Tråd: Abonnement på CBSV?

Hej
Kan man få abonnement på Carl Barks samlede værker.. i så fald, hvad koster det så?
Jeg fandt en artikel på nettet om nogen abonnementer på CBSV, men jeg ville lige være på den sikre side...
Hvis nogen af jer har CBSV, kan I så andmelde den??

Jonas And

Sv: Abonnement på CBSV?

Jonas And skrev:

Anmelde den? Eller mener du afmelde den?
CBSV er et overstået kapitel Jonas. Alle ti bokse er bragt ud og vi har sågar fået vores 'kunstmappe' leveret. Så hvis du vil ud og have fat i CBSV skal du lede efter en 'brugt' udgave. I så fald skal du i hvertfald regne med at skulle betale 16.000 for hele sættet som minimum, da det er hvad vi andre har betalt for det (15.750,-).

Ce soir.. en garde!

Nej det er ikke helt rigtigt prisen for en brugt CBSV er under 10000, hvis han vil have et CBSV er det et godt tidspunkt at handle på mange vil gerne af med deres sæt lige pt, har set 2 sæt til salg på QXL.

Lommelygte tyv!

Hov her er linket

http://www.qxl.dk/kobe/bger--blade/tegn … 50588/ls4/

Ved godt at han forlanger 16000 men han har prøvet at komme af med det længe, men der er heller ikke nogen der har budt!

http://www.qxl.dk/kobe/bger--blade/tegn … 58432/ls4/

Det her er nok mere i din pris klasse Jonas 650 for 3 bøger og du kan da spørger manden om han har flere til samme pris

Og hvis en kassette koster 650 så koster 10 =  6500 ikke? Nej men pointen er at der er en masse folk der ude der vil af med deres CBSV, og har man pengene kan man lave en god handel lige pt! Tro mig!

Lommelygte tyv!

Arpin Lusene skrev:
Jonas And skrev:

Anmelde den? Eller mener du afmelde den?
CBSV er et overstået kapitel Jonas. Alle ti bokse er bragt ud og vi har sågar fået vores 'kunstmappe' leveret. Så hvis du vil ud og have fat i CBSV skal du lede efter en 'brugt' udgave. I så fald skal du i hvertfald regne med at skulle betale 16.000 for hele sættet som minimum, da det er hvad vi andre har betalt for det (15.750,-).

Mange ting falder i pris, så snart de bliver taget i brug, og dit sæt har nok tabt et par tusinde kroner i værdi; tough luck, men gætter på at du ikke vil sælge det igen, så det er jo ligegyldigt :-)

Tror iøvrigt, Jonas And mente en anmeldelse af værket ...

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Anmeldelse af værket gå ind under anmeldelser lige ved siden af forum er der noget der hedder anmeldelser og der kan man finde en god anmeldelse af de forskelige kassetter

Lommelygte tyv!

madsj skrev:

Mange ting falder i pris, så snart de bliver taget i brug, og dit sæt har nok tabt et par tusinde kroner i værdi; tough luck, men gætter på at du ikke vil sælge det igen, så det er jo ligegyldigt :-)

Tror iøvrigt, Jonas And mente en anmeldelse af værket ...

Ved mindre, der er tale om den klassiske: "Så snart bilen ruller ud af forretningen, har den tabt 30% af værdien" (eller hvor meget der er tale om), så har jeg læst så lidt i mine bøger, at det med garanti ikke er synligt, og da de aldrig kom i plast - så jeg kan ikke se hvordan den grund skulle være gældende her. Men du har ret - jeg har ikke tænkt mig at sælge det.

Ja det gjorde han vidst.

Ce soir.. en garde!

Jonas, du er jo kommet ca. 4 år for sent ind i bevægelsen til at kunne købe værkerne fra ny af. Mange har åbenbart kun samlet hele sættet for at kunne sælge det igen nu - og det er ikke sikkert de kan komme af med det lige nu til nypris. Har set hele sæt gå på qxl for under 9000..
En anden ting er at det jo ikke er umuligt at få lejlighed til at læse og se værkerne selv. Der er 8-9 biblioteker der har bøgerne - start med at låne bog 1 og 2 e.l. - så kan de være de sidste 3 er kommet (10, 20 og 30) når du kommer dertil. Opfindelsen hedder fjernlån og du kan selv gøre det via bibliotek.dk (undertegnede er bibliotekar-studerende hvis nogen skulle undre sig over denne mærkelige anbefaling - mange donaldister foretrækker vist at eje selv).

Hvad har bibliotekerne så gjort af ejerbeviserne?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

10

Bind 10, 20 og 30 er først lige dukket op i biblioteks-systemet. De kommer fremved en søgning på carl Barks i bibliotek.dk, men er ikke til udlån på nogen biblioteker endnu. Før de kommer det tror jeg ikke vi skal regne med at se kunstmappen eller ejerbeviserne på biblioteket, og hvor skulle det ejerbevis også være henne? Til udlån?

De ti tryk fra mappen ville de fleste tegneseriebibliotekarer vel sætte i rammer og hænge op i tegneserieafdelingen. Det ville da se rigtig flot ud.
Jeg kan huske da jeg som ung så en mase indrammede Barks-tryk på Herning Bib. - jeg spurgte så om, hvor de var købt henne, for dem ville jeg da gerne selv skaffe mig. Fik nummeret på DBC som jo naturligvis havde skaffet dem hjem - men jeg var så genert at jeg ikke ville ringe til dem dengang. Det forekommer tydeligt for mig i dag a det er løsbladene fra dreidreizehn der var tale om - dem der også kom som kalendre i en årrække i 90'erne.

HMM kan huske at der på skive bibliotek var nogle meget store plakater med CB desvære gik de i stykker da man valgt at lave en klippe klister dag på biblioteket!

Mange folkebiblioteker har en kasse de ligger de der ekstra ting ned i og når der er bogslag bliver det også sat til salg til en slik. Jeg har selv fundet en 3 plakater med Garfield, som jeg fik for en 5 stk, det var noget de havde fået fra forlaget for køb af et eller andet!

Mange af de der ekstra ting som er til for os samlere er bare til besvær for bibliotekerne, et andet eksempel er den drikkedunk man får med når man er abonnent på basserne, mange biblioteker smider det ud! Og hvordan skal man låne sådan noget ud? Og ejerbeviserne ryger nok i den sidste bog eller ud! Besværligt at lave en post med et ejerbevis!

Jeg har selv været praktikant ved skivebibliotek i 9ende klasse, og der gik jeg i den kasse og fik alt muligt med hjem, bamser, dukker og hatte. Ved ikke hvor mange hatte jeg have med de forskellige tegneserie figurer, kan de ikke passe at der i 90erne var en mani med at sende hatte ud til folk?

Og så til alle dem der bor tæt ved et at de biblioteker der har CBSV kig efter ved bogudslag, der kan ikke gå mange år før CBSV begynder at blive smidt ud!
Det er forskelige politiker for hvornår man begynder at smide ting ud, nu vil I nok sige at CBSV er helt nyt! Ja det er det men det skal lånes ud! for ellers står det jo bare og samler støv på hylderne og CBSV fylder! Så om om et par år kan det godt være at de begynder at kunne fåes når de smider ud. Folkebibliotekerne har jo den politik at når noget kommer ind skal noget ud!

Lommelygte tyv!

De smider vel ikke artikler ud, der er ekstremt begrænset adgang til?

Jeg kunne forstå, hvis man smed en gammel udgave af Bent Hallers "Kaskelotternes Sang" ud, men CBSV bliver ikke genoptrykt lige foreløbig (deraf ejerbevisene), så det ville da være dumt!?

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

13

HP, pas nu på hvordan du fremstiller vor branche overfor de andre her wink
Hvis CBSV-bindene på et tidspunkt bliver tilstrækkeligt slidt kan det da godt være de ryger på bogudsalg efter at være blevet tilbudt til de to arkiv-biblioteker eller depotbiblioteket - men også først da.
Mit lokale biblitek i Vildbjerg har stadig Carl Barks' Bedste - og den er ikke særlig slidt. Kan huske at de helt automatisk havde skrevet mig op til den da de fik den hjem - så kender man sine lånere big_smile

Og José, hvad har du imod Bent Haller?! wink

Du er nød til at forstå at det er ikke nok at der er sjælden, der er andre ting der spiller ind

Det er ikke folkebibliotekets opgave at have CBSV stående, men sørge for at der er adgang til det! Så du kan bestille det hjem fra stats biblioteket! Der er 7-8 folkebiblioteker der har CBSV lad os sige at de samlet bliver lånt  20-30 gange ud om året, så er der nogen der sidder og tænker kan det betale sig at have værket, det fylder! bliver det lånt nok ud? Eller den er blevet lånt meget ud og er ikke længere i god nok stand!  Der er en masse der spiller ind når folkebiblioteket smider ud!

I Aalborg har de den regel at hvis et værk ikke har været lånt ud inden for 2 år er det ud! Med mindre at det har en lokal værdi, eller andet! 

Nu siger du Bent Hallers "Kaskelotternes Sang" må de gerne smide ud! Men den CD eller plade bliver måske udlånt meget! Så er man nød til at anskaffe sig mere!
De bøger der bliver lånt mest på de danske folkebib. er dem der står med magna print på! Og der er ikke svært begrænset adgang til de værker, men dem der bliver lånt ud!

Og CBSV er ikke låner venligt, det er nogle store bøger og det er ikke for børn! Der var de der guldbøger faktisk bedre!

PS er selv bibliotekar-studerende sammen med AC

Lommelygte tyv!

Jeg har skam ikke noget i mod Bent Haller - jeg skulle jo bruge en eller anden forfatter som et eksempel. På min skole kom alle klasser i gennem "Kaskelotternes Sang", hvorved jeg antog, at man er nødt til at trykke nye oplag af denne bog ret ofte. Altså ville det, ifølge min logik, give mening at sælge netop sådan en bog ved bogsalg.

big_smile

Hmm, jeg kan godt se, at CBSV fylder en del, men troede faktisk, at netop dens "sjældenhed" spillede ind, så den fremfor at blive solgt røg på en form for fjernbibliotek.
Men de kommende bibliotekarer har sikkert en større viden, så jeg falder til føje big_smile

big_smile

Ja og nej "sjældenhed"  spiller ind, men når der er så mange biblioteker der har CBSV vil de nok begynde at komme af med dem på et par år.  Der er jo også prisen at tænke på! Og det kan være at nogen biblioteker har sagt at de vil have det værk stående så det ikke er til hjemmelån sådan var det i Skive med de store hvide!

Mit problem med CBSV er at det er stort! Bøgerne er store og indholdt er lidt for nørdet! Det er ikke så låner venligt hvis I forstår, man kan ikke lige smide en bog ned mors dametaske (hvilket jeg gjorde meget!) Og de der lange artikler er noget bras for børn! Derfor tror jeg om nogle år at man vil se CBSV blive smidt ud!

Lommelygte tyv!

Fandt dem lige på Bibliotek.dk, kan man bestille dem hjem dér? - til mig, som f.eks. bor i Aulum.

Den kan du Jonas du skal bare finde dit bibliotek og bestille det hjem til det, hvis du ikke lige kan finde ud af det hele kan du gå på dit eget bibliotek, der er der nok en bibliotekar der gerne vil hjælpe med at bestille CBSV hjem.

God læse lyst, og husk at du også kan bestille HOF bøgerne og alt muligt andet hjem!

Lommelygte tyv!

Jeg har abonnement på HOF, selvom jeg ikke er så tilfreds med ventetiden.. ;-) - nå, lad os nu ikke skifte emne.
Tak, HP35, jeg tror bare, jeg går ned på biblioteket en tur efter skole i morgen, for jeg har lidt problemer med Bibliotek.dk.. jeg er ikke en ørn til sådan noget. ;-)
Heldigvis har vi en god bibliotikar..
Men jeg var i gang med at bestille CBSV hjem, hvor der så stod, at samptlige biblioteker landet over, ikke havde CBSV'erne.

HOF'erne er jo også stoppet i abonemment for længe siden. Hvis du ikke har fået dem alle må det være fordi du er startet sent. Hvis du ikke er tilfreds med ventetiden kan du da bare ringe til dem og bede dem sende dem alle på en gang!

Hvad?! Er HOF stoppet som abonnement!? Hvorfor?
- de kunne da godt give besked om det!

JAlbertsen skrev:

HOF'erne er jo også stoppet i abonemment for længe siden. Hvis du ikke har fået dem alle må det være fordi du er startet sent. Hvis du ikke er tilfreds med ventetiden kan du da bare ringe til dem og bede dem sende dem alle på en gang!

Det er ikke helt rigtigt, i dag ringede jeg for at sige at jeg gerne vil have fem hof-bøger hver anden måned, og jeg fik at vide at det kunne man ikke lave om på. sad  Men jeg kan varmt anbefale at låne Carl Barks Samlede Værker på bibloteket, jeg har selv lånt de 10 første bøger. Dog tror jeg ikke det er de samme bøger som man fik i abonementet til Carl Barks samlede Værker. På billeder har jeg set at der er en gylden Anders And i siden, det er der ikke i dem fra biboloteket

stupid, stupid
rat creatures

24

Nej, men alle på en gang og fem hver anden måned er også to forskellige ting.
Der findes ikke andre CBSV-bøger end dem man kunne få i abonnement - så hvis biblioteks eksemplarer ser anderledes ud på siden (mener du ryggen - den højrøde indbinding?) så er det nok fordi det er slidt af - hvor har du lånt bøgerne fra?

Det ser desværre ikke ud til, at de har den på Aulum Bibliotek.. eller kan reservere den hjem.