være flot på den måde som Don Rose tegner, men meget mere henimod den måde som Strid tegner på (Se link).

http://www.borgendirekte.dk/presse/pres … _gebis.jpg

Farvelægningen bliver som sagt anderledes. Men det er der henad jeg gerne vil.

okay, ikke min stil ov hvert fald ikke rosas, men det er godt tegnet

Carl Barks vs Don rosa

hvis det skal være i strid-stil så er det i hvert fald godt tegnet!!!

Give peace a chance!

Jeg kan da se, at du godt ved, hvordan tingene skal se ud. Så er det bare et spørgsmål om at få det rigtigt ned på papiret. Gardinerne virker lidt for stive, men det er en god start.

Why do I even bother?

asterix skrev:

med "ikek vildt godt" mener jeg, at det jo ikke er en rosa...

Det svarer jo til lidt at finde en film på f.eks. youtube med en der f.eks. spiller noget guitar og så kommentere med "Jeg kender en der er bedre!". Man skal åbenbart være blandt de bedste for at ligge noget herind? wink Jeg har selv en profil på youtube med et par af mine diabolo-freestylevideoer, men det betyder da ikke der ikke er videoer derinde med nogen der er BEDRE? Alle skal kunne være med smile Bla, bla, bla... Hvad jeg prøver at sige er at der hverken skal eller bør sammenlignes med Rosa, Barks e.l. i tilfælde som dette.

Og nu til selve tegningerne: Jeg synes det ser vældig fint ud, men er lidt i tvivl om hvad der "foregår" på dem. Man kunne vel ikke få rimene samtidig? Det er sikkert besværligt, men ville give os bedre mulighed for god respons! smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

altså... "men det er ikk en rosa" er en anden måde at sige, at det ikek er det bedste jeg har set... en pæn måde at sige, at han kunen gøre det bedre....

Give peace a chance!

Jeg synes stadig ikke der er grund til at sammenligne med SÅ proffe tegnere wink

det har du nok ret i Donald Dof

Carl Barks vs Don rosa

ja det er selvfølgelig rigtigt.. men Rosa er jo alt i alt ikke en prof... han er bygningsingeniør.

Give peace a chance!

Man er da proffesionel når man har udgivet noget?

Tja, i hvert fald når det er i et sådan omfang som det er tilfældet med Rosa.

Donald Dof skrev:

Man kunne vel ikke få rimene samtidig? Det er sikkert besværligt, men ville give os bedre mulighed for god respons! smile

Der kan vel ikke ske noget ved at i får vers 1 til rimet.

"Gitte Gardinhænger Hængekjær
Blev træt af at hænge i gardiner
Pakkede tasken fuld af slik
og en enkelt pakke rosiner."

Ja, se så er det pludselig nemmere at se meningen smile Hendes arme burde nok være udstrakte, så kan man bedre se hun rigtig hænger. Ellers er det faktisk ganske godt!

Jeg har lige lagt mærke til at fødderne vender modsat kroppens retning.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

VoBo skrev:

Gardinerne virker lidt for stive, men det er en god start.

Jeg er meget enig, og nu har jeg prøvet i noget tid at få dem til at blive mere livlige, men jeg har lidt svært ved lige at greje den.

Og til Kjartand - Yep, de vender sku den forkerte vej. Det må jeg lige få rettet smile Godt set..

Er det en refleks der hænger ved skoletasken? I så fald synes jeg striberne skal være tydligere ..!

Jep, det er en refleks. Og det er som sagt bare en blyantskitse. Den er jo ikke rentegnet..

Moggie skrev:

Jep, det er en refleks. Og det er som sagt bare en blyantskitse. Den er jo ikke rentegnet..

Fedt nok! wink. Håber vi kan få lov at se den når - eller hvis - den bliver helt færdig!! wink