1 Senest redigeret af soer5523 (2010-02-19 08:08:22)

Tråd: Den mærkeligste drøm ( Manus )

Den mærkeligste drøm.

S1
Bill 1 : Tekst : Fedtmule ligger og drømmer. Men hvad drømmer han ? riddere ? drager ? penge ? Det må vi hellere finde ud af.

Bill 2 : Vi er gået over til tænkebobler, og man ser fedtmule står og går toilettet rent. Fedtmule: Øv bøv, hvorfor er det altid MIG der skal gøre toilettet rent .

Bill 3 : Tekst: Også. F : Hvorfor er det altid mig der skal støve af ? Surt

Bill 4 :  Tekst: Lidt efter . F Hvorfor er det ALTID, mig der skal spille fugleskræmsel ?

Bill 5 : Herre : KOM HER IND FEDTMULE, og DET ER NU!!!

Bill 6 : Ja selvfølgelig herre ! Jeg kommer nu.

S2

Bill 1 : Fedtmule står ydmygt med sin hat i hånden og spørger således : Hvad er ddder min herre ?

Bill 2 : Herre : Du arbejder langsomt ?

Bill 3 : Fedtmule: Jeegg kan ikke gøre det hurtigere.

Bill 4 : Herre : Så bliver jeg nød til at sætte dig ned i løn. Muhahaha

S3

Bill 1 : Fedtmule: Nej herre, jeg skal nok arbejde hurtigere !

Bill 2 : Herre : Okay, du får en chance, og hvis ikke din arbejdshastighed er sat drastisk op, så ved du hvad der sker. Og gå så tilbage til arbejdet usle hund !

Bill 3 : Tekst : Og sådan gik det hver dag, der var ingen kære mor på dette slot. Vel fedtmule ?
Fedtmule : Nej det kan man ikke påstå. Hmrph !

Bill 4 : Fedtmule : Hvorfor finder jeg mig egentligt i det her ? Nu er det nok…
S4

Bill 1 : Fedtmule :  Mine nerver kan ikke klare det her.. Jeg må lige tænke mig lidt om

Bill 2 : Tekst: Lidt efter . Fedtmule : Jeg kan jo prøve og flygte i aften…

Bill 3 Stort :Fedtmule : Men hvad skal jeg finde på ?

S5

Bill 1 :Fedtmule :  Aha, jeg leger spøgelse… Ligesom den halloween hvor jeg skræmte en nonne fra vid og sans ! Så kan jeg få hævn og flygte samtidig ! Så skal jeg bare lige have fat i kostumet !

Bill 2 Tekst : På værelset. Fedtmule roder i sit skab, og til sidst finder han kostumet.  Fedtmule : Nå der var det, det drilske kostume. Der er jo gået hul i det.

Bill 3 : Så skal jeg bare vente til klokken slår 12…

Bill 4 : Tekst : Mange timer efter. F : Endelig, klokken er 12

S 6

Bill 1 : Tekst : Også. F: Så skal jeg bare hen af gangen og forbi vagterne, så er jeg ved grevens soveværelse…

Bill 2 : F : Snige, snige, snige. STOP

Bill 3 : F : Se nu her hydr, nu skræmmer jeg de vagter væk. Med de her stinkbomber !

Bill 4 : Fedtmule smider en stinkbombe. V1 : Føøj, hvor her stinker..  V 2 : Vi må hellere smutte, host host.

Bill 5 : V 1 : Man viger ikke fra sin post i arbejds tiden ! V 2 : Gør som du vil, jeg er smuttet !

Bill 6 : F: Så må jeg jo skræmme den anden væk..

Bill 7 : F : BØØHH!!! V 1 : Arhh ! Hvad er det ?

Bill 8 : F : FORSVIND !! FORSVIND FRA DETTE SLOT !!

Bill 9 : V 1 : Uha, hvor bliver jeg bange ( hehe )

Bill 10 : F : Han har luret mig, jeg må hellere kaste en stinkbombe og løbe min vej.

Bill 11 : Fedtmule : SÅ LØØØØØBBB!!! Fedtmule løber af sted !

Bill 12 : Tekst : Mange anstrengende sekunder efter… F : Nej synes du virkelig, det er da ikke dig der løber, pyyhh…

S 7 a
Bill 1 : F :Jeg kan slæbe den her kæde lidt hen af gulvet, det skal nok skræmme ham !

Bill 2 : Greven : Hvad er det for nogle lyde ? Det lyder som kæder !

Bill 3 : F : Hehe, så nu binder jeg en snor fast til dørhåndtaget og så får jeg døren til at åbne.

Bill 4 : F : Så er det bare at trække

Bill 6 : Tekst : Ca 5 min efter . F : Ikke verdens bedste idé, pyyy ha ( Støn )

S 8

Bill 1 : Så må jeg vel bare gå ind og skræmme ham . . .
Bill 2 : Tekst : også. F : BØHHH!! G : HJÆÆÆLP!!

S 9

Bill 1 : fedtmule : Jeg er sur på dig, og den måde du behandler dine tjenestefolk på !

Bill 2 : G : Undskyld, undskyld ! Jeg gør det aldrig igen

Bill 3 : F: For hvis du gør så kommer jeg tilbage ! Også bliver det ikke rart ! Næh nej ! Hydr !

Bill 4 : G : Jeg lover det.

Bill 5 : G :Du minder mig om en jeg kender ?

Bill 6 : F : Øhmm, jeg er din granonkel,, Øhmm Per Goofyson.

S 10

Bill 1 : Tekst : Riiiiing, riiiiing ! Telefonen ringer

Bill 2 : Tekst : Så må du hellere vågne fedtmule…

Bill 3 : Fedtmule vågner : Hvor har jeg dog sovet godt. Hov, hvem kan det nu være ?

Bill 4 : Tekst : Også. Fedtmule : Jaja nora, nej jeg har ikke glemt det hydr… Jeg kommer og hjælper med rengøringen om lidt. Farvel.

Så, nu bliver der simpelthen ikke gjort mere ved manus'et. hvad synes i så nu ?  big_smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Sv: Den mærkeligste drøm ( Manus )

Ingen kommentar ?

Det fungerer sjældent godt med kun fire ruder pr. side. prøv med 6 eller 8

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Jeg kan ikke tegne så småt. . . Og vi har ikke større end a4  neutral

Er der noget med selve historien som kunne gøres bedre ?

soer5523 skrev:

Jeg kan ikke tegne så småt. . . Og vi har ikke større end a4  neutral

Mange tegneserietegnere tegner også på A4 og tegner så kun en halv side på hvert ark. Sådan så en side er dannet af 2 liggende ark med ca. 4 ruder på hver.

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Det lyder som en rigtig god idé, det vil jeg gøre for eftertiden... Men har i ingen kommentar til selve plottet ?

Tja... Ikke ligefrem den mest originale idé... Og det er ikke særlig Fedtmule-agtigt, at rende rundt om skræmme folk - du gør ham næsten til en slags Zorro, en maskeret hævner.
Jeg må indrømme, at det ikke er det bedste, jeg har læst endnu.

asterix d. 2. skrev:

Tja... Ikke ligefrem den mest originale idé... Og det er ikke særlig Fedtmule-agtigt, at rende rundt om skræmme folk - du gør ham næsten til en slags Zorro, en maskeret hævner.
Jeg må indrømme, at det ikke er det bedste, jeg har læst endnu.

Det er jo derfor det er en DRØM ? ?  big_smile

soer5523 skrev:

Det er jo derfor det er en DRØM ? ?  big_smile

Jeg synes personligt, det ville være bedre, hvis det var en røverhistorie, som Fedtmule fortalte til Mik og Mak. Det ville også være i tråd med de gamle Murry-historier.

10 Senest redigeret af Donald Dof (2010-02-15 22:46:30)

Plottet kan godt piftes lidt op, det er meget lige ud af landevejen. Måske skulle du gøre spøgelset lidt klodset, han må godt være ved at tabe sin forklædning et par gange eller sådan noget. Eller måske han skulle vågne til sidst og så ringer Nora Malkeko og siger "Husk du har lovet at hjælpe mig med rengøring af mit hus i eftermiddag!" - Så er der en lille pointe til sidst.
Så bliver det også lidt mere "Goofy'sk" med en knapt så happy ending. wink

"Tekst : Og sådan gik det hver dag, der var ingen kære mor på dette slot. Vel fedtmule ?
Fedtmule : Nej det kan man ikke påstå"
Det ovenfor er jeg helt vild med - den måde fedtmule kommunikerer med "fortælleren" minder mig sådan om de gamle Disney kortfilm - dem med Fedtmule der skal lære et eller andet (How to [swim, fish osv.]-serien). Dem hvor fotælleren i filmene siger et eller andet som Fedtmule så skal forsøge at gøre og hvor man får indtrykket af at Fedtmule kan høre hvad han siger. Der er et eller andet lidt sjovt ved når figurer sådan halvt ved at de er med i en tegnefilm eller -serie. Det løsner lidt op og giver en god humoristisk stemning.

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Donald Dof skrev:

Plottet kan godt piftes lidt op, det er meget lige ud af landevejen. Måske skulle du gøre spøgelset lidt klodset, han må godt være ved at tabe sin forklædning et par gange eller sådan noget. Eller måske han skulle vågne til sidst og så ringer Nora Malkeko og siger "Husk du har lovet at hjælpe mig med rengøring af mit hus i eftermiddag!" - Så er der en lille pointe til sidst.
Så bliver det også lidt mere "Goofy'sk" med en knapt så happy ending. wink

"Tekst : Og sådan gik det hver dag, der var ingen kære mor på dette slot. Vel fedtmule ?
Fedtmule : Nej det kan man ikke påstå"
Det ovenfor er jeg helt vild med - den måde fedtmule kommunikerer med "fortælleren" minder mig sådan om de gamle Disney kortfilm - dem med Fedtmule der skal lære et eller andet (How to [swim, fish osv.]-serien). Dem hvor fotælleren i filmene siger et eller andet som Fedtmule så skal forsøge at gøre og hvor man får indtrykket af at Fedtmule kan høre hvad han siger. Der er et eller andet lidt sjovt ved når figurer sådan halvt ved at de er med i en tegnefilm eller -serie. Det løsner lidt op og giver en god humoristisk stemning.

Det lyder som en rigtig god idé, jeg omskriver lige manuset lidt smile

Så har jeg prøvet at putte lidt mere guf på smile

soer5523 skrev:

Er der nogle kommentarer til min nye version ?

soer5523 skrev:
soer5523 skrev:

Du har ikke helt fanget det sjove i Dofs idé. Det sjove er jo netop at han skal hjælpe til med RENGØRING, hvilket ikke fremgår i din version.

soer5523 skrev:
soer5523 skrev:

Du har ikke helt fanget det sjove i Dofs idé. Det sjove er jo netop at han skal hjælpe til med RENGØRING, hvilket ikke fremgår i din version.

Jeg giver den lidt mere guf i aften ! smile

soer5523 skrev:
soer5523 skrev:

Jeg giver den lidt mere guf i aften ! smile

Jeg vil også råde dig til at ændre titlen. Det er ikke så sjovt når man kender slutningen fra starten af.

Nu har jeg puttet al det jeg kan på manuset. . . Så jeg håber i er tilfredse.

Det er meget bedre nu! Jeg kan godt lide, at det skifter, hvor mange billeder der er pr. side. Men 4 eller færre (som på side 2, 3, 4, 5, 8 og 10) er altså stadig for lidt.

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

S.T.I.N.E. v.A. skrev:

Det er meget bedre nu! Jeg kan godt lide, at det skifter, hvor mange billeder der er pr. side. Men 4 eller færre (som på side 2, 3, 4, 5, 8 og 10) er altså stadig for lidt.

Tusind tak stine, men jeg kan ikke helt se hvordan det skulle gøre den helt store forskel.. Da jeg max oploader 2 ruder af gangen smile

S.T.I.N.E. v.A. skrev:

Tusind tak stine, men jeg kan ikke helt se hvordan det skulle gøre den helt store forskel.. Da jeg max oploader 2 ruder af gangen smile