Tråd: Hvor fik onkel Joakim pengene fra?

Nu er det weekend, og der er god tid til at begrave sig i sine HOF'er, hvilket jeg har benyttet mig af. Og da jeg kom til HEDL i DR-HOF'erne, faldt jeg over noget, jeg ikke umiddelbart kunne opklare.
Onkel Joakim bliver rig da han finder Gåseægsguldklumpen, det er klart nok. Snart opkøber han banken i Whitehorse og starter en masse selskaber, som Von Ands rederi og Von Ands limonade.
Men hvor får han pengene til at opstarte firmaerne fra? Guldklumpen ville sikkert kunen give ham en stor låneret, men der står at lånet hos Luskhans er både hans førte og hans sidste lån. Altså kan det ikek være en mulighed.
Han kunne selvfølgelig også have fået pengene ved at sælge guldklumpen, men det ved vi jo at han ikek gør, da han stadig ejer den i kapitel 12, hvor han kaster den i hovedet på Brian Bjørn.
Det er klart nok at han har kunnet få penge til at starte nye foretagender fra sine andre foretagender, men hvorfra får han så pengene til at starte det første foretagende?

Give peace a chance!

2 Senest redigeret af KABP (2009-09-20 14:26:34)

Sv: Hvor fik onkel Joakim pengene fra?

Der må jo være guld nok ved sølvstrømmen. Læg mærke til at i kapittel 9, må det være, skriver han at gemte lidt guld, til hvis det skulle blive hårde tider.
Du kan se at han skriver det her: http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/ … re/02.html

*Fan Af Don Rosa Og Carl

Sv: Hvor fik onkel Joakim pengene fra?

I kapitel ni, bliver Joakim ved med at finde guld. Efter to år var han millionær, så han må jo have solgt noget af det guld han fik.

My precious gold.