Sv: Indlægsdatabase

Nu er vi kommet helt frem til 1987. Og der er desværre lidt huller, som vi ikke selv er i stand til at fylde ud.
Dette skyldes delvist, at vi ikke råder over en scanner, som kan klare de forskellige plakater. Flere af plakaterne sidder i vores respektive samlinger, men skal de deles i 4-8 stykker, for at kunne komme gennem systemet, så bliver resultatet selvfølgelig derefter.
Vi kunne også vælge at fotografere plakaterne, men det vil nok heller ikke give det samme resultat, som hvis nogen havde en scanner, som kunne tage de større formater.
Er det dig, som kan hjælpe os ud over størrelsesproblemet, så meld dig endelig under fanerne.
Et enkelt scan eller to i ny og næ af de store formater, vil hurtigt kunne gøre listen kortere.
De øvrige ting på listen mangler vi simpelt hen bare, så der kan en almindelig størrelse scanner være nok.
Kig derfor listerne igennem, og har du noget af det manglende liggende, så bare kom igang.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Fik lige foræret 12 klæbemærker fra 1969-1970. De 10 af dem manglede i databasen. Det gør de ikke mere.  wink

Bornholmer-anden skrev:

Fik lige foræret 12 klæbemærker fra 1969-1970. De 10 af dem manglede i databasen. Det gør de ikke mere.  wink

Hvorfor møder jeg ikke en der lige forære mig sådan 12... ?  smile  heldige asen! tongue

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Så er de målt (beklager, det var en forglemmelse).
Databasen er opdateret med de mål, som jeg har kunnet måle indtil 1976.
Og mangellisterne er opdateret indtil 1976.

Der er stadig brug for hjælp til at få fyldt hullerne ud.

Seneste opdatering af mangellisten til indlægsdatabasen dækker 1989.

Der er stadig en del huller, som skal fyldes ud, så ligger du inde med noget af de der mangler, så kom frem med det.
Der er ikke nogen undskyldning.

I mangellisten for 80'erne er tilføjet en del plakater.
Der er tale om fotos af plakaterne.
Man kan se, hvad motivet er, men der er ikke tale om optimale gengivelser.
Da vi ikke råder over en scanner, som kan tage de store formater, så er det dog det bedste, der kan klares for nuværende.

Jeg melder mig ind smile Dog regner jeg ikke med at kunne bidrage med noget, da jeg desværre, som lille altid pillede alle indlæggene ud og smed dem ud bagefter sad Men man ved jo aldrig.

"hva'? Åh! Det er Dem!"
Hr. Von And! Deres vovemodige redning  af den uskyldige kvinde har overbevist mig om, at det, hr. Blisand her fortæller mig, er sandt!
En uskyldig kvinde? I Dawson?

33 Senest redigeret af HerErDitLivJoakim (2009-10-16 20:04:06)

Hvis der er nogen der ikke kan finde ud af at registrerer sig (lilleulv), så bare klik på f.eks. "Diverse".
Så bliver man ledt hen til at sende et apply for membership big_smile

EDIT: Jeg kom nemlig først til at registrerer mig på deres server. Men det har jo intet med indekset at gøre smile
EDIT2:
Please check your email inbox for the Yuku account validation email we sent you.
Simply click the validation link in the email to unlock your account. Validating your account will allow you to post to communities.
Nu ser det ud til, at man alligevel skal registrere sig begge steder smile Altså både til Yuku og til det individuelle foruim... Håber det er en hjælp, hvis det er grunden til at nogle ikke er på smile cool

"hva'? Åh! Det er Dem!"
Hr. Von And! Deres vovemodige redning  af den uskyldige kvinde har overbevist mig om, at det, hr. Blisand her fortæller mig, er sandt!
En uskyldig kvinde? I Dawson?

34 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2009-12-02 12:33:31)

Så er vi kommet til et nyt årti:

Er dette noget, som du ligger inde med, så kom bare ud af busken. Din scanner skal på arbejde, og du skal ligge billederne ind i databasen.

Se den komplette mangelliste her: http://aaindlaeg.yuku.com/topic/141/t/M … dl-g.html.

Så er 1992 kommet med på mangellisten. Der må da snart være nogen, som kan fylde nogle huller ud.

Så er 1993 også kommet med på mangellisten.

Jeg kan se, at vi er 8-9 stykker, som har meldt sig under fanerne, men der er da ikke så mange, som leverer input til siderne.
Vil I nu venligst komme i gang med at fylde hullerne ud.
Tak

Så kom 1994 på plads. Og manglerne fremgår af ovenstående liste.
Du kan også se vores mangler, hvis du går ind i "forhallen" til indlægsdatabasen.
Her er også en tråd: "Velkommen", hvor du kan se, hvordan du kan blive medlem af indlægsdatabasen.
Et af kravene er, at du er medlem af DDF(r), og det er de fleste herinde vel?
Ellers så kan de da hurtigt blive det.

Så kom der mangler for 1995. Nu er vi snart så langt oppe i årene, så nogen af de yngre medlemmer måske kan supplere med noget.
Kom nu, der må der være flere, som ligger inde med indlæg af forskellig slags, både nyere og ældre.
Det må da være der ude.

1996 er delvist på plads. Se manglerne ovenfor.
Og så fik jeg en pose gamle ande-blade. I nr. 6/85 sad et kartonark med tryllekort. De er selvfølgelig også lagt op, og mangellisten er blevet *.

Så kom det meste af 1997 på plads. Som det dog går.

Kan nogen hjælpe med de sidste 5 indlæg fra 1998?
Det kunne da være sjovt, om vi snart kunne lukke en hel årgang.

Så blev 90'erne afsluttet, og ofte er det plakater der mangler at blive scannet.
Vi er i bekneb for en stor scanner, som kan klare de store formater.
Eller bare en scanner, som kan klare A3, så er vi også godt på vej.

43

Jeg har haft en almindelig a4 scanner de sidte ti år og aldrig haft problemer med at scanne plakater - de kan da blot scannes ad flere omgange - 4 f. eks. og så sætter man dem sammen i billedprogrammet bagefter. Naturligvis ville det bedste være en stor scanner - men har nogen af os en industriscanner - for det er den størrelsesorden det lyder til smile

Beklager at jeg ikke kan være med i projektet før efter studiet er færdigt.

Det har du selvfølgelig ret i, men jeg mener, at der var nogen i starten, som nævnte, at de måske havde en større, så det er "bare" den jeg efterlyser?

45

Bare i orden. Det man skulle have fat i er måske en af de kopimaskiner på skoler der er kombineret til pc'erne. Vi har en på min skole, men både IT og Betjening har glemt hvordan skidtet virker... yikes

AC skrev:

har nogen af os en industriscanner - for det er den størrelsesorden det lyder til

Mustek laver hobby-scannere i A3-format, som kan købes fra ca. 1000 kr og opefter. http://kortlink.dk/74pf

47 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2009-12-02 12:34:22)

Så tager vi fat på et nyt år-tusinde:

Som tidligere, så må du gerne melde dig under fanerne, hvis du har mulighed for at hjælpe med gode billeder/scanninger af det der mangler i indlægsdatabasen.

Vil du se den komplette mangleliste, så gå ind på dette link: http://aaindlaeg.yuku.com/topic/141/t/M … dl-g.html.

Det ser da ikke så tosset ud, men hvorfor skal vi slutte med 2009? Skal den ikke bare fortsætte, så længe bladene udkommer.
Jeg ved godt, at der sikkert ikke vil komme legetøj med, når bladet alene bliver elektronisk, men indtil da ;-)

Som det måske fremgår af listerne, så er det typisk billeder af legetøjet, som mangler.
Der er dog også stadig enkelte plakat-formater, som heller ikke kan være i vores almindelige A4-scannere.
Har du mulighed for at hjælpe, så meld dig under fanerne.
At godt kamera på stativ, vil ganske sikkert kunne tage gode billeder af legetøjet, så de kan bruges i databasen.

Mon der er bare en enkelt af de ærede læsere af dette forum, som skulle ligge inde med Scan Testen fra nr. 28 i årgang 1979?
Hvis vi kan få fingre i et scan af dette, altså Scan Testen fra nr. 28 / 1979, så er 1979 komplet.
Kom nu, hjælp os.