Tråd: Opgraderinger af hjemmeside og debatforum 2009

Jeg piller lige lidt med opgradering af forumsoftware og database.

Bær over med det indtil det er færdigt, så er I rare.

Sv: Opgraderinger af hjemmeside og debatforum 2009

Det ser ikke så dumt ud (usover at visse ting står på engelsk, og visse ting på dansk).

Men det ordner sig nok. Godt at I endelig tager jer tid til det. GREAT!

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Jeg har konverteret databasen til utf-8 tegnkodning, så sig endelig til hvis I finder indlæg der ser mærkelige ud. Det ser dog umiddelbart ud til at det er gået ok.

Det engelske bliver til dansk senere - jeg har endnu ikke fundet en dansk oversættelsesfil til den nyeste version af forumsoftwaren.

Hvis nogen følger forummet via rss så vær opmærksom på at der bliver nogle ændringer - jeg har ikke helt overblik over om vi på en nem måde kan få de samme feeds som før. Men under alle omstændigheder vil de som minimum have skiftet adresse.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Det ser ikke så dumt ud

De fleste forbedringer kan du ikke se, men er der bl.a. pga. sikkerhed.
Der er dog kommet et par nye links oppe i øverste højre hjørne, hvor man f.eks. kan få vist en nem oversigt over nye indlæg siden sidste besøg.

Det skal nok blive godt.. dog forstår jeg ikke, hvorfor I har ændret forummet til engelsk når I havde et så flot dansk forum.

Jonas

RIGTIG fed ny hjemmeside. Jeg fatter bare ikke, at I skifter til et engelsk forum.

Andeby-centrum.dk

Mushashi7 skrev:

Der er så afsindig mange spammere efterhånden.

Jeg har installeret et Captcha-system der skulle kunne snuppe de fleste.

8 Senest redigeret af sigvald (2009-09-21 12:39:37)

oledamgaard skrev:

Jeg piller lige lidt med opgradering af forumsoftware og database.

Bær over med det indtil det er færdigt, så er I rare.

Dette ser bra ut, Ole. Jeg synes deg det er litt rart at men er rar dersom man utviser litt tålmodighet wink

Jeg håper at dere etterhvert får luket bort "barnesykdommene" som f.eks. at det står "yesterday" i stedet for "i går" og andre angloismer. Jeg håper også at dere, til foreningens digitale arkiv, har tatt vare på screen-shots av den gamle layouten.

Ja ja da! Det ser jo ok ud. Dog en anelse uoverskueligt med det samme, men det retter sig nok ud.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

10 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2009-09-21 14:59:43)

Fin, ny hjemmeside. Men hvorfor skal jeg gennem forumet for at kunne logge på?
Hver gang jeg prøver ude på startsiden, så bliver jeg afvist, men går jeg ind på forumet og trykker på login, så går det fint.

Kan man ikke markere alle ikke læste poster som værende læste, ligesom i det gamle forum?

Og så et sidste lille øf: når man klikker på "ny post" og kun får den nyeste post frem, så kan man næsten ikke læse den 2. kolonne. Den bliver noget klemt, hvorimod der er masser af plads i de øvrige.

Men nok engang, flot ny hjemmeside.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Bornholmer-anden skrev:

Fin, ny hjemmeside. Men hvorfor skal jeg gennem forumet for at kunne logge på?
Hver gang jeg prøver ude på startsiden, så bliver jeg afvist, men går jeg ind på forumet og trykker på login, så går det fint.

Der, du trykker på login på forsiden, er kun for Administratorerene.. har også altid undret mig over, hvorfor der er sådan en på hjemmesider. :-)

Det ser rigtig godt ud

The Master of the Mississippi

Hvem er god til at huske? Vi mangler nogen der kan skrive små resumeer af hvad der er foregået på de forskellige foreningsmøder. Skriv til ole@damcon.dk hvis det er dig.

Jeg har lavet en prøve på et billedgalleri fra et foreningsmøde. Nogen der har problemer eller spørgsmål til det? http://ddfr.dk/2002/07/sommermoede-1/

(og hvad hedder John Doe på billede fire og fem?)

http://ddfr.dk/feed/

http://ddfr.dk/forum/extern.php?action= … p;type=rss

(men jeg tilbagedaterer siderne med de gamle foreningsmøder og medlemsblade, så man kan søge på den ud fra datoen, så de er ikke med på feedet her i opstartsperioden)

oledamgaard skrev:

Jeg har lavet en prøve på et billedgalleri fra et foreningsmøde. Nogen der har problemer eller spørgsmål til det?

Det virker ganske godt hos mig smile

Obs: en anden ting, den er gal med: Når jeg citerer (som fx her) ses til venstre med rød skrift "(Required)" ved tekst-feltet, men oven i det står med blåt "Write message".

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Bornholmer-anden skrev:

Det er fordi du kun skal logge ind på forummet. Du kan ikke logge ind på selve hjemmesiden - det er kun for dem der skal skrive nyheder og lægge billeder ind osv. Jeg har nu ændret teksten til "administration", så der ikke er flere der tager fejl.

Ole, jeg synes det allerede ser rigtig godt ud. Der er altid nogle små "børnesygdomme", men det lover godt.

Keep up the good work!

Why do I even bother?

Er der nogen der anmelder noget til hjemmesiden pt? Jeg flytter snart de gamle anmeldelser over på den nye side, men skal vi have sat nye anmeldere ind i hvordan de laver nye anmeldelser?

oledamgaard skrev:

Det engelske bliver til dansk senere - jeg har endnu ikke fundet en dansk oversættelsesfil til den nyeste version af forumsoftwaren.

Så er oversættelsen tilsyneladende også kommet på plads - super Ole!

Tak. Jeg måtte selv lave en ny oversættelsespakke. Der mangler en smule hist og her, men det kommer snart.

22

Godt arbejde, Ole! smile

oledamgaard skrev:

Tak. Jeg måtte selv lave en ny oversættelsespakke. Der mangler en smule hist og her, men det kommer snart.

Det er i hvert fald ikke store ting der er tale om.

Det eneste jeg er faldet over er:
- Teksten i parantesen ud for navnet på de forskellige fora (der linker til nye indlæg) mangler. Måske er den blevet sat til blank i oversættelsen.
- Teksten "Inlogget som" burde måske være det mere mundrette "Logget ind som".

oledamgaard skrev:

Hej!
Hvordan kan man selv lave en ny oversættelsespakke?

Jonas

Jonas And skrev:
oledamgaard skrev:

Hej!
Hvordan kan man selv lave en ny oversættelsespakke?
Jonas

Man sætter sig ned og oversætter alle de tekststrenge der findes på forummet.