Sv: InsektIndsigt & KælderKryb

nicenico skrev:

Jeg har idag set jeres kæmpe-tegning i ekstra-bladet. Du har holdt dig til insekterne, Vobo, og tegnet en myre-lignende mørkt-hudet respektabelt medlem af samfundet farvet kvinde? wink

big_smile

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

VoBo skrev:
Solens Søn skrev:

Pssst, VoBo. Du ved godt, at myrer har 6 ben ligesom andre insekter?

Pssst, ja selvfølgelig, men det virker ikke så godt i en stribe. Det bliver let til noget rod. Men sig det ikke til andre, så kan det være de ikke opdager det!  wink

Når Pixar kan gøre det i "Græsrødderne", så kan du vel også! wink Jeg er vild med Hus-forbi-sneglen. Stakkels dyr!
(Og rigtig godt projekt i øvrigt, det med kæmpetegningen.)

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Jeg fik lige lyst til at lave et link direkte til Vobos tegning: http://www.lauritz.com/Item/ItemImage/I … geCount=18 big_smile

Nicenico

nicenico skrev:

Jeg har idag set jeres kæmpe-tegning i ekstra-bladet. Du har holdt dig til insekterne, Vobo, og tegnet en myre-lignende neger-kvinde? wink

Ja, jeg har tegnet en negermyre. Det passede godt til temaet "Afrikas kvinder". De er jo også myreflittige.
Kæmpetegningen gik for et hammerslag på 36000 + salær. Det var da flot!

Why do I even bother?

VoBo skrev:
nicenico skrev:

Jeg har idag set jeres kæmpe-tegning i ekstra-bladet. Du har holdt dig til insekterne, Vobo, og tegnet en myre-lignende neger-kvinde? wink

Ja, jeg har tegnet en negermyre. Det passede godt til temaet "Afrikas kvinder". De er jo også myreflittige.

36000 ! Wow, ja det må man da sige. Tilykke med det Vobo big_smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Donald Dof skrev:
VoBo skrev:
Solens Søn skrev:

Pssst, VoBo. Du ved godt, at myrer har 6 ben ligesom andre insekter?

Pssst, ja selvfølgelig, men det virker ikke så godt i en stribe. Det bliver let til noget rod. Men sig det ikke til andre, så kan det være de ikke opdager det!  wink

Når Pixar kan gøre det i "Græsrødderne", så kan du vel også! wink Jeg er vild med Hus-forbi-sneglen. Stakkels dyr!
(Og rigtig godt projekt i øvrigt, det med kæmpetegningen.)

Nemlig! Og Hus Forbi sneglen er jeg også glad for. Tak for det!
Kæmpetegningen var et rigtig godt projekt ja. Jeg er meget glad for, at jeg blev spurgt, om jeg ville tegne på den sammen med de andre.  smile

Why do I even bother?

soer5523 skrev:
VoBo skrev:

36000 ! Wow, ja det må man da sige. Tilykke med det Vobo big_smile

Tak for det. Jeg sender det videre til alle de andre tegnere og ikke mindst Ida Holst, som lavede alt fodarbejdet.

Why do I even bother?

nicenico skrev:

Du har holdt dig til insekterne, Vobo, og tegnet en myre-lignende neger-kvinde? wink

Var du inspireret af denne hersens AA-tegnefilm, hvor Anders generes af nogle myrer, der til forveksling ligner en primitive neger-stamme? Anders prøver at holde skovtur i det fri, men myrerne stjæler maden.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:
nicenico skrev:

Du har holdt dig til insekterne, Vobo, og tegnet en myre-lignende neger-kvinde? wink

Var du inspireret af denne hersens AA-tegnefilm, hvor Anders generes af nogle myrer, der til forveksling ligner en primitive neger-stamme? Anders prøver at holde skovtur i det fri, men myrerne stjæler maden.

Næ, det var faktisk Ida Holst der foreslog det skulle være en negermyrekvinde.
Men det er en rigtig god tegnefilm sammen med den, hvor myrerne bygger en pipe-line af sugerør for at få fat i AAs sirup/honning. Og min måde at tegne myrerne og bierne på i mine striber er 100% inspireret af de gode, gamle AA-tegnefilm. Jeg vil ikke lave en nøjagtig kopi, men tegne noget sødt og nuttet, som så alligevel kan være rigtig grusomt og ondt!

Why do I even bother?

http://img4.imageshack.us/img4/3293/iikkw0007.jpg

Why do I even bother?

HAHA!! Rigtig fedt! Glæder mig til der kommer flere striber! big_smile

Nicenico

VoBo skrev:

http://img4.imageshack.us/img4/3293/iikkw0007.jpg

Den forstod jeg ikke helt ? Nogen der kan forklare ?

Hvad sker der med snegle når de bliver for varme? De .. tjaa ... bliver tørre. Jeg tror det er det, der er pointen. big_smile

Nicenico

nicenico skrev:

Hvad sker der med snegle når de bliver for varme? De .. tjaa ... bliver tørre. Jeg tror det er det, der er pointen. big_smile

Ok, jeg tror nærmere pointen ligger i at de har deres hus på ryggen.... Og der er et brændende strygejern derinde....  smile

Det kan også være. tongue

Nicenico

soer5523 skrev:
nicenico skrev:

Ok, jeg tror nærmere pointen ligger i at de har deres hus på ryggen.... Og der er et brændende strygejern derinde....  smile

BINGO!

Her er een mere:

http://img36.imageshack.us/img36/2929/iikkw0008.jpg

Why do I even bother?

VoBo skrev:
soer5523 skrev:
nicenico skrev:

BINGO!

Her er een mere:

http://img36.imageshack.us/img36/2929/iikkw0008.jpg

Flot, og meget morsom smile Thumbs up !

43 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2010-02-20 17:38:47)

Du er ved at blive RIGTIG dygtig. Du skulle dog måske øve dig lidt i at give dine figurer personlighed. De er lidt "kludedukke-agtige" i deres personlighed, hvis du forstår hvad jeg mener.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Du er ved at blive RIGTIG dygtig. Du skulle dog måske øve dig lidt i at give dine figurer personlighed. De er lidt "kludedukke-agtige" i deres personlighed, hvis du forstår hvad jeg mener.

Jeg forstår godt, hvad du mener, men jeg vil gerne opponere mod dit forslag om at give figurerne mere personlighed. Det er slet ikke det jeg vil. Det her skal bare tages som en dagligdags betragtning af livets gang, og nu er det tilfældigvis i insekternes univers det foregår, og der er jo ikke meget forskel på f.eks. myrer. I dette univers er der ikke en bestemt hovedfigur. Min stribe beskriver bare, hvad man kan opleve, hvis man tilfældigvis selv lige kom kravlende forbi. Men tak for rosen!

Why do I even bother?

Og en mere:

http://img684.imageshack.us/img684/7381/iikkw0009.jpg

Why do I even bother?

VoBo skrev:

Og en mere:

http://img684.imageshack.us/img684/7381/iikkw0009.jpg

Haha, den var fed. Jeg synes det er utroligt, hvad du kan med bare 1 billede  smile  Det ville være så fedt hvis dine striber kom i en avis.

47 Senest redigeret af VoBo (2010-03-01 09:48:59)

kasperk skrev:

Haha, den var fed. Jeg synes det er utroligt, hvad du kan med bare 1 billede  smile  Det ville være så fedt hvis dine striber kom i en avis.

Ja, det ville det. Jeg har skam prøvet, men aviserne er ikke glade for at tage en ny serie ind. Men tak!  smile

Why do I even bother?

VoBo skrev:
kasperk skrev:

Ja, det ville det. Jeg har skam prøvet, men aviserne er ikke glade for at tage en ny serie ind. Men tak!  smile

Det er næsten det, man ikke ville tro! Det dér er jo kvalitet!

Nicenico

49 Senest redigeret af kasperk (2010-03-02 07:10:29)

VoBo skrev:
kasperk skrev:

Og igen forstår jeg dem ikke, det her er da meget sjovere end Garfield striberne. . .

Hvordan inker du egenligt ?

Er der skjult underskrift i alle striber ?