Sv: Tegnere

Hvad mener du, Sigvald. Jeg er ikke så god til Norsk. Sjabloner?

27

Sigvald tænker højst sandsynligt på de ingeniør-linealer Don Rosa plejer at bruge - fordi han ikke kan tegne frihåndscirkler. Sigvald har måske glemt at høre efter hvad Don siger, for hver gang jeg har hørt Don fortælle om disse skabeloner gør han det i et foredrag han kalder "hvordan man IKKE skal tegne Anders And" (The Don Rosa way how NOT to draw Donald Duck), og fortæller så hvordan han når han tegner en af ænderne plejer at bruge en skabelon med den ene eller anden hældning til både hatten, brillerne, hovedet, øjnene osv.

Det er altså Don's metode - jeg har indtryk af at det man lærer som det første på tegne-uddannelser er at tegne frihåndscirkler - de andre tegnere jeg kender kan i hvert fald.
Jeg elsker Dons historier og tegninger, men ingen har nogensinde lagt skjul på at han ikke er uddannet tegner - måske er det netop derfor mange kan lide hans serier - fordi der er det element af amatørisme i?

Jamen .. hvad har det med Sjabloner at gøre?

29

Sjabloner er skabeloner - altså de huller på forskellige graders vinkler Don har i de ingeniørlinealer.

Javel ..! AC jeg er glad for dig - fordi du er så hurtig til at svare. Dét kan jeg godt lide.. wink

Nu er det jul, og jeg ønskede mig nogle blyanter. Det fik jeg i forskellige størrelser. Blyanterne hed: impressions og tegner meget tydligt og godt. Blyanterne ligger også godt i min hånd, eller det gør alle snart;) Fik også en digitizer som jeg skal bruge til og ren tegne med. Inde på andeby.dk kan i se inde på min profil jeg laver hver uge en ny tegne serie side som i kan læse.

Carl Barks vs Don rosa

AndeNews skrev:

Nu er det jul, og jeg ønskede mig nogle blyanter. Det fik jeg i forskellige størrelser. Blyanterne hed: impressions og tegner meget tydligt og godt. Blyanterne ligger også godt i min hånd, eller det gør alle snart;) Fik også en digitizer som jeg skal bruge til og ren tegne med. Inde på andeby.dk kan i se inde på min profil jeg laver hver uge en ny tegne serie side som i kan læse.

Iih... kan vi få den herind.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Jonas And skrev:
asterix skrev:

jeg bruger en stiftblyant, en normal blyant og en tegneblyant, som jeg fik af min onkel, der er maler... men det gør ikke mine tegninger gode sad

Hvorfor i alverden bruger du så den blyant - i stedet for at udskifte den ..

det er ikke blyantens skyld, men min egen... når jeg tegner med tegneblyanten bliver tegningerne pænere, da den har en lidt mere varieret streg.... men mine tegninger er stadig grimme.

Give peace a chance!

Asterix, kunne du evt. lægge et billede ind af én af tegningerne?

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
AndeNews skrev:

jeg har ikke rigtigt fattet hvordan man får en tegning ind her, men på andeby med det nye kan jeg godt via min digitizer. Hvis du forklare mig det, så ville det være en stor hjælp;)

Den første side er næsten færdig, mangler kun farvelægningen og et par små ting.

Carl Barks vs Don rosa

AndeNews skrev:
AndeNews skrev:

jeg har ikke rigtigt fattet hvordan man får en tegning ind her, men på andeby med det nye kan jeg godt via min digitizer. Hvis du forklare mig det, så ville det være en stor hjælp;)

Den første side er næsten færdig, mangler kun farvelægningen og et par små ting.

http://ddfr.dk/forum/help.php#img

Arh, tak, KjartAn(d) F. Stolberg (godt jeg ikke skal skrive det hver gang jeg logger ind).
Jeg vidste ikke den var der.. wink

Jonas And skrev:

kan desværre ikek finde ud af alt det med computere... kun at skrive...

Give peace a chance!

asterix skrev:
Jonas And skrev:

Ja, det kan jeg se. smile (Bemærk smileyen)

AndeNews skrev:
AndeNews skrev:

eller her: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=1999

asterix skrev:

Samme her, jeg er heller ikke computernørd! ;D

Ja, det kan jeg se.  (Bemærk smileyen)

Asterix og en anden Andeby.dk-bruger ved navn Daisy, er kendt - alt for kendt - i at skrive alt for hurtigt på tasterne. wink

Jonas And skrev:

Asterix og en anden Andeby.dk-bruger ved navn Daisy, er kendt - alt for kendt - i at skrive alt for hurtigt på tasterne. wink

berygtet. - det er ordet.

Give peace a chance!

sigvald skrev:
Jonas And skrev:

Jeg bruger skam bare:

1. Alm. blyant
2. Alm. viskelæder
3. Lineal (Til mure eller lign.)
4. Alm. lineal.

Gi den gutten noen sjabloner wink

hvad er sjabloner?

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

duck pride skrev:

hvad er sjabloner?

Sigvald er norsk - sjabloner er skabeloner - prøv og læs hele tråden igennem!

duck pride skrev:
sigvald skrev:
Jonas And skrev:

Jeg bruger skam bare:

1. Alm. blyant
2. Alm. viskelæder
4. Alm. lineal.

Gi den gutten noen sjabloner wink

hvad er sjabloner?

Duck Pride, prøv at læse indlæggene igennem, før du sætter dine egne ind.

Duck Pride, prøv at læse indlæggene igennem, før du sætter dine egne ind.

Det var skam også det jeg skrev til ham:

Jonas And skrev:

prøv og læs hele tråden igennem!

Jonas And skrev:

Jeg bruger skam bare:

1. Alm. blyant
2. Alm. viskelæder
4. Alm. lineal.

Men det udvikler sig nok! (:

Hey Jonas, kunne du ikke prøve at lægge et par billeder, altså i en anden tråd smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

soer5523 skrev:
Jonas And skrev:

Jeg bruger skam bare:

1. Alm. blyant
2. Alm. viskelæder
4. Alm. lineal.

Hey Jonas, kunne du ikke prøve at lægge et par billeder, altså i en anden tråd smile

Lidt sent svar - men hva' pokker.
Jeg tegner ikke, desværre.. jeg begynder at græde, når jeg ikke kan få det til at se ud, som jeg vil. ;-) Så tegner er ikke min fremtid!

Jonas And skrev:
soer5523 skrev:
Jonas And skrev:

Jeg bruger skam bare:

1. Alm. blyant
2. Alm. viskelæder
4. Alm. lineal.

Lidt sent svar - men hva' pokker.
Jeg tegner ikke, desværre.. jeg begynder at græde, når jeg ikke kan få det til at se ud, som jeg vil. ;-) Så tegner er ikke min fremtid!

Pas på ikke at kvæle dig selv i snot smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Jeg prøver. ;0)