Sv: Sommermøde i Køge 2010

sigvald skrev:
Bornholmer-anden skrev:

Jeg køber billet i morgen. Kommer til Køge lørdag formiddag. Sover i Avedøre og kommer tilbage til Køge søndag formiddag. Er det nemmest at stå af på Ølby eller på Køge station?

Er Ølby en dansk by som er kjent for sitt lokale øl?

Ja, ligesom de sover på gulvet i Sengeløse og Stigs Bjergby er ekstremt kuperet wink

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Ja, gad vide, hvordan vejene er bygget op, eller husene, i Stenløse ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Der er en grusparkeringsplads 50-100 meter væk, så der er plads til masser af biler. Jo, sager kan læsses af på adressen.

Det er nemmest/kortest af stå af på Ølby st. Kommer man med s-toget fra Køge st. skal man følge sporet tilbage mod Køge st. ad en sti (fortsæt ned til enden). Så skal man igennem et lille bil-forhandlerkvartet, og så kommer man til vejene med fuglenavne. Man ser ført Glentevej - vejen til venstre for den er Mågevej.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Allerede før mødet er vi i pressen: (Lørdagsavisen)

http://img130.imageshack.us/img130/1912/lrdagsavisen2010.jpg

@Bornholmeranden: Der er ikke planlagt at spise ude.

Fin artikel - men lidt mærkeligt at de har brugt et arkivfoto af AC når det nu er Jesper der interviewes og Niels Jacob der lægger hjem til.

Det er altid godt med lidt ekstra opmærksomhed til foreningen :-)

Ja, fin artikel, men er der virkelig plads til alle de omkring 150 medlemmer?
Nå, de dukker jo nok ikke op alle sammen ;-)

Bornholmer-anden skrev:

Ja, fin artikel, men er der virkelig plads til alle de omkring 150 medlemmer?
Nå, de dukker jo nok ikke op alle sammen ;-)

Scannet er da også av dårlig kvalitet, AC vil nok ha en papirutgave til foreningens arkiv.

33

JAlbertsen skrev:

Fin artikel - men lidt mærkeligt at de har brugt et arkivfoto af AC når det nu er Jesper der interviewes og Niels Jacob der lægger hjem til.

Eftersom mødet ikke har fundet sted endnu, så var journalisten nødt til at ringe og få noget billedmateriale - og det var noget med en masse udgivelser i baggrunden han helst ville have, så han valgte altså det billede der.

Sigvald: AC vil nok ha en papirutgave til foreningens arkiv.
Med tilføjelse af ordet *gerne* så er det helt korrekt - og ville egentlig helst have hele siden hvis det er - men det kan avisen sikkert også hjælpe os med.

Glæder mig til at se jer allesammen smile

Jeg kan lige nævne, at det er FORSIDEN af avisen!

Lørdagsavisen får alle gratis, så jeg har kun ét eksemplar. Men genboen er på ferie, og vi passer hus om et par dage --  de har nok ikke noget imod at donere deres eksemplar til foreningen arkiv. Det meste af avisen er desuden bare reklamer.

35

Velkommen på forsiden wink Mon ikke også selve avisen vil kunne give os et ekstra eks. - Kender godt ugeaviserne med mest reklamer og artikler som egt. lidt er reklamer. Den slags aviser har før givet os en forside smile

er der nogen plan for kørsel til købenavn hvis man parkerer ved Niels Jakob
er ikke så stærk i s-tog så jeg ved ikke lige hvornår man skal køre for at være i københavn til tiden

og så en teaser har købt 2 eksemplarer af det finske blad aku. der indeholder
den kronologisk set sidste von and stribe nogensinde  smile

jeps jeg var der

37

Er det mon det samme som det norske og hollandske blad, vi før har snakket om? Eller noget helt andet?

Ifølge Niels Jakob tager s-tog fra Køge til kbh. små 40 minutter. Vi er flere der har snakket om at mødes på Hovedbanen 11.20-11.30 deromkring.

For øvrigt: Besøget hos Egmont forventes at tage ca. 2 timer.

38

Så er det sidste frist i dag for mødetilmelding. Jeg kan godt betro jer, at der er rekord!

AC skrev:

Så er det sidste frist i dag for mødetilmelding. Jeg kan godt betro jer, at der er rekord!

Det er selvsagt meget bra! Men også en utfordring! Jo flere deltakere jo mer struktur er det behov for - for å unngå kaos. Jeg håper at du og Niels Jakob har en god plan for det meste  wink

Selv stiller jeg denne gang med en lagquiz (=quiz for hold) som kan passe godt lørdag ettermiddag/kveld.

40

Siden 2008 har det som formAnd været min opgave at planlægge og tovholde møderne - håber ikke du har noget at klage over wink For jeg synes da ikke der har været kaos de seneste år?

Vi får besøg af pressen lørdag eftermiddag, og jeg tænkte at lægge en lille auktion og så en quiz der. Det kunne gerne blive din quiz - hvsi vi så evt. må udsætte finalen til senere på dagen/aftenen er det vel ok.

Tak for oversættelsen, forresten, var ikke lige helt sikker på om en lagquiz var noget med at ligge i lag eller kaste med lagkager eller sådan noget sjov.

I må ha et rigtig godt møde. Jeg håber at der bliver gode billeder og et godt referat

The Master of the Mississippi

Tak til "Solen" og "Solens mand" for god opvartning i weekenden, god mad og drikke, samt godt vejr.

PS: hvis I opdager det nye gardin i "carporten" så er det mit (ØV jeg glemte det).

Tak til alle for et fantastisk møde! Super hyggeligt og underholdende som altid :-)

Absutively poselutely! - Tak til alle for endnu et fremragende sommermøde!  smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Tak til alle og især værterne for et fremragende møde! Og til Søren for at vise os sin fine samling!
Og til Egmont for at vise os rundt smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Også en stor tak fra klippeøen.
Jeg fik dog købt for mere end jeg fik solgt for, men det går nok endda.
Det er jo selvforskyldt, så jeg kan ikke klage til andre end mig selv.

47 Senest redigeret af Solens Søn (2010-07-26 11:22:39)

Tak for et fantastisk sommermøde! Jeg håber alle er kommet godt hjem. For et stykke tid siden kørte AC og Sigvald ind til København, så nu er her så tomt igen wink

---

Artiklen fra Dagbladet kan læses her: http://www.aktuelt.dk/link_in_frame.php?link=24
Pdf-version fra papiravisen kan også sendes, hvis nogen er interesseret.

Desuden kommer der mere i dagens version af Dagbladet, fx billeder fra mødet og Jespers quiz. Hvor mange er interesseret i den, så løber jeg ned i kiosken og køber.

EDIT: De fik ikke plads til quizzen i dag, men den kommer i morgen.

Og så kommer der også noget på TV2/Lorry i dag kl. 19.30. For ikke-sjællændere kan det vist ses her: http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/sho … submit1=OK

Det var en fornøjelig weekend. Stor tak til værter og deltagere.
Fotografer må gerne sende et par stykker af deres bedste billeder til mig, så laver jeg et galleri på hjemmesiden.

49 Senest redigeret af Stefan (2010-07-26 11:27:29)

Tack för ett riktigt trevligt möte! Tåget hem blev cirka 40 minuter försenat, men jag kom ändå med på nattens näst sista tunnelbana hem från Stockholms central.

Är det för övrigt någon som kan förklara det danska biljettsystemet för S-tågen? En biljett Ølby-Köpenhamn H kostar 103:50 kr medan en biljett Ølby-Helsingborg (med byte vid Köpenhamn H och Helsingör) bara kostar 76 kr om man köper biljetten i myntautomaten vid stationen. Varför är en längre resa billigare än en kortare resa? Internationella resor är förvisso momsfria, men även exklusive moms är resan till Helsingborg billigare.

50 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2010-07-26 12:11:54)

Stefan skrev:

Är det för övrigt någon som kan förklara det danska biljettsystemet för S-tågen? En biljett Ølby-Köpenhamn H kostar 103:50 kr medan en biljett Ølby-Helsingborg (med byte vid Köpenhamn H och Helsingör) bara kostar 76 kr om man köper biljetten i myntautomaten vid stationen. Varför är en längre resa billigare än en kortare resa? Internationella resor är förvisso momsfria, men även exklusive moms är resan till Helsingborg billigare.

Det har noget at gøre med zoner. Til København H kører du gennem en masse zoner, men kører du til Helsingør, så "tror" maskinen, at du kører i en bue udenom, og så er der ikke så mange zoner.
Underligt, men man kan også komme ud for, at den ene vej er dyrere end den anden vej, selvom man starter/slutter samme steder.