Tråd: Dine Anders And tegne evner! ;)

er du go´ til at tegne AA, så læg et billede ind. wink
håber der er mange.

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Sv: Dine Anders And tegne evner! ;)

er der slet ikke nogen der er gode til at tegne? AC, i din mail skrev du da at du var temmelig god. skal du ikke bevise det?

Personligt skal jeg først i nærheden af en scanner, før jeg kan vise mine kreationer.

Gjorde jeg? Jeg må vist have været på limonade den dag... jeg kan godt tegne en lille Joakim, men det er ikke særlig pænt. Kig på bladene - iblandt medlemmerne er der flere der kan tegne ænder - Jesper P, Olaf, Don, Freddy, Kristian, Asger.

Jeg er lige begyndt at øve mig i at tegne ænder i dag, så jeg er ikke en mester, men her er to tegninger:

http://i2.tinypic.com/208gxe0.jpg

http://i1.tinypic.com/208h5ww.jpg

Farvelægningen er lidt sjusket, men tegninger er også en slags skitser...

Det er da godt! Jeg kan ikke engang tegne kroppen, uden at kigge efter noget! Men øver mig da også...

Jeg er også bedst til at tegne hovedet, lærer man først at tegne næbbet, kommer resten af ansigtet lidt lettere (syntes jeg).

Ce soir.. en garde!

synses det sværeste er at tegne overkroppen halen og benene syndes jeg ser ok ud når jeg tegner Anders ..

Må vi se?!
Jeg lægger også snart et billede ind. Den er mit forslag til det næste Rappet's forside... Glæd jer! wink

Hvordan er det nu man gør'??

11 Senest redigeret af A. And (2006-07-23 12:06:46)

http://i5.tinypic.com/20rp8uw.jpg
Den tog mig flere dage at tegne!
Nu skal den bare rentegnes og farvelægges! smile

(Juhuuuu! Indlæg 700! big_smile)

Den er bare flot!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Tak!:)

Rigtig, rigtig flot!

Rap

A. And skrev:

Rigtig flot!
Husk - hvis du scanner i høj opløsning og gemmer billedet et sted inden du farvelægger, så har du mulighed for at farvelægge med Photoshop / Gimp senere. Bare et råd.

Supermule skrev:
A. And skrev:

Rigtig flot!
Husk - hvis du scanner i høj opløsning og gemmer billedet et sted inden du farvelægger, så har du mulighed for at farvelægge med Photoshop / Gimp senere. Bare et råd.

Samt en mulighed for at kunne gøre det om, hvis han nu kommer til at farvelægge forkert, eller laver en lille fejl.

Mads

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Supermule skrev:
A. And skrev:

Rigtig flot!

Det vil jeg da prøve! smile

madsj skrev:
Supermule skrev:
A. And skrev:

Rigtig flot!

Samt en mulighed for at kunne gøre det om, hvis han nu kommer til at farvelægge forkert, eller laver en lille fejl.

Mads

Jep - for jeg gik ud fra at han ville farvelægge med håndkraft, ligesom på sommermødet.

Scan som 'lineart', når du har rentegnet med tusch.

Den er rigtigt flot tegnet! Du har gode tegne evner! Det må du endelig arbejde videre med. Hvis du fortsætter i den stil, ender du som professionel tegner!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Måske skal du, på den rentegnede version, fortsætte med bjerge oppe for oven, da DDF(R)appet-logoet skal sidde der, og ville dække Onkel Joakims hat.

Rap

21 Senest redigeret af Mathias Bøgh (2006-07-23 21:13:10)

Rigtig rigtig flot, A. And! Hvis du bliver ved sådan der, kommer du langt indenfor tegnebranchen! Så husk at øve dig dag for dag. Til julemødet vil jeg se dig i aktion! (elsker at se folk tegne).
Men Photoshop, er det ikke er købeprogram? Altså et professionelt program, som normale mennesker ikke automatisk har på computeren? Eller tager jeg fejl? (eller kan det i så fald downloades et sted? Altså lovligt?)

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Mathias Bøgh skrev:

Men Photoshop, er det ikke er købeprogram? Altså et professionelt program, som normale mennesker ikke automatisk har på computeren? Eller tager jeg fejl? (eller kan det i så fald downloades et sted? Altså lovligt?)

Det er et røvdyrt købeprogram*. Det er jo derfor jeg siger til ham, at han kunne scanne, hvis han nu senere skulle få lyst til at farvelægge på computeren. Fyren kan i hvert fald farvelægge med klør fem og farver, så jeg på sommermødet.

*men GIMP er til gengæld gratis

Mathias Bøgh skrev:

Man kan downloade en prøveversion af Photoshop på Adobes hjemmeside hvor samtlige funktioner og værktøjer er tilgængelige i en begrænset periode (mener det er de alm 30 dage)...

BOY! AREN'T THESE "SUPER SNOOPER" COMICS JUST AWESOME!?

Rap skrev:

Måske skal du, på den rentegnede version, fortsætte med bjerge oppe for oven, da DDF(R)appet-logoet skal sidde der, og ville dække Onkel Joakims hat.

Rap

Her jeg tænkt på. de kan vel bare formindske billedet så det passer??
Men det kommer jo også an(d) på om den bliver valgt til at være forside. Men det håber jeg da den gør! smile

Ja super flot tegning, og lur mig om den ikke er inspireret af Don Rosa. Photoshop er rimelig dyrt, men når det blot skal farvelægges, burde Photoshop Elements (en langt billigere udgave) kunne klare opgaven. Ellers er jeg frisk på at farvelægge den, hvis den bliver scannet ind i en høj kvalitet (dpi'en).

Ce soir.. en garde!