1 Senest redigeret af VoBo (2009-04-30 21:56:00)

Tråd: Mine afviste historier

Jeg tænkte, at jeg lige så godt kunne vise mine historier her, selvom de er blevet kasseret af det forlag der står for udgivelsen af diverse Disney historier.
Det kan jo være det kan vise andre, hvad man ikke skal gøre.

Den første historie er med Onkel Joakim og Rip, Rap og Rup.

Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke kan tegne ænder i et længere forløb, men jeg tænkte tegningerne måske kunne bruges som oplæg for en af forlagets rigtige tegnere, (som scribbles?), hvis nu forlaget syntes historien var god nok. Jeg synes egentlig selv historien og de små "gags" undervejs er ret sjove, men det var åbenbart ikke helt godt nok.

Men i stedet for bare at lægge det hele i en skuffe, vil jeg da gerne vise historierne her.

Why do I even bother?

Sv: Mine afviste historier

Rigtig flotte Vobo, Egmont ved da slet ikke hvad de snakker om når de afviser sådanne kunstværker !!

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Ja jeg synes også, de var rigtig flotte!!

For at give lidt kritik, tror jeg ikke den første er Anders And ''egnet''.
Jeg tror f.eks. ikke at en lille gut på 11, ville være særligt interesseret i den. Den er alt for kompliceret.
Desuden er den også super politisk korrekt hvilket jeg aldrig har været fan af.

De to andre er super gode, men jeg regner med at de simpelthen ikke vil have en ny figur med.

smile

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

jeg synes de er supergode, hor lang tid har du tegnet.

Andeby-centrum.dk

anden skrev:

For at give lidt kritik, tror jeg ikke den første er Anders And ''egnet''.
Jeg tror f.eks. ikke at en lille gut på 11, ville være særligt interesseret i den. Den er alt for kompliceret.
Desuden er den også super politisk korrekt hvilket jeg aldrig har været fan af.

De to andre er super gode, men jeg regner med at de simpelthen ikke vil have en ny figur med.

smile

Hej Anden,
Jeg synes godt lige, du ku' tage en slapper! Relax! Slå koldt vand i blodet, æ'?
Også det med ham den nye i de to sidste historier - han ér trods alt bare en bifigur. Og dem ser vi jo nye af hver dag! Han er jo ikke en ''ny figur'' i den forstand.

Jonas - der synes du godt ku' ta' en slapper !

Jeg siger bare min mening, ingen skal forhindrer mig i det.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

8 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2009-05-01 16:28:55)

Den første er nok for politisk korrekt, især i forhold til sidetallet. Den anden burde være sluppet igennem da Philo ikke har en egentlig hovedrolle - men underligt nok gjorde den ikke. Den bør vil de nok ikke slippe igennem - der har Philo en for stor rolle. Anyways, når Jim Fletcher kunne få et job til det er du da en 1.000 gange bedre kandidat.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

9 Senest redigeret af retro duckling (2009-05-01 15:54:02)

Jeg syntes historien tegningerne (specielt omgivelserne) er rigtig gode.

Jeg må se mig forundret over afslag dette er noget jeg sagtens kunne se i et anders and blad.

De en siders historier er også noget jeg ville læse med stor fornøjelse.

Jeg tror anders and og stålanden er den samme hmm

10 Senest redigeret af Andreas von And (2009-05-04 14:50:35)

Jeg må sige at jeg ikke kan lide tegningerne. De ser lidt for "kludrede" ud. An(d)atomien er heller ikke ret god, men det hører lidt til under det jeg sagde før. Jeg er ikke så glad for den første historie, men de to andre elsker jeg! (specielt den med køleskabet)

Kartofler, jeg gav mit liv bort for dem...!

http://www.youtube.com/AndersAndErSjov

Jeg synes bedst om '' Det rene svineri ''

Den er rigtigt godt tegnet!!

smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Det værste ved den første historie er at du har sat et 4-siders plot op på 7 sider. Jeg kan rigtig godt lide dine hunde. Chauførren ligner endda noget af Ferrais. Og så vil jeg lige spørge: har du læst den mystiske bold af Marco Rota?

Jonas And skrev:

Han er jo ikke en ''ny figur'' i den forstand.

Når der ikke er andre hovedroller i den sidste gag kan jeg ikke forstå hvad han ellers kulle være.

KjartAn(d) skrev:

Og så vil jeg lige spørge: har du læst den mystiske bold af Marco Rota?

Hvad har det med sagen at gøre?

Den med lyset i køleskabet er rigtig sjov!

16 Senest redigeret af Grabow (2009-05-02 11:40:30)

er helt vild med din mickey historie. hele sekvensen med mickeys mareridt er helt sublim. Er helt uforstående overfor at de end ikke ville anvende den som scribbles

Glæder mig til engang at se dialogen.

...og om lidt er kaffen klar

Mickey historien er faktisk ret uhyggelig.
Jeg kan bedre lide den, end din lange AA historie.
Men igen, en-siderne var også gode!

copyright© Monty Python

Den Mickey historie oser langt væk af klasse! Den ser helt surveræn ud, virkeligt virkeligt flot VoBo!

Den første historie kan jeg rigtig godt lide - for min skyld må der gerne komme dyrevelfærd i AA-bladene! Tegningerne af Rip Rap og Rup i den er ikek så gode, synes jeg - de er lidt for smalle i hovederne.
Den anden historie er genial!
Den tredje er så vidt jeg kan se bygget over en gammel vittighed. Desuden ville det være bedre med f.eks. Fedtmule eoller Anders i hovesrollen.
Mickey Mouse-historiens tegninger er rigtig flotte!

Give peace a chance!

Mange, mange tak for alle kommentarerne der er kommet.

Jeg skal nok prøve at besvare de forskellige på et tidspunkt når jeg har fået postet de sidste historier.

Why do I even bother?

Grabow skrev:

hele sekvensen med mickeys mareridt er helt sublim.

Helt enig! Du tegner godt, også selvom figurerne af og til kan tage sig lidt mærkeligt ud. Til gengæld har du gode kompositioner. Men fortsæt endelig! Glæder mig til at se, hvad du laver i fremtiden.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

på anden rude og næstsidste rude er det meget taliaferro-agtigt - og HAN tegnede godt.

Den sidste er også meget skæg. Tegningerne er samtidig meget flotte.

Give peace a chance!

Hvis Egmont ikke vil have dem vil jeg råde dig til at søge en anden udgiver. nogen må da slippe de historier igennem.

I første rude er der et-eller-andet-med-benene, men ellers er det den bedst illustrerede Peter Plys historie nogensinde!