1 Senest redigeret af Mushashi7 (2009-12-16 03:58:48)

Tråd: Indlægsdatabase

n/a

Sv: Indlægsdatabase

Jeg kan, som tidligere nævnt, godt levere nogle scans hen ad vejen.
Så kom frem med, hvad i mangler.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg har komplet 1994-1999
Hvis vi hver især sætter os på en årgang, som vi ved vi har komplet, så arbejder vi ikke på tværs af hinanden.
Den med malerlærredet har jeg ikke sådan bare lige kunnet få fat på sad
Jeg har ofte set dem på tilbud i diverse lavprisvarehuse.
Kan hvidt stof evt. bruges?
Eller måske en ren hvid baggrund... hvidt papir...?
Det ligger de fleste vel inde med i forvejen!?!?
Vi skal bare lige være enige smile
Men rigtig godt initiativ!!!
Skal jeg lægge ud med at sætte mig på 1994?
Scanner vi de flade indlæg (300 dpi!?) - og fotograferer de ikke-flade ting!?
Uha - det var mange spørgsmål....

4 Senest redigeret af Weinberger (2009-08-07 18:38:29)

Jeg har selvfølgelig min bog og indlægslisten liggende som fil. jeg har spurt en god ven som er proffesionel programør om han kan hjælpe os, og det vil han godt. Jeg vil snarest sætte mig sammen med ham og få lavet en database som alle der er med i projektet kan logge ind på og uploade billeder.

Men hvad skal domænet hedde ?? www.herkandusealleindlægfraandersand.dk
nå ikke !!!!
men har nogen en god idé

The Collector

Mushashi7 skrev:

Det er dog klart at det ikke kan være gratis, hvis nogen uden for DDFR ønsker at erhverve sig et eksemplar. Man laver ikke et sådant stykke arbejde og forærer det væk.

Hvorfor ikke? Inducks er for eksempel gratis. Og Comicwiki. Og Wikipedia. Og mange andre.

Hvorfor så oprørt? Jeg stillede blot et meget enkelt spørgsmål.

De eksempler jeg nævnte er meget lig Jeres projekt - på den led at folk bruger masser af timer på det, og alligevel tilbydes indholdet vederlagsfrit på internettet. Jeg beklager hvis det i den grad oprører dem blot at tænke tanken om at det kunne være en mulighed.

Om det skal koste noget kommer an på hvilket regi det er i.
Selv går jeg meget ind for gratis-princippet - jeg elsker sider som wikipedia og comicwiki hvor man får adgang til mange informationer uden at skulle betale. Det ligger også meget til mit erhverv i fremtiden - access to knowledge er en af vore credoer...

Mon egentlig coa interesserer sig for indlæg i AA-relation, f. eks. dem der er tegnede af tegnere der allerede er i databasen... Der er jo i hvert fald postkosrt og julekalenderposer der har d-koder.

Personligt synes jeg, at det skal være frit tilgængeligt for alle. Vi gør det jo trods alt fordi det er vores hobby og interesse.

Kan det ligge som en "lukket" del på en hjemmeside, hvor kun medlemmer kan få adgang, så kan jeg dog leve med det.

Jeg synes, at det måske kunne være en ide at starte fra en ende af, altså fra 50'erne. Lave en årgang ad gangen, og så arbejde os fremefter.

Jeg tror også, at hvis der er en person, som administrerer hjemmesiden, og sætter tekst og billeder ind, og vi andre forsyner med scans m.m., så bliver det hele mere endartet. Se f.eks. Wennebergs side. Hvilket rod kunne der ikke være der, hvis flere forskellige personer skulle sætte billeder på?

Endelig så jeg en Steffen nævnt et eller andet sted, jeg tror det var en i anden tråd. Men uanset hvor, så tror jeg, at nævnt Steffen og Bornholmer-anden er en og samme person, så ikke nogen tror, at der kan komme scans flere steder fra.

Og jeg synes stadig, at det er en god ide, det her.

Jeg er stort set helt enig! (Kan ikke lige komme på noget jeg er uenig i smile)
Jeg har et 'Willy på eventyr' projekt i denne weekend, der lige skal gøres færdigt.
Herefter kaster jeg mig fluks over årgang 1994.
Jeg starter dog lige med at lave lidt testscans og fotografering så I andre kan komme med kommentarer inden det går endelig løs...
Det siger sig selv at tredimensionelt legetøj skal fotograferes, men hvad med fx. kartoninglæg?
Når man åbner et flot og stift blad på midten kan det være problematisk (læs synd) at tvinge bladet fladt ned på scanneres glasplade... hehe eller er det mig der er for sart? Det skal lige siges at jeg IKKE har testet dette endnu, så det er godt være det ikke er så slemt.
Men i løbet af den kommende uge lægger jeg nogle test shots op, så må vi lige korrigere og koordinere.

Jeg har enkelte fra 50-60'erne, huller i 70-80'erne og kompelt fra 1995 og ingen problemer med at scanne kartonark, da de allerede er ude af bladene.
Jeg har dog lidt problemer med det med farverne, da jeg er svært farveblind på rød/brun/grøn!
Fortæl mig, hvad der mangler scan af, og jeg skal se, hvad jeg kan klare.

Jeg kan desværre ikke afse tid til projektet før henne i september.

The Collector

Status på projektet fra min side:
Jeg havde håbet på at starte i denne uge, men Willy projektet trak ud.
Til gengæld faldt jeg over et malerlærred i Fakta til 40 kr big_smile
Så du er 'grundlaget' lagt!
Mht. til at lægge nogle test billeder op inden jeg drøner deruda', så havde jeg tænkt på at tage billeder af diverse legetøj fra forskellige vinkler... men efter at havde tænkt lidt over det, så vil jeg høre om tingene ikke bare skal fotograferes 'lige på'?
Jeg mener... indlæg osv bliver jo scannet og ses jo også 'lige på'.
Nå men jeg sigter efter at der kommer mere fra min side inden længe.....

Status herfra: ca. 70 'objekter' fotograferet i weekenden (inkl. en figenstang der kunne holde sig til engang i '95)

Pjat, slik bliver aldrig gammelt.

Men det ser da ud som om i gør fremskridt!

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Mushashi7, jeg kan se du er helt oppe på 2005 smile
Du har været flittig! Jeg har prøvet at gå dem igennem fra en ende af, og komme med lidt kommentarer.
Jeg har desværre ikke en scanner... Men jeg kan evt scanne et par ting på jobbet, hvis der skulle mangle noget jeg har.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Yderligere 75 objekter fotograferet i aftes indtil kameraet løb tør for strøm sad
Tager et nap mere i aften... og så følger arbejdet med at navngive og finde ud af hvilke blade tingene har fulgt med... more to come smile

Er der nogen, som, med sikkerhed, kan sige, hvornår dette omslag blev benyttet?
Der er 2 muligheder: 1959 - 1961 eller 1962. Vi skal gerne have det dateret til indlægsdatabasen.
På forhånd tak.

http://img134.imagevenue.com/img.php?im … 1006lo.jpg

Bornholmer-anden skrev:

Er der nogen, som, med sikkerhed, kan sige, hvornår dette omslag blev benyttet?
Der er 2 muligheder: 1959 - 1961 eller 1962. Vi skal gerne have det dateret til indlægsdatabasen.
På forhånd tak.

http://img134.imagevenue.com/img.php?im … 1006lo.jpg

Reklameomslagene med motiv fra forside AA&Co. #9/1954:

"Lodtrækning om 4 flotte cykler" - 1960
"Mange timers morskab hver uge (m. gammel "Walt Disney"-typografi) - 1961
"Mange timers morskab hver uge (m. ny "Walt Disney"-typografi) - 1962
"Vind et fjernsyn" - 1965

Der findes et reklameomslag mere:
Reklameomslag med motiv fra forsiden af AA&Co. #35/1965 - Dette er fra 1966

Mushashi7 skrev:

Nu mangler vi bare at få de der meldte sig som interesserede til at melde sig til og gå i krig.

Jeg nåede lige akkurat at gå igang, men er temmelig hængt op lige for tiden.
Skal nok komme igang igen.

Jeg ved ikke hvor jeg skal poste det, men jeg prøvede at lave en bruger på jeres forum. Må man det? Eller er det kun administratorer? Det virkede i hvert fald ikke.
Men det kan da godt være, at man skal være over 11 år. Jeg er nemlig 11 år.

Andeby-centrum.dk

21 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2009-12-02 12:30:25)

EFTERLYSNING

Vi mangler bl.a. følgende indstik fra de første årgange.
Er der nogen, som kan hjælpe.
Scan af de forskellige indlæg må meget gerne sendes til enten mig eller Mushashi7, så skal vi nok selv lægge dem op på siden.
Eller meld jer som deltagere til projektet, og læg dem selv ind. Det er ikke så svært.

Da der hele tiden sker opdateringen og ændringer i manglerne, så har jeg slettet mangellisten her. Se den komplette liste på http://aaindlaeg.yuku.com/topic/141/t/M … dl-g.html.

22 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2009-12-02 12:31:28)

Lidt flere mangler til den store Anders And & Co. indlægsdatabase:

Kom nu ud af busken. Vi ved, at I er derude et sted.
Brug nogle minutter på at oprette jer som brugere på databasen, og kom så i gang med at scanne manglerne ind, så databasen kan blive komplet. Det er ikke så meget, hvis bare vi er nok.

Se ovenstående indlæg.

1958:
24:    Meddelelse til abonnenter om prisstigning (kun indlagt blade tilsendt abonnenter)

har i dem fra 60 érne? - jeg har på et tidspumkt haft 3 styks fra 60 érne - men har dem desværre ikke længere

Mangellisterne er blevet opdateret, da vi har fundet nogle af de manglende indlæg.
De er blevet markeret med * * før og efter, så man kan se, hvad der er fundet.
De øvrige indlæg på listerne mangler altså stadig, så bare kom frem med dem.
Vi ved, at de er der ude et sted.

25 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2009-12-02 12:32:26)

Her kommer lidt mangler fra begyndelsen og midten af 80-erne:

Se den komplette mangelliste her: http://aaindlaeg.yuku.com/topic/141/t/M … dl-g.html.