Tråd: TinTin i hardcover

hej,
undskyld det dumme spørgsmål men i norge har de en TinTin harcover luksusserie, har vi ikke også det i Danmark? Har set nogle bind men det ser ud til kun at være tekst, jeg søger historierne (og helst i hardcover hvis det er muligt)

stupid, stupid
rat creatures

Sv: TinTin i hardcover

Alle Tintin-album (Undtagen Tintin i Sovjet) findes i en hardcoverudgave - Men hvis du snakker om en slags bogserie a la "Anders And & Co. - Den komplette årgang", "Asterix - den komplette samling" og "Basserne - Den komplette samling striber og søndagssider" findes det ikke.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Jo - de udkom da i abonnement - Jeg har søgt i bibliotek.dk og har fundet Tintin og Picaroerne - det er 2007 udgaven når man søger i bibliotek.dk med Tintin i titel-feltet, der er den indbundne luksus-udgave med oversættelse af Niels Søndergaard.  i 2009 udkom samme album fra Cobolt i det nye Mini-comics-format - Jeg synes et af medlemmerne på vintermødet har ret i at de album skal læses med stærke briller smile
Bøgerne med tekst i du har set er nu heller ikke dumme - men nok en god idé at starte med historierne.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Alle Tintin-album (Undtagen Tintin i Sovjet) findes i en hardcoverudgave

Ikke helt korrekt. Tintin i Sovjetunionen er skam udkommet i hardcover (med grå lærredsryg i modsætning til farvealbumene).
Derimod er Tintin og Alfakunsten (Det sidste og ufuldendte værk fra Hergés hånd) kun udgivet i hardcover som minicomic.

Tintins tegneserier blev jo oprindeligt udgivet i den franske avis "Le Vingtiéme Siecle's" børnetillæg "Le Petit Vingtiéme" Det betyder, at 8 album foruden Tintin i sovjetunionen findes i længere s/h udgaver. Cobolt der udgiver Tintin i Danmark har planlagt at genudgive disse 8 album som en del af deres retroserie i løbet af 2010-2012

...og om lidt er kaffen klar

Hvad med den udgave af Tintin og Alfakunsten som Yves Rodier færdig tegnet. Findes den på dansk?

The Master of the Mississippi

Den har jeg i hvert fald aldrig set - hvor er den udgivet henne ellers? Synes nok jeg havde hørt at den fandtes.

"Pothole" McDuck skrev:

Hvad med den udgave af Tintin og Alfakunsten som Yves Rodier færdig tegnet. Findes den på dansk?

Er det ikke en piratudgave? Hergé var mig bekendt den eneste, der nogensinde kommer til at tegne Tintin. Den er heller ikke udgivet på andet medie end CD-Rom, jvf. Wikipedia. Hvis nogen ligger inde med denne digitale udgave, er jeg meget interesseret.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

http://www.comicwiki.dk/images/Tintin_og_alfa-kunsten_63.jpg

På ComicWiki ligger (selvfølgelig smile ) et link til den engelske version.

benadikt skrev:

På ComicWiki ligger (selvfølgelig smile ) et link til den engelske version.

Hmm, overså jeg noget totalt, eller er det ikke kun den franske version?

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Hmm... jeg har den engelske version, og den er downlodet fra den viste hjemmeside. Men jeg kan ikke se nogen engelsk version nu.
Hvis vi ikke finder en nemmere løsning, kan jeg sende de godt 60 sider til dig - men de kan nok ikke sendes på én gang.