76 Senest redigeret af Jernanden (2016-06-02 20:52:31)

Sv: Indlægsdatabase

Bornholmerand, Jeg har lige sammenlignet vores indlæg/varianter indtil 1981... Jeg kan se der er et par steder der er forskelle:
Hvis du kan bruge det så synes jeg du mangler følgende?:
Varianter
1956 nr. 25 - Anders And & Co
Varianter: Teksten: “tirsdag den 18. december” og overstregning  / Teksten: “tirsdag den 18 decbr.” uden overstregning. -

1949 nr. 07 - Anders And & Co
Varianter: Med en lille sort trekant, ud for papegøjens næb  / Normalt blad, uden.
1981 15 Anders And & Co : Anders And Opfinderbog/stickeralbum.

Og så fandt jeg et indlæg , der manglede et billede jeg havde smile
Nr 10 i 1977, bogklubreklame,
du skriver at det er det samme som i nr, 3, men det er et andet nummer der står i højre nederste hjørne:https://goo.gl/photos/nCMxwiNFccmAuWPd6

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Opfinderbogen var da 15-1980?

Jeg ændrer teksten på de der er "ens", for de har måske samme billede, men alle forskellige numre.

Og selvfølgelig retter jeg varianterne.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Det kan jeg da godt se, det er mig der har rodet rundt i det... Den er fra 1980.

Så er 1985 kommet med.
Med lidt hjælp fra jer andre, så mangler der indtil nu "kun" 27 indlæg.
Jeg ved de er derude et sted, så find dem lige frem, tag et billede, da de sikkert sidder fast på et blad, og send billedet til mig.
Du kan se her, hvilke indlæg der mangler: http://engelsminde.dk/steffen/%C3%A5rga … index.html
Hvis du klikker på "Samleliste" i øverste, højre hjørne af skemaet, så kan du se, hvilke årgange der mangler indlæg i.
På forhånd tak.

Så sluttede jeg 80'erne og har taget hul på 90'erne.
I alt 1203 indlæg registreret, og der mangler "kun" 25.
Tak for hjælpen til jer, som har sendt mig manglende indlæg.
Jeg håber, at vi kan finde de sidste, for så skal jeg nok fortsætte arbejdet hen over sommeren.

81 Senest redigeret af Jernanden (2016-06-26 18:05:21)

Er det rigtigt at tillægget "Gensyn med den gyldne hjelm" både var med nr 42 i 1989, og nr 17 i1990?

Og så har jeg fundet et billede der mangler, samt et hvor der ikke mangler klistermærker på arket smile :

Nr.31, 1986
Nr.19, 1990

https://goo.gl/photos/5CYR6s8Tf4amUijQ6
https://goo.gl/photos/DiDoj17WX3GpUSwR6

Jernand, du har helt ret. Der er ikke noget tillæg i nr. 17/1990. Den retter jeg selvfølgelig.

Og sender du mig lige de to billeder, så skal de fluks komme på.

På forhånd tak.

Så skulle linksene virke (Google... roll)

Jeg ville helst ikke tage den der ALI-kaffe plakat ud af bladet, så det blev bare et billede af det man kan se når den er foldet sammen i midten af bladet.

Så er basen opdateret ;-)

85 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2016-07-05 09:52:37)

At Aristocats-kuverten findes i to varianter, det står helt fast.
Den ene var klæbet fast på bladet og den anden var i løssalg.
Men har den fastklæbede både været på nr. 12/72 og nr. 13/72.
Dokumentation for, at den var på nr. 13 er til stede, men er der nogen af jer andre indlægs-nørder, som kan bekræfte nr. 12?
På forhånd tak.

Post's attachments

aristocats.jpg 68.8 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Jeg kan ikke huske hvor og hvornår det med nr. 12 kom frem, men med mine ører var det på rygtebasis.
Så vidt jeg ved (og husker) og er overbevist om, så var det kun med nr. 13 at posen var påklistret bladet forside.
Man kan let forfalske et afriv på et nr. 12 blad, men hvor ofte er man stødt på et nr. 12 med afriv på forsiden? nej vel?
Modsat nr. 13 hvor langt de fleste har afriv på forsiden.

Du har fuldstændigt ret, Jan, og det er vel også derfor jeg spørger.

Så er jeg kommet til 1996, og der mangler indtil nu 42 indlæg.
Skulle du ligge inde med et eller flere af dem, så send mig gerne et scan eller et billede, så skal jeg hurtigst muligt få fyldt hullet ud.
På forhånd tak.

89 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2016-07-15 08:41:27)

Så er hovedsiden ved at tage form. (http://engelsminde.dk/steffen/%C3%A5rga … index.html)
Jeg har lavet sider til de forskellige udgivelser, som har haft indlæg, men der er garanteret flere, som skal med.
Skal der være en side med CBSV og DRSV, for der var jo også indlæg i bøgerne/mapperne?
Var der reklameindlæg i Den Komplette Årgang og i HOF-bøgerne?
Og skal de også med?
Man kan jo blive ved.
Gode ideer modtages med kyshånd.

På forhånd tak.

Skal listen være komplet, så skal følgende med på listen :

HOF
Komplette årgang
Zorro
Anders And Junior
Walt Disney Klassikere

Tror også at Den Store Hvide skal på listen.. Der er kendskab til at Den store Fedtmule har været indlæg med. Det er dog ikke bekræftet.

vedr. varianter ........ 1986 jeg mener ikke at alle disse nr. har varianter (+32,+33,+34,+35,+36,+37,+38,+39,+40,+41)

jeg mener at der kun er 7 nr.

Peter, alle varianterne er taget fra Ottesens variant-hjemmeside.
Og nr. 7/1986 har jf. den ingen variant, hvilket de øvrige har.

Hilmer, jeg kan samle bog-udgivelserne på en side, AA Junior viste jeg da godt, da de ligger og roder et eller andet sted ;-)
Hvilke indlæg har været med klassikerne? Og i hvilke blade?
Og hvad angår Zorro. Ved godt, at det er en Disney-udgivelse, men så skal Prinsesserne og Peter Plys jo også med, og der er jeg bestemt ikke på hjemmebane. ;-)

De første 8 i serien, som kom i 1975 og 1976 var der alle en plakat med, som sidder ved midtersiderne.

Du bestemmer selv hvor meget der skal med på din hjemmeside..

Hej, jeg har nogle kommentarer til din fine opgørelse over indlæg i Anders And-bladet.

1972 nr. 12: Aristocats-samlebilleder i konvolut. Jeg er ret sikker på, at indlægget ikke har været i dette nummer. Tanken er nok opstået, fordi det fejlagtigt fremgår af Komiklex, at indlægget er i nr. 12. Der skulle have stået nr. 13 i Komiklex.

1976 nr. 40: Reklame for Anders And-bogklub (ID 444). Dette nummer benyttes også i nr. 39. Jeg mener, man stort set altid har brugt unikke numre på reklamerne for hvert nummer af Anders And-bladet.

1982 nr. 29: Reklame for Anders And-bogklub (ID 603-301-0056). Dette nummer benyttes også i 1979 nr. 6. Nummeret passer bedre ind i kronologien i 1979.

1985 nr. 27: Anders And abonnementskupon. Kuponens motivet benyttes også i 1988 nr. 22. Er der forskel på de to kuponer, er fx prisen for et abonnement forskellig?

1985 nr. 46: Legetøjskatalog. Jeg er ret sikker på, at indlægget ikke også har været i dette nummer, men udelukkende i nr. 47.

1986 nr. 36: Reklamebilag på 4 sider. Jeg tvivler lidt på, at der har været dette indlæg i bladet.

1988 nr. 19: Reklame for Disney’s junior bogklub (605-301-1008). Dette nummer benyttes også i 1988 nr. 2.

1989 nr. 6: Reklamebilag på 4 sider. Jeg tror også, at det er forvekslet med den 4-siders reklame for Disney’s junior bogklub, der er i bladet.

1989 nr. 24: 4-siders reklame for samlemapper. Jeg tvivler på, at man har brugt 4 sider på at reklamere for samlemapper. Samtlige andre reklamebilag for samlemapper i Anders And-bladet har været en lille kupon.

1992 nr. 33: Reklame for Jorden rundt med Disney (ID 610-301-1303). Dette nummer benyttes også i 1992 nr. 13.

1993 nr. 41: Reklamebilag på 4 sider. Det er ikke et indlæg, men side 23 til 26 af selve bladet.

Under ekstrahæfter fra WDE 1972-1977 er der angivet, at der var samlebilleder ved hæfte nr. 10 fra 1973 samt nr. 7 fra 1975.

Mig bekendt er det kun nr. 9 fra 1973 og nr. 2 fra 1975, som indeholder indlæg.

Kan det bekræftes af nogen..??

Hilmer, jeg er ikke kommet så langt med WDE. Jeg kigger grundigt efter, når jeg skal sætte billeder på.
Gør lige AA&Co. færdig først.

Så er der taget action på Onkel Walts indlæg:

1972 nr. 12: Aristocats-samlebilleder i konvolut. Jeg er ret sikker på, at indlægget ikke har været i dette nummer. Tanken er nok opstået, fordi det fejlagtigt fremgår af Komiklex, at indlægget er i nr. 12. Der skulle have stået nr. 13 i Komiklex.
Nr. 12 er slettet, så vi holder os til nr. 13 plus den med pris i løssalg.

1976 nr. 40: Reklame for Anders And-bogklub (ID 444). Dette nummer benyttes også i nr. 39. Jeg mener, man stort set altid har brugt unikke numre på reklamerne for hvert nummer af Anders And-bladet.
Jeg har nr. 39 i samlingen, så nr. 40 ryger ud af basen indtil det modsatte er bevist.

1982 nr. 29: Reklame for Anders And-bogklub (ID 603-301-0056). Dette nummer benyttes også i 1979 nr. 6. Nummeret passer bedre ind i kronologien i 1979.
Må nok konkludere, at den nok ikke var med nr. 29, men kun i nr. 6.

1985 nr. 27: Anders And abonnementskupon. Kuponens motivet benyttes også i 1988 nr. 22. Er der forskel på de to kuponer, er fx prisen for et abonnement forskellig?
Den der er billede af som nr. 27/1985 er faktisk fra nr. 27/1989. Der har nok "kun" været mavebælte med nr. 27/1985.
Og så kan jeg oplyse, at i 1988 koste 13 uge 123,50 mod 129,35 i 1989.

1985 nr. 46: Legetøjskatalog. Jeg er ret sikker på, at indlægget ikke også har været i dette nummer, men udelukkende i nr. 47.
Enig, nr. 46 er slettet.

1986 nr. 36: Reklamebilag på 4 sider. Jeg tvivler lidt på, at der har været dette indlæg i bladet.
Igen enig. Er slettet.

1988 nr. 19: Reklame for Disney’s junior bogklub (605-301-1008). Dette nummer benyttes også i 1988 nr. 2.
Jeg har selv taget nr. 19-indlægget ud af bladet. Jeg skriver på de indlæg jeg tager ud, og der står 19/88 på mit eksemplar. Men om den så har været med i nr. 2?

1989 nr. 6: Reklamebilag på 4 sider. Jeg tror også, at det er forvekslet med den 4-siders reklame for Disney’s junior bogklub, der er i bladet.
Enig igen. Indlægget er slettet.

1989 nr. 24: 4-siders reklame for samlemapper. Jeg tvivler på, at man har brugt 4 sider på at reklamere for samlemapper. Samtlige andre reklamebilag for samlemapper i Anders And-bladet har været en lille kupon.
Jeg har hverken den ene eller den anden, men har selv haft tanken, da jeg heller aldrig har set et 4-siders indlæg om samlemapper. Nogen som har nogen former for reklameindlæg fra nr. 24/1989?

1992 nr. 33: Reklame for Jorden rundt med Disney (ID 610-301-1303). Dette nummer benyttes også i 1992 nr. 13.
Jeg har taget både nr. 13 og nr. 33 ud af de respektive blade, så de burde være gode nok.

1993 nr. 41: Reklamebilag på 4 sider. Det er ikke et indlæg, men side 23 til 26 af selve bladet.
Nemlig, det er det med spillepladen på midtersiden.

98 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2016-07-18 17:45:15)

Og så har jeg afsluttet 1999.
Slut 90'erne og start 00'erne er de årgange, hvor der er flest stykker legetøj i flere farver.
2, 3 eller 4 forskellige farver på kuglepenne, balloner, flipperspil eller kuglespil.
Hvis der er nogle af jer indlægsnørder, som ligger inde med andre farver end dem, som er listet hører jeg selvfølgelig gerne om det.
Skulle der også være mulighed for et scan eller et billede af indlægget, så vil det være endnu bedre.
Så det er altså nu, at I skal kigge jeres kulørte legetøjs-indlæg igennem.
God arbejdslyst ;-)

Post's attachments

kulørte legetøjs-indlæg.jpg 166.31 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Takker for svaret.

Mht. 1988 nr. 2: Reklame for Disney’s junior bogklub (605-301-1008), den er god nok, det findes i bladet.

100

AA 1980/21 - indlægget med bogstaver er indhæftet mellem Andebysjov.

I flere AA blade har der på side 3 været klistret noget, men det er måske reklamen fra bogklubben, som har efterladt et mærke? Det er i følgende AA blade: 1977/38, 1978/8, 1978/40, 1978/42, 1978/44, 1979/2, 1979/10.

Jeg har plakaten fra 1975/40, men den er indhæftet, så der kan jeg ikke umiddelbart hjælpe.

Er Mushashi helt ude af projektet, siden du lægger det ind på din hjemmeside?