26 Senest redigeret af Vanli (2010-08-10 20:05:19)

Sv: JBB-Comics

Det må man sige tongue Jeg tænkte i hvert fald på Garfield da jeg tegnede den smile Men også meget indspireret af min egen kat, (som minder en del om Garfield) der i dag brugte det meste af tiden på at slumre i vindueskarmen wink

"The way to get started is to quit talking and begin doing" - Walt Disney

anden skrev:

Stærkt garfield inspireret?

Helt sikkert smile

Hehe... No offence, men er det ikke kun mig der kan svare på det? tongue

Skideflot ! Og god humor du har !!

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Tak smile

soer5523 skrev:

Skideflot ! Og god humor du har !!

Jeg er helt enig smile

Mange tak smile

Jeg arbejder lidt med noget animation lige nu, (det er godt nok svært! wink) så hvis nogen af jer har noget erfaring inden for området, må I meget gerne fortælle mig hvad I mener jeg kan bruge smile

Vanli skrev:

Mange tak smile

Jeg arbejder lidt med noget animation lige nu, (det er godt nok svært! wink) så hvis nogen af jer har noget erfaring inden for området, må I meget gerne fortælle mig hvad I mener jeg kan bruge smile

Desværre, jeg ved sikkert kun lige så meget som du gør lol

Hehe tongue

35 Senest redigeret af Andreas von And (2010-08-14 18:51:35)

Jeg og Kjartan animerer. Se bare i signaturen.

Vi tegner billederne i paint, og bruger windows moviemaker xp. Fordelen ved det er at det er så dejligt simpelt! Det tager noget tid, men det virker.

En anden mulighed er at tegne i hånden, og så scanne ind, og så sætte ind i moviemaker.

Kartofler, jeg gav mit liv bort for dem...!

http://www.youtube.com/AndersAndErSjov

36 Senest redigeret af Vanli (2010-08-14 20:35:18)

Ja jeg har set lidt på jeres animationer... Nice smile

Det er netop den anden mulighed jeg prøver at bruge... Tegner i hånden, scanner ind (når jeg engang får mig en scanner) og lægger det ind i et 2D-animations program der hedder pencil (http://www.pencil-animation.org/) smile

Jeg tegner de bevægelige dele/figurer/gestande på et gennemsigtigt "overhead-papir", og lægger så overhead-papiret over en tegnet/malet baggrund smile På den måde kan jeg få figurerne til at bevæge sig i en stille-stående baggrund smile Det er i hvert fald det som jeg har tænkt mig at prøve wink (Håber du/I forstod min forklaring wink).

Wauw, det er et stort arbejde, hvis filmen skal vare meget mere end to sekunder, og have tegninger nok til at animationen bliver pæn! Glæder mig til at se resultatet!

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

Yep... Jeg har lavet en lille "prøve" med fem billeder (uden baggrund) og det virkede nogenlunde... Men der skal finpudses en del før den er på plads wink Regner med at der skal være 12-16 billeder i sekundet... Puuhh! tongue

Vanli skrev:

Regner med at der skal være 12-16 billeder i sekundet... Puuhh! tongue

Hvis det skal scannes altsammen, så tager det år! Det er langt hurtigere at tage billeder med et digitalkamera og lægge dem ind på pc'en, så det vil jeg anbefale. Bare husk at finde et stativ til kameraet wink

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Tager det da lang tid at scanne??... Det vidste jeg ikke... Tak for oplysningen smile

Vanli skrev:

Tager det da lang tid at scanne??

Mon ikke --- den tager jo ikke bare et billede, men en fysisk lysdims (uha, jeg kender ikke de tekniske detaljer) tager langsomt billedet, mens den bevæger sig hen over tegningen. Et billeder med et kamera tager et splitsekund.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Det vidste jeg ikke... Så bruger jeg et kamera i stedet smile

En god mulighed, hvis du har 300-400 kroner at bruge er at købe en digitizer tablet. Hvis du har flere penge kan du købe en af de dyre som en Wacom Intuos til omkring 3000, eller hvis du har omkring 10.000 kan du købe en Wacom Cintiq. Intuos har en del gode funktioner og knapper.  Cintiq er en skærm som man kan tegne direkte på. Plastic Animation Paper er et godt animationsprogram. Programørerne har lige udsendt den proffesionelle version gratis.

My precious gold.

Okay big_smile Mange tak, det vil jeg lige se på smile

Den første "Blueberries" er færdig! big_smile Den hedder "Modern Artists" og jeg lægger den ud om snart (i dag) tongue Den 2. "Blueberries" er godt på vej og hedder "Nowadays" wink Regner med at den kommer i morgen smile

...Og her er den så smile

http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2010/232/5/3/__Modern_Artists___by_JakobVanli.jpg

Den er fed ! og så er der noget specielt ved den..  Den minder mig faktisk om '' Radiserne '', og det er absolut posetivts ment. Arbejd du endelig videre med den, den er for sej !

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

48 Senest redigeret af Vanli (2010-08-20 21:17:17)

Det er jeg helt enormt glad for at høre big_smile (Er selv stor fan af Radiserne wink) Tusind tak, dem vil jeg helt sikkert arbejde videre med big_smile

...Jeg må se at finde på nogle faste Blueberries med hver deres personlighed smile Så tror jeg der kommer lidt flere muligheder for nogle mere "finurlige" striber wink

Lidt forsinket, men her er den anden stibe med "The Blueberries" smile

http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2010/235/4/8/__Nowadays___by_JakobVanli.jpg

lol
Sjovt han ikke går over til hende, på billede nummer 2, ser det ud til hun vil holde i hånd...
Jeg opfatter den som en kommentar til de ældre generationers overdrevne mobilforbrug, Idet han i første billede siger (nu til dags) En vending yngre mennesker aldrig bruger. wink

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php