Sv: Indlægsdatabase

Jeg har for noget tid siden lavet en database. Samt skrevet noget php der kan hente data samt oprette brugere og uploade billeder.
Det ligger på min server nu, men jeg kan eksportere databasen.
Jeg har ikke plads til de store mængder billeder det drejer sig om, men vi kan måske starte her, jeg vil helst ikke lave det alene, så hvis der er en anden der kan lidt Mysql og PHP, kan vi jo få det op at køre smile

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Så er 1978 også ved at være komplet. Vi mangler følgende 2 indlæg:
36    Reklame for Anders And's bogklub. ID: 0032.
38    Reklame for Anders And's bogklub. ID: 0034.

Skulle de mon ligge og putte sig hjemme hos dig?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

53 Senest redigeret af rp (2009-11-30 07:29:39)

Jeg har bagklapper fra begyndelsen af 70' erne til midten af 80´erne jeg kan bidrage med.

Af nemheds årsager er mangellisterne slettet i de respektive indlæg i denne tråd.
Selve indlægget er dog ikke slettet, kun selve listen.
Og så er der sat et link ind direkte til mangellisten på forum'et: http://aaindlaeg.yuku.com/topic/141/t/M … dl-g.html.
Fremover vil der kun blive redigeret i mangellisten på forum'et.
Da vi nu er flere som opdaterer, og ikke alle kan redigere i listerne her på DDF(r), ville der ikke være garanti for, at listerne var korrekte.

55 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2013-10-13 13:58:55)

Der er ikke skrevet i denne tråd siden 2009, så mon ikke det nu er på tide igen.
Jeg har netop oplagt 11 billeder fra "gamle dage", læs 1975 - 1986.
Det betød til gengæld, at der nu "kun" mangler 166 indlæg, eller 4,81%.
Jeg skal lige have løbet mine egne indlæg igennem, og opdateret min/basens mangelliste, så kan den sendes, hvis man er interesseret i at levere scans/fotos af vores mangler.
Der mangler selvfølgelig ikke så mange i de første årgange, men det skyldes at der ikke var mere end 4-5 indlæg pr. årgang.
Når vi kommer op til 1970'erne og videre frem til begyndelsen af 2000'erne, så er der huller, men da der også er mange indlæg i disse årgange, og der ikke nødvendigvis var sammenhæng mellem abonnementsbladene og løssalgsbladene, så er det oftest her hullerne er.
Flest huller er der i 2005 (16), 2001 (15) og 2003 (11), ellers er der under 10 mangler pr. årgang.
Ligger du inde med indlæg af enhver art, som du ikke er interesseret i, så er jeg selvfølgelig også den glade modtager. Både nyere og gamle har interesse, da jeg primært har fået bladet med posten de sidste 27 år.

PS. Listen i indlægget fra 2009 kan ikke tilgås uden man er medlem på base-siden. Beklager.

Er det muligt at komme ind at se billederne af indlæggene, eller er det en lukket fest ?

Nej, det er nok ikke muligt at se billeder uden at være medlem på siden. Beklager ;-)

Navnet på tråden er intetsigende ...

Ja, og det er opretteren også.
Er der en administrator, som kan ændre navnet til f.eks. Indlægsdatabase eller noget andet, mere beskrivende?
På forhånd tak.

60

Historien er vel at mushashi slettede alle sine indlæg og dermed også navnet på denne tråd?

Ja, guderne må vide hvorfor, men databasen består heldigvis stadig, og den er snart fuld.
Hjælp os med at finde de sidste mindre end 5 % indlæg.
Typisk fra de ældste årgange med indlæg, men de seneste årgange har også nogle mangler, bl.a. p.g.a. farvevarianterne som omtalt i en anden tråd ;-)

62 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2016-05-25 06:50:20)

Ja, må nok erkende, at mit seneste indlæg i denne tråd ikke længere står for troende.
Indlægsdatabasen er begyndt at tabe billeder, og det er for stort et arbejde hele tiden at være inde og kigge samtlige sider igennem for at supplere op.
Til gengæld, så er jeg begyndt at ligge indlæg ind på min egen hjemmeside.
Indtil videre er lagt ind til og med 1980, men fremover så tager hver årgang mellem 3 og 5 timer, på en god dag, hvor jeg ikke bliver forstyrret.
Men det kommer stille og roligt, og billederne bliver der ;-)
Adressen er: http://engelsminde.dk/steffen/%C3%A5rga … index.html.
Kig ind, og suppler gerne op, hvis du kan. Der er stadig nogle huller, selv om der efterhånden er langt imellem.

Ja det er smadder ærgerligt for det store projekt :-(

Har du de tilbage eksisterende indskanninger?
Ellers kan jeg hjælpe med at hente de ned som der stadig er, inden flere forsvinder.

Jeg vil også gerne selv udvide min hjemmeside med indlæg, men mangler bare så meget tid (foruden indlæg).

64

Bornholmer-and, det er ikke muligt at komme ind på linket du har lagt op.

Hvordan kan det være indlægsdatabasen taber billeder - vil det så sige, at databasen er ved at gå i graven?

65 Senest redigeret af alicce (2016-05-25 04:42:00)

rp skrev:

Bornholmer-and, det er ikke muligt at komme ind på linket du har lagt op.

Fjern blot det sidste punktum i linket, så skule det virke smile

Så er punktummet fjernet i linket, så det skulle virke.

Og Alicce, jeg har selv fanget de fleste billeder jeg ikke selv havde, så jeg er dækket godt ind.
Og ja, det er et tidskrævende arbejde at sætte det hele op.

Den gamle base går nok i graven, men der skulle gerne komme de samme oplysninger på det nye sted, dog uden bagklapper, da jeg aldrig helt har følt, at de hørte hjemme her. De sidder jo lige som fast på bladet og kan ikke findes og lægges ved, hvis de mangler.
Men det er jo bare min mening.

Hvis der skulle være andre ting, som kunne samles på denne måde, så kunne jeg bedre tænke mig en oversigt over, hvilke reklamer der har været i bladene, men det er jo også en kæmpe opgave at kaste sig over ;-)

67

Da indlægsdatabasen startede i sin tid kan jeg huske der var diskussion om hvor vidt den kunne ligge her, men mushashi ville ikke havde den liggende frit tilgængeligt, selvom nogle af os andre nævnte comicwiki og coa og andre lignende projekter. Det er ærgerligt at indlægsdatabasen så er lagt et sted hvor billederne nu forsvinder (vel pga. billeddelingsstederne, der har begrænset åremål?)

Bagflapperne/bagklapperne kan man da for manges vedkommende nok identificere, hvis de skulle være havnet et galt sted - så meget ligner de jo heller ikke alle hinanden.
Reklamer synes jeg også det kunne være sjovt at have indeks over - men jeg har ikke selv tid, så jeg holder lige mund :-)

Bornholmer-anden skrev:

Så er punktummet fjernet i linket, så det skulle virke.

Og Alicce, jeg har selv fanget de fleste billeder jeg ikke selv havde, så jeg er dækket godt ind.

Super og super !!

Bornholmer-anden skrev:

Og ja, det er et tidskrævende arbejde at sætte det hele op.

Det ved jeg wink

Bornholmer-anden skrev:

Den gamle base går nok i graven,

Det gør den vel med tiden... jeg syntes bestemt heller ikke at det var et optimalt sted at linke til billederne.

Bornholmer-anden skrev:

men der skulle gerne komme de samme oplysninger på det nye sted, dog uden bagklapper, da jeg aldrig helt har følt, at de hørte hjemme her. De sidder jo lige som fast på bladet og kan ikke findes og lægges ved, hvis de mangler.
Men det er jo bare min mening.

Vi er helt enige!!

Bornholmer-anden skrev:

Hvis der skulle være andre ting, som kunne samles på denne måde, så kunne jeg bedre tænke mig en oversigt over, hvilke reklamer der har været i bladene, men det er jo også en kæmpe opgave at kaste sig over ;-)

Jeg har jo påbegyndt med lidt bagklapper på min hjemmeside, men det er nu kun de klapper som danner noget specielt. Jeg tror godt jeg kan finde på noget mere spændende at lave end at lægge samtlige bagklapper op.

Jeg er stadig gerne på opgaven med at scanne bagklapper, hvis nogen vil lægge dem op et sted?

For mi skyld måtte de gerne blive med indlæggene for det giver muligheden for er sted at kunne vurderer et blads komplethed!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Det er godt nok lang tid siden jeg sidst var derinde og lægge billeder ind smile Jeg kan ikke engang finde mit brugernavn og password mere... Kan vi ikke på en eller anden måde få trukket data ud fra det der yuku.com (hed det vist?)  og få dem lagt ind i en database?

Jeg har trukket det meste, om ikke det hele, ud af Yuku-basen, og er i gang med at ligge det ind på min egen side.
Se link højere oppe.
Jeg går i gang  med 1982 om lidt, men en årgang tager længere og længere tid.
Ikke fordi jeg bliver langsommere, men der er flere og flere indlæg, og et indlæg tager den samme tid, uanset størrelse.
Men jeg fortsætter ufortrødent, og når vel til enden en gang.

Hvis nogen vil lave bagsideflapper eller liste reklamer eller andet, så linker jeg gerne, og folk må da gerne linke til min side, hvis der er interesse.

72 Senest redigeret af Jernanden (2016-05-31 17:04:09)

Kom lige i tanke om at de billeder jeg har lagt ind, har jeg jo liggende på google her:

1991
https://goo.gl/photos/kEqsTacKVY6C6XYs5

1989
https://goo.gl/photos/5Sj3gT8QXofae8M9A

1981
https://goo.gl/photos/QXNjq3Yit8EBKjLX6

Blandet (1980)
https://goo.gl/photos/ByjRu84jkmQ8zFCLA

Dem kan du bare tage til din hjemmeside.
Men det er formentlig heller ikke dem der forsvinder...

Jernand, jeg snupper dem jeg eventuelt måtte mangle.

Jeg har hovedsagligt bidraget til perioden 1993-1999, men det materiale har jeg kun liggende på min PC... et eller andet sted.
Men mangler der, så skal jeg nok finde det.

Alicce, vent bare med at finde frem. Jeg er foreløbig kommet til 1982, så det varer lidt før jeg kommer op i 90'erne.
Til den tid må vi se, hvad der mangler.