Tråd: Hvad er det værd - nu (snart) med Disney-kunst

Synes lige jeg vil fortælle, at en journalist fra programmet Hvad er det værd, har haft ringet til mig i dag. Han og en kameramand kigger forbi hos mig den 22. for at "forevige" min samling af Disney-kunst (primært Carl Barks effekter).

Skal nok huske at give jer et heads up, så I kan nå at fange programmet, såfremt dette skulle have interesse:-).

Sv: Hvad er det værd - nu (snart) med Disney-kunst

Fint, glæder mig. :-)

Niller3609 skrev:

Synes lige jeg vil fortælle, at en journalist fra programmet Hvad er det værd, har haft ringet til mig i dag. Han og en kameramand kigger forbi hos mig den 22. for at "forevige" min samling af Disney-kunst (primært Carl Barks effekter).

Skal nok huske at give jer et heads up, så I kan nå at fange programmet, såfremt dette skulle have interesse:-).

Samme her smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

FormAnden har før været i Hvad er det værd? Det bliver måske tradition?

Jeg tror faktisk, jeg første gang stiftede bekendtskab med foreningen fordi jeg så den udsendelse ved en tilfældighed, men jeg bemærkede først DDF(R) senere.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

soer5523 skrev:
Niller3609 skrev:

Samme her smile

Kommer der også en kameramand hjem til dig?

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Anden, det skrev Niels da hvert fald i starten af tråden her, at der ville smile

I en anden del af programmet er folk i studiet og får vurderet ting af en ekspert - jeg ved ikke om der har været andemæssige ting omtalt i den del af programmet før.

7 Senest redigeret af anden (2010-02-11 20:25:55)

AC skrev:

Anden, det skrev Niels da hvert fald i starten af tråden her, at der ville smile

I en anden del af programmet er folk i studiet og får vurderet ting af en ekspert - jeg ved ikke om der har været andemæssige ting omtalt i den del af programmet før.

Jaja, men det var nu soer jeg spurgte.
Han skrev ''Samme her''.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Aah, så er jeg med - men jeg tror nu, det soer sagde samme her til var Jonas' "glæder mig" smile

Ja, det er det nok. smile
Niels, ved du noget om hvornår det bliver sendt?

copyright© Monty Python

Ved ikke hvornår det bliver sendt endnu, men mon ikke jeg er klogere, når kameramand + journalist har været forbi.

Nu har jeg set det. smile

Rigtig, rigtig flot samling, Niller!

Nicenico

Også mig - TVGuide.dk snød mig og sagde det kom i morgen, så fik et tip over telefon, så jeg nåede at se 3/4 af indslaget.

Andeby-centrum.dk

Uha, øv jeg glemte alt om det.. Ser på min pc i stedet...

MVH. David Flyckt

Tak tak nicenico, men jeg er jo knap nok begyndt endnu;-)

Fed samling!
Og du formår at sprede den ud over huset så det hele ikke bliver '' for meget ''. big_smile

copyright© Monty Python

Og ja! Imponerende...!

Samler du slet ikke på bøger? smile

Andeby-centrum.dk

Det var faktisk bøgerne jeg startede med at samle på, og jeg har da også de fleste af de amerikanske limited editions (Carl Barks treasury etc.) samt et sæt guldbøger og et sæt Hof. Jeg viste en stor del af min samling frem til journalisterne fra DR1, men det var nu kun ganske få ting, de fik med i udsendelsen (hvilket er naturligt nok).

18

http://dr.dk/hvaderdetvaerd - nyeste udsendelse og fra ca. 15:00 til 19:00 - rigtig godt indslag, og for katten hvor har du mange flotte ting Niller - figurerne - særligt det med maleriet der passer til - og Barks personlige eksemplar af det litografi - med gul post-it-seddel bag på.
Flere har forsøgt at forklare mig hvorfor alle de personlige ejendele og litografier og bøger ryger til salg i stedet for at blive i familien, men forstår det inderst inde ikke...

Jeg er OVERHOVEDET ikke imponeret, ikke det fjerneste, slet, slet ikke!

(Arrrgh, jeg vil være Niller istedet for Niller!!!)

Niller3609 skrev:

Tak tak nicenico, men jeg er jo knap nok begyndt endnu;-)

Det havde jeg næsten regnet ud... tongue
Over 700.000,- på Anders And... Sådan nogle amatør-samlere som mig, har kun brugt omkring 5000,- .... big_smile (Ikke for at gøre Donaldisme op i kroner og øre. wink)

Nicenico

AC skrev:

http://dr.dk/hvaderdetvaerd - nyeste udsendelse og fra ca. 15:00 til 19:00 - rigtig godt indslag, og for katten hvor har du mange flotte ting Niller - figurerne - særligt det med maleriet der passer til - og Barks personlige eksemplar af det litografi - med gul post-it-seddel bag på.
Flere har forsøgt at forklare mig hvorfor alle de personlige ejendele og litografier og bøger ryger til salg i stedet for at blive i familien, men forstår det inderst inde ikke...

For at det ikke skal være løgn er figuren med det matchende litografi (Dude For A Day) også fra Barks' private samling og hjem*. Købte den i samme omgang som Spanish Main litoet med den gule post-it seddel. Den er - så vidt jeg ved - den eneste intakte porcelænsfigur fra hans samling.

*det samme gælder også for de tre store serigrafier, som man fik et hurtigt blik af i forbindelse med udsendelsen. Alle tre er identisk nummererede kunsntereksemplarer (ap 50/50) i de originale rammer og altså med den bedste proveniens!

22

Fantastisk - virkelig en flot samling.

Det virkede i øvrigt rigtig gennemført med Donald Duck-tegnefilm introen og outtroen før og efter indslaget.
Minder mig i en eller anden grad lidt om "mit eget indslag" fra 2005, hvor de startede med at vise nogle tegneserieruder - med mig ind imellem som udtalte lydord fra bladene - Hulk, urk, arg, grrr osv. -

Virkelig lækker samling, og jeg er slet ikke misundelig på nogen måde... wink

AC Ligger "din" indslag et sted på nettet?

24

Det gjorde det engang... - Jeg downloadede det i sin tid og har det et sted - kan tage en skive med til næste møde, hvis det er?

Jeg ved ikke helt om jeg kan komme til næste møde endnu, men så vigtigt er det heller ikke:)