1 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2009-01-13 21:00:16)

Tråd: "Klondike" af Erik L. Jensen

Tjaa... En af mine venner (Erik L. Jensen (Medlem af foreningen, men dog ikke på forum)) tegner meget i sin fritid og går på tegneskole. Jeg spurgte om jeg måtte sende en Joakim-tegning ind - svaret var ja. Så bedøm bare løs. Erik er ikke bange for kritik - bare kom med jeres ærlige mening

http://img293.imageshack.us/img293/9525/erikvonandddfray6.png

Nogen af jer vil kende Erik under navnet Andres von And.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Sv: "Klondike" af Erik L. Jensen

meget god. Isæt i forhold til mine tegninger, hvis mhan ikke har kigget efter noget.

Death smiles at us all. All a man can do is smile back.

"that might not be some of that role model tight shit" wise words from 2pac

duck pride skrev:

meget god. Isæt i forhold til mine tegninger, hvis mhan ikke har kigget efter noget.

Det eneste han kiggede efter for at lave denne tegning var sin fantasi.

4 Senest redigeret af Andreas von And (2009-05-21 06:29:40)

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
duck pride skrev:

Ja, og her er så kustneren, som fandt ud af at man godt kunne skrive i forummet uden at være medlem. Jeg er dog medlem, men har "glemt" kodeordet, da der var nogle problemer med tastaturet!

Men jeg tegnede nu efter til en af mine andre tegninger, som blev endnu mere vellykket, som så var en som IKKE var tegnet efter! Jeg ville helst ikke af med den, da jeg var ret øm over for den. Jeg har lige lavet en tegning som nok blev lige så god!

MvH AvA

Kartofler, jeg gav mit liv bort for dem...!

http://www.youtube.com/AndersAndErSjov

Andreas von And skrev:
duck pride skrev:

Ja, og her er så kustneren, som fandt ud af at man godt kunne skrive i forummet uden at være medlem. Jeg er medlem, men har glemt kodeordet, da der var nogle problemer med tastaturet!

Men jeg tegnede nu efter til en af mine andre tegninger, som blev endnu mere vellykket, som så var en som IKKE var tegnet efter! Jeg ville helst ikke af med den, da jeg var ret øm over for den. Jeg har lige lavet en tegning som nok blev lige så god!

MvH AvA (også fra Andeby, som en del andre som jeg ikke gider at nævne, da jeg er for doven!)

Alle disse oplysninger passer - du er den rigtige Erik. smile Tillykke med at du endelig kunne bruge din profil big_smile big_smile big_smile big_smile

Andreas von And skrev:

Ja, og her er så kustneren, som fandt ud af at man godt kunne skrive i forummet uden at være medlem. Jeg er medlem, men har glemt kodeordet, da der var nogle problemer med tastaturet!

MvH AvA (også fra Andeby, som en del andre som jeg ikke gider at nævne, da jeg er for doven!)

Alle disse oplysninger passer - du er den rigtige Erik. smile Tillykke med at du endelig kunne bruge din profil big_smile big_smile big_smile big_smile

HeHe... Det her er nu faktisk ikke min rigtige profil.

Det er mig som bare er dårlig til at forklare mig. Jeg har bare oprettet en gratis-profil til forumet!

Ikke dårligt. Næbbet er dog lidt for lille og billedet ser ud til at være "trukket ud" i toppen og bunden. Hans hoved ser nemligt ikke helt rundt ud. Bjergene ligner ikke helt bjerge - kun "klassiske" tegningbjerge. Jeg tror sagtens du kan tegne mere realistiske bjerge.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:

Ikke dårligt. Næbbet er dog lidt for lille og billedet ser ud til at være "trukket ud" i toppen og bunden. Hans hoved ser nemligt ikke helt rundt ud. Bjergene ligner ikke helt bjerge - kun "klassiske" tegningbjerge. Jeg tror sagtens du kan tegne mere realistiske bjerge.

Baggrunden var kun en hurtigtegning... Han kan skam bedre end det...

Andreas von And skrev:

Men jeg tegnede nu efter til en af mine andre tegninger, som blev endnu mere vellykket, som så var en som IKKE var tegnet efter!

Okay... Tæller det at tegne efter sig selv, duck pride?

Det ser rigtig godt ud, er ikke selv i stand til at tegne en stick man så altid dejligt at se andre tegninger.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

Andreas von And skrev:
Solens Søn skrev:

Tjaa... Dette er jo også en "kopi" af min rigtige tegning. Den blev lidt mere vellykket, men der er ikke noget i baggrunden!. Det med næbbet er noget med min stil, jeg plejer at tegne lidt kortere næb end mange andre tegnere og fritids-tegnere!
og så var der jo lige det, at det med bjergene... det var første gang jeg tegnede bjerge!
Men jeg kan jo øve

MvH AvA

Erik, du er velkommen til at skrive i andre tråde end denne... (Altså, kun hvis du vil.)

jeg ved at jeg aldrig kunne tegne så godt.... men alligevel vil jeg dog komme med en lille kritik:
formerne er alt for runde... intet plejer at være så rundt i naturen... barkkenbarterne (joakims) er lidt for korte, synes jeg, men på dte tidspunkt er han jo forholdsvis ung, så det kan forsvares.

Give peace a chance!

asterix skrev:

jeg ved at jeg aldrig kunne tegne så godt.... men alligevel vil jeg dog komme med en lille kritik:
formerne er alt for runde... intet plejer at være så rundt i naturen... barkkenbarterne (joakims) er lidt for korte, synes jeg, men på dte tidspunkt er han jo forholdsvis ung, så det kan forsvares.

Det var også dette der var meningen med de korte bakkenbarter...

Flot! Alle nødvendige elementer er med og dog så dejlig simpelt uden alt for mange detaljer. Der er lige lidt med formerne og andens anatomi - men det kommer, bare vent.
Og så er der lige en ting jeg må sige: Du har godt nok fanget ansigtsudtrykket godt! Man ser det tydeligt - den her barske og målrettede unge guldgraver som ikke lader noget stå i vejen for sig! Dette ser man specielt i øjnene - Rigtig godt smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

15 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2009-01-14 16:19:13)

Donald Dof skrev:

Flot! Alle nødvendige elementer er med og dog så dejlig simpelt uden alt for mange detaljer. Der er lige lidt med formerne og andens anatomi - men det kommer, bare vent.
Og så er der lige en ting jeg må sige: Du har godt nok fanget ansigtsudtrykket godt! Man ser det tydeligt - den her barske og målrettede unge guldgraver som ikke lader noget stå i vejen for sig! Dette ser man specielt i øjnene - Rigtig godt smile

Ansigtsudtryk er også uden tvivl hans speciale. Engang blev jeg skræmt af en Joakim-tegning. Den kiggede på mig... smile

Donald Dof skrev:

Ansigtsudtryk er også uden tvivl hans speciale. Engang blev jeg skræmt af en Joakim-tegning. Den kiggede på mig... smile

HeHe, ja han kiggede på en, men hovedet var for bredt og kroppen for lille! Kun næbet og øjnene blev nogenlunde!
MvH AvA

Andreas von And skrev:
Donald Dof skrev:

HeHe, ja han kiggede på en, men hovedet var for bredt og kroppen for lille! Kun næbet og øjnene blev nogenlunde!
MvH AvA

Jeg hentydede til den store tegning på tavlen, hr. Rota.

18 Senest redigeret af Andreas von And (2009-01-15 15:00:47)

Andreas von And skrev:

MvH AvA

Jeg hentydede til den store tegning på tavlen, hr. Rota.

Hmm, den var da heller ikke meget bedre!

19 Senest redigeret af Andreas von And (2009-01-15 15:40:17)

Så vil jeg se om jeg selv kan finde ud af at ligge et billede ind, nu prøver jeg!

http://i44.tinypic.com/2m4t0mo.jpg

Jeg så på et Barks maleri, som jeg kiggede på i et minut's tid, og begyndte så at tegne den i min egen stil (og med blyant vel at mærke) uden at kigge på.
Jeg glemte vist reolen omme bag ved ham(som iøvrigt var fyldt ud med ædle stene)!

MvH AvA

synes ikke det er super godt, men heller ikke dårligt. Synes ikke bjergene er gode, men rygsæken er godt tegnet. Sammen med hans trøje, dog er hovedet lidt firkantet og kindskægget er lidt firkantet. Det bedste er nok Joakims øjne;)

Carl Barks vs Don rosa

Ups jeg kunne ikke se det andet billede før jeg havde udgivet dette. Men dette her billede er meget meget bedre elsker det;)

Carl Barks vs Don rosa

det andet billede:
han har vidst tabt sit gebis? han ser også meeeget gammel ud, men hvis jeg skulle forestille mig Joakim som ældre end i historierne, så var det præcis som du har tegnet det!

Give peace a chance!

23 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2009-01-16 20:27:39)

Andreas von And skrev:

Total Retfærdig Ærke-Moralsk Abselut Neutral Dommer
(Fik titlen af Kjartan(d) og en anden fra skolen)

Hvis jeg må kommentere noget så stod T.R.Æ.M.A.N.D. for:
"Total Retfærdig Ærke-Moralsk Absolut Neutral Dommer" og ikke
"Total Retfærdig Ærke-Moralsk Abselut Neutral Dommer"

Absolut og ikke absolut. hvis jeg må kommentere noget er den øverste din bedste guldgravertegning overhovdet. Dine næb plejer vidst at være mindre på de ungænderne end de ældre ænder - vokser et næb altid? Vil en 943879427-årig and overhovdet kunne bære sit næb.

Rettelse: nu har jeg set det andet billede og jeg synes at næbbet er for småt og overkroppen for lang. Faktisk mener jeg at mange - og jeg mener MANGE - af dine andre tegninger har et næb på scarpa-størrelse- eller bytter jeg om på dig og en anden.

24 Senest redigeret af Andreas von And (2009-02-01 16:38:24)

http://i42.tinypic.com/2072jj9.jpg
Bare en "lille" tegning jeg lavede for at afprøve mine nye farveblyanter.

MvH AvA

Andreas von And skrev:

http://i42.tinypic.com/2072jj9.jpg
Bare en "lille" tegning jeg lavede for at afprøve mine nye farveblyanter.

MvH AvA

Meget fin blanding af Strolb, Rosa, Barks og Rota-stil