Tråd: Rappet 17 deadline

Deadline for indlevering af artikler, tegninger, notitser m.m. er endeligt sat til d. 3. januar. Send til

redaktion [snabel-a] ddfr [punktum] dk

(Sæt selv mail-adressen sammen)

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sv: Rappet 17 deadline

Solens Søn skrev:

Deadline for indlevering af artikler, tegninger, notitser m.m. er endeligt sat til d. 3. januar. Send til

redaktion [snabel-a] ddfr [punktum] dk

(Sæt selv mail-adressen sammen)

Var den ikke sat til den første December? Jeg husker at have læst det et andet sted?

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Indlæg er afsendt.
Hellere være ude i god tid med al den sne, som hober sig op.  hmm

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

@Kjartan:

Den var mere eller mindre officielt sat til d. 20. december, men nu en den fastsat til d. 3. januar. Det er for både at give folk mere tid samt at 20/12-10 var lige lovligt tidligt i forhold til den planlagte udgivelse til vintermødet.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Hvornår får vi andre der ikke var med til mødet bladet ind ad døren?

Ce soir.. en garde!

Vi er lige i gang med at adressere kuverter nu. Næste uge er et godt bud på et svar.

Okay.

Ce soir.. en garde!

Det er op ad bakke. PostDanmark har fået ny netbutik, som i en sjælden grad IKKE virker, så det er endnu ikke lykkedes mig at bestille frankeringsmærkerne. Sørgeligt.

9 Senest redigeret af sigvald (2011-02-22 12:48:54)

oledamgaard skrev:

Det er op ad bakke. PostDanmark har fået ny netbutik.

Slik kan det gå når alt skal være så nymotens  wink

Her i Norge kan gode, gammeldagse, tradisjonelle frimerker fremdeles kjøpes på et hvilket som helst postkontor og i mange butikker ellers.

10 Senest redigeret af DonHelferlein (2011-02-22 14:53:58)

sigvald skrev:
oledamgaard skrev:

Her i Norge kan gode, gammeldagse, tradisjonelle frimerker fremdeles kjøpes på et hvilket som helst postkontor og i mange butikker ellers.

Problemet her i landet er, at Post Danmark efterhånden har slagtet alle regulære posthuse og i stedet købt et hjørne i forskellige butikker, hvor der er sat en skranke op. For at bruge min egen by, Fredericia, som eksempel, så er det store posthus, der lå centralt ved stationen, lukket. Der var tre skranker, der altid var bemandede - efter det er flyttet ned i SuperBrugsen (som i øvrigt ligger langt væk for en stor del af postområdets indbyggere) er der kun én medarbejder.
Der er altid den onde kø - skal love for, at der bliver slækket på servicen i rationaliseringens og effektiviseringens navn!!!

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

Helferlein skrev:

Problemet her i landet er

Problemet  i dette tilfælde er
1. De frankeringsmærker (ikke frimærker) som vi bruger til brevene, kan kun købes i netbutikken.
2. Postdanmark har hyret SAP til at bygge sin netbutik.

Helferlein skrev:
sigvald skrev:
oledamgaard skrev:

Problemet her i landet er, ...

Ja, og så bliver det ikke engang billedere, tvært imod ;-)

Er frankeringsmærker billigere at købe? For ellers kan man jo lige så godt købe frimærker, så I ikke behøver at vente på at netbutikken virker igen.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

oledamgaard skrev:

Det er op ad bakke. PostDanmark har fået ny netbutik, som i en sjælden grad IKKE virker, så det er endnu ikke lykkedes mig at bestille frankeringsmærkerne. Sørgeligt.

Jag testade att gå till butiken och beställa 100 st. "frankeringsmærker" à 10 kr. Post Danmark ansåg att "10 kr" skrivs in som "10,00,00", roll men det var bara att ändra till "10,00". Sedan hamnade märkena i korgen. Jag klickade på att betala och plötsligt blev hela sidan på engelska. Det verkar som att butiken använder olika kakor beroende på om man visar sidan på danska, engelska eller tyska. Korgen är tom om jag visar butiken på engelska eller tyska, men ändrar jag till danska finns märkena i korgen. Om betalningen är på engelska kanske det fungerar om du klickar på den brittiska flaggan så att det även är på engelska när du lägger ner märkena i korgen?

Stefan skrev:

Om betalningen är på engelska kanske det fungerar om du klickar på den brittiska flaggan så att det även är på engelska när du lägger ner märkena i korgen?

Så snart jeg logger ind på min konto, bliver hele butikken nu på engelsk. Nu er det tilsyneladende lykkedes mig at gennemføre en bestilling, men den ændrede leveringsadresse som jeg indtastede, forsvandt igen, så jeg er bange for at pakken bliver leveret 100 km herfra, i stedet for hernede i postkassen. Det vil vise sig.

stamps@post.dk skrev:

Tak for din mail.

Netbutikken er i øjeblikket ustabil, det kan derfor give problemer at afgive en ordre. Vi arbejder på sagen med højeste prioritet.

oledamgaard skrev:

2. Postdanmark har hyret SAP til at bygge sin netbutik.

Hvis nu PostDanmark tænkte bare en lille smule rationelt, så havde de skævet til Forsvaret og set, hvordan SAP fungerer dér. Så var de forhåbentligt blevet kureret for at vælge dét firma!

(Jo jo, har lige lidt galde jeg skal af med) smile

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

Jeg har også pudseløjerlige erfaringer med dem andetsteds fra. Helpdesk for vores system sad i Belgien... jeg har ført interessante telefonsamtaler med dem.

Så er Rappet 17 endelig ankommet og jeg er vældig glad for det nye format. Jeg glæder mig til at gå i gang med læsningen.

Ce soir.. en garde!

Rappet er også kommet helt til Bornholm.
Spændende indhold.

Endnu intet blad her, men jeg glæder mig til jeg får det at se.

Rappet er kommet til Norge. Hyggelig lesning!

22

JAlbertsen skrev:

Har du husket at melde adresse-ændring til Laila? Det er nemlig din gamle adresse der står i medlemslisten, så hvis det er den der er sendt blad til, så er det derfor det bliver forsinket.

Nej, for vi skrev ved den aften, så der blev den rigtige adresse skrevet på brevet, men har faktisk ikke fået ændret den i medlemslisten, det er rigtigt!

Gider du ikke lige sende en mail med den Johannes?

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

24 Senest redigeret af Mathias Bøgh (2011-03-06 20:29:07)

AC skrev:
JAlbertsen skrev:

Har du husket at melde adresse-ændring til Laila? Det er nemlig din gamle adresse der står i medlemslisten, så hvis det er den der er sendt blad til, så er det derfor det bliver forsinket.

Jeg har ikke meldt adresseændring, men modtog mit blad her i KBH i går, trods det, at mine forældres adresse jo som bekendt er i Nordjylland. Så tror ikke det har den største indflydelse (eller også har posten bare været utroligt hurtige).
I øvrigt ser bladet super godt ud. Godt arbejde Niels Jakob!

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Men det kunne så være du skulle tage og melde den adresse ændring, så du også får bladet næste gang wink

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning